Dit laatste was voor mij juist een reden om voor mijn kind een school te kiezen die minder aansluit bij zijn 'comfort zone', om het zo maar te noemen. Los van de sfeer hoor, dat vond ik het belangrijkste. Het moet een plek zijn waar mijn kind zichzelf kan zijn en zich op zijn gemak voelt, niet eentje waar hij voortdurend op zn tenen loopt om wat voor reden dan ook.quote:Op vrijdag 22 september 2017 08:59 schreef Vosje6 het volgende:
Wij zitten vast wat betreft de keuze uit twee scholen nu. De ene hebben we peuter al voor ingeschreven en is een ego school. Fantastische sfeer daar en goed verhaal van de directeur gehad, dus wij waren reuze enthousiast. We hadden wel een beetje twijfels over aansluiting op voorgezet onderwijs (dat is vaak sterker schools), en of spring int veld kinders (zoals peuter) door de relatieve vrijheid misschien minder effectief zouden kunnen leren. Ook omdat het wat drukker is (overal kinderen bezig met allerlei dingen). Toch maar ook wezen kijken naar een tweede school. Blijkt ook super, maar wel om totaal tegengestelde redenen dus![]()
Super uitstroomcijfers, rustige leeromgeving, duidelijke doelen, strak geregeld onderwijs. Twijfels dus daarbij of het niet te strak geregisseerd is voor onze spring int veld. Ze heeft echt weinig zitvlees (zoals de meeste peuters) en leert bij ons beter door doen met tips van ons dan als we haar echt een instructie geven.
We zijn er echt nog niet uit: volgens vriend is de tweede (schoolsere school) een veiligere keuze, maar mijn gevoel zegt van niet. Tegelijkertijd was ikzelf altijd zo'n gezeglijke leerling die het juist fijn vond om klassikaal lesjes te krijgen want dan hoefde ik niet op de voorgrond te treden, dus als ik voor mezelf moest kiezen wel
Ja, je hebt 2 jaar, maar ook 3-5 jaar. Er zijn best wat verschillende boekjes te vinden.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Even vraagje tussendoor. We hebben in NL Bambino Loco aangeschaft, met de plaatjes van Muis. Het valt erg in de smaak maar ze werkt zo zonder problemen dat hele boekje door.
Zit er verschil in moeilijkheidsgraad in die verschillende boekjes?
Kun je je peuter inschrijven op beide scholen en kiezen als ze 3,5 is (weet niet hoe oud ze nu is)? Dat zou ik nl doen. Op het moment dat je echt moet kiezen met je kind nog eens gaan kijken en dan vooral letten op je kind. Hoe loopt je kind er rond, hoe reageert zij, hoe wordt er op haar gereageerd, wat lijkt haar leuk. Een bijna vierjarige kan daar echt al wel iets over zeggen!quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:10 schreef Vosje6 het volgende:
De reden waarom ik toch twijfel is omdat school 2, ondanks het schoolse, duidelijk aandacht besteedt aan presenteren, weerbaarheid etcetc.
Heb die van 3-5 jr maar vind het niet heel erg veel uitdaging hebben. Misschiend dat andere iets pittoger zijn. Anders moeten we mini maar kopen. Is dat ook logisch denken of vooral abc- en rekenen?quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja, je hebt 2 jaar, maar ook 3-5 jaar. Er zijn best wat verschillende boekjes te vinden.
Welk boekje is dat?quote:Op vrijdag 22 september 2017 16:00 schreef Skittles het volgende:
Lou heeft ook een boekje 3-5 jaar die ze zo achter elkaar maakt. Ben ook wel benieuwd of een ander boekje 3-5 uitdagender is
Sjaak maakt de boekjes van 3-5 jaar ook erg makkelijk en ik ben met hem begonnen met mini. Er zit een deel ‘tellen’ in, dat lukt hem wel, maar in ieder boekje zitten er maar 3 of 4 die hij kan doen. Wij hebben die met Nijntje van mini. Het lijkt dus alsof hij er tussenin zit. We hebben het dus maar een tijdje weggelegd en proberen het over een poosje weer.quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:40 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Heb die van 3-5 jr maar vind het niet heel erg veel uitdaging hebben. Misschiend dat andere iets pittoger zijn. Anders moeten we mini maar kopen. Is dat ook logisch denken of vooral abc- en rekenen?
Het verschilt ook heel erg per onderwerp. O heeft de twee beginnersboekjes en die gaan allemaal prima behalve één puzzel waarbij stukjes vergroot zijn. Van het boekje muis 1 kan hij ook al een paar puzzels (hij is net 2). Wij hadden een tweedehands setje met muis 1 (3-5 jaar) en een rekenen (4-6 jaar). Dat rekenboekje is met echt rekenen, maar wel heel simpele sommetjes onder de tien. Wellicht is die wel uitdagend?quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Even vraagje tussendoor. We hebben in NL Bambino Loco aangeschaft, met de plaatjes van Muis. Het valt erg in de smaak maar ze werkt zo zonder problemen dat hele boekje door.
Vlgs. mij heb je van 2-4 en van 3-5. En dan is er ook nog verschil tussen ontwikkelingspelletjes en puzzels ofzo.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Heel stom, school 1 is protestants en dat ben ik zelf gewend. School 2 is katholiek, en daar heb ik echt niks mee.quote:Op vrijdag 22 september 2017 22:19 schreef GotC het volgende:
Als ik het zo lees heb je een voorkeur voor school 2 kwakIs er iets op school 1 dat je meer trekt dan school 2?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |