abonnement Unibet Coolblue
pi_173695134
laat ik er even aan toevoegen, door is onze eerste woning geweest. wewisten werkelijk niet dat je per jaar vooruit betaald, ik ging er echt vanuit dat we in 2018 zouden betalen voor allen januari en februari 2017.
dom waarschijnlijk van me dat ik dat niet eerder uitgezocht heb, maar in alle wanhoop opzoek naar een nieuwe woning, het verdriet dat dit niet lukte, de angst om op straat te belanden en daarnaar de zorg voor een chronisch zieke baby heeft er toen voor gezorgd dat ik hier nooit aan heb gedacht...
pi_173695216
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:36 schreef djh77 het volgende:
Misschien naar het juridisch loket om te bekijken bij wie je de betaalde ozb van de afgelopen jaren kunt verhalen.
zonder advocaat waarschijnlijk nergens, de de huurbaas/verkoper is de werkgever van mijn man. ik denk dat als we onze kosten voor dit jaar krijgen dat we al heel tevreden mogen zijn. helaas weet ik uit ervaring dat we het nooit winnen van hun. gelijkspel zou leuk zijn..
pi_173695345
Het klinkt alsof de aanslag terecht opgelegd is, en als je die nu pas open via Mijnoverheid dan is de bezwaartermijn al verstreken. Je hebt een gebruikersaanslag gekregen van waarschijnlijk een niet-woning, omdat er vee werd gehouden en het dus een bedrijf betrof dan.

Je kunt de oude eigenaar/verhuurder aanspreken maar hebt, voor zover ik kan inschatten, nergens recht op.
  zondag 10 september 2017 @ 16:17:52 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173695815
Bij mijn weten worden de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting automatisch verminderd, mits daar aanleiding toe bestaat. Dus bij verhuizing naar een andere regio, andere gezinssamenstelling enz. Uiteraard wel van belang dat je zorgt dat je bij de gemeente je verhuizing goed doorgeeft.

Mij staat bij dat ik in het verleden een deel heb teruggestort gekregen. En een nieuwe nota kreeg vanuit de nieuwe gemeente. Helaas. :P

Eigenaar-deel heb ik als huurder nog nooit gekregen. Lijkt mij ook een enorme administratie fout als je daarvoor wordt aangeslagen. Althans, je kan toch niet ineens in 'het systeem' als eigenaar staan. Dus zonder dat er een notaris en kadaster bij komt kijken?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173696174
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 15:52 schreef Victoriaatje het volgende:
Het klinkt alsof de aanslag terecht opgelegd is, en als je die nu pas open via Mijnoverheid dan is de bezwaartermijn al verstreken. Je hebt een gebruikersaanslag gekregen van waarschijnlijk een niet-woning, omdat er vee werd gehouden en het dus een bedrijf betrof dan.

Je kunt de oude eigenaar/verhuurder aanspreken maar hebt, voor zover ik kan inschatten, nergens recht op.
klopt denk ik wel, er stond niet woning bij. alleen moeten wij dan betalen? de schuur zat niet bijde verhuur in en deze was in gebruik door de verhuurder.

ik begrijp hieruit ook dat je toch een heel jaar betaald ook al woon je er allang niet meer?
pi_173696339
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:37 schreef Flinder het volgende:

[..]

klopt denk ik wel, er stond niet woning bij. alleen moeten wij dan betalen? de schuur zat niet bijde verhuur in en deze was in gebruik door de verhuurder.

ik begrijp hieruit ook dat je toch een heel jaar betaald ook al woon je er allang niet meer?
Dan moet jij inderdaad betalen voor het hele jaar en is het juist. Bij niet woningen krijg je als gebruiker ook een aanslag, (in tegenstelling tot woningen, waar de huurder geen OZB aanslag krijgt).
pi_173697055
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 16:48 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Dan moet jij inderdaad betalen voor het hele jaar en is het juist. Bij niet woningen krijg je als gebruiker ook een aanslag, (in tegenstelling tot woningen, waar de huurder geen OZB aanslag krijgt).
dus omdat er een gigantische schuur op het terrein staat ondanks dat je die niet hier moet je die wel betalen?
een poging doen kan natuurlijk altijd. volgens mij hebben ze het deels meebetaald in het verleden.. maar hoe dit zat weet ik echt niet meer.

komt er dus op neer dat die hele verhuisvergoeding die al niks voorstelde opgaat aan belasting die ik nu voor een ander moet betalen terwijl we zelf niet eens meer een huis hebben..
iedereen bedankt voor de info, zoals jullie misschien begrijpen is het antwoord niet wat ik hoopte, we hebben alles verloren met de verhuizing, en dit bedrag konden we er echt niet bij gebruiken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Flinder op 10-09-2017 21:11:03 ]
pi_173697929
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 17:35 schreef Flinder het volgende:

[..]

dus omdat er een gigantische schuur op het terrein staat ondanks dat je die niet hier moet je die wel betalen?
een poging doen kan natuurlijk altijd. volgens mij hebben ze het deels meebetaald in het verleden.. maar hoe dit zat weet ik echt niet meer.

komt er dus op neer dat die hele verhuisvergoeding die al niks voorstelde opdat aan belasting die ik nu voor een ander moet betalen terwijl we zelf niet eens meer een huis hebben..
iedereen braakt voor de info, zoals jullie misschien begrijpen is het antwoord niet wat ik hoopte, we hebben alles verloren met de verhuizing, en dit bedrag konden we er echt niet bij gebruiken...
Ik kan het antwoord niet veranderen. Sorry dat ik niet zeg wat je wil, ik kan alleen je vraag eerlijk beantwoorden. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
pi_173711608
even een korte update, volgens de gemeentebelastingen zelf wordt het bedrag later verrekend met de daadwerkelijk gewoonde maanden. Benieuwd wanneer dat dit dan uitbetaald zou worden. Bezwaarschrift van 2016 is nog niet eens in behandeling genomen volgens mij...

De voormalig verhuurder heeft toegezegd mee te kijken (beschikt over een eigen boekhouder) en mee te betalen aan de ozb, deze lijkt inderdaad over de kosten van het bedrijf te gaan, en het bedrijf zelf was niet van ons of door ons gehuurd.

Al met al maakt mij dit veel geruster en geloof ik dat er heel eerlijk gehandeld wordt, door de verhuurder in ieder geval!

Nogmaals iedereen bedankt voor de informatie en het meedenken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')