abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2017 @ 21:01:44 #1
471414 Weruop
Knowledge, Strength, Integrity
pi_173841145
Ik weet niet helemaal of het hier thuishoort, maar ik hoor het wel als het verplaatst is.

Goeiedag,

Ik heb me de laatste tijd een beetje verdiept in het DMX gebeuren en lichtbesturing etc, en ik vind het erg leuk om te doen. Ik denk dat ik binnenkort een DMX controller ga aanschaffen. Nu zag ik dat ze bij een discotheek/club in de buurt een Lightjockey zochten. Nu is mijn vraag, wat zou je er voor moeten hebben om daar als LJ aan de slag te gaan? (Qua Opleidingen/Certificaten etc.) Ik zit nu op de middelbare, dus heb nog niet de mogelijkheid om een opleiding te volgen als LJ ofzo. Is er ook iets van een cursus/lessen die je kan volgen? (Net zoals DJ-Lessen maar dan LJ-Lessen zegmaar) zodat je toch iets van bewijs hebt dat je het wel kan? En de basisdingetjes een beetje onder de knie kan krijgen? Want je wil daar ook niet staan zonder dat je niks weet van de lichtsturing die zij gebruiken..

Dus, kan je ergens lessen volgen? Of ergens online?

Alvast bedankt
pi_173844687
Waarom zou je zo'n controller aanschaffen? Wat ga je er dan op aansluiten?

Het beste kun je wat oude scanners er dan bij op de kop tikken en daar mee oefenen, maar het is niet iets wat je zo even onder de knie hebt. Zeker in een club met tientallen kanalen is het een hoop werk.

Beste leer je toch door het te doen, dus begin in een klein danscafé oid.
  maandag 18 september 2017 @ 18:38:52 #3
471414 Weruop
Knowledge, Strength, Integrity
pi_173856364
Ik heb momenteel 2 DMX rookmachines en 1 DMX Dual Laser, dus dat zou ik er dan op aansluiten. Maar het is wel handig om inderdaad wat scanners/movingheads e.d. er bij te kopen, want die hebben wat meer functies, en kan ik met een programma vast ook wel wat shows mee maken. Ik kan natuurlijk ook aanbieden dat ik bij een discotheek/café wel graag als lightjockey wil werken, maar nog niet veel ervaring heb, misschien kunnen zij me wel wat leren. Of dat zij een andere lightjockey weten die mij een aantal dingen kan leren.

:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')