abonnement Unibet Coolblue
pi_173753743
.Mijn onderbuurman wees mij per e-mail erop dat mijn palmboom op mijn balkon was omgevallen en over de rand lag.
Alle schade (mocht hij naar beneden vallen) zou op mij worden verhaald.

Valt dit (mocht het gebeuren) onder mijn WA verzekering?

Anders moet ik naar huis om hem recht te zetten.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nizno op 13-09-2017 21:43:57 ]
pi_173754020
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:37 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Even in je polis kijken hè..
pi_173754021
WA verzekering is alleen voor schades die je met je motorvoertuig maakt..

jij bedoelt de aansprakelijkheidsverzekering (AVP)

volgens de site van de consumentenbond:
quote:
Als je een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) hebt, dekt die de schade waarvoor je (wettelijk) aansprakelijk bent. Maar voor stormschade ben je niet aansprakelijk. Je verzekeraar keert dus niks uit. Valt jouw boom om in de tuin van de buren zonder dat het stormde, dan had de aansprakelijkheidsverzekering wel uitgekeerd. Ook dan kan je buurvouw de schade echter beter claimen op haar eigen inboedel- of opstalverzekering. Deze keert doorgaans uit op basis van nieuwwaarde en is daarmee gunstiger dan jouw aansprakelijkheidsverzekering die de schade op basis van dagwaarde uitkeert.
https://www.consumentenbo(...)mschade-bij-de-buren
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_173754191
Alleen als je specifiek voor stormschade verzekerd bent, polis checken (en gewoon ff die boom gaan fixen thuis)
Dum de dum
pi_173754335
Voor stormschade ben je niet aansprakelijk.

Wel ben je aansprakelijk als je je palm nu zo laat hangen en hij bij de volgende storm alsnog naar beneden lazert. Je bent dan namelijk aansprakelijk voor het laten voortbestaan van een risicovolle situatie aan jouw eigendommen die uiteindelijk tot schade leidt. De buurman heeft je nu op het risico gewezen, dus is het aan jou om binnen redelijke termijn het risico weg te nemen.
pi_173757895
En? Is je onderbuurman nog heel?
pi_173758427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:14 schreef Henno het volgende:
En? Is je onderbuurman nog heel?
Mijn palmboompje staat in ieder geval weer fier omhoog.

Beetje sneu dat hij meteen ging dreigen dat elke schade voor mijn rekening zou zijn, ik kon niet even naar huis om te zien hoe erg het was of eventuele schade voorkomen.
pi_173765918
Weet je ook gelijk wat je aan je buren hebt :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 14 september 2017 @ 12:04:17 #9
3542 Gia
User under construction
pi_173769978
Wij hebben achter in de tuin een heel hoge boom, hemelboom, die bij stormen flink met zijn hangende takken schudt. De boom heeft een omtrek van 2,5 meter, dus omwaaien zal hij niet, maar er zou wel een tak af kunnen breken en schade veroorzaken aan, bijvoorbeeld, een auto die in de straat achter ons geparkeerd staat naast die boom.

Nu heb ik ergens gelezen dat je je bomen kunt laten 'schouwen', een VTA, waarbij gekeken wordt of de boom nog gezond is en wat er aan onderhoud gepleegd moet worden.
Met zo'n VTA kun je dan bewijzen dat je de boom goed verzorgd hebt, in geval van een verzekeringskwestie. (Dit willen we ook nog laten doen, in het voorjaar, als hij nog kaal is)

Maar wat als er nu, tijdens een storm een hangende tak af zou breken? Het zijn redelijk dunne takken die hangen. Er is ook niets aan de boom te zien, qua schimmel of scheuren of zo.
Wordt die schade dan gedekt? Dekt de verzekering van die auto-bezitter dat, of komt het volledig op onze rekening?
pi_173770151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:04 schreef Gia het volgende:
Wij hebben achter in de tuin een heel hoge boom, hemelboom, die bij stormen flink met zijn hangende takken schudt. De boom heeft een omtrek van 2,5 meter, dus omwaaien zal hij niet,
Ik snap je aanname niet...er zijn wel grotere bomen omgewaaid hoor
pi_173770178
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:04 schreef Gia het volgende:
Wij hebben achter in de tuin een heel hoge boom, hemelboom, die bij stormen flink met zijn hangende takken schudt. De boom heeft een omtrek van 2,5 meter, dus omwaaien zal hij niet, maar er zou wel een tak af kunnen breken en schade veroorzaken aan, bijvoorbeeld, een auto die in de straat achter ons geparkeerd staat naast die boom.

Nu heb ik ergens gelezen dat je je bomen kunt laten 'schouwen', een VTA, waarbij gekeken wordt of de boom nog gezond is en wat er aan onderhoud gepleegd moet worden.
Met zo'n VTA kun je dan bewijzen dat je de boom goed verzorgd hebt, in geval van een verzekeringskwestie. (Dit willen we ook nog laten doen, in het voorjaar, als hij nog kaal is)

Maar wat als er nu, tijdens een storm een hangende tak af zou breken? Het zijn redelijk dunne takken die hangen. Er is ook niets aan de boom te zien, qua schimmel of scheuren of zo.
Wordt die schade dan gedekt? Dekt de verzekering van die auto-bezitter dat, of komt het volledig op onze rekening?
gewoon ff weg halen?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_173770393
Als achteraf blijkt dat de boom toch niet helemaal gezond blijkt, heb je niet aan je zorgplicht voldaan en kun je mogelijk wel aansprakelijk gesteld worden. Hopelijk ben jij dan goed verzekerd.

Als achteraf niets blijkt over een slechte gezondheid, is het domme pech voor degene die schade heeft en is die persoon hopelijk zelf goed verzekerd. Als een windvlaag precies op die gezonde grote boom beukt, kan dat simpelweg wat teveel worden. Zeker zoals bij een storm zo vroeg in het jaar, de meeste bomen staan nog volop in het blad en vangen daardoor nu veel meer wind dan bij een storm later in het jaar.
pi_173770822
Belachelijk eigenlijk dat degene met de schade altijd maar pech heeft omdat het niet vergoed wordt.
Stormschade zou gewoon moeten worden vergoed door degene van wie die boom is.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:54:56 #14
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173770845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:53 schreef Carlos93 het volgende:
Belachelijk eigenlijk dat degene met de schade altijd maar pech heeft omdat het niet vergoed wordt.
Stormschade zou gewoon moeten worden vergoed door degene van wie die boom is.
Waarom betalen als er geen onrechtmatige daad gepleegd is?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173770857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:54 schreef Elpis het volgende:

[..]

Waarom betalen als er geen onrechtmatige daad gepleegd is?
Omdat het nog steeds jouw eigendom is dat schade heeft gemaakt aan iemand anders zijn object.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:56:26 #16
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173770868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:55 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Omdat het nog steeds jouw eigendom is dat schade heeft gemaakt aan iemand anders zijn object.
Nee want bij storm deed de wind dat.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173770874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:56 schreef Elpis het volgende:

[..]

Nee want bij storm deed de wind dat.
Neemt niet weg dat het nog steeds jouw eigendom is.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:58:51 #18
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173770896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:56 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het nog steeds jouw eigendom is.
Als ik jou door de ruit van de buurvrouw heen duw. Vind je dan ook dat jij moet betalen? Omdat jij degene bent die er doorheen is gegaan?

Schuld, schade, toerekening, causalitiet, relatieviteit. Google it.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:59:45 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173770905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:53 schreef Carlos93 het volgende:
Belachelijk eigenlijk dat degene met de schade altijd maar pech heeft omdat het niet vergoed wordt.
Stormschade zou gewoon moeten worden vergoed door degene van wie die boom is.
Echt niet.

Hier ook altijd auto's onder mijn fikse platanen. Lekker slim, denk ik dan. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173770932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:58 schreef Elpis het volgende:

[..]

Als ik jou door de ruit van de buurvrouw heen duw. Vind je dan ook dat jij moet betalen? Omdat jij degene bent die er doorheen is gegaan?

Schuld, schade, toerekening, causalitiet, relatieviteit. Google it.
Nee, omdat jij dan de situatie veroorzaakt hebt.
Als je waterleiding lek is, in het gedeelte in jouw woning, dat onder jouw verantwoordelijkheid valt(laten we zeggen in een koopflat), en de onderbuurman krijgt wateroverlast in zijn woning, door het lek dat jij hebt, dan zal je ook moeten betalen.

Geen schuld, want zulke dingen gebeuren nou eenmaal, maar je moet wel gewoon betalen lijkt mij.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:09:01 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173771047
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:01 schreef Carlos93 het volgende:
Geen schuld, want zulke dingen gebeuren nou eenmaal, maar je moet wel gewoon betalen lijkt mij.
Maar in dit geval heeft de wind het veroorzaakt.
Ik noemde de 5 onderdelen van wat iets een onrechtmatige daad maakt. Valt schuld weg, dan valt ook de betalingsverplichting weg. "Zulke dingen gebeuren nou eenmaal" geldt ook voor degene die de schade oploopt he?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173823637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:01 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee, omdat jij dan de situatie veroorzaakt hebt.
Als je waterleiding lek is, in het gedeelte in jouw woning, dat onder jouw verantwoordelijkheid valt(laten we zeggen in een koopflat), en de onderbuurman krijgt wateroverlast in zijn woning, door het lek dat jij hebt, dan zal je ook moeten betalen.

Geen schuld, want zulke dingen gebeuren nou eenmaal, maar je moet wel gewoon betalen lijkt mij.
Je praat nu vanuit de verzekering begrijp ik? Want als ik geen AVP heb en de onderbuurman geen opstal dan krijgt die alsnog niks. :')
pi_173823762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:01 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee, omdat jij dan de situatie veroorzaakt hebt.
Als je waterleiding lek is, in het gedeelte in jouw woning, dat onder jouw verantwoordelijkheid valt(laten we zeggen in een koopflat), en de onderbuurman krijgt wateroverlast in zijn woning, door het lek dat jij hebt, dan zal je ook moeten betalen.

Geen schuld, want zulke dingen gebeuren nou eenmaal, maar je moet wel gewoon betalen lijkt mij.
Onjuist. Als de bovenburen waterlekkage hebben, moet je jouw schade bij je eigen inboedelverzekering claimen.
pi_173827756
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Onjuist. Als de bovenburen waterlekkage hebben, moet je jouw schade bij je eigen inboedelverzekering claimen.
Belachelijke regelingen.
pi_173836438
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Belachelijke regelingen.
Voor nagenoeg iedere betrokkene een enorm geldbesparende regeling. Waterschade als gevolg van lekkage bij de bovenburen is doorgaans een paar honderd tot maximaal een paar duizend euro. De tijd (dus het geld) wat het kost om aansprakelijkheid uit te zoeken, en een partij aansprakelijk te stellen etc is het simpelweg niet waard.

Misschien dat wanneer je geen inboedelverzekering hebt, je dan wel mogelijkheden hebt om de bovenburen aansprakelijk te stellen.
pi_173860220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:29 schreef Mr.Ping het volgende:
.Mijn onderbuurman wees mij per e-mail erop dat mijn palmboom op mijn balkon was omgevallen en over de rand lag.
Alle schade (mocht hij naar beneden vallen) zou op mij worden verhaald.

Valt dit (mocht het gebeuren) onder mijn WA verzekering?

Anders moet ik naar huis om hem recht te zetten.
Apart dat je er automatisch vanuit gaat dat je buurman gelijk heeft en dat je moet betalen als deze omvalt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')