abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 september 2017 @ 19:20:48 #1
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_173587164
Ik heb de dagkaart gekocht met de pinpas maar heb er verder niet mee ingecheckt. Ik vraag dit zodat ik kan incalculeren of ik binnenkort een boete van ¤230,- mag verwachten. Alvast bedankt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 4 september 2017 @ 19:24:45 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173587242
Voor zover ik weet is het kopen van een fietskaart en die vervolgens niet gebruiken geen overtreding.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 september 2017 @ 19:26:36 #3
441812 KetchupFTW
pi_173587289
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
Voor zover ik weet is het kopen van een fietskaart en die vervolgens niet gebruiken geen overtreding.
Ik stapte te laat in in de trein en toen controleerde hij mijn fietskaart om vervolgens met een sadistische grijns op zijn smoel te zeggen dat het me ¤230,- ging kosten omdat ik te laat was ingestapt en dat hij zodadelijk terug zou zijn. Toen ben ik snel op het volgende station uitgestapt.

Hij heeft dus alleen die anonieme dagkaart gecheckt, maar die heb ik wel met de pin betaald.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  maandag 4 september 2017 @ 19:29:40 #4
346939 Janneke141
pi_173587360
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:26 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik stapte te laat in in de trein en toen controleerde hij mijn fietskaart om vervolgens met een sadistische grijns op zijn smoel te zeggen dat het me ¤230,- ging kosten omdat ik te laat was ingestapt en dat hij zodadelijk terug zou zijn. Toen ben ik snel op het volgende station uitgestapt.

Hij heeft dus alleen die anonieme dagkaart gecheckt, maar die heb ik wel met de pin betaald.
Ik gun hem je van harte, maar ik denk niet dat je een boete krijgt. Al zouden ze het willen, een bedrijf is niet in staat om gegevens van een rekeninghouder te achterhalen anders dan de tenaamstelling van de rekening.
pi_173587589
Zolang TS geen misdrijf heeft gepleegd zullen ze idd geen groot onderzoek lanceren. Weet zelfs niet of de conducteur de kaartinformatie terug kan lezen eenmaal gescand. Dat scande hij toch, TS en jij hield de kaart over?

[ Bericht 54% gewijzigd door Nizno op 04-09-2017 23:23:57 ]
  maandag 4 september 2017 @ 19:43:21 #6
441812 KetchupFTW
pi_173587665
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik gun hem je van harte, maar ik denk niet dat je een boete krijgt. Al zouden ze het willen, een bedrijf is niet in staat om gegevens van een rekeninghouder te achterhalen anders dan de tenaamstelling van de rekening.
Waarom gun je iemand zoiets? Het is niet alsof ik het expres deed. Beetje raar hoor..
pi_173587676
quote:

[..]

Hoe kun je te laat instappen? Te laat = trein weg, toch?
  maandag 4 september 2017 @ 19:45:29 #8
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_173587713
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:43 schreef Tja... het volgende:

[..]

Was laatst nog iets van op het nieuws, je mag kennelijk niet meer instappen als het fluitje van de conducteur geklonken heeft.

Edit: https://www.ad.nl/gouda/t(...)-instappen~a5f23940/
  maandag 4 september 2017 @ 19:46:04 #9
346939 Janneke141
pi_173587727
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:43 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Waarom gun je iemand zoiets? Het is niet alsof ik het expres deed. Beetje raar hoor..
Je hoorde het fluitje en gooide daarna per ongeluk nog je fiets tussen de deuren?
pi_173587729
quote:

[..]

Hij moest rennend tussen de deursluizen heen om de trein te halen gok ik.
pi_173587774
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Was laatst nog iets van op het nieuws, je mag kennelijk niet meer instappen als het fluitje van de conducteur geklonken heeft.

Ik dacht dat TS niet had ingechekt. :-) Snap het nu. Ben al een aantal jaar weg uit NL - destijds deden ze nog proeven met de OV-chipkaart en kon je met muntgeld betalen in de automaat. #zolangdus
pi_173588168
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Best leuk voor dove mensen.. Die gaat gewoon vrolijk instappen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 4 september 2017 @ 20:12:32 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173588203
quote:

[..]

Wat is een fietskaart? En welke gegevens staan er op?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173588243
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is een fietskaart? En welke gegevens staan er op?
Dat je met fiets in de trein mag vgm. Heb conducteurs er wel eens over horen zeiken iig :')
  maandag 4 september 2017 @ 20:17:46 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173588284
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 20:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat je met fiets in de trein mag vgm. Heb conducteurs er wel eens over horen zeiken iig :')
Ah, dank. Daar staan dus verder geen persoonlijke gegevens op lijkt me.
pi_173588332
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 19:48 schreef Tja... het volgende:

[..]

Ik dacht dat TS niet had ingechekt. :-) Snap het nu. Ben al een aantal jaar weg uit NL - destijds deden ze nog proeven met de OV-chipkaart en kon je met muntgeld betalen in de automaat. #zolangdus
Ik woon wel in NL en ga regelmatig met de trein, maar kon het verhaal ook niet plaatsen hoor.

Dacht eerst dat TS bijvoorbeeld met zijn OV kaart op een bepaalde tijd had ingecheckt en dat op basis daarvan was bepaald dat hij te laat in de trein was oid _O-
  maandag 4 september 2017 @ 20:21:59 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173588390
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 20:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik woon wel in NL en ga regelmatig met de trein, maar kon het verhaal ook niet plaatsen hoor.

Dacht eerst dat TS bijvoorbeeld met zijn OV kaart op een bepaalde tijd had ingecheckt en dat op basis daarvan was bepaald dat hij te laat in de trein was oid _O-
Het is dan ook niet echt helder opgeschreven..
pi_173588540
quote:

[..]

Met een normale (geen vouw-) fiets mag je niet in de spits reizen. Misschien was ts te laat in de zin van dat hij wel in de spits meereed met een gewone fiets.
  maandag 4 september 2017 @ 20:32:45 #19
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_173588650
quote:

[..]

Er zijn twee scenario's:

1. Dat jij de sadistische grijns verkeerd hebt geīnterpreteerd. Het was waarschijnlijk gewoon een grapje, want waarom zou hij anders 'zodadelijk terugkomen' en niet gewoon meteen een boete uitschrijven?

2. Aan de andere kant vond de conducteur je misschien zielig, als je 230 euro zou moeten betalen en heeft hij geprobeerd je op een sluwe manier uit jezelf te laten uitstappen. Door te dreigen met een hoge boete en vervolgens weg te lopen om 'zodadelijk terug te komen' heeft hij je de kans gegeven om op het volgende station uit te stappen, zodat je geen profijt zou hebben van het feit dat je eigenlijk gewoon te laat bent ingestapt. Je moet nu namelijk alsnog een trein later pakken. Gefeliciteerd TS! Je bent in de val van de conducteur getrapt! ^O^

Ik hoop zelf op het tweede scenario. In dat geval: Hulde aan de conducteur! _O_

OT: Nee, je krijgt geen boete, zie hierboven.
  maandag 4 september 2017 @ 22:29:37 #20
441812 KetchupFTW
pi_173591418
quote:
3s.gif Op maandag 4 september 2017 20:32 schreef Viltje het volgende:

[..]

Er zijn twee scenario's:

1. Dat jij de sadistische grijns verkeerd hebt geīnterpreteerd. Het was waarschijnlijk gewoon een grapje, want waarom zou hij anders 'zodadelijk terugkomen' en niet gewoon meteen een boete uitschrijven?

2. Aan de andere kant vond de conducteur je misschien zielig, als je 230 euro zou moeten betalen en heeft hij geprobeerd je op een sluwe manier uit jezelf te laten uitstappen. Door te dreigen met een hoge boete en vervolgens weg te lopen om 'zodadelijk terug te komen' heeft hij je de kans gegeven om op het volgende station uit te stappen, zodat je geen profijt zou hebben van het feit dat je eigenlijk gewoon te laat bent ingestapt. Je moet nu namelijk alsnog een trein later pakken. Gefeliciteerd TS! Je bent in de val van de conducteur getrapt! ^O^

Ik hoop zelf op het tweede scenario. In dat geval: Hulde aan de conducteur! _O_

OT: Nee, je krijgt geen boete, zie hierboven.
Ik hoop ook op een van deze twee versies maar hij leek toch behoorlijk boos. Hij had zo'n hipstersnorretje met twee van die krulletjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')