abonnement Unibet Coolblue
pi_173785556
Wie gaat er vanavond Sasha op livestream kijken?
pi_173786410
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 02:49 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Bij het gebrek aan reactie van MaGNeT op Sosa of mijn vragen of kritiek (heeft ie me soms geblokt?) vind ik dit wel een erg interessante insteek en inzicht in de Russische handelswijze. Daar had ik nog niet eens over nagedacht, thanks! :)
Ik heb nog een leven buiten FOK!
Eigenlijk wilde ik dat geheim houden maar... floep, het is er nu uit :P

Blokkeren doe ik alleen met users die zich structureel als een aars gedragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-09-2017 09:06:53 ]
pi_173786518
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:01 schreef Sosa het volgende:
Mooie OP :)

Ik had vanochtend in het vorige topic wat vragen/opmerkingen geplaatst ter discussie.

Goed als ik deze hier ff c/p? Ik vind het nog wel de moeite hier even op in te gaan of iig benieuwd hoe magnet als grootaandeelhouder over denkt.Ofniet :P

quote:
Vwb Waves, ik ben al lange tijd bagholder maar begin nu toch wel twijfels te krijgen.

Ik bedoel, ze staan op bijna geen enkele exchange en de reden die hiervoor wordt gegeven is de DEX en dat ze die als 'concurrent' niet groot willen maken.

Nou dat is gelukt, want het volume is nogsteeds ruk en bij een externe exchange (bittrex) zelfs groter!

Daarbij gaat dit verhaal maar half op, want ook 0x en OMG bijv. kan als exchange gebruikt worden (en vast nog wel een paar). Die zijn echter wel overal gelist, hoe kan dat?

Last but not least, het decentrale karakter van Waves is ook vrij beroerd met slechts 35 nodes. Waarvan overigens driekwart bij de top 5 is ondergebracht.

Ik ben nogsteeds fan van het project Waves, maar ondertussen wordt het aan alle kanten ingehaald en betwijfel ik of er geen betere projecten zijn om voor lange temijn in te investeren.

Maar ik geloof niet dat de Dex klein gehouden wordt doordat weinig exchanges Waves verhandelen en daardoor de spreiding/community klein houden. Ze hebben het aan zichzelf te wijten.

Als ze het overnieuw zouden doen, had ik als Sasha zijnde de Dex uitgesteld/stil gehouden en Waves op diverse exchanges geïntroduceerd, hoewel de vraag is of ook dat gelukt was.

Ja, ETH ed. hadden ook min. een jaar nodig, maar dat waren andere tijden. Toen waren er geen 20+ ICO's per week en 1000+ coins/tokens op de markt. En sprak Paris Hilton er nog niet over (!)

Kijk, waves gaat er prat op geen pump/dump coin te zijn en dat kan ik alleen maar waarderen, maar men is zich er blijkbaar slecht van bewust dat het platform aan alle kanten ingehaald wordt lijkt het wel.

Hopelijk groeit de waardering vh project met de nieuwe UI/UX en NG.

Nogmaals het gaat niet zozeer om de (onder)waardering maar wel om de tunnelvisie van Sasha en consorten.

Ik bedoel, vele groot geworden (uit)vindingen in de geschiedenis zijn eerder groot geworden door toedoen van anderen dan door de uitvinder zelf.

Voor je het weet groeit een nieuw project 10x groter dan waves met dezelfde tech ondanks geen werkend product. En dat is niet ondenkbaar in crypto..

Het vermoeden is dat exchanges niet zo happig zijn om Waves te listen omdat het uiteindelijk een concurrerende, decentrale exchange wil hebben.
Blocknet zie je ook maar op 2 exchanges gelist en zet exchanges ook buiten spel.

Wat betreft nodes: er zijn op het moment van schrijven 161 nodes, waarvan er 40 op dit moment ook blocks genereren. Je kan altijd een node draaien, alleen als je ook blocks wil genereren moet je meer dan 10.000 Waves op je node hebben staan (of geleased hebben).

Een deel van die 161 nodes is wel verouderd en geforked omdat de beheerders geen updates hebben uitgevoerd maar daar hebben ze vooral zelf last van (geen inkomsten).

De verdeling van leases over de nodes zou wat beter kunnen maar mensen zijn schapen en kiezen zelf voor de grootste. Dat zou op te lossen zijn door in het algoritme op te nemen dat kleinere nodes percentueel iets meer blocks vinden dan groten, dan is er een stimulering om naar een kleinere node te gaan en te spreiden.

Ik ga niet beweren dat het Waves team alles handig aanpakt. Aan de andere kant ben ik al blij dat het team tot nu toe aangetoond heeft dat ze alle beloften van de roadmap heeft kunnen inlossen. Veel mensen klagen over de "traagheid" maar als je beseft dat Waves vorig jaar gelanceerd is, een team heeft moeten samenstellen en nu al een werkende DEX heeft, vind ik dat ze best stappen gemaakt hebben. Ook Waves NG (wat op een paper van Bitcoin NG gebasseerd was maar waarvan nooit is aangetoond dat het werkt) draait al op testnet en staat voor 10 oktober in de planning.

Verder is het een kwestie van "heb je er nog vertrouwen in of niet".
Ik wel, dus ik hodl.
pi_173787091
Ik krijg langzaam aan steeds meer waves voor minder geld, ik hodl ook! 😀

Moet wel zeggen dat ik een redelijke klapper heb gemaakt met Ocl en daardoor mijn waves verdubbeld heb. Wat het iets makkelijker maakt, aangezien ik nog steeds op het dubbele sta van mijn inleg op dit moment. Was nog eens 1,5x zoveel maar dat doet mij eerlijk gezegd vrij weinig.

Misschien nog wat bijkopen zelfs ✌😀
  vrijdag 15 september 2017 @ 10:51:06 #55
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173788340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het vermoeden is dat exchanges niet zo happig zijn om Waves te listen omdat het uiteindelijk een concurrerende, decentrale exchange wil hebben.
Blocknet zie je ook maar op 2 exchanges gelist en zet exchanges ook buiten spel.

Ah ok. Ben benieuwd hoe dat verloopt en/of hoe blocknet hiermee omgaat en hoe zij dat voor ogen hadden. Ze zullen wss dezelfde vragen vanuit de community krijgen.

quote:
Wat betreft nodes: er zijn op het moment van schrijven 161 nodes, waarvan er 40 op dit moment ook blocks genereren. Je kan altijd een node draaien, alleen als je ook blocks wil genereren moet je meer dan 10.000 Waves op je node hebben staan (of geleased hebben).

Een deel van die 161 nodes is wel verouderd en geforked omdat de beheerders geen updates hebben uitgevoerd maar daar hebben ze vooral zelf last van (geen inkomsten).

De verdeling van leases over de nodes zou wat beter kunnen maar mensen zijn schapen en kiezen zelf voor de grootste. Dat zou op te lossen zijn door in het algoritme op te nemen dat kleinere nodes percentueel iets meer blocks vinden dan groten, dan is er een stimulering om naar een kleinere node te gaan en te spreiden.
Thanks voor deze uitleg, ik vroeg mij idd al af hoe dit nou werkte. Ik overweeg met een kameraad een node op te starten, samen redden we net 13K. Uit een vorig antwoord van jou gaf je aan dat op lange(re) termijn de opbrengst niet zou moeten schelen of je ze uitleased of zelf inzet in een node.

Ben benieuwd of er qua spreiding idd nog wat zal veranderen. Enig idee of daar, in het algoritme, al iets in petto is? Dat zou voor mij ook direct de keuze bepalen een node op te richten ipv leasen.

quote:
Ik ga niet beweren dat het Waves team alles handig aanpakt. Aan de andere kant ben ik al blij dat het team tot nu toe aangetoond heeft dat ze alle beloften van de roadmap heeft kunnen inlossen. Veel mensen klagen over de "traagheid" maar als je beseft dat Waves vorig jaar gelanceerd is, een team heeft moeten samenstellen en nu al een werkende DEX heeft, vind ik dat ze best stappen gemaakt hebben. Ook Waves NG (wat op een paper van Bitcoin NG gebasseerd was maar waarvan nooit is aangetoond dat het werkt) draait al op testnet en staat voor 10 oktober in de planning.

Verder is het een kwestie van "heb je er nog vertrouwen in of niet".
Ik wel, dus ik hodl.
De ontwikkelingen zijn goed, de eenzijdige communicatie is ruk. Maargoed, zoals etcetera ook al aangaf hiervoor dat 'mentalist' in slack en jij hier/bitcointalk ook bijdragen aan beantwoorden van evt vragen uit de community.

Je ziet bij andere projecten dat devs en/of medewerkers vh project zelf actiever aanwezig zijn, maargoed zolang onderaan de streep de antwoorden gegeven zijn is het natuurlijk ook goed.

Van traagheid heb ik tot dusver geen last gehad, alleen dat het verrekt lang duurde om eth uit de liteclient te halen, maar ik begreep dat dit handmatig gebeurt.

Verder hold ik ook. Heb er weliswaar niet zoveel (jij hebt 10x wat ik heb), maar ik blijf het project steunen. En velen met mij, gezien het lage handelsvolume (hoewel daar ook beperkte mogelijkheden toe zijn :P )
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_173789158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:59 schreef MaGNeT het volgende:
Nog wat kleine aanpassingen gedaan :P
Nu echt ff de fretten los!
Als er ineens een ferretcoin opduikt weet ik al waar die vandaan komt ;)
pi_173789428
MGO is toch gewoon in de waves wallet te holden? Is ieder paar wat je in de wallet dex ziet, ook in de lite wallet te holden trouwens?
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:13:34 #58
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_173789760
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 01:14 schreef Sosa het volgende:
Ed, jij hebt een node ofniet?
lang niet genoeg waves voor.

Kun je trouwens een node op het testnet draaien met minder coins. Hoe werkt dat?
The best firms advertise the least...
pi_173790180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:57 schreef r3gi3boy het volgende:
MGO is toch gewoon in de waves wallet te holden? Is ieder paar wat je in de wallet dex ziet, ook in de lite wallet te holden trouwens?
Yup dat klopt helemaal 😊
pi_173790251
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:37 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Yup dat klopt helemaal 😊
vreemd, want ik probeer dmv m'n lite wallet adres (copy to clipboard) te withdrawen van Liqui, maar hij geeft 'incorrect address' aan?
pi_173790391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:41 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

vreemd, want ik probeer dmv m'n lite wallet adres (copy to clipboard) te withdrawen van Liqui, maar hij geeft 'incorrect address' aan?
Oh wacht, zou het kunnen dat je de ethereum versie Mgo heb gekocht? Die kan inderdaad niet in de waves Wallet.

Sterker nog volgens mij kan je op liqui alleen die kopen, maar dat weet ik niet zeker.
pi_173790403


[ Bericht 100% gewijzigd door DaRealDeal op 15-09-2017 12:53:37 ]
pi_173790408
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:51 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Oh wacht, zou het kunnen dat je de ethereum versie Mgo heb gekocht? Die kan inderdaad niet in de waves Wallet.
ja jesus, en wat moet ik nu doen dan? Wat ontzettend onhandig...
pi_173790439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:52 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

ja jesus, en wat moet ik nu doen dan? Wat ontzettend onhandig...
Ja vind ik eigenlijk ook wel. Je hebt de ethereum versie en de waves versie.

Ik denk traden tegen btc of iets en kopen op de waves Dex. Maar misschien weet magnet meer?

Ik ben niet echt bekend met liqui.
pi_173790526
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:55 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja vind ik eigenlijk ook wel. Je hebt de ethereum versie en de waves versie.

Ik denk traden tegen btc of iets en kopen op de waves Dex. Maar misschien weet magnet meer?

Ik ben niet echt bekend met liqui.
Kopen op de waves dex loont niet, stervens duur en geen volume aanwezig. Neem aan dat Magnet zijn 25.000 MGO ook niet op de dex kocht, dat is daar niet eens beschikbaar.
pi_173790615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:01 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Kopen op de waves dex loont niet, stervens duur en geen volume aanwezig. Neem aan dat Magnet zijn 25.000 MGO ook niet op de dex kocht, dat is daar niet eens beschikbaar.
Ik vond het wel meevallen heb er vandaag/gister 500 opgepikt 😊
pi_173791346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:42 schreef iteejer het volgende:

[..]

Als er ineens een ferretcoin opduikt weet ik al waar die vandaan komt ;)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=247208.0

Mijn fret Yuki (R.I.P.) stond model voor het logo O+
pi_173792213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

https://bitcointalk.org/index.php?topic=247208.0

Mijn fret Yuki (R.I.P.) stond model voor het logo O+
Holy fuck die coin bestaat dus ook nog echt!

Heel lang geleden heb ik es op tv gezien hoe iemand zijn fretten liet zien. De presentator (of hijzelf, weet ik niet meer) pakte er eentje uit een reiskisthokdingdoos, zei nog 'ze zijn roofdieren en soms best fel', en jawel, HAP, in zijn duim!
Onder een nerveus 'au hij laat niet los' schudde hij heen en weer met zijn hand tot de fret wellos liet en in de studio verdween.
Hele zoekttocht, hij zat ergens tussen veel kabels waar niemand hem durfde te pakken.
Ik heb me de tering gelachen :D
pi_173794443
LTC binnenkort verhandelbaar op de DEX Zcash gateway is de volgende
pi_173795794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:40 schreef iteejer het volgende:

[..]

Holy fuck die coin bestaat dus ook nog echt!

Heel lang geleden heb ik es op tv gezien hoe iemand zijn fretten liet zien. De presentator (of hijzelf, weet ik niet meer) pakte er eentje uit een reiskisthokdingdoos, zei nog 'ze zijn roofdieren en soms best fel', en jawel, HAP, in zijn duim!
Onder een nerveus 'au hij laat niet los' schudde hij heen en weer met zijn hand tot de fret wellos liet en in de studio verdween.
Hele zoekttocht, hij zat ergens tussen veel kabels waar niemand hem durfde te pakken.
Ik heb me de tering gelachen :D
Haha, mooi ja.
Ben in 6 jaar nog nooit hard gebeten, hooguit wat schrammen bij het spelen of een stevige hap toen ik een fret net had. Maar die is wel bijgetrokken nu.

Als ik een muis of hele kwartel in de kooi gooi vind ik er niets van terug, aan de tanden mankeert niets :P
pi_173796401
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Haha, mooi ja.
Ben in 6 jaar nog nooit hard gebeten, hooguit wat schrammen bij het spelen of een stevige hap toen ik een fret net had. Maar die is wel bijgetrokken nu.

Als ik een muis of hele kwartel in de kooi gooi vind ik er niets van terug, aan de tanden mankeert niets :P
Gebruik je levend aas om wanneer je ze voert
pi_173797640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 09:02 schreef MaGNeT het volgende:
Ook Waves NG (wat op een paper van Bitcoin NG gebasseerd was maar waarvan nooit is aangetoond dat het werkt) draait al op testnet en staat voor 10 oktober in de planning.

Waar vang je dit soort dingen op? Hebben ze een centrale plek waar ze dit soort mededelingen doen?
pi_173801880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:21 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Waar vang je dit soort dingen op? Hebben ze een centrale plek waar ze dit soort mededelingen doen?
Waves slack
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:15:59 #74
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173802414
Nog ff over die 40/161 nodes he. Degene die door de fork buitenspel zijn gezet, hoe gaat het daar dan mee verder?

Ik bedoel, zij maakten voorheen ook integraal onderdeel uit van het waves netwerk wat dus nu nog maar bij die 40 nodes ligt. Of eig de top 5 zo'n beetje.

Valt er nog te zien of deze 'oude' nodes/adressen nogsteeds hoeveelheden waves hebben als voorheen of zijn die inmiddels bijv. uitgeleased naar de grotere pools, of zeg ik nou iets stoms?

Het zou mooi zijn als er (veel) meer kleine nodes zouden draaien. Lijkt mij ook beter en gezonder voor het wavesnetwerk.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_173802967
quote:
[ANN] Waves <-> Litecoin Gateway

The Waves platform already provides gateways to other currencies,
both crypto (Bitcoin and Ethereum) and FIAT (currently Euro and Dollar).

To build a strong ecosystem, we at WavesGo believe that the platform will benefit greatly from a larger number of gateways, opening the Waves universe to a broader community and let them experience the benefits of the Waves Platform.

Therefore, in recent weeks, we were heavily developing a gateway framework
that allows to easily create new cryptocurrency gateways. Our first
implementation will be an LTC gateway, connecting the Litecoin test
network to the Waves testnet. We are proud to present the current status
in the following video:




Expect more to come, including a test ready environment in order to let fellow
community members actively participate in the testing of our new
technology.

On the organizational level, we are currently working with several projects, which are not part of the Waves ecosystem yet, but expressed their interest to introduce a gateway connecting their respective blockchain/cryptocurrency to the Waves blockchain. These gateways will be based on our proposed technology.

Stay tuned, this is only the beginning!
Bron: https://medium.com/@wavesgo/ann-waves-litecoin-gateway-69d418f3c348

GoWavesgo twitterde op vrijdag 15-09-2017 om 13:08:04 We are happy to announce the coming $Waves $LTC Gateway #litecoin #blockchain @wavesplatform https://t.co/R3ZC6IEaJQ reageer retweet


[ Bericht 44% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-09-2017 01:13:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')