Het is in beide gevallen triest eigenlijk.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen triest eigenlijk.
Is er ook een in Marokko?quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:42 schreef Boca_Raton het volgende:
https://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/organisatie?id=349
Zeker weten. Het is gewoon fijn om te zien dat ze keihard op haar bek gaat.quote:
Ja, eens. Hoe "verwerpelijk" dat ook is als het toch waar is. Je beschrijft het zoals ik dat ook voel.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zeker weten. Het is gewoon fijn om te zien dat ze keihard op haar bek gaat.
En dan geniet ik dus niet van haar persoonlijke ellende, maar ik geniet ervan om iemand met haar karakter/eigenschappen, iemand die het wel beter weet, alles doet zoals zij het wil, iemand die adviezen niet tot zich neemt, en noem het maar op, om zo iemand onderuit zien gaan.
Voor haar is het triest; maar een geval als zij valt niet te redden. Wat zij heeft gedaan is niet een foutje of zo, maar het is echt een opeenstapeling van domme zetten; iedereen met een beetje verstand zag al hoe het zou verlopen.
Ik bedoel, wees nou even serieus. Je woont het overgrote deel van je leven in Nederland; je bent het Nederlandse standaard gewend. Of je je nou thuisvoelt of niet, je hebt hier in Nederland bepaalde zaken waar je godverdomme dankbaar moet zijn. En dan ga je naar Marokko, en ga je daar met iemand trouwen die je maar een weekje of hooguit twee weken kent. WAT VERWACHT JE NOU DAN?
"Tikkeltje naïef", noemde ze haar eigen gedrag net in dit topic. "Tikkeltje".
Maar goed; ik heb al heel wat vaker in topics van Maghrebijnse gepost; ze weet hoe ik erover denk. Ik lees vooral mee.
Allah zal haar helpen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zeker weten. Het is gewoon fijn om te zien dat ze keihard op haar bek gaat.
En dan geniet ik dus niet van haar persoonlijke ellende, maar ik geniet ervan om iemand met haar karakter/eigenschappen, iemand die het wel beter weet, alles doet zoals zij het wil, iemand die adviezen niet tot zich neemt, en noem het maar op, om zo iemand onderuit zien gaan.
Voor haar is het triest; maar een geval als zij valt niet te redden. Wat zij heeft gedaan is niet een foutje of zo, maar het is echt een opeenstapeling van domme zetten; iedereen met een beetje verstand zag al hoe het zou verlopen.
Ik bedoel, wees nou even serieus. Je woont het overgrote deel van je leven in Nederland; je bent het Nederlandse standaard gewend. Of je je nou thuisvoelt of niet, je hebt hier in Nederland bepaalde zaken waar je godverdomme dankbaar moet zijn. En dan ga je naar Marokko, en ga je daar met iemand trouwen die je maar een weekje of hooguit twee weken kent. WAT VERWACHT JE NOU DAN?
"Tikkeltje naïef", noemde ze haar eigen gedrag net in dit topic. "Tikkeltje".
Maar goed; ik heb al heel wat vaker in topics van Maghrebijnse gepost; ze weet hoe ik erover denk. Ik lees vooral mee.
Scherp, mocht er enige waarheid zitten in haar posts: "je bent geen Marokkaanse". In de figuurlijke zin uiteraard.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:47 schreef Andromache het volgende:
Je lult Maghre. Je kent deze man minder dan een maand en je zou pas in december gaan trouwen. Hooguit ben je verloofd. En wat je moet doen met deze gast die kennelijk net zo gek is als die criminele Belg? Rechtsomkeert maken en eindelijk eens accepteren dat je geen Marokkaanse bent en dat je niet in dat land past; je bent een Tukker in een islamitisch geïnspireerde subcultuur.
Ik zou jou zo gunnen om vrij van die druk te leven! Treurig, zo treurig, dat je als een kat in het nauw rare sprongen maakt. Kom alsjeblieft z.s.m. terug naar Nederland en laat deze idioot achter je.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Amarantha, gaat niet om geld. Kan ticket boeken. Maar mijn ouders... een scheiding? Verdriet? Mijn ouders zijn nota bene die zeuren dat ik oud ben en niet getrouwd. Ze hebben enorme druk gelegd
Beetje dapperder mag wel. Je bent geen homo met een Marokkaanse achtergrond die gaat samenwonen met je vriend...quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Amarantha, gaat niet om geld. Kan ticket boeken. Maar mijn ouders... een scheiding? Verdriet? Mijn ouders zijn nota bene die zeuren dat ik oud ben en niet getrouwd. Ze hebben enorme druk gelegd
Ja, inderdaad, denk maar aan alles behalve je eigen geluk.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja, verrekte dom was dat. Blaren dan maar he? Je wil het immers zo houden....quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Andro, ben getrouwd. Alles is sneller gegaan omdat we dat beiden wouden. Kwestie van even naar de notaris en voila. We zijn dus volgens Marokkaanse wet getrouwd. En ja, besef meer en meer om.. mensen hier niet mijn mensen zijn.
Het worden wel jouw mensen. Geef het tijd. Stop met het verdedigen en beschermen van dingen die niet zijn. Je bent pas echt vrij als je alle ideeën kunt dragen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Andro, ben getrouwd. Alles is sneller gegaan omdat we dat beiden wouden. Kwestie van even naar de notaris en voila. We zijn dus volgens Marokkaanse wet getrouwd. En ja, besef meer en meer dat mensen hier niet mijn mensen zijn.
Wat, medelijden?quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik zou jou zo gunnen om vrij van die druk te leven! Treurig, zo treurig, dat je als een kat in het nauw rare sprongen maakt. Kom alsjeblieft z.s.m. terug naar Nederland en laat deze idioot achter je.
Trouw dan ook niet na 2 wekenquote:Op dinsdag 12 september 2017 00:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zargon, ben heel dankbaar wat ik in Nederland had. Dat is het punt niet. Ik ben met hem getrouwd omdat hij ook uit Europa komt. Het is geen Marokkaan uit Marokko. Hij woont sinds zijn 14e in Europa en heeft overal en nergens gewoond en nu dus in Marbella. Dit had ik niet voorzien. Hij gaf aan modern te zijn en nu merk ik dingen die gewoon niet van mij zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |