abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173803236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Als je banden voornamelijk aan de zijkanten slijten heeft dat volgens mij eerder met je uitlijning te maken dan met de banden zelf.

Over Rainsports lees ik anders ook dat ze relatief hard slijten?
Hoewel ik me ook afvraag of dat niet ook met het type auto te maken kan hebben? Een BMW bijvoorbeeld heeft een veel hoger gewicht en drukt natuurlijk veel harder op zo'n band dan bijvoorbeeld een Ibiza of een 206 lijkt me........

[..]

4seizoens banden zijn natuurlijk ook nog een optie.
Wat is jouw mening over de Quatrac5?
Ik overweeg die ook serieus namelijk.

[..]

Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Nooit op banden bezuinigen, neem conti of michelin.
Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Michelin heeft met de energy saver een hele slechte band in de regen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 16 september 2017 @ 01:41:13 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173803253
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 01:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met de Quatrac5. Mijn schoonmoeder heeft ze wel, maar die zal weinig info kunnen geven denk ik..

[..]

Verder Conti of Michelin.. ja leuk. Maar in de maat van TS krijg je dan ecobanden. Troep dus. Verder zie je op Ervaringswebsites dat continental het in tests goed doet, maar eigenlijk heel snel cuppen.
Energy savers had ik onder mijn vorige benz, niks te klagen, zelfs in de winter niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 september 2017 @ 10:35:58 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173805870
quote:

[..]

[..]

Rij 50-60K per jaar en altijd op Conti of Michelin, nooit last van gehad van cuppen of weinig grip.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173811896
quote:

[..]

[..]

Hoe zit dat trouwens met de loadindex? Hoe weet ik welke ik moet aanhouden en een hoger getal mag altijd? Op de site van de RDW kan ik er niks over terugvinden namelijk en ook op Autoweek lees ik er niks over.

Verder is het misschien wel handig dat ik er nog even bij vermeld dat de auto nú nog op 14'' stalen velgen staat(175/65/14) en bij de aankomende bandenwissel dus overgaat op 15'' lichtmetaal (195/50/15).

Verder moet ik trouwens denk ik ook andere wielbouten aanschaffen,die kan ik denk ik het beste via de dealer bestellen dan?

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rij 50-60K per jaar en altijd op Conti of Michelin, nooit last van gehad van cuppen of weinig grip.
Conti's in het verleden gehad op mijn vorige auto. Fijne banden inderdaad en hadden ook in de regen érg goede grip. In principe niet gek te krijgen of je moest echt als een totale malloot in de regen in een bocht vol op je gas gaan staan, dan wilde er wel eens wiel acuut doorspinnen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:23:42 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173812098
Voor een 206 hoef je je échtechtecht niet druk te maken over de loadindex van een band of wiel hoor :+ O-)

Als het je 206 niet kan dragen staat er ws 'Puch' of 'Tomos' op de zijkant _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173814653
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
Voor een 206 hoef je je échtechtecht niet druk te maken over de loadindex van een band of wiel hoor :+ O-)

Als het je 206 niet kan dragen staat er ws 'Puch' of 'Tomos' op de zijkant _O- _O-
En hoe gaat dat qua afleveren in zijn werk, laten jullie dat op je huisadres afleveren zodat je de banden eerst uitgebreid kunt inspecteren of laten jullie ze direct bij een afleverpunt naar keuze droppen en maken jullie daar vooraf een afspraak?
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 23:11:03 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173819538
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

noem er eens 5?

Ik weet Duitsland, en verder zijn ze overal vrij makkelijk volgens mij.. Misschien dat de MOT streng is, maar dan houdt het wel op.
La France ook.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 23:13:50 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173819593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:

vredestein-quatrac-5
http://www.topbanden.com/(...)to-p535465.html#info

Een vierseizoenenband, heel stil en veel positieve reviews. Alleen heb ik geen idee hoeveel km's er met deze banden te rijden zijn voordat ze op zijn en hoeveel compromis je daadwerkelijk maakt met zo'n band?

Ik hoop dat ik je dat op zijn vroegst over 50k te kunnen vertellen :7 Heb ze net twee week onder m'n auto liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-09-2017 23:29:24 ]
pi_173819780
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik je dat op zijn vroegst over 50k te kunnen vertellen :7 Heb ze net twee week over m'n auto liggen.
Over je auto hebben ze weinig nut, ónder je auto lijkt me praktischer :P .

Maar hoe zijn ze qua grip in droog/nat?
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 23:35:38 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173819996
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:25 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Over je auto hebben ze weinig nut, ónder je auto lijkt me praktischer :P .

Maar hoe zijn ze qua grip in droog/nat?
Ik kan nog wel harder door de bochtjes bij op- en afritten dan ik nu doe. Zowel bij droog als nat niet het gevoel dat de hoeveelheid grip verminderd.
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:56:44 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173820288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:54 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En hoe gaat dat qua afleveren in zijn werk, laten jullie dat op je huisadres afleveren zodat je de banden eerst uitgebreid kunt inspecteren of laten jullie ze direct bij een afleverpunt naar keuze droppen en maken jullie daar vooraf een afspraak?
Lees nog eens goed terug? Ik laat Profile gewoon hun tientje per band verdienen omdat ze mij ook matsen.. Laatste keer hebben ze me gematst met een originele breedset voor een prikkie (lees: een paar honderd onder de marktwaarde), de keer ervoor met uitlijnen.. Geven en nemen.. Heb ook al een keer gehad dat ze mijn vorige MB hadden uitgelijnd en dat ik niet blij was met het rijgedrag op de door de computer opgegeven specs. Toen ik terugkwam hebben ze hem gewoon gratis een half graadje anders gezet zodat de rechtuitstabiliteit wat lekkerder was. Is me veel meer waard als een paar knaken besparen om daar als een krentenkakker met 2 bandjes in mijn kofferbak aan te komen.
Heb overigens ook wel eens online aangekochte banden daar laten monteren, omdat ze die niet konden leveren in de maat die ik nodig had, en ik kon er online wél aan komen. Gewoon in overleg, no hard feelings.

Voor de motor doe ik het trouwens wel.. Maar dat is omdat motorzaken je gewoon standaard het vel over de oren trekken..

Enneh... Wat ga je uitgebreid inspecteren aan een band dan? Ze zijn zwart, rond, er zit een gat in het midden en aan de buitenkant zit profiel met nopjes erop en een sticker :')
pi_173839728
Ik rijd zelf met Goodyear Vector 4Seasons Gen2 banden... had deze gekozen omdat ik een ritje door Duitsland moest maken in de winter en deze kwamen erg goed uit de test van de ADAC. Ben zeer tevreden met deze banden. Wel prijzig en een beetje lawaaiig, maar zoveel grip op nat wegdek heb ik nog niet vaak gehad met banden. Daarnaast ook aardig slijtvast.

http://banden.autoweek.nl(...)enenbandentest-2015/
  FOK!Fotograaf maandag 18 september 2017 @ 00:39:25 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_173845676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:35 schreef Garfield1985 het volgende:
Mee eens inderdaad, bovendien hebben die bandenbedrijven het ook deels zélf in de hand gewerkt door A-merk banden voor 2x zo duur te verkopen als waar je ze als consument online voor kan krijgen. Als je nu belt naar een regulier bandenbedrijf verkopen ze je rustig B-merk of zelfs C-merk banden voor een A-merk prijs. Tsja, dan moet je de consument ook niet kwaad in de nek aankijken als die elders gaat zoeken voor zijn of haar rubber.
Je vergeet nog het adverteren met "beste keuze" bij een of andere bamiband die gemaakt is uit gerecyclede tuinstoelsets. Heeft o.a. de Kwikfit een handje van. Spijkerhard, 0 grip en dan nog meer moeten neerleggen, exclusief monteren, dan dat ik voor mijn online gekochte Michelins en bij een lokaal bedrijf gemonteerd betaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_173854792
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees nog eens goed terug? Ik laat Profile gewoon hun tientje per band verdienen omdat ze mij ook matsen.. Laatste keer hebben ze me gematst met een originele breedset voor een prikkie (lees: een paar honderd onder de marktwaarde), de keer ervoor met uitlijnen.. Geven en nemen.. Heb ook al een keer gehad dat ze mijn vorige MB hadden uitgelijnd en dat ik niet blij was met het rijgedrag op de door de computer opgegeven specs. Toen ik terugkwam hebben ze hem gewoon gratis een half graadje anders gezet zodat de rechtuitstabiliteit wat lekkerder was. Is me veel meer waard als een paar knaken besparen om daar als een krentenkakker met 2 bandjes in mijn kofferbak aan te komen.
Heb overigens ook wel eens online aangekochte banden daar laten monteren, omdat ze die niet konden leveren in de maat die ik nodig had, en ik kon er online wél aan komen. Gewoon in overleg, no hard feelings.

Voor de motor doe ik het trouwens wel.. Maar dat is omdat motorzaken je gewoon standaard het vel over de oren trekken..

Enneh... Wat ga je uitgebreid inspecteren aan een band dan? Ze zijn zwart, rond, er zit een gat in het midden en aan de buitenkant zit profiel met nopjes erop en een sticker :')
Ik vind het ook geen probleem om een garage iets te gunnen, maar tot nu toe alle garages die ik gebeld heb voordat ik online ging zoeken kwamen met prijzen die dik 2x zo duur waren als online. Dan moet je als garage dus ook niet klagen dat de consument uitwijkt naar een alternatief, ze werken het zelf in de hand.

Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig zojuist een bandenbedrijf gebeld voor mijn te bestellen banden om informatie en deze deden me een heel mooi aanbod. Ik kon via hen Uni's RS3's bestellen en incl. monteren zou ik onder aan de streep ¤210,- kwijt zijn. hij deed me ook nog een aanbod voor Hankook's die een iets langere levensduur hebben voor dezelfde prijs. Dat is dus vrijwel dezelfde prijs als waar ik ze online voor kan krijgen. Ik gun die man zijn boterham ook wel dus op dat aanbod ben ik uiteraard in gegaan. Was bovendien een hele behulpzame garage en kon via hem ook de alu wielbouten bestellen. Deze week komen ze erop. Enigste nadeel is wel dat het in Beek ligt en ik deze week eigenlijk niks gepland heb staan in het Zuid-Limburg. Maar gezien de lage prijs zeker de moeite waard om een ritje ervoor te maken. Uitlijnen moet ik dan wel nog even ergens apart laten doen. Maar ik zal je advies ter harte nemen en een zakelijke band proberen op te bouwen. Wie weet wat het oplevert in de toekomst. Het montagebedrijf heeft een mooie eerste stap gezet dus dan ben ik de beroerdste ook niet om een klein beetje water bij de wijn te doen :) .

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je vergeet nog het adverteren met "beste keuze" bij een of andere bamiband die gemaakt is uit gerecyclede tuinstoelsets. Heeft o.a. de Kwikfit een handje van. Spijkerhard, 0 grip en dan nog meer moeten neerleggen, exclusief monteren, dan dat ik voor mijn online gekochte Michelins en bij een lokaal bedrijf gemonteerd betaal.
Deze vond ik hilarisch _O- _O- .
  maandag 18 september 2017 @ 17:57:52 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173855750
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:02 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik vind het ook geen probleem om een garage iets te gunnen, maar tot nu toe alle garages die ik gebeld heb voordat ik online ging zoeken kwamen met prijzen die dik 2x zo duur waren als online. Dan moet je als garage dus ook niet klagen dat de consument uitwijkt naar een alternatief, ze werken het zelf in de hand.

Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig zojuist een bandenbedrijf gebeld voor mijn te bestellen banden om informatie en deze deden me een heel mooi aanbod. Ik kon via hen Uni's RS3's bestellen en incl. monteren zou ik onder aan de streep ¤210,- kwijt zijn. hij deed me ook nog een aanbod voor Hankook's die een iets langere levensduur hebben voor dezelfde prijs. Dat is dus vrijwel dezelfde prijs als waar ik ze online voor kan krijgen. Ik gun die man zijn boterham ook wel dus op dat aanbod ben ik uiteraard in gegaan. Was bovendien een hele behulpzame garage en kon via hem ook de alu wielbouten bestellen. Deze week komen ze erop. Enigste nadeel is wel dat het in Beek ligt en ik deze week eigenlijk niks gepland heb staan in het Zuid-Limburg. Maar gezien de lage prijs zeker de moeite waard om een ritje ervoor te maken. Uitlijnen moet ik dan wel nog even ergens apart laten doen. Maar ik zal je advies ter harte nemen en een zakelijke band proberen op te bouwen. Wie weet wat het oplevert in de toekomst. Het montagebedrijf heeft een mooie eerste stap gezet dus dan ben ik de beroerdste ook niet om een klein beetje water bij de wijn te doen :) .

[..]

Deze vond ik hilarisch _O- _O- .
je kunt ook omhoog in Limburg; 'mijn' Profile zit in Heijen.
pi_173875305
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 17:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt ook omhoog in Limburg; 'mijn' Profile zit in Heijen.
Goed bedoeld, maar dat is van bij mij uit bijna 45 min tot een uur rijden. In Beek ben ik met ca. 20 minuten. Ik zal het in gedachten houden mocht ik in de toekomst eens in die regio werkzaam zijn en ik eea. kan combineren. Voor nu heb ik aankomende donderdag in ieder geval een afspraak gemaakt en rij daarna meteen door naar BBS in Born om de auto te laten uitlijnen.

Iedereen super bedankt voor de tips en informatie, ik ben dankzij jullie hulp een heel stuk wijzer geworden in het (online) bandenwereldje ^O^ .

Pro-tip: Ik kwam tijdens het surfen de volgende site ook nog tegen die banden tegen hele scherpe prijzen aanbiedt. Wellicht hebben jullie er (al dan niet in de toekomst) wat aan:

http://www.reifendiscount.de/de/

:)
pi_173918262
Leasebak kreeg 2 nieuwe Dunlops, is dat nog wat of ook al een B merk geworden?
.
pi_173918901
Dunlop is prima, al is het tegenwoordig wel grotendeels in bezit van Goodyear
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')