abonnement Unibet Coolblue
pi_173813198
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

1.Hoe je moet weten waar een open gebied is in een bebost gebied is mij onduidelijk..

2.Overigens heb jij die helicopter gezien in een bebost gebied?

3.Die meiden werden omgeven door jungle geluiden, dit is op sommige tijden en plekken zéér luid.

4.Daarnaast blokkeren bomen juist geluid waardoor je die helicopter op die afstand zeker niet gaat horen.
1.als je omhoog gaat krijg je geen open gebieden:rivieren en hutjes zijn bijna nergens op de hoge bergen.zou wel opvallend zijn een rivier zien stromen op de top van El Pianista?
2.gezien en zelfs (heel goed)gehoord
3.ik ga helemaal niet vanuit dat ze uberhaupt in de jungle waren,maar dat ze ontvoerd en opgesloten of ergens dicht waren
4.bomen hebben geblokeerd geluid,ooivears en apen hebben alles gedaan om geluid van de helikopters te overwinnen :D ..men kan ondanks alles geluid tussen aap en helicopter weten te onderscheiden,en zelfs horen
neem aan de appen en ooievaars dat tegelijk deden of los van elkaar? *)
je denkt zeker aan dat de meiden bang van de apen en ooievaars waren,en dat de dieren helicopter weg hebben gejaagd..cruciale rol in de hele zaak hebben dieren
als ik van zulk redenering ga moest ik bijna lachen..al die criminelen zijn nooit opgepakt of onderzocht,maar derderangs redenen(dieren,slangen,ravijn,snelle rivier, smalle bruggetjes)noemen slaat alles op in het gebied waar drugs laboratoria zit en waar organenhandel van toepassing is
je kan sterven zonder eten ,verdwaald raken,maar 7 dagen door niemand gezien worden,levend of dood is onmogelijk.zeker als het om 2 mensen gaat
trouwens je hoeft niet met 2 namen schrijven om je punt duidelijk te maken
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173813381
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoe je moet weten waar een open gebied is in een bebost gebied is mij onduidelijk..

Overigens heb jij die helicopter gezien in een bebost gebied?

Die meiden werden omgeven door jungle geluiden, dit is op sommige tijden en plekken zéér luid.

Daarnaast blokkeren bomen juist geluid waardoor je die helicopter op die afstand zeker niet gaat horen.
Als ik het me goed herinner was de eerste vlucht met een helicopter op 14 april, kan ook 13 geweest zijn. Plinio, de ervaren gids daar, vloog daar mee, hij had foto's geplaatst ervan op zijn FB.

Op dat moment weten we niet of Kris en/of Lisanne nog wel leefde(n); het laatste levensteken was op 11 april 's ochtends (aan- en weer uitzetten telefoon).
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173813508
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:37 schreef gynaika het volgende:
Deze passage blijft mij bezighouden:

In April my Spanish teacher told me that two young women had gone missing from the sister school in Boquete, Panama. They had left all of their belongings, and not told anyone where they were going that day. The last anyone saw of them they were talking to two strange men, making plans to see the waterfall. This morning, BBC confirmed that the remains of both women have been found.

https://thesleepsong.wordpress.com/tag/kremers/

zij waren met de meiden op dezelfde tijdstip bij Nelvis:

op het moment woonden we (vriend en ik) voor drie maanden in Boguete. Wonen nu aan het strand in Panamá (warmer 👍🏼). De naam van het restaurant...,, ik ben bang dat ik t me niet ga herinneren, maar mogelijk kan ik er wel achter komen
Hola, ja, volgens mij was dat de naam van het restaurantje. De meisjes kwamen na ons binnen dacht ik en zaten achter ons. Kwamen heel aardig over. Deden hun best om een praatje te maken met de bediening, gewoon vriendelijke meisjes, niet teveel bij nagedacht. (M'n vriend en ik waren druk aan het kletsen). Een dag -of twee dagen -later hoorden we van de Spaanse taalschool dat er twee Nederlandse meisjes niet waren komen opdagen (ze zouden naar zelfde taalschool gaan, die taalschool had volgens mij ook hun slaapplaats en vrijwilligerswerk geregeld). Mijn vriend zei dat het wel eens om die meisjes kon gaan, maar ik kon het me niet voorstellen (tot ik de foto's zag, dagen later)


hoe werkt politie daar:

Ik las net een berichtje van een Amerikaanse die twee x te maken heeft gehad met de Panamese politie (waarvan 1 vanwege een overval waarbij ze gewond raakte) en dat de Panamese politie eigenlijk niets deed. Moest toen aan jouw verhaal denken.
Zij heeft een brute overval in haar huis ternauwernood overleefd, en vervolgens deed de politie haast niets
Maar dat was een mail van een Amerikaanse die was beroofd (met geweld) in haar huis in Chiriqui (provincie waarin Boquete ligt) en vertelde dat de politie eigenlijk niets heeft gedaan om de dader te vinden. Heel akelig.
Het verhaal van een vrouw die na een gewelddadige overval in haar eigen huis halfdood werd achtergelaten en vervolgens merkte dat de politie er niets aan deed om de daders te pakken te krijgen.
Dat is natuurlijk enorm frustrerend
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173814380
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:49 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner was de eerste vlucht met een helicopter op 14 april, kan ook 13 geweest zijn. Plinio, de ervaren gids daar, vloog daar mee, hij had foto's geplaatst ervan op zijn FB.

Op dat moment weten we niet of Kris en/of Lisanne nog wel leefde(n); het laatste levensteken was op 11 april 's ochtends (aan- en weer uitzetten telefoon).
dan ben je wel erg laat
op 6.april waren 2 helicopters en 35 politie-eenheden bezig met de zoektocht
de politie was al op 6.4. blijkbaar bezig met de criminal investigation
hoeveel man telt 1 Panamese politie-eenheid?
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173814942
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:49 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner was de eerste vlucht met een helicopter op 14 april, kan ook 13 geweest zijn. Plinio, de ervaren gids daar, vloog daar mee, hij had foto's geplaatst ervan op zijn FB.

Op dat moment weten we niet of Kris en/of Lisanne nog wel leefde(n); het laatste levensteken was op 11 april 's ochtends (aan- en weer uitzetten telefoon).
nee, die club was op 8 april al gedropt in het gebied met een heli, sliepen in de hut van werkgever Plinio, nabij derde kabelbrug.

Zijn heel veel foto's van te vinden.
pi_173815190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:57 schreef A_S_R het volgende:

[..]

zij waren met de meiden op dezelfde tijdstip bij Nelvis:

op het moment woonden we (vriend en ik) voor drie maanden in Boguete. Wonen nu aan het strand in Panamá (warmer 👍🏼). De naam van het restaurant...,, ik ben bang dat ik t me niet ga herinneren, maar mogelijk kan ik er wel achter komen
Hola, ja, volgens mij was dat de naam van het restaurantje. De meisjes kwamen na ons binnen dacht ik en zaten achter ons. Kwamen heel aardig over. Deden hun best om een praatje te maken met de bediening, gewoon vriendelijke meisjes, niet teveel bij nagedacht. (M'n vriend en ik waren druk aan het kletsen). Een dag -of twee dagen -later hoorden we van de Spaanse taalschool dat er twee Nederlandse meisjes niet waren komen opdagen (ze zouden naar zelfde taalschool gaan, die taalschool had volgens mij ook hun slaapplaats en vrijwilligerswerk geregeld). Mijn vriend zei dat het wel eens om die meisjes kon gaan, maar ik kon het me niet voorstellen (tot ik de foto's zag, dagen later)


Dit waren dus mannen die Kris en Lisanne hebben gezien in een restaurant.

Maar niet met hen gesproken?

Mijn quote ging over Kris en Lisanne die met twee jongemannen hebben gesproken.
pi_173815234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:42 schreef A_S_R het volgende:

[..]

dan ben je wel erg laat
op 6.april waren 2 helicopters en 35 politie-eenheden bezig met de zoektocht
de politie was al op 6.4. blijkbaar bezig met de criminal investigation
hoeveel man telt 1 Panamese politie-eenheid?
Heb je een bronnetje hiervoor?

En was die zoektocht in het gebied achter de Mirador? Ze waren de eerste dagen nog aan het zoeken rond de Barú en andere trails omdat niet duidelijk was welke trail Kris en Lisanne precies gingen doen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173815642
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoe je moet weten waar een open gebied is in een bebost gebied is mij onduidelijk..

Overigens heb jij die helicopter gezien in een bebost gebied?

Die meiden werden omgeven door jungle geluiden, dit is op sommige tijden en plekken zéér luid.

Daarnaast blokkeren bomen juist geluid waardoor je die helicopter op die afstand zeker niet gaat horen.
Hoe klinkt dat dan zo'n jungle geluid ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173815977
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoe klinkt dat dan zo'n jungle geluid ?
Ik denk net zoals in Tour of Duty, 😂. Maar dan zonder muziek.

Als je trouwens goed luistert naar de video van AFK dan hoor je precies hoe het daar klinkt.
pi_173816510
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:15 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dit waren dus mannen die Kris en Lisanne hebben gezien in een restaurant.

Maar niet met hen gesproken?

Mijn quote ging over Kris en Lisanne die met twee jongemannen hebben gesproken.
dit waren een vrouw en haar vriend
K&L hebben blijkbaar met 2 mannen gesprokken


quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Heb je een bronnetje hiervoor?

En was die zoektocht in het gebied achter de Mirador? Ze waren de eerste dagen nog aan het zoeken rond de Barú en andere trails omdat niet duidelijk was welke trail Kris en Lisanne precies gingen doen.
heb ik .op FB
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173816702
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:03 schreef A_S_R het volgende:

[..]

dit waren een vrouw en haar vriend
K&L hebben blijkbaar met 2 mannen gesprokken

Oké, duidelijk.
pi_173817903
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik vermoed dus dat ze zijn vast gehouden en in die nacht zijn ontsnapt.

Of het is de S van SOS
Of het is dus 5 van die bende.

Enfin ik vermoed dat ze daar samen bezig zijn geweest met de foto's en de steen en troepjes.

Mogelijk onderweg naar het zoekteam en in de nacht gestrand bij de rivier.

Edit: enig idee hoe hun bendetattoo eruit zag?
bende ,welke bende?er zijn daar geen bendes 8)7

Because of criminal activity, security has become a major consideration for residents of Boquete. While home burglaries have diminished somewhat, the most recent concern is violent home invasion robberies during which one resident was killed and several others gravely injured. The suspected perpetrators of these incidents are gang members from David, who have easier ingress and egress because of the new four-lane highway. This view is supported by the fact there is a higher incidence of crime south of town, where the highway provides a quick trip back to David before the authorities are alerted.



I know no one who goes about his daily business here in fear of his life. But there is no question that there is profound concern. There is a high level of awareness, though, and most residents are proactively moving to protect themselves. There are many more barred windows, security cameras, and alarm systems than there were when we moved here nine years ago. There is a local anti-crime organization and a "hotline" with a bilingual responder who can contact the pertinent authorities quickly.

Agree with Jaime Daniel and disagree with the realtors. Crime in Boquete has increased significantly over the last 5 years, Compared to large urban areas the crime rate may be minor, however when considering the fact Boquete used to be an idyllic mountain retreat and is now becoming an armed fortress, some consideration should be taken to what is being said. The mayor has installed numerous security cameras around the municipal buildings and in strategic other locations. A police roadblock has been set up at the entrance to the district and soon a permanent guard gate will be erected in the same spot, in hopes of cutting down on criminals coming into the area from surrounding towns. Unfortunately, it seems to just be bothering law abiding residents and doing nothing to curb criminal activity. Just today another expat was shot following a mid-day armed home invasion by 3 youths. These incidences seem to be occurring monthly according to the local grapevine. The perpetrators are doing bodily harm and even murder without cause in most instances. Despite a lack of resistance on the part of the victims, the juveniles are stabbing and shooting elderly foreigners just for the notoriety of it. What is maddening about this, besides the obvious, is the secrecy being maintained by local business and government officials who want to avoid any blights to tourism efforts. There is actually more criminal activity occurring than what is being published.



Those most at risk are those who live in unsecured homes and apartments (much rental property here lacks basic security measures) and/or people who live remotely. Most of the home invasions have taken place in rural, lightly populated areas.

Also, within the past year, a local businessman out of Los Molinos has been granted a license to take investors and tourists on helicopter rides over the mountains. These helicopter rides are occurring multiple times a day, and due to the surrounding mountains, the noise from the choppers is magnified down into the valley and town below. Boquete, instead of sounding like a mountain retreat, sounds more like a poor airport suburb every day

Boquete isn't a paradise. It's a place to live, like any other. It is scenic and still somewhat rural, but that is changing fast. The weather is temperate, but It rains 8 months of the year, and during the 4 month dry season it has stiff winds and drizzly fog. Crime is decreasing slightly in some of the bigger cities in Panama, but it is significantly increasing in Boquete and other provincial towns

The juveniles of Chiriqui province where Boquete, David, Dolega, Potrerillos located are entering homes and are armed. Three households have been attacked in the past 3 months. The owners were home, one is dead, another severely beaten, another recently shot and stabbed. The juveniles are protected by law and are untouchable. Police have arrested several, all were released even after admitting involvement. This is in accordance with Panamanian law and they know they are untouchable.
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173818132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:38 schreef A_S_R het volgende:
je kan sterven zonder eten ,verdwaald raken,maar 7 dagen door niemand gezien worden,levend of dood is onmogelijk.zeker als het om 2 mensen gaat
trouwens je hoeft niet met 2 namen schrijven om je punt duidelijk te maken
Je kan onmogelijk met twee personen verdwaald raken om nooit meer terug gevonden te worden, serieus onmogelijk?!

Overigens, met twee namen, waar heb je het over?

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoe klinkt dat dan zo'n jungle geluid ?
Zoiets?


Van Natgeo:

quote:
The richest soundscapes can be found as one gets closer to the Equator. In the equatorial rain forests, especially, the vocal-creature density and diversity is at its greatest because the habitat is so supportive. As for the loudest soundscape I’ve measured, that would be somewhere in a Sumatran rain forest. The level there reached 117 [decibels. That’s almost as loud as a thunderclap, if it were sustained, or a chainsaw.]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173818230
Dank voor de link, ASR.
pi_173819639
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik vermoed dus dat ze zijn vast gehouden en in die nacht zijn ontsnapt.

Of het is de S van SOS
Of het is dus 5 van die bende.

Enfin ik vermoed dat ze daar samen bezig zijn geweest met de foto's en de steen en troepjes.

Mogelijk onderweg naar het zoekteam en in de nacht gestrand bij de rivier.

Edit: enig idee hoe hun bendetattoo eruit zag?
Over bendes gesproken:

14 september 2017

http://elsiglo.com.pa/cro(...)dios-felipe/24022736

Onder het artikel, reactie 1:

Cuándo van a atrapar a los de la 5 de Mayo y los del Gil Ponce????
Wanneer gaan ze de 5e en de Gil Ponce vangen????

la banda ‘Los ND5'/ ‘Kinderen van de vijfde'
pi_173819700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:03 schreef ITrade het volgende:

[..]

Je kan onmogelijk met twee personen verdwaald raken om nooit meer terug gevonden te worden, serieus onmogelijk?!

Overigens, met twee namen, waar heb je het over?

[..]

Zoiets?


Van Natgeo:

[..]

Apen zitten daar niet, worden niet geteld door werkgever Plinio en zelfs met de vogels en insecten daar gaat het slecht.

Leuke link trouwens van een oerwoud in Sumatra...
pi_173820054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:03 schreef ITrade het volgende:

[..]

Je kan onmogelijk met twee personen verdwaald raken om nooit meer terug gevonden te worden, serieus onmogelijk?!

Overigens, met twee namen, waar heb je het over?

[..]

Zoiets?


Van Natgeo:

[..]

ik schat het idd voor onmogelijk,heb nergens gelezen dat dergelijks is iemand in zulke omstandigheden en met zn 2 overkomen
kan je een link posten waar 2 meiden/vrouwen of mensen zijn verdwaald en na 8 of 11 dagen dood waren?
in deze geval is het niet zeker dat ze na 11 dagen dood waren.we hebben het laatste signaal dat ze levend waren ontvangen,maar of ze op nog 7.4.,11.4. of 1.5.(fantasie op de hol slaan)leefden ,weten we helemaal niet?...mss waren ze nog 1 maand in leven,maar ergens vastgebonden


quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Dank voor de link, ASR.
weet niet of die al gepost is
https://bestplacesinthewo(...)ns-in-boquete-panama

[ Bericht 8% gewijzigd door A_S_R op 17-09-2017 12:10:25 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173823623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hoe je moet weten waar een open gebied is in een bebost gebied is mij onduidelijk..

Overigens heb jij die helicopter gezien in een bebost gebied?

Die meiden werden omgeven door jungle geluiden, dit is op sommige tijden en plekken zéér luid.

Daarnaast blokkeren bomen juist geluid waardoor je die helicopter op die afstand zeker niet gaat horen.
Uitzicht vanaf top Pianista richting Bocas del Toro, Paddocks goed zichtbaar:

Onbebouwd gebied. De andere kant op, richting Boquete, kun je bij helder weer gebouwen zien staan.
pi_173823809
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:04 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Uitzicht vanaf top Pianista richting Bocas del Toro, Paddocks goed zichtbaar:
[ afbeelding ]
Onbebouwd gebied. De andere kant op, richting Boquete, kun je bij helder weer gebouwen zien staan.
Ze kwamen uit die geul, q1 pad naar q2 en zo op de paddocks.


Daar is die noodoproep ergens gedaan, maar volgens mij zij ze nog te lui om eens goed naar de beschikbare beelden te kijken.

Die paddock is overzicht en open.
pi_173827711
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoe klinkt dat dan zo'n jungle geluid ?
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_173829060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:39 schreef A_S_R het volgende:
ik schat het idd voor onmogelijk,heb nergens gelezen dat dergelijks is iemand in zulke omstandigheden en met zn 2 overkomen
Dat iets in precies dezelfde omstandigheden gebeurd is niet zo groot nee omdat er altijd wel iets unieks is.

quote:
Falling and slipping while hiking is the third most common cause of death in national parks with 169 people dying in the seven years to 2013. Falls are a real concern on the Precipice Trail in Acadia National Park. Steep drops and open cliffs make the walk very tricky.
Dit zijn statistieken van een aantal parken uit de VS, van 2007-2013.

• Het aantal dagen tot de dood verschilt natuurlijk ook heel erg, denk aan: oververhitting/onderkoelig; enkele minuten tot een aantal uur. Geen drinken; enkele dagen. Geen eten; enkele weken. Hierbij komen ook een hele reeks aan natuurlijke gevaren die dit proces mogelijk versnellen.

• De Nederlandse kunstenares Danaë Moons waarbij haar boot omsloeg en nooit meer is terug gevonden.

• Nederlandse jongen die in Nepal ging bergbeklimmen en tijdens het afdalen tussen de kamp waar ze hem omlaag zagen lopen en het base kamp waar hij nooit is aangekomen (lichaam nooit gevonden).

quote:
Two hikers survived seven weeks in South American jungle
Het is dus toch wel mogelijk.

Eigenlijk kan je op internet van alles vinden. Hikers die verdwijnen en weken/maanden later opduiken, hikers die verdwijnen en waar ze het lichaam van vinden of mensen die compleet verdwijnen. Zowel alleen, met zijn tweëen, als ook in een groep, of alleen het kind dat verdwijnt. Dit alles geographisch over de hele wereld versprijd (nee er zijn niet overal drugsroutes en orgaanoogsters)

Dit lijkt me een hele toepasselijke fout in dit geval:
quote:
Geen "pas op de plaats" maken
Een veelgemaakte fout is dóór te lopen op het moment dat je je realiseert dat je verdwaald bent, dit in de veronderstelling dat je daardoor sneller uit de survivalsituatie geraakt. Als je verdwaald bent ben je de weg kwijt, je richtingsgevoel laat je in de steek en je hebt geen idee waar je je bevindt ten opzichte van de veilige haven. Blijf je nu doorlopen dan vergroot je de afstand van de plek waar verdwaald bent en waar de mogelijke zoektocht naar je verdwijning zou beginnen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173831610
quote:
Eigenlijk kan je op internet van alles vinden.
Dit lijkt me een belangrijke conclusie.

En wat dat stuk over criminaliteit geschreven door een bang VSAmerikaantje dat blijkbaar geen idee heeft van Latijns-Amerika, zegt, spreekt het criminele scenario juist tégen; juist die 4baans uitvalweg in David zorgde voor de criminaliteitsstijging in Boquete. En wat is de geografische situatie op dat eeuwenoude pad achter de Mirador? Precies, alles behalve uitvalwegen! :D

Die verhaaltjes ook over tralies voor de ramen. Volkomen normaal hier.

Maar dat is het grote punt; de huisvrouwkes projecteren het rustige Nederland waar een neger op 't dorp al groot gevaar inhoudt op een relatief heel veilig toeristisch dorpje in Panama.

En iedereen die die comfortabele Vinexhouding met argumenten bekritiseert, wordt -geheel des zolderkamerFOK!s- voor gek verklaard. :D
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173832782
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2017 15:36 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dit lijkt me een belangrijke conclusie.

En wat dat stuk over criminaliteit geschreven door een bang VSAmerikaantje dat blijkbaar geen idee heeft van Latijns-Amerika, zegt, spreekt het criminele scenario juist tégen; juist die 4baans uitvalweg in David zorgde voor de criminaliteitsstijging in Boquete. En wat is de geografische situatie op dat eeuwenoude pad achter de Mirador? Precies, alles behalve uitvalwegen! :D

Die verhaaltjes ook over tralies voor de ramen. Volkomen normaal hier.

Maar dat is het grote punt; de huisvrouwkes projecteren het rustige Nederland waar een neger op 't dorp al groot gevaar inhoudt op een relatief heel veilig toeristisch dorpje in Panama.

En iedereen die die comfortabele Vinexhouding met argumenten bekritiseert, wordt -geheel des zolderkamerFOK!s- voor gek verklaard. :D
Je woont daar?
En hou eens op over 'huisvrouwtjes'.
pi_173833563
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
Je woont daar?
Wauw
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173833627
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wau
?
pi_173837074
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

?
ja, bijzonder inderdaad.
We krijgen weer hetzelfde verhaal als 3 pagina's geleden.

1 huisvrouwtjes
2 valpartij in q1
3 Boquete is veilig en idillisch

Kunnen we nog 27 krantenartikelen uit 2014 gaan posten met foto's van afrekenen, bijzondere waterlijken en andere "bewijzen" van de bendeoorlog daar. Heeft toch geen zin bij Mata.

Meest lachwekkende vind ik dat hij er zelf niet in de buurt is geweest, maar zich als expert wil profileren.
pi_173837198
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja, bijzonder inderdaad.
We krijgen weer hetzelfde verhaal als 3 pagina's geleden.

1 huisvrouwtjes
2 valpartij in q1
3 Boquete is veilig en idillisch

Kunnen we nog 27 krantenartikelen uit 2014 gaan posten met foto's van afrekenen, bijzondere waterlijken en andere "bewijzen" van de bendeoorlog daar. Heeft toch geen zin bij Mata.

Meest lachwekkende vind ik dat hij er zelf niet in de buurt is geweest, maar zich als expert wil profileren.
Daarom vroeg ik ook enigszins sarcastisch: woon je daar?
pi_173846569
Maar “De cameraman” en ”ITrade” begrijpen elkaar in ieder geval heel goed.
pi_173858615
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:07 schreef gynaika het volgende:
Maar “De cameraman” en ”ITrade” begrijpen elkaar in ieder geval heel goed.
Dat is mooi toch?
pi_173859964
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 20:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi toch?
Heel mooi!
pi_173867017
Ja, welke waterval zou dat zijn geweest? Ze spreekt over "the waterfall", enkelvoud. Niet waterfalls. Dus niet the hidden Lost waterfalls hike.

Wat weten we over de "Pianista waterval?"

In WS is er over gesproken en kennelijk had Habla Ya een waterval genoemd als onderdeel van de Pianista hike. Later had Habla ya die info verwijderd:
http://www.websleuths.com(...)quete-1-April-2014-3

Er volgt en discussie over het wel of niet bestaan van zo'n waterval:
http://www.websleuths.com(...)1-April-2014-3/page4

Vervolgens bevestigt Baru het bestaan van die waterval:
http://www.websleuths.com(...)1-April-2014-3/page5

Ook op FOK is dit onderwerp besproken. Mogelijk zou één van de twee mannen, de zoon zijn van de restauranthouder El Sobroson?

Inmiddels kennen we de foto's van een mooie waterval in het Pianista dal. De locatie is aan de oostzijde van het dal.

Bing maps in birdsview toont een hut in een zeer nabij gelegen paddockje. Kijk je echter niet in birds view, dan is de hut geheel verdwenen:



Welke beelden zijn ouder, die van birdsview of die andere?

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 19-09-2017 21:45:13 ]
pi_173867607
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:33 schreef RapaNui het volgende:
Ja, welke waterval zou dat zijn geweest? Ze spreekt over "the waterfall", enkelvoud. Niet waterfalls. Dus niet the hidden waterfalls hike.

Wat weten we over de "Pianista waterval?"

In WS is er over gesproken en kennelijk had Habla Ya een waterval genoemd als onderdeel van de Pianista hike. Later had Habla ya die info verwijderd:
http://www.websleuths.com(...)quete-1-April-2014-3

Er volgt en discussie over het wel of niet bestaan van zo'n waterval:
http://www.websleuths.com(...)1-April-2014-3/page4

Vervolgens bevestigt Baru het bestaan van die waterval:
http://www.websleuths.com(...)1-April-2014-3/page5

Ook op FOK is dit onderwerp besproken. Mogelijk zou één van de twee mannen, de zoon zijn van de restauranthouder El Sobroson?

Inmiddels kennen we de foto's van een mooie waterval in het Pianista dal. De locatie is aan de oostzijde van het dal.

Bing maps in birdsview toont een hut in een zeer nabij gelegen paddockje. Kijk je echter niet in birds view, dan is de hut geheel verdwenen:

[ afbeelding ]

Welke beelden zijn ouder, die van birdsview of die andere?
Ja, er wordt in dit artikel gesproken over "the waterfall".

In April my Spanish teacher told me that two young women had gone missing from the sister school in Boquete, Panama. They had left all of their belongings, and not told anyone where they were going that day. The last anyone saw of them they were talking to two strange men, making plans to see the waterfall. This morning, BBC confirmed that the remains of both women have been found.

https://thesleepsong.wordpress.com/tag/kremers/

Belangrijk punt.
pi_173868213
Die zoon van dat restaurant was vriend van Henry en Piki.

Die is toen ook op het bureau geweest in verband met de dood van Piki
pi_173868819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Die zoon van dat restaurant was vriend van Henry en Piki.

Die is toen ook op het bureau geweest in verband met de dood van Piki
Ik blijf het in die richting zoeken...
pi_173874038
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de weg naar die waterval ergens halverwege de Pianistatrail is.
En dat je dus ergens op weg naar de mirador op de CD,een makkelijk te missen 'afslag' naar die verborgen waterval neemt.
Deze verborgen waterval ligt de andere kant op, vanuit het dal rechtsaf ipv links omhoog (= de Pianistatrail).
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_173880132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:30 schreef Lutalo het volgende:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de weg naar die waterval ergens halverwege de Pianistatrail is.
En dat je dus ergens op weg naar de mirador op de CD,een makkelijk te missen 'afslag' naar die verborgen waterval neemt.
Deze verborgen waterval ligt de andere kant op, vanuit het dal rechtsaf ipv links omhoog (= de Pianistatrail).
Het is ook moeilijk voor te stellen wanneer 3 jaar lang alle aandacht gericht is geweest op het deel links, richting Mirador.

Waarom is deze waterval dan wel een goede kandidaat voor de secret Pianista waterfall?

In wezen maakt het niet uit of de waterval zich in de linker- of rechtertak van de río Pianista bevindt. Deze waterval bevindt zich in de rechtertak van de río Pianista.

We weten uit beschrijvingen en beeldmateriaal dat de waterval niet zichtbaar is vanaf het hoofdpad (de Pianista trail). Je moet van de trail af om de waterval te bereiken. Wáár op de trail, ter hoogte waarvan op de trail, maakt eigenlijk niet uit.

De EXIF data van de foto's tonen een loopafstand aan van maar een kwartier vanaf het hoofdpad. Dat is niet ver. De foto's in die blog zijn ook ge-geotagged waardoor de exacte locatie van de waterval te achterhalen is. (GPS)

En: mochten Habla Ya en Baru een andere waterval hebben bedoeld, dan zal die vele gelijkenissen vertonen met deze qua ligging en bereikbaarheid etc. Er is idd een kenner/gids nodig om de weg te vinden. Dat is ook wat Baru vertelde.
pi_173881143
:Y) Ik heb nog 12 watervalletjes ontdekt *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173881781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef StaceySinger het volgende:
:Y) Ik heb nog 12 watervalletjes ontdekt *O*
Heb jij een goede kaart?
pi_173882271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:17 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk voor te stellen wanneer 3 jaar lang alle aandacht gericht is geweest op het deel links, richting Mirador.

Waarom is deze waterval dan wel een goede kandidaat voor de secret Pianista waterfall?

In wezen maakt het niet uit of de waterval zich in de linker- of rechtertak van de río Pianista bevindt. Deze waterval bevindt zich in de rechtertak van de río Pianista.

We weten uit beschrijvingen en beeldmateriaal dat de waterval niet zichtbaar is vanaf het hoofdpad (de Pianista trail). Je moet van de trail af om de waterval te bereiken. Wáár op de trail, ter hoogte waarvan op de trail, maakt eigenlijk niet uit.

De EXIF data van de foto's tonen een loopafstand aan van maar een kwartier vanaf het hoofdpad. Dat is niet ver. De foto's in die blog zijn ook ge-geotagged waardoor de exacte locatie van de waterval te achterhalen is. (GPS)

En: mochten Habla Ya en Baru een andere waterval hebben bedoeld, dan zal die vele gelijkenissen vertonen met deze qua ligging en bereikbaarheid etc. Er is idd een kenner/gids nodig om de weg te vinden. Dat is ook wat Baru vertelde.
https://translate.google.(...)t-trail/&prev=search
Wat ik hier uit begrijp is dat Susan en John deze route in bijna 2 uur hebben gelopen.
pi_173883492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 01:39 schreef vronie het volgende:

[..]

https://translate.google.(...)t-trail/&prev=search
Wat ik hier uit begrijp is dat Susan en John deze route in bijna 2 uur hebben gelopen.
Ja dat zag ik ook, snel rondje.
pi_173883559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 01:39 schreef vronie het volgende:

[..]

https://translate.google.(...)t-trail/&prev=search
Wat ik hier uit begrijp is dat Susan en John deze route in bijna 2 uur hebben gelopen.
Een kwartier vanaf het hoofdpad = Pianista trail, niet vanaf het restaurant. De afslag die zij "another cow path" noemen, is een kwartier lopen.

Ze zijn rond 9 uur begonnen bij het restaurant en om 10:11 hebben ze een foto gemaakt bij de waterval. Uiteraard kennen we alleen de foto's die ze hebben gepost. Misschien hebben ze ook vóór 10:11 een foto gemaakt (misschien ook niet).

De foto waarop de twee kinderen bovenop de waterval te zien zijn, is om 10:14 genomen. De foto waarin de groep in de rug is te zien -met commentaar "huiswaarts"- is om 10:45 genomen. Daar lopen ze alweer op het hoofdpad = Pianista trail.

Ongeveer halverwege de huiswaarts-locatie en de waterval, bevindt zich de afslag naar de waterval. Dat is dus een kwartier lopen. Laat het misschien 20 minuten zijn voor sommigen.
pi_173883675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:54 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Een kwartier vanaf het hoofdpad = Pianista trail, niet vanaf het restaurant. De afslag die zij "another cow path" noemen, is een kwartier lopen.

Ze zijn rond 9 uur begonnen bij het restaurant en om 10:11 hebben ze een foto gemaakt bij de waterval. Uiteraard kennen we alleen de foto's die ze hebben gepost. Misschien hebben ze ook vóór 10:11 een foto gemaakt (misschien ook niet).

De foto waarop de twee kinderen bovenop de waterval te zien zijn, is om 10:14 genomen. De foto waarin de groep in de rug is te zien -met commentaar "huiswaarts"- is om 10:45 genomen. Daar lopen ze alweer op het hoofdpad = Pianista trail.

Ongeveer halverwege de huiswaarts-locatie en de waterval, bevindt zich de afslag naar de waterval. Dat is dus een kwartier lopen. Laat het misschien 20 minuten zijn voor sommigen.
Bizar dat ze dat nog niet hebben gebruikt als toeristische route.

Bakje koffie bij de Italiaan, vervolgens een kleine wandeling naar de waterval en dan een lekkere maaltijd.
Afstand is perfect voor de gemiddelde pensionado zonder hikeervaring.
pi_173884131

Jammer dat deze meneer niet nog even een stukje verder heeft gefilmd.
T kan ook zijn dat al ergens tijdens hun rit,rechts ,het moeilijk te vinden pad naar die verborgen waterval (en koeienweide en hut) is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_173884209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:39 schreef Lutalo het volgende:

Jammer dat deze meneer niet nog even een stukje verder heeft gefilmd.
T kan ook zijn dat al ergens tijdens hun rit,rechts ,het moeilijk te vinden pad naar die verborgen waterval (en koeienweide en hut) is.
zo'n hut bij de rivier is wel de perfecte plek voor het illegaal stoken van drugs en drank.
pi_173884503
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bizar dat ze dat nog niet hebben gebruikt als toeristische route.

Bakje koffie bij de Italiaan, vervolgens een kleine wandeling naar de waterval en dan een lekkere maaltijd.
Afstand is perfect voor de gemiddelde pensionado zonder hikeervaring.
Inderdaad, een mooie wandeling van ongeveer 1 uur heen, 1 uur terug. Lekker vlakbij het restaurant etc.

Ik ga er voorlopig vanuit dat deze waterval dé waterval is waar Baru over sprak en beschreven werd door Habla Ya: Volgens Susan en John hoef je maar "a la cascada" te zeggen tegen de gidsjes. "Naar de waterval" naar dé waterval. Er is kennelijk geen keuze tussen meerdere watervallen?

Op Bing maps zie je een pad dat leidt naar dat weilandje voorbij de waterval. Daar stond eens een finca, maar op andere beelden zie je alleen een afdruk van die finca:
pi_173886387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:02 schreef StaceySinger het volgende:
:Y) Ik heb nog 12 watervalletjes ontdekt *O*
Die zullen er ongetwijfeld wel zijn maar als men spreekt over "the waterfall".zal specifiek de waterval bedoeld worden waar we het nu over hebben.
pi_173890345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef gynaika het volgende:

[..]

Die zullen er ongetwijfeld wel zijn maar als men spreekt over "the waterfall".zal specifiek de waterval bedoeld worden waar we het nu over hebben.
wat zijn de Google Earth Coördinaten dan ?

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 20-09-2017 22:23:38 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173924690
quote:
Ze waren stomdronken
pi_173924813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:42 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ze waren stomdronken
Onder invloed zijn van wat dan ook, kan gewelddadige gevolgen hebben.......en dat is vaak het geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')