quote:Op donderdag 7 september 2017 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Klinkt alsof er een mokkakindje in de maak is.
Gewoon 2000 euro, op kosten van de overheid. En kindjes maken, met een goed voorbeeld. Jezus.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef LurkJeRot het volgende:
Die ene zit in de wajong, zal dus wel niet helemaal lekker in de kop zijn.
0-2000quote:Op donderdag 7 september 2017 13:16 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Gewoon 2000 euro, op kosten van de overheid. En kindjes maken, met een goed voorbeeld. Jezus.
Wat heeft jouw reactie met mijn post te maken?quote:Op donderdag 7 september 2017 13:16 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Gewoon 2000 euro, op kosten van de overheid. En kindjes maken, met een goed voorbeeld. Jezus.
Eh max 75% van het minimumloon geloof ik, maar daar zijn andere voorwaarden voor dan voor een participatieuitkering (bijstand). Die is 70% per persoon, maar 100% van het minimumloon voor een samenwonend stelletje. Ik gok dat de combinatie 1 wajong + 1 bijstand uitkomt op meer geld dan 2x bijstand.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:16 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Wat is een wajonguitkering dan qua hoogte?
Er staat nergens dat ze 2000 euro netto hebben p.m.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:14 schreef radeloosje1987 het volgende:
Eens. 2000 euro netto? Waaaat? Door thuis te zitten?
quote:Op donderdag 7 september 2017 13:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Eh max 75% van het minimumloon geloof ik, maar daar zijn andere voorwaarden voor dan voor een participatieuitkering (bijstand). Die is 70% per persoon, maar 100% van het minimumloon voor een samenwonend stelletje. Ik gok dat de combinatie 1 wajong + 1 bijstand uitkomt op meer geld dan 2x bijstand.
Ze lijken het goed naar hun zin te hebben, ze kunnen zelfs 400 euro uitgeven aan boodschappenquote:Op donderdag 7 september 2017 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
Ja daar moet je ook echt jaloers op zijn TS.![]()
Het klinkt misschien als een lekker leven wat ze hebben, maar wacht maar als ze leuke opdrachten krijgen van de sociale dienst.
Dan kunnen ze bij het werkbedrijf wat doosjes gaan vouwen, tuintjes bijhouden, en verplicht aan diverse onzin projecten deelnemen.
En in de bijstand mag je ook niet sparen, boven de 4000 of 5000 gaat de uitkering stop.
Die jongen heeft gewoon geen zin om te werken, dat blijkt uit het hele artikelquote:Op donderdag 7 september 2017 13:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Jammer dat er in het artikel niet wordt genoemd waarom de een een bijstand heeft en de ander een wajong, kan namelijk een hoop misverstanden voorkomen.
Ik ga er van uit dat iemand niet voor niks een wajong heeft of een bijstandsuitkering.
Faalklacht want je leest selectief.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:13 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ik las voor het eerst sinds maanden weer eens een krantje.
Kwam ik dit artikel tegen. 2 jonge mensen die kerngezond zijn, en gewoon lekker de hele dag thuis zitten.
Ik quote:
"Inge: ,,We hebben meer dan genoeg geld, ook al zit Nino in de bijstand en krijg ik een Wajonguitkering. Onze huur is 650 euro maar we krijgen huurtoeslag. Ik maak elke maand geld over aan Nino voor vaste lasten. De boodschappen doen we van mijn rekening.’’
Inge: ,,We geven maandelijks ongeveer 400 euro uit aan boodschappen.’’
Ga werken ofzo, bizar dat ze zoveel kunnen uitgeven met hun uitkeringen.
Luie wezens.
Hier het hele artikel https://www.ad.nl/binnenl(...)k-te-leven~a3d374db/
Dan lees jij andere dingen dan ik.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:19 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Die jongen heeft gewoon geen zin om te werken, dat blijkt uit het hele artikel![]()
Haha ja is goed manquote:Op donderdag 7 september 2017 13:21 schreef Roces18 het volgende:
Ik ken ook mensen die fulltime werken (zwaar beroep) maar gewoon een volle wajong uitkering krijgen bovenop hun salaris omdat ze 1x per 3 maanden een keertje voor controle naar het ziekenhuis moeten...
En dan denk ik....
Precies, ze "lijken" het goed naar hun zin te hebben.quote:Op donderdag 7 september 2017 13:19 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Ze lijken het goed naar hun zin te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |