Daar staat RIC ook niet, toch?quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om wereldkampioen te worden moet je in de stand bovenaan staan. Tenminste, op het eind.
Wat PSM zegt; bij schade die gevaarlijk kan zijn mag een team eea vervangen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, maar het is afwachten of het alleen de velg was of niet. Hoop het wel, want ik hoop dat RBR wint op eigen kracht en niet door technisch falen van anderen
Nee, maar dat komt omdat beiden geen auto hebben die titelwaardig is.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:36 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Daar staat RIC ook niet, toch?
Ik ben me er van bewust dat ik me hier vooral één kant van de zaak belicht, omdat die andere kant ruimschoots voldoende aan bod komt. Als ik de analyse voor Ziggo zou doen dan zou ik natuurlijk ook de andere kant zelf aan bod moeten laten komen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat jij precies datzelfde doet, alleen dan ten faveure van Vettel?
Ik heb het helemaal niet goedgepraat, ik heb alleen gezegd dat het wheelbangen was en dat je daar niet 'inrijden op' van moet maken om het op te blazen en te doen alsof het gevaarlijk was. Ik ben geen Duitser overigens.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:27 schreef daNpy het volgende:
Net als dat Weltschmerz niet toe kan geven dat Vettel ver buiten zijn boekje ging door eigen rechtertje te gaan spelen en dit onder "een beetje wielbangen moet kunnen" goed praat kan ik zulke post(er)s niet serieus nemen
Nogmaals, het gaat niet om het wielbangen, maar om het eigen rechtertje spelen. Dat snap jij dus nog steeds niet blijkt wel weer.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb het helemaal niet goedgepraat, ik heb alleen gezegd dat het wheelbangen was en dat je daar niet 'inrijden op' van moet maken om het op te blazen en te doen alsof het gevaarlijk was. Ik ben geen Duitser overigens.
Beter presteren is een wijd begrip hè...quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt omdat beiden geen auto hebben die titelwaardig is.
Als ze dat wel hebben is het maar de vraag wie aan het langste eind trekt.
In het verleden heb je genoeg kampioenen gehad die vooral heel calculerend reden. En toen werden nota bene de slechtste resultaten nog uit de stand geschrapt.
Beide typen kunnen succesvol zijn. En vooralsnog presteert in mijn ogen Ricciardo beter dan Max. Ook al is de laatste het snelst.
Ik snap het nog steeds heel goed, fout komt in gradaties van ernst en dit werd enorm opgeblazen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 19:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet om het wielbangen, maar om het eigen rechtertje spelen. Dat snap jij dus nog steeds niet blijkt wel weer.
Waarom wordt het dan nooit zo genoemd als alleen de wielen elkaar raken?quote:Oja, en als je langs iemand rijdt, en je wil diegene raken, moet je daarnaartoe sturen, ofwel; erop in sturen. Feitelijk dus gewoon correct.
Fair enough.quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Beter presteren is een wijd begrip hè...
Qua punten heb je gelijk, echter ben je dan ook erg afhankelijk van hoe je auto het houdt. Daar zit hoe je het ook wendt of keert een factor mechanische pech bij. Er was na de race in Azerbaijan een schema met gereden ronden. Max had het minst aantal gereden rondes van alle coureurs. Geen enkele van zijn dnf was door eigen toedoen.
Gedurende de races en in het gros van de overige sessies is Max gewoon sneller. Dat was vorig seizoen, en dat is dit seizoen ook.
Ricciardo is een enorm stabiele rijder, maakt zelden foutjes en is ondanks zijn lage foutenlast toch enorm snel. Maar als Max in een auto zit die zich kan meten met Ferrari, dan scoort Max ook gewoon goed en is dan ook erg stabiel.
Als het om het kampioenschap zou gaan tussen die 2, dan geef ik toch het voordeel aan Max. Waarom?
Max komt Ricciardo voorbij als het moet, andersom is het volgens mij nog niet of zelden gelukt.
Vergeet niet dat Max met een andere mindset in zijn auto zit dan Ricciardo. Max heeft een verknald seizoen, en weet dat de kans dat zijn auto heel blijft ongeveer 50% is.
Op safe rijden met een hoog tempo kan Max. Onder druk rijden en niet bezwijken ook. Inhalen kan hij alsde beste, en qua pure snelheid rammen ook.
Ik ben benieuwd waarin Ricciardo ECHT beter is.
Ik hoop dat die geleerd heeft van de vorige race.quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:35 schreef tja77 het volgende:
Crash incoming...![]()
https://www.google.nl/amp(...)ronde-aanvallen.html
Vorig seizoen oogde het misschien wat indrukwekkender. Maar vergeet niet dat de races waar Max wel mooie dingen liet zien vroeg in het seizoen. Bahrein en Canada oa. dat daar zijn bolide de geest gaf. In Bahrein was hij echt goed onderweg, net als in Canada. Natuurlijk is het gissen wat voor resultaat hij daar gehaald zou hebben, maar door botte pech zullen we dat nooit weten.quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Fair enough.
Ik kan niet zeggen dat het anders is, ik kan alleen maar zeggen dat ik Ricciardo dit seizoen echt heel erg goed zie presteren als het gaat om de punten en Max op mij wat dat betreft (ook deels buiten zijn schuld om) weinig indruk heeft achtergelaten.
Ik denk dat dit wel het essentiële verschil is tussen beide coureurs. Het zit 'em ook wel in het karakter. Ricciardo is niet makkelijk van z'n stuk te brengen, terwijl Max altijd gretig op zoek gaat naar meer.quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:47 schreef tja77 het volgende:
Ricciardo is inderdaad ijzersterk, profiteert optimaal van iedere kans die hij krijgt. Terwijl Max zijn kansen wat meer probeert af te dwingen.
Klopt, maar de kracht van Max is ook (en dat kon je heel goed zien bij zijn GP zege) dat wanneer Max onder druk staat, hij niet bezwijkt. In Spanje 2016 stond hij -tig rondes onder enorme druk van Kimi, hij reed zijn eerste race in de RBR, en hij bezweek niet.quote:Op zaterdag 16 september 2017 20:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel het essentiële verschil is tussen beide coureurs. Het zit 'em ook wel in het karakter. Ricciardo is niet makkelijk van z'n stuk te brengen, terwijl Max altijd gretig op zoek gaat naar meer.
De buitenkant voor de eerste bocht, voor de kijker links dus (in 2015 en 2016 in elk geval, lijkt me sterk dat dat nu anders is).quote:
Je post ook net, terwijl ik dit nummer luister op spotify:quote:Op zaterdag 16 september 2017 21:26 schreef franklop het volgende:
Stiekem hoop ik dat Vettel wint. Al is het alleen maar om kampioenschap tot eind spannend te kunnen houden.
Kan ook leven met zege voor Max en een DNF voor Hamilton
Hmm je wil een spannend kampioenschap maar ook een dnf voor Ham....quote:Op zaterdag 16 september 2017 21:26 schreef franklop het volgende:
Stiekem hoop ik dat Vettel wint. Al is het alleen maar om kampioenschap tot eind spannend te kunnen houden.
Kan ook leven met zege voor Max en een DNF voor Hamilton
Omdat ik denk dat Mercedes bij de laatste GP's een voordeel heeft qua banen tov Ferrari. Dus moet VET maxmimaal scoren hier.quote:Op zaterdag 16 september 2017 21:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hmm je wil een spannend kampioenschap maar ook een dnf voor Ham....
of Raikonen ploft em achterin Max bij de eerste bochtquote:Op zaterdag 16 september 2017 21:26 schreef franklop het volgende:
Stiekem hoop ik dat Vettel wint. Al is het alleen maar om kampioenschap tot eind spannend te kunnen houden.
Kan ook leven met zege voor Max en een DNF voor Hamilton
Ric tikt Max aan.quote:Op zaterdag 16 september 2017 21:30 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
of Raikonen ploft em achterin Max bij de eerste bocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |