abonnement Unibet Coolblue
pi_173675353
Ik zit hier in een luxe positie dat ik kan kiezen tussen een canon fullframe met 1.4 extender of een crop camera. (5dmk2 vs 7d) nu ga ik morgen naar een vliegshow en ik twijfel wat ik zal doen. Ik gebruik de 100-400l maar de 400 is net niet ver genoeg.

Nu heeft de 7d het voordeel dat deze sneller is en door de cropfactor zelfs nog verder komt.
De 5d is mijn normale camera en ben ik meer gewoon.

Wat zou jullie keus zijn? Beide meenemen is geen optie.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_173697278
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 14:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik zit hier in een luxe positie dat ik kan kiezen tussen een canon fullframe met 1.4 extender of een crop camera. (5dmk2 vs 7d) nu ga ik morgen naar een vliegshow en ik twijfel wat ik zal doen. Ik gebruik de 100-400l maar de 400 is net niet ver genoeg.

Nu heeft de 7d het voordeel dat deze sneller is en door de cropfactor zelfs nog verder komt.
De 5d is mijn normale camera en ben ik meer gewoon.

Wat zou jullie keus zijn? Beide meenemen is geen optie.
Ga voor crop. Grote kans dat je geen belachelijke iso's nodig hebt en tot 800 iso is de 7d2 heel prima. Kwaliteitsverlies met een extender is aanzienlijk en met crop heb je als tweede voordeel dat je alleen het betere centrum van je glas gebruikt. Verder: 7d2 AF is echt beter, sneller dan 5d2. Heb zelf alleen 5d3 (en 7d2) en nooit de 5d2 gehad, maar de 5d2 staat bekend als minder accurate en snelle AF vergelijken met 5d3 (en dus ook 7d2, die hebben vrijwel identiek AF-systeem).
blub blub
pi_173699833
Ik zou voor de 7d gaan. Je kan best ver gaan met de ISO is mijn ervaring, en je raakt tenminste geen onnodige bak licht kwijt zoals met een extender.

Iedereen die zegt dat de ISO prestaties ruk zijn van de 7d is een pixel-neuker. Ik heb dat ding zelf hier liggen en schroom er niet voor om iso3200 te gebruiken als het moet. ja, je moet dan misschien wat extra ruis verwijderen in de nabewerking, maar of dat nou zo erg is...

En onderschat de focus en de buffer van de 7d niet tov die van de 5d... de 7d is imo superieur bij actiefoto's imo.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173732309
Uiteindelijk de crop gepakt vanwege de snelheid. En uiteindelijk thuis gekomen met 2500 foto's van vliegtuigen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')