abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 september 2017 @ 01:25:47 #126
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173650977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:46 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het niet naar hun zin mogen hebben? Moet je leven per se een lijdensweg zijn als je niet kunt verdienen?
De dingen die de Sociale Dienst je verplicht om te doen lijkt mij al lijden genoeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 september 2017 @ 01:30:12 #127
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173650988
Het sociaal darwinisme gehalte is behoorlijk hoog in dit topic.

Wat een trieste reacties allemaal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173650992
Ik heb ook sterk het gevoel dat dit artikel een terugkerende rubriek is en die 0-2000 euro een aanduiding is van de inkomensgroep. Niet het daadwerkelijke inkomen. Anders stond er wel gewoon een getal of een kleinere spreiding.

Tevens is het vooral sneu dat mensen genoegen nemen met bijstand :') Als je inderdaad gezond bent (geen wajong want discutabel), ga dan gewoon werken :') Dan maak je misschien nog iets in je leven behalve gewoon bestaan.
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:17:30 #129
286575 Roces18
Chef de party
pi_173652086
quote:
9s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Klinkt wel een beetje extreem he? Maar stel je nou eens voor dat Braddie een of ander dronken mormel bezwangert. Met dat beeld in mijn achterhoofd klinkt het plotseling een stuk beter. ;(
dat zou wat zijn hé, krijg je nog meer hersenloze mensen op de wereld. die wss ook weer een uitkering krijgen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 8 september 2017 @ 08:31:41 #130
186611 Haags
pi_173652213
bestaan die?
Zonder wrijving geen glans
pi_173653569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 01:02 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Zijn die wajongers onlangs niet allemaal herkeurd?
Geen idee. De mensen die ik ken met een Wajong lullen zich daar wel uit, al dan niet onder invloed van drugs..
´
pi_173653588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:49 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat een kolder, mensen die wat overhouden aan hun strijd tegen kanker, die ms hebben en een hele andere serie klachten worden zo de wajong uitgetyft. Je moet echt heel wat weten om tegenwoordig nog een wajong-uitkering te krijgen. Keuringsartsen mogen maar een beperkt aantal mensen toelaten waardoor een flink deel van mensen met serieuze klachten mag sappelen in de bijstand.
Ik heb het niet over mensen met kanker of andere ernstige ziektes.
´
pi_173653604
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:44 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Waarom overigens toch steeds mokka-baby aanhalen. Genoeg white trash met blanke baby'tjes in de uitkering.
Dit.
´
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:52:34 #134
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173653665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
Ja daar moet je ook echt jaloers op zijn TS. :')

Het klinkt misschien als een lekker leven wat ze hebben, maar wacht maar als ze leuke opdrachten krijgen van de sociale dienst.

Dan kunnen ze bij het werkbedrijf wat doosjes gaan vouwen, tuintjes bijhouden, en verplicht aan diverse onzin projecten deelnemen.

En in de bijstand mag je ook niet sparen, boven de 4000 of 5000 gaat de uitkering stop.
In de praktijk wordt er vooral gecontroleerd in de grote steden. In de dorpen neemt niemand de moeite om dat te doen. :') Zeer terechte klacht dus. Het is een vangnet, geen hangmat.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:54:45 #135
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173653709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 01:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik heb ook sterk het gevoel dat dit artikel een terugkerende rubriek is en die 0-2000 euro een aanduiding is van de inkomensgroep. Niet het daadwerkelijke inkomen. Anders stond er wel gewoon een getal of een kleinere spreiding.

Tevens is het vooral sneu dat mensen genoegen nemen met bijstand :') Als je inderdaad gezond bent (geen wajong want discutabel), ga dan gewoon werken :') Dan maak je misschien nog iets in je leven behalve gewoon bestaan.
Ik snap dat ook niet. Dan ben je tegen je 90e dood, niks bereikt, alleen uitkering gekregen ... Wat is er met de calvinistische werkethos van dit land gebeurd?
pi_173653759
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mensen met kanker of andere ernstige ziektes.
Wie denk je dat tegenwoordig nog wel in de wajong komt dan? Iedereen heeft een herkeuring gehad en er zijn massa's (ernstig) zieke mensen gewoon uitgegooid. Dan kom jij met een verhaal dat het makkelijk is een wajong te krijgen, wat gewoon de reinste bullshit is. Daar kom je echt niet meer in als er niet wat grondig mis met je is, al zal je het bij sommige mensen aan de buitenkant niet meteen zien.
pi_173653794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:44 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo'n Wajong-uitkering krijg je tegenwoordig ook al bij een pak hagelslag..

De mensen die ik ken met Wajong zijn idd van die figuren die om de haverklap een kind op de wereld zetten, van verschillende vaders. Ze gebruiken harddrugs en zijn zwaar asociaal. Deze mensen zijn ook heel trots op hun Wajong en ze mogen samenwonen zonder dat er gekort worden..
Dit soort types en heel veel Wajongers [inmiddels ook veel ouderen] hebben helemaal geen recht op deze uitkering. :N Het zijn een van de grootste uitvreters van de maatschappij. [uitzonderingen daargelaten!]
Nou, tegenwoordig is het enorm moeilijk om in de Wajong te komen.
En als je in de Wajong zit is er een hele grote kans dat je naar de bijstand wordt verplaatst door de nieuwe wet.

Ik geloof ook echt niet dat de mensen uit de OP goed door de keuring komen. :)
Twiddel
pi_173653870
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:52 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

In de praktijk wordt er vooral gecontroleerd in de grote steden. In de dorpen neemt niemand de moeite om dat te doen. :') Zeer terechte klacht dus. Het is een vangnet, geen hangmat.
In de dorpen gebeurd dat ook gewoon. Iedereen wordt trouwens te werk gesteld of je moet te ziek zijn. Want dat komt helaas ook veel voor, mensen die een ernstige ziekte hebben, waarbij aangevinkt wordt dat ze een of andere niet bestaande baan kunnen doen en vervolgens dus niet in aanmerking komen voor een wajong. Bijv. dozen vouwen in een afgesloten geluidsdichte ruimte waar wel genoeg frisse lucht binnenkomt en waar speciale stoelen en tafels staan aangepast aan de zieke. Aangezien dat baantje niet bestaat krijgen ze het ook nooit en komen ze dus thuis en in de bijstand te zitten.

De rest gaat naar arbeids-activering. Dat zijn mensen waar ik veel mee gewerkt heb. Daar ben ik over de jaren precies 2 mensen tegengekomen die in eerste instantie helemaal niet wilden werken. Waarvan er 1 na wat bemiddeling alsnog overstag is gegaan en tegenwoordig gewoon aan het werk is. De ander is zwaar alcoholist en die gapt gewoon bij elkaar wat hij vroeger van de bijstand kreeg. Het beeld dat er geschept wordt alsof er in Nederland massa's mensen gewoon niet willen, dat herken ik echter totaal niet en ik heb er toch vrij veel mee te maken gehad.
pi_173653879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wie denk je dat tegenwoordig nog wel in de wajong komt dan? Iedereen heeft een herkeuring gehad en er zijn massa's (ernstig) zieke mensen gewoon uitgegooid. Dan kom jij met een verhaal dat het makkelijk is een wajong te krijgen, wat gewoon de reinste bullshit is. Daar kom je echt niet meer in als er niet wat grondig mis met je is, al zal je het bij sommige mensen aan de buitenkant niet meteen zien.
Ik heb het over mensen die ik persoonlijk ken! Die al tig jaren een Wajong krijgen en behouden, er misbruik van maken en zichzelf zieliger voordoen dan ze zijn! Terwijl ik weet hoe 'zielig' ze zijn in hun dagelijkse leven..
´
pi_173653906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:04 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die ik persoonlijk ken! Die al tig jaren een Wajong krijgen en behouden, er misbruik van maken en zichzelf zieliger voordoen dan ze zijn! Terwijl ik weet hoe 'zielig' ze zijn in hun dagelijkse leven..
Die hoor ik vaker, blijkt in de praktijk vrijwel altijd anders te liggen.
pi_173653934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:04 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die ik persoonlijk ken! Die al tig jaren een Wajong krijgen en behouden, er misbruik van maken en zichzelf zieliger voordoen dan ze zijn! Terwijl ik weet hoe 'zielig' ze zijn in hun dagelijkse leven..
Je weet dat veel mensen zich beter voordoen bij anderen?
Twiddel
pi_173654038
Mooi voorbeeld uit eigen ervaring;

Vrouw, 30 jaar, zwaar borderline, Wajong, 3 kinderen terwijl de instanties er bovenop zaten [...] gebruik van harddrugs.
Vrouw, tegen de 50, manisch depressief, Wajong, thuishulp, gebruik van harddrugs in de late uurtjes.

En zo kan ik nog een langere lijst maken. Maar ik heb mijn punt wel gemaakt, dacht ik zo. :Y
´
pi_173654124
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Je weet dat veel mensen zich beter voordoen bij anderen?
Ik weet dat mensen zich 'zieliger' voordoen dan ze werkelijk zijn.
´
pi_173654181
"als ze de uitkeringen wat hoger maken hoeven we ook niet zoveel te stelen."

"sommige mensen werken anderen blijven thuis. Het is maar net wat je goed ligt. Werken is niks voor mij persoonlijk."
pi_173654225
Met een bijstandsuitkering valt prima te leven, het is maar net waar je prioriteiten liggen om je geld aan uit te geven.
´
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:25:25 #146
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173654276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

In de dorpen gebeurd dat ook gewoon. Iedereen wordt trouwens te werk gesteld of je moet te ziek zijn. Want dat komt helaas ook veel voor, mensen die een ernstige ziekte hebben, waarbij aangevinkt wordt dat ze een of andere niet bestaande baan kunnen doen en vervolgens dus niet in aanmerking komen voor een wajong. Bijv. dozen vouwen in een afgesloten geluidsdichte ruimte waar wel genoeg frisse lucht binnenkomt en waar speciale stoelen en tafels staan aangepast aan de zieke. Aangezien dat baantje niet bestaat krijgen ze het ook nooit en komen ze dus thuis en in de bijstand te zitten.

De rest gaat naar arbeids-activering. Dat zijn mensen waar ik veel mee gewerkt heb. Daar ben ik over de jaren precies 2 mensen tegengekomen die in eerste instantie helemaal niet wilden werken. Waarvan er 1 na wat bemiddeling alsnog overstag is gegaan en tegenwoordig gewoon aan het werk is. De ander is zwaar alcoholist en die gapt gewoon bij elkaar wat hij vroeger van de bijstand kreeg. Het beeld dat er geschept wordt alsof er in Nederland massa's mensen gewoon niet willen, dat herken ik echter totaal niet en ik heb er toch vrij veel mee te maken gehad.
Ik heb ook met bijstanders te maken gehad en als het dorpelingen zijn, is de gemeente vooral bij de aanvraag en de beginperiode streng. Even een tijdje de sollicitatieplicht voldoen en daarna kijken ze nauwelijks naar je om.
pi_173654335
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb ook met bijstanders te maken gehad en als het dorpelingen zijn, is de gemeente vooral bij de aanvraag en de beginperiode streng. Even een tijdje de sollicitatieplicht voldoen en daarna kijken ze nauwelijks naar je om.
Niet zo gek. Als het binnen een aantal maanden niet lukt om een baan te vinden kunnen ze beter tijd en energie steken in kandidaten die wel serieus aan de slag willen.
  vrijdag 8 september 2017 @ 10:30:50 #148
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173654393
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:27 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Niet zo gek. Als het binnen een aantal maanden niet lukt om een baan te vinden kunnen ze beter tijd en energie steken in kandidaten die wel serieus aan de slag willen.
Klopt, ik wilde vooral dat beeld tackelen dat sommige users hier schetsten dat bijstanders altijd zielig zijn, terwijl er een hoop die zieligheid veinzen als ze die kans ruiken bij de dorpsgemeente. Ken persoonlijk eentje die zeer zuinig leeft, geen reet uitvoert en toch op vakantie kon. :')
pi_173654504
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Klopt, ik wilde vooral dat beeld tackelen dat sommige users hier schetsten dat bijstanders altijd zielig zijn, terwijl er een hoop die zieligheid veinzen als ze die kans ruiken bij de dorpsgemeente. Ken persoonlijk eentje die zeer zuinig leeft, geen reet uitvoert en toch op vakantie kon. :')
Juist!

Zo ken ik nog iemand die een scootmobiel gekregen heeft omdat die persoon bepaalde klachten zwaar overdreven heeft..ik bedoel maar..

edit; het 'leuke' is, deze personen vertellen zelf hoe ze hun klachten overdrijven om hun zin te krijgen.
´
pi_173654584
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Klopt, ik wilde vooral dat beeld tackelen dat sommige users hier schetsten dat bijstanders altijd zielig zijn, terwijl er een hoop die zieligheid veinzen als ze die kans ruiken bij de dorpsgemeente. Ken persoonlijk eentje die zeer zuinig leeft, geen reet uitvoert en toch op vakantie kon. :')
nouja, ze doen maar toch. Uiteindelijk is er nooit kans op enige verbetering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')