abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173829340
(Vorige deel: Nespresso.. what else...Deel 19)



Ik heb besloten om een Nespresso aan te schaffen c_/ . (What else?)
Ik weet dat de capsules vrij duur zijn, maar als ik een gewoon apparaat zou kopen zou ik een goede willen, dus zo'n ¤ 700,- plus een echt goede bonen maler voor ¤ 300,-, goede koffie is goedkoper maar ook duur. Aanloopkosten zijn heel duur.
Maar uiteindelijk moet het ook goedkoper zijn. Alleen... dan ben ik nog steeds niet gegarandeerd van een echt goed bakje.
Ik moet trainen. Omscholen. Leren :?. Druk regelen. Voor onderhoud opsturen. Op temperatuur en maling letten... :{w.
Met alle respect naar de hand malers, branders en zetters, de keuze is mij duidelijk.
Nespresso. What else?
En welk model is mij ook al duidelijk. Gezien ik ook dol ben op cappucino's c_/ :


Nu even een polletje, wat is je favoriete smaak? De Lungo's heb ik voor de enkeling er nog in zitten, maar de de-cafs niet.
Dus ook die de-caf Lungo niet.

Poll: Kies je Favoriete Nespresso Capsule:
Ristretto_[blend]__[10]
Arpeggio__[blend]__[09]
Roma______[blend]__[08]
Livanto___[blend]__[06]
Volluto___[blend]__[04]
Cosi______[blend]__[03]
Indriya___[origen]_[10]
Rosabaya__[origen]_[06]
Dulsão____[origen]_[05]
Fortissio_[lungo]__[07]
Vivalto___[lungo]__[04]
Finezzo___[lungo]__[03]
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Verder kun je in dit draadje alles over Nespresso kwijt.

Kazaar (sterkte 12) is nu vast in het assortiment!

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173829499
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 07:54 schreef hierissieweer het volgende:
Welke nep cupjes zijn het lekkerst, dat mag van uit de supermarkt of online bestellen zijn :)
Ik vind die van L'Or het lekkerst. (Profondo, sterkte 8). Voordeel is ook dat je die tegenwoordig in aluminium cupjes hebt, zodat je apparaat ze makkelijker perforeert, en de kans dat je apparaat kapot gaat ook een stuk kleiner wordt. Nadeel is wel dat ze niet noemenswaardig goedkoper zijn dan de echte (33 vs 37 cent), dus ik koop ze alleen in de bonus.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173829537
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vind die van L'Or het lekkerst. (Profondo, sterkte 8). Voordeel is ook dat je die tegenwoordig in aluminium cupjes hebt, zodat je apparaat ze makkelijker perforeert, en de kans dat je apparaat kapot gaat ook een stuk kleiner wordt. Nadeel is wel dat ze niet noemenswaardig goedkoper zijn dan de echte (33 vs 37 cent), dus ik koop ze alleen in de bonus.
Ik ben fan van de Perla-cups :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 september 2017 @ 14:26:35 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173829555
quote:
99s.gif Op zondag 17 september 2017 14:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben fan van de Perla-cups :)
Ik ook :Y

Vind die heel erg prima :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173829744
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 14:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ook :Y

Vind die heel erg prima :)
Zijn ook nooit meer in de bonus ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 september 2017 @ 18:05:58 #6
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173836456
quote:
99s.gif Op zondag 17 september 2017 14:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben fan van de Perla-cups :)
Ook in aluminium?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173837163
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:05 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ook in aluminium?
Nooit geprobeerd! Als iemand het weet... :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_173837246
Lidl heeft vaak de aanbieding van 2 doosjes voor 1. Ik vind het prima koffie, Aldi ook Die lungo oranje doosjes. Wat is wel haat is dat elk cuppie is verpakt bij Lidle.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_173837332
Dubbel niet expresso
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 18 september 2017 @ 08:51:06 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_173846988
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:53 schreef Funkel het volgende:

[..]

Ziet er zeker mooi uit. Maar zou je het ook gebruiken? :)
Denk het wel. In ieder geval vaker dan die lepel ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_173847951
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 08:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Denk het wel. In ieder geval vaker dan die lepel ;)
Haha dat lijkt me ook wel. Maar ik zie het gewoon niet zo voor me, dat je de visite vraagt of ze een bakje koffie willen en vervolgens je schort aantrekken..
;)
pi_173848118
Ik heb die nieuwe Barista geproefd (kreeg een setje toegestuurd), maar vind het nou niet echt iets toevoegen. Alleen die Corto was wel ok maar dan drink ik lieve Dharkan als ristretto.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 september 2017 @ 10:35:35 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_173848296
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:08 schreef Funkel het volgende:

[..]

Haha dat lijkt me ook wel. Maar ik zie het gewoon niet zo voor me, dat je de visite vraagt of ze een bakje koffie willen en vervolgens je schort aantrekken..
;)
Oh, ik ga het niet gebruiken voor de koffie ;). Maar voor de bbq of bij gewoon koken wellicht wel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_174553330
Nieuwe smaakjes :)

pi_174557341
Alwéér? Die barista-smaakjes zijn amper uit het assortiment en dan hebben ze ook nog die limited editions (je bent trouwens gek als je die koopt, met die prijs).
pi_174558100
Eind van het jaar komen ze altijd dit soort cups; chocolade, koekjes, fruitsmaken...
En die explorations zijn inderdaad belachelijk duur :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Eef999 op 22-10-2017 13:18:48 ]
pi_174569640
Volgende week zijn de cups van l'or en DE in de aanbieding bij de ah heeft iemand ervaring met deze cups sinds deze zijn over gegaan naar aluminium? Of zal ik het gewoon houden bij de originele want ik heb liever geen plastic cups in mijn apparaat.
  zondag 22 oktober 2017 @ 08:50:43 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174571396
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:09 schreef k_man het volgende:
Alwéér? Die barista-smaakjes zijn amper uit het assortiment
Sterker nog, wij kregen vorige week nog een pakje van die zomerse ijskoffies mee
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Spellchecker dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:31 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174625543
Partner drinkt ristretto en ik dulsao; zijn koffie duurt 30 seconden en de mijne 15 :o

c_/
pi_174655643
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 09:30 schreef Eef999 het volgende:
Nieuwe smaakjes :)

[ afbeelding ]
Vanaf wanneer? :)
pi_174659870
Geen idee wanneer ze officieel verkrijgbaar zijn. Staat nergens vermeld :{

Ik heb de Snowball en Orangette in huis, allebei wel lekker voor eens tussendoor. Die drop-smaak lijkt me niks
  donderdag 26 oktober 2017 @ 06:17:29 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174664038
Op mijn werk hebben we ook Nespresso, geen cups, maar soort folie gesealde senseo pads.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174664325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:37 schreef maily het volgende:
Partner drinkt ristretto en ik dulsao; zijn koffie duurt 30 seconden en de mijne 15 :o

c_/
Heb je de stopwatch erbij gehouden?
  Spellchecker donderdag 26 oktober 2017 @ 07:54:43 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174664338
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je de stopwatch erbij gehouden?
Toen me het verschil opviel heb ik het op de klok van de magnetron bijgehouden ja.
pi_174665109
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 06:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Op mijn werk hebben we ook Nespresso, geen cups, maar soort folie gesealde senseo pads.
Ja dat is de business versie, heb ik wel vaker op vergaderlocaties gezien.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:54 schreef maily het volgende:

[..]

Toen me het verschil opviel heb ik het op de klok van de magnetron bijgehouden ja.
Dikker gepakte cups, dan stroomt het water er minder hard door dan krijg je dat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174778946
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef Funkel het volgende:

[..]

Vanaf wanneer? :)
Dunno maar ik heb ze net alledrie geprobeerd.

Het moment dat je drie espresso's op drinkt om de nieuwe limited editions te proberen bij Nespresso. c_/ Het moment dat de cafeïne inkickt _O-

De orangette vind ik de beste. De kokos variant proef je weinig van. De liquorice is gewoon weg smerig. -O-
mag het weten
pi_175886039
Nou, gisteravond de knoop door gehakt voor een mooier koffieapparaat dan mijn senseo..... en het is de Lattissima Touch geworden van Nespresso. Ik ben heel erg benieuwd. De wereld van de cups enzo gaat voor me open, zal nog veel proberen worden.
Heb er wel zin in, eindelijk weer eens een echte kop koffie c_/ c_/
pi_175930078
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vind die van L'Or het lekkerst. (Profondo, sterkte 8). Voordeel is ook dat je die tegenwoordig in aluminium cupjes hebt, zodat je apparaat ze makkelijker perforeert, en de kans dat je apparaat kapot gaat ook een stuk kleiner wordt. Nadeel is wel dat ze niet noemenswaardig goedkoper zijn dan de echte (33 vs 37 cent), dus ik koop ze alleen in de bonus.
Nu zijn die Profondo's weer in de bonus, dus ik heb ze weer eens gekocht. Maar ze vallen me ineens tegen, het lijkt wel of de receptuur is veranderd. Ze smaken nu exact hetzelfde als de capsules die Douwe Egberts onder het eigen merkt verkoopt (DE Lungo Intens), en die qua smaak nog het meest lijken op filterkoffie.

Dus ik ga maar eens een boos mailtje naar DE sturen
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_175930168
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:07 schreef Koningin het volgende:
Nou, gisteravond de knoop door gehakt voor een mooier koffieapparaat dan mijn senseo..... en het is de Lattissima Touch geworden van Nespresso. Ik ben heel erg benieuwd. De wereld van de cups enzo gaat voor me open, zal nog veel proberen worden.
Heb er wel zin in, eindelijk weer eens een echte kop koffie c_/ c_/
Goede keuze, al heb ik de minder fancy Latissima+ met normale knoppen. Gefeliciteerd met je aankoop! c_/
mag het weten
pi_175934039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:07 schreef Koningin het volgende:
Nou, gisteravond de knoop door gehakt voor een mooier koffieapparaat dan mijn senseo..... en het is de Lattissima Touch geworden van Nespresso. Ik ben heel erg benieuwd. De wereld van de cups enzo gaat voor me open, zal nog veel proberen worden.
Heb er wel zin in, eindelijk weer eens een echte kop koffie c_/ c_/
Super ^O^ Niet vergeten je toestel te registreren en gratis koffie te claimen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176030085
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:11 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Super ^O^ Niet vergeten je toestel te registreren en gratis koffie te claimen
Hoe gaat dat?

Nou we zijn al een paar dagen aan het proberen met allerlei cups enzo.....heerlijk.
Langzaamaan begin ik het met de cups allemaal te begrijpen.
pi_176032853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 08:28 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hoe gaat dat?

Nou we zijn al een paar dagen aan het proberen met allerlei cups enzo.....heerlijk.
Langzaamaan begin ik het met de cups allemaal te begrijpen.
https://www.nespresso.com/be/nl/promotion <- hier kun je het regelen. c_/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176037057
Mijn pixie is helaas overleden tijdens de kerstdagen (met een huis vol gasten...).

Ben dus opzoek naar een nieuwe. Welke raden jullie aan?

Heb geen interesse in cappuchinos, wil puur de beste/makkelijkste voor lungos en espressos.

Is de U aan te raden? En de expert?

[ Bericht 2% gewijzigd door JedaiNait op 27-12-2017 13:41:45 ]
pi_176039579
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:21 schreef JedaiNait het volgende:
Mijn pixie is helaas overleden tijdens de kerstdagen (met een huis vol gasten...).

Ben dus opzoek naar een nieuwe. Welke raden jullie aan?

Heb geen interesse in cappuchinos, wil puur de beste/makkelijkste voor lungos en espressos.

Is de U aan te raden? En de expert?
Ik heb de Expert en Milk. Erg tevreden over, hij is vooral relatief stil. Hij is wel behoorlijk fors van formaat maar hij staat wel mooi op het aanrecht. Als je al een losse Aerocinno hebt dan hoef je niet de &milk versie te hebben want dat is feitelijk hetzelfde.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176043561
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:21 schreef JedaiNait het volgende:
Mijn pixie is helaas overleden tijdens de kerstdagen (met een huis vol gasten...).

Ben dus opzoek naar een nieuwe. Welke raden jullie aan?

Heb geen interesse in cappuchinos, wil puur de beste/makkelijkste voor lungos en espressos.

Is de U aan te raden? En de expert?
Bestellen voor 7 januari dan zit er nog gratis koffie tegoed bij ;)
Amazon.de heeft nu veel scherpe aanbiedingen. (daar heb ik mijn huidige ook bij gekocht) ik zie zelfs dat je al een inissia hebt voor ¤43,- (daar kun je nog ¤30 koffietegoed voor claimen bij nespresso dus heb je de machine voor ¤13,- _O-
https://www.amazon.de/gp/(...)=nespresso+maschinen

[ Bericht 25% gewijzigd door valentijn101 op 27-12-2017 16:18:20 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176046846
Die prijs is een tweedehands volgens mij? Als ik op je link klik, kom ik op 63 + 4 verzendkosten uit?
pi_176048508
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:57 schreef Serinde het volgende:
Die prijs is een tweedehands volgens mij? Als ik op je link klik, kom ik op 63 + 4 verzendkosten uit?
Die uit de link is een 2e hands en wordt ook nog eens niet naar NL verzonden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_176049488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die uit de link is een 2e hands en wordt ook nog eens niet naar NL verzonden.
De eerste is volgens mij een ongebruikt showroommodel. Versturen naar nl lukt meestal wel na mailcontact met de verkoper. Maar er staan ook nieuwe op met leuke kortingen. Nespresso zelf heeft ook aanbiedingen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176064036
Ik heb de krups expert besteld. Met name de temperatuurinstelling vind ik wel interessant. Bluetooth bediening klinkt wat onnozel, maar we zullen zien :-).
pi_176065216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:30 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb de krups expert besteld. Met name de temperatuurinstelling vind ik wel interessant. Bluetooth bediening klinkt wat onnozel, maar we zullen zien :-).
Goeie keus. Die app met bediening heb ik geinstalleerd maar nooit gebruikt. Enorme onzin, je moet er toch heen om je kopje te pakken, het is niet alsof hij de koffie komt brengen. Ok hij houdt bij wanneer je weer moet bestellen maar dat kun je zelf ook zien. Hippe gimmick, meer niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_176080982
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

https://www.nespresso.com/be/nl/promotion <- hier kun je het regelen. c_/
Die promotie geldt niet als je de machine gekocht hebt op de nespresso site..... beetje vreemd maar helaas.
  donderdag 28 december 2017 @ 20:41:55 #42
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_176085268
Cups gewoon van de nespresso website zelf. Is niet heel duur en je kunt ze weer inleveren om te recyclen. O+
  dinsdag 16 januari 2018 @ 09:22:06 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_176536432
Nieuwe Limited Editions:


Arabica Ethiopia Harrar, Intensiteit 5


Robusta Uganda, Intensiteit 10

https://www.nespresso.com(...)-d57dd58a066e&tier=1

...en dit keer voor een normale prijs (9 euro voor een 2 x 10) in tegenstelling tot die Explorations van laatst, die zo duur waren dat je ze zelfs niet mocht proeven aan de bar :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_176540040
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:22 schreef De_Hertog het volgende:
Nieuwe Limited Editions:

[ afbeelding ]
Arabica Ethiopia Harrar, Intensiteit 5

[ afbeelding ]
Robusta Uganda, Intensiteit 10

https://www.nespresso.com(...)-d57dd58a066e&tier=1

...en dit keer voor een normale prijs (9 euro voor een 2 x 10) in tegenstelling tot die Explorations van laatst, die zo duur waren dat je ze zelfs niet mocht proeven aan de bar :P
Ik heb de Robusta gisterenmiddag als cappuccino geproefd. Sterke body die door de hoeveelheid melk prima gebalanceerd wordt. Nu de Arabica nog proberen c_/
mag het weten
  maandag 29 januari 2018 @ 14:15:40 #45
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_176818433
Die Robusta heb ik gisteren ook geprobeerd. Echt een heerlijke espresso en ook zeer aangenaam als Americano.

Ik had ook een mindere ervaring met de Delicieux cupjes van Lidl. Ik had er twee pakjes van gehad, van iemand die met geen mogelijkheid koffie kon zetten van deze cupjes. Zijn hendel schoot vanzelf omhoog, heb ik begrepen. Bij mij bleef alles netjes op z'n plek en kwam er een normaal bakkie uit. Alleen wat smaakte die koffie een partijtje ranzig! Ik heb er netjes een espresso van gezet, maar het leek wel een waterig bakje Senseo. Ik ben in geen geval zo'n simpele ziel die z'n status ontleent aan de hoeveelheid euro's die hij spendeert aan koffie, maar was gewoon een aanslag op het 'merk' Lidl met de kwaliteit die zij nastreven in hun Delicieux-lijn.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  maandag 29 januari 2018 @ 14:51:27 #46
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_176819131
Die gewone lidl cups zijn anders meer dan prima.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_176819795
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:22 schreef De_Hertog het volgende:
Nieuwe Limited Editions:

[ afbeelding ]
Arabica Ethiopia Harrar, Intensiteit 5

[ afbeelding ]
Robusta Uganda, Intensiteit 10

https://www.nespresso.com(...)-d57dd58a066e&tier=1

...en dit keer voor een normale prijs (9 euro voor een 2 x 10) in tegenstelling tot die Explorations van laatst, die zo duur waren dat je ze zelfs niet mocht proeven aan de bar :P
De Arabica heb ik ook geprobeerd als cappuccino, lekker.
De Robusta waren al heel snel op door mijn man, zelf niet kunnen proeven dus.
pi_176825823
Vanmiddag de Arabica geprobeerd als espresso. Prima zacht van smaak. Maar ik kom nog over in mijn Nespresso voorraad. Heb mijn ontdekkingspakket nog niet op toen ik mijn Latissima+ kocht van twee jaar geleden. Plus ik heb in de tussentijd nog een limited edition daar, een ijskoffie variant hier gehaald. Drink wat dat betreft te weinig koffie. Soms geen een op een dag, soms een of twee bij hoge uitzondering. Heb het ook meer voor bezoek. En als ik jarig ben gaat het hard met de visite c_/
mag het weten
  maandag 29 januari 2018 @ 22:05:05 #49
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_176828660
Ik zit een beetje te twijfelen tussen een volautomaat en een Nespresso. Met het gemak en de relatief lage aanschafprijs van de Nespresso. En de goedkope prijs per kop van een volautomaat aan de andere kant.
Wat ik zoek is een lekkere bak koffie in de ochtend en in de avond na het eten misschien een espresso, dat zou zeker met een Nespresso moeten kunnen.

Ik heb mijn oog laten vallen op een ESSENZA MINI. Welke nepcupjes zijn een beetje wat? Ik lees dat die van de Koffiejongens wel tof zijn? Iemand ervaring mee? Ze hebben ook een apparaat maar die is 2x zo duur :(
Kun je nepcupjes ook is de Essenza kwijt?

Lees dat de Lidl het beste smaakt bij de Consumentenbond. Kan die ook bij de Essenza?

[ Bericht 6% gewijzigd door hierissieweer op 29-01-2018 22:20:16 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_176832031
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:05 schreef hierissieweer het volgende:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen een volautomaat en een Nespresso. Met het gemak en de relatief lage aanschafprijs van de Nespresso. En de goedkope prijs per kop van een volautomaat aan de andere kant.
Wat ik zoek is een lekkere bak koffie in de ochtend en in de avond na het eten misschien een espresso, dat zou zeker met een Nespresso moeten kunnen.

Ik heb mijn oog laten vallen op een ESSENZA MINI. Welke nepcupjes zijn een beetje wat? Ik lees dat die van de Koffiejongens wel tof zijn? Iemand ervaring mee? Ze hebben ook een apparaat maar die is 2x zo duur :(
Kun je nepcupjes ook is de Essenza kwijt?

Lees dat de Lidl het beste smaakt bij de Consumentenbond. Kan die ook bij de Essenza?

Een Nespresso is relatief goedkoop in aanschaf van het apparaat maar door de cupjes duur in gebruik. Een volautomaat is relatief duur in aanschaf van het apparaat maar door de koffiebonen per kilogram weer goedkoop in gebruik. Zuip je koffie bij de vleet dan is een volautomaat goedkoper omdat je per kg aan koffiebonen goedkoper uit bent dan omrekenen wat 1 cupje kost, hoeveel gram koffie in 1 cupje zit en dat dan x1kg. Drink je af en toe koffie dan is een volautomaat èn duur in aanschaf èn je krijgt een zak met koffiebonen niet snel op voor ze niet meer lekker zijn. En verder is het ook vooral een persoonlijke kwestie.

Nespresso hanteert een beetje het HP-printer systeem. Met verlies of goedkoop de machines aan mensen opdringen, cashen met de cupjes of cartridges. Het is dat ik te weinig koffie drink en vind dat ik mijn Nespresso eigenlijk al dikke overbodige luxe vind, maar een half of volautomaat die overweg kan met koffiebonen al helemaal. Denk een Siemens EQ 6/9 serie of een Jura. Leuk dat het bestaat maar aan mij niet besteed. Qua nepperds komt Lidl idd goed uit de test geloof ik. Verder kun je ook bij menig andere supermarkt terecht, brengt DE met L'or Espresso ook Nespresso cupjes uit die geschikt zijn voor willekeurig welke Nespresso. Het is dat ik nog lang niet door mijn voorraad Nespresso cups heen ben waardoor ik nepperds nog niet getest heb.
mag het weten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')