abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173580554
quote:
Wanneer een meerderheid kiest of wordt gedwongen te kiezen voor terughoudendheid en neutraliteit in het uiten van haar opinie, betekent dit dat deze groep zichzelf buiten het debat heeft geplaatst. Zij voelen zich niet meer veilig bij het uiten van hun mening, schrijft Afshin Ellian.

Meten is weten, zei ooit Kamerlingh Onnes (1853 –1926). In de intermenselijke realiteit is meten soms nog geen weten. Sommige zaken zijn ook niet te meten. Maar data bieden een goed vertrekpunt voor het vaststellen van verhoudingen. Wat er is gemeten, moet nog worden geïnterpreteerd. De sociale realiteit is kortom ingewikkelder dan de natuurlijke realiteit. De natuur realiseert zich in meeste gevallen volgens bepaalde wetten. Maar dat geldt weer niet altijd voor alle menselijke handelingen.

Een van de moeilijke domeinen om te meten, is de multiculturele samenleving. Dagblad De Telegraaf gaf opdracht aan het onderzoeksbureau Kantar Public (voorheen TNS NIPO) om de verhouding tussen moslims en niet-moslims te meten. De onderzoeksmethode wordt er uitvoerig toegelicht. De steekproef is uitgevoerd op basis van de ideaalcijfers voor geslacht, leeftijd, opleiding, gezinsgrootte en politiek stemgedrag bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 15 maart 2017.

Aanslagverwachting
Uit het onderzoek is gebleken het percentage (52 procent) dat denkt dat er een islamitische aanslag in Nederland zou worden uitgevoerd , een even groot percentage is als in de jaren 2004-2008. Eigenlijk dacht en denkt een meerderheid van burgers realistischer dan de overheid. Precies aan het eind van deze periode begon de bezuinigingen op inlichtingen- en veiligheidsdiensten. 71 procent van ondervraagden denkt dat binnen nu en twee jaar een aanslag in Nederland zal plaatsvinden. Het is te hopen dat deze verwachting niet bewaarheid wordt.

De aanslagverwachting is niet gebaseerd op feiten, maar het is een inschatting van de Europese stand van zaken. Overigens lijden de ondervraagden geenszins aan kwalen zoals discriminatie of racisme, want slechts 10 procent denkt dat de meerderheid van Europese moslims de aanslagen goedkeurt. We zien wel een patroon: angst onder een groot deel der bevolking.

Bij de meeste vragen over de islam en moslims is men erg terughoudend. Dat blijkt uit het aantal ondervraagden dat zich neutraal opstelt: ze nemen helemaal geen standpunt in. Zo oordeelt ruim de helft ‘neutraal’ over de aanwezigheid van moslims in Nederland. Ook op de vraag of ze moslims in Nederland als bedreiging ervaren, stelt 58 procent zich neutraal op.

Neutraliteit als teken van angst
De neutraliteit zien we ook bij de vraag of de aanwezigheid van moslims als een verrijking mag worden beschouwd. 11 procent ziet het als een verrijking, en 34 procent beschouwt het als geen verrijking, maar wederom stelt 55 procent zich neutraal op. Ze willen geen standpunt innemen.

Ook deze stelling is buitengewoon interessant: Ik zou zelf graag meer contact hebben met moslims. Slechts 12 procent is het mee eens, en 37 procent is het oneens. En weer neemt 46 procent de neutrale positie in: eens noch oneens. Ik kan nog meer voorbeelden noemen, maar deze cijfers vertellen ons ruim voldoende om ze te analyseren.

Toen De Telegraaf mij belde voor een commentaar over dit onderzoek, legde ik hen uit dat deze neutraliteit naar alle waarschijnlijkheid een teken van angst is. Mensen willen immers niet als racist of moslimhater worden gekwalificeerd. Later las ik in De Telegraaf van afgelopen zaterdag dat de journalisten deze merkwaardige kwestie van neutraliteit aan de onderzoekers hebben voorgelegd: ‘De vragenlijst leidde soms tot felle reacties’, vertelt onderzoeker Tim de Beer. ‘Sommige mensen vonden het te gevoelige materie voor een enquête, of te stigmatiserend, maar anderen waren positief, omdat zij menen dat de islam in een taboesfeer ligt.’

De uitkomsten bevestigen dit bericht en deze analyse. Een deel is blij en geeft een duidelijk antwoord op de gestelde vragen, een ander deel, niet zelden een meerderheid, stelt zich, uit de angst voor vreselijke verwijten, terughoudend op.

Woordenstrijd
Dit is een onwenselijke ontwikkeling. Wie een onderdeel is van een democratische rechtsstaat gelooft in de woordenstrijd. Na een debat of een woordenstrijd zal voor de beste optie worden gekozen. Wanneer een meerderheid kiest of wordt gedwongen te kiezen voor terughoudendheid en neutraliteit in het uiten van haar opinie, betekent dit dat deze groep zichzelf buiten het debat heeft geplaatst.

Zij voelen zich niet meer veilig bij het uiten van hun mening. Dat is niet onbegrijpelijk. Er is een grote sociale druk om niet negatief te spreken over moslims, islam en migranten of asielzoekers. De minderheid die deze druk op de meerderheid uitoefent, is niet een etnische groep. Het zijn in de eerste plaats de autochtone Nederlanders zelf.

Er is nog een andere factor. Het actieve vervolgingsbeleid van het Openbaar Ministerie. De vervolging van de bedreigers van Sylvana Simons was terecht. En dat zou iedereen kunnen begrijpen. Maar het ging ook om discriminatie en stigmatisering waarbij men continu in de media stelde dat er grenzen zijn aan wat men in het publieke debat zegt of schrijft. Een aantal belangrijke tv-programma’s leverde ook een onmisbare bijdrage aan het verspreiden van angst onder een deel der bevolking: pas op, je bent of een debiel of wordt je er vervolgd voor je kritische mening omtrent multiculturele vraagstukken! Ik kan ze bij deze feliciteren: een meerderheid durft haar mening niet meer te uiten.

De zwijgende meerderheid kan ooit voor een grote electorale verrassing zorgen.
Dit bemerk ik ook in mijn omgeving, zelf ben ik nogal uitgesproken, ik heb een hekel aan de islam als ideologie en probeer dit altijd te onderbouwen, net zoals ik een hekel heb aan het christendom. Ik heb geen hekel aan moslims individueel, maar zodra de discussie loopt kies ik mijn woorden zorgvuldig uit om niet als racist te worden weggezet. Let op, in het openbare leven dan. ;)

Wat mij veelal opvalt is dat zodra je een voorzetje geeft anderen die maar al te graag inkoppen, personen die zelf niet uit te durven komen voor hun mening, want hun partner, baas of omgeving hebben een andere mening. Zodra die mening wat kritischer is richting de islam, hoe klein die kritiek ook is, en hoe goed onderbouwd mensen durven zich niet snel te uiten. En dat is in mijn ogen het gevolg van de slachtofferrol waarin moslims continue geplaatst worden door zichzelf en de linkse kliek. Deze tactiek is ideaal om de discussie in te perken, hoe meer mensen hun mening niet durven te uiten door de verkettering van links, hoe makkelijker het is om de discussie te kapen door gewoon het hardst te schreeuwen.

Bron: Elsevier

Poll, durf jij je mening te uiten, of let jij wel eens op met je uitspraken om niet weggezet te worden als een racist of rechts-extremist.

Poll: Durf jij publiekelijk voor je mening uit te komen
Ja
Nee
Ik heb geen mening
Anders
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_173580572
Ik heb voor Nee gekozen, ik kom zoveel mogelijk voor mijn mening uit maar bemerk wel dat in bepaalde situaties ik erg op mijn tenen loop. Ik heb als eens een discussie gehad op het werk waarin iemand geen woord meer tegen mij zei omdat ik aangaf PVV te stemmen (wat jaartjes geleden) sinds dat moment ben ik wat oplettender geworden.
pi_173580774
In mijn beroepsgroep is een mening hebben niet per sé een probleem zolang je er niet naar handelt en er je leerlingen ook niet anders door inschaalt bijvoorbeeld. Collega's onderling is weer een ander verhaal; al merk ik bij onze regio wel wat meer verschuiving naar rechts toe. (onderwijs)
pi_173580797
Ondanks dat ik wel eens geassocieerd word met landverraders, Gutmenschen of wegkijkers blijf ik gewoon lekker zeggen wat ik denk. Omdat dit in de beschaafde wereld best meevalt. Het gebeurt eigenlijk vooral hier.
pi_173580948
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 12:57 schreef Toefjes het volgende:
Ondanks dat ik wel eens geassocieerd word met landverraders, Gutmenschen of wegkijkers blijf ik gewoon lekker zeggen wat ik denk. Omdat dit in de beschaafde wereld best meevalt. Het gebeurt eigenlijk vooral hier.
Ik probeer ook te zeggen wat ik denk, en let op dan heb ik het over op een normale manier je mening uiten, niet roepen dat alle moslims kut zijn of zo. Maar toch slik ik soms argumenten of woorden in omdat ik weet dat het mensen zonder ruggengraat of met een andere mening dan mij triggert. Waar ik werk kun je onderling gewoon je mening uiten, alleen in de wat hogere lagen kun je geen woord zeggen, een moslima die hier komt en weigert mij een hand te geven kan ik niet afvallen of confronteren vanwege het publiekelijk opgelegde respect voor haar geloof. Ik kan dan wel klagen bij collega's, maar ik zou niet kunnen klagen bij mijn meerdere omdat ik dan een racist ben die niet iemand anders geloof respecteert. Je loopt dan tegen een muur op en krijgt al snel een stempel.
pi_173581039
Ik durf er wel voor uit te komen maar meestal ben ik wat genuanceerder omdat mijn mening niet altijd politiek correct is. Ook kan ik er voor kiezen om mij op de achtergrond te houden maar indien er gevraagd wordt naar mijn mening zal ik die zeker niet voor me houden.

Maar ik merk wel dat ik soms een discussie opvang en denk laat ik me maar afzijdig houden omdat geen zin heb in het gezeik dat het oplevert.

Er heerst momenteel wel een heel beklemmende sfeer omtrent meningen, die repressie komt niet van de overheid maar van allerlei activistische groepen die klaar staan om karaktermoord te plegen, je werkgever te bellen, je werkgever aan de schandpaal te nagelen omdat hij jou in dienst heeft etc.

Veel mensen zullen denken ik praat gewoon braaf politiek correct mee en laat mijn stem wel horen in het stemhokje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173581069
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik probeer ook te zeggen wat ik denk, en let op dan heb ik het over op een normale manier je mening uiten, niet roepen dat alle moslims kut zijn of zo. Maar toch slik ik soms argumenten of woorden in omdat ik weet dat het mensen zonder ruggengraat of met een andere mening dan mij triggert. Waar ik werk kun je onderling gewoon je mening uiten, alleen in de wat hogere lagen kun je geen woord zeggen, een moslima die hier komt en weigert mij een hand te geven kan ik niet afvallen of confronteren vanwege het publiekelijk opgelegde respect voor haar geloof. Ik kan dan wel klagen bij collega's, maar ik zou niet kunnen klagen bij mijn meerdere omdat ik dan een racist ben die niet iemand anders geloof respecteert. Je loopt dan tegen een muur op en krijgt al snel een stempel.
Het is ook wel een vreemde gedachte dat jij een collega zou moeten confronteren en afvallen omdat ze geen hand wil geven, als het zakelijk een probleem is kun je het wel ter discussie stellen. Je hoeft niet met haar naar de moskee, je bent collega.
  maandag 4 september 2017 @ 13:22:29 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173581087
Waar ik woon en werk kan ik geen kritiek op de islam geven. 95% van mijn directe collega's is moslim.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173581109
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is ook wel een vreemde gedachte dat jij een collega zou moeten confronteren en afvallen omdat ze geen hand wil geven, als het zakelijk een probleem is kun je het wel ter discussie stellen. Je hoeft niet met haar naar de moskee, je bent collega.
Een hand geven is een fatsoensnorm in Nederland. Je zegt het zelf, ik ben haar collega, waar in de koran staat geschreven dat je collega's geen hand mag geven al is dat de standaard in werkelijk elk Nederlands bedrijf.
pi_173581117
quote:

[..]

Noem eens een voorbeeld waarmee jij "mensen zonder ruggegraat" triggered?

PS: Hoe kan je iemand triggeren die geen ruggegraat heeft, trouwens? Iemand zonder ruggegraat zal jou toch niet tegen gaan spreken en tonen dat die persoon dus wel een ruggegraat heeft?
pi_173581121
quote:

[..]

Ik zeg altijd tegen mijn collega's dat we geen vriendenploeg hoeven te zijn, maar we vooral met elkaar moeten kunnen werken. Ik heb met mijn werkgever een zakelijke overeenkomst en geen emotionele. Politieke discussies op het werk probeer ik dan ook te vermijden. Niet omdat ik bang ben gefileerd te worden voor mijn mening, maar omdat mijn werkgever er niet bij gebaat is.
pi_173581158
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een hand geven is een fatsoensnorm in Nederland. Je zegt het zelf, ik ben haar collega, waar in de koran staat geschreven dat je collega's geen hand mag geven al is dat de standaard in werkelijk elk Nederlands bedrijf.
Als mensen het niet willen is het prima om geen handen te schudden. Een vriendelijke begroeting hoeft geen handschudden te omvatten en het is ook een kwestie van respect voor elkaar dat je een beetje aanpast als dat heel goed mogelijk is. Als collega hoef je andere collega's ook niet op te voeden, je moet met ze samenwerken.
pi_173581167
Ik geef gewoon mijn mening, meestal in een nette verpakking. Altijd al gedaan en zal ook zo blijven.
Soms zwijg ik, maar dat is meer omdat discussies met sommige mensen nergens toe leiden of ze hebben geen idee waarover ik praat. :') Aangezien dat erg vermoeiend is bespaar ik die energie die het kost liever voor de positieve dingen des levens.

Over het moslim-debat; daar ben ik eigenlijk irl niet zo mee bezig. Op dit forum speelt het veel meer. Ook dat gaat vervelen en is vermoeiend, vind ik. Gelukkig zijn er genoeg andere items om over te keuvelen.
pi_173581233
Links heeft een angstcultuur gecreëerd waarin je elk woordje op een weegschaal moet leggen. Om het minst of geringste loop je de kans weggezet te worden als 'racist', 'nazi', 'bruinhemd', 'xenofoob' etc. Dit soort aantijgingen zijn dodelijk als je een carrière en/of gezin hebt. Links buit deze angt dan ook volledig uit. Het is hun sterkste wapen. Veel mensen houden daarom hun mond als het om kritiek over bijvoorbeeld immigratie of Islam gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 13:40:03 ]
pi_173581248
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als mensen het niet willen is het prima om geen handen te schudden. Een vriendelijke begroeting hoeft geen handschudden te omvatten en het is ook een kwestie van respect voor elkaar dat je een beetje aanpast als dat heel goed mogelijk is. Als collega hoef je andere collega's ook niet op te voeden, je moet met ze samenwerken.
Het weigeren om een hand te geven is enerzijds het afdwingen van respect voor haar wensen/religie/cultuur/normen en anderzijds het negeren/respectloos bejegenen van mijn wensen/religie/cultuur/normen.

Het is en blijft altijd hetzelfde liedje......de moslim(a) discrimineert, maar als je daar op tegen bent, wordt JIJ van discriminatie beschuldigd. De wereld op z'n kop! En mede de oorzaak waardoor ik een steeds grotere en diepere hekel krijg aan moslims.
pi_173581270
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:36 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Links heeft een angstcultuur gecreëerd waarin je elk woordje op een weegschaal moet leggen. Om het minst of geringste loop je de kans weggezet te worden als 'racist', 'nazi', 'bruinhemd', 'xenofoob' etc. Dit soort aantijgingen zijn dodelijk als je een carrière en/of gezin hebt. Links buit deze angt dan ook volledig uit. Veel mensen houden daarom hun mond als het om kritiek over bijvoorbeeld immigratie of Islam gaat.
Ik WIL inmiddels nazi, racist of xenofoob/islamofoob worden genoemd. In ieder geval hier.
Dat is voor mij het teken dat ik goed zit. Wordt zo verschrikkelijk kotsbeu van dat SWJ-regressief links-antifa gezeik!
pi_173581291
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou ik vind het onzin. We hebben daardoor twee partijen, die moslima die het normaal vind en ik die het onzin vind. Nu is er maar één keuze in het huidige Nederland, dat is de mening van de moslima accepteren, want zij kiest ervoor mij geen hand te geven vanuit haar geloof. Ik kan haar niet dwingen om mij een hand te geven, dan kan ik mij afvragen of ik haar moet confronteren over dat ik het onzin vind en op zo'n moment moet ik altijd mijn woorden afwegen zodat ik niet overkom als een racist

Het grote probleem in de westerse wereld momenteel is dat iedere kleine vorm van kritiek, ieder verkeerd woordje of uitdrukking meteen zal worden weggezet als racisme door de groep die hoofdverantwoordelijke is voor de reden waarom veel mensen hun mening niet meer durven te geven. Kijk alleen al op FOK! alles wat een klein beetje rechts is wordt meteen bestempeld als Extreem-rechts. Links kijkt erg zwart/wit naar rechts, kritiek op de islam kan daarom in de ogen van links alleen maar ontstaan vanuit de onderbuik, vanuit racistische gevoelens, vanuit een lage opleiding etc. maar niemand in de linkse kliek wil inzien dat er een hoop mensen zijn die een afkeer hebben van de islam vanwege het geweld wat gepredikt wordt vanuit de islam, vanwege de ontelbare slachtoffers en de vrouwenonderdrukking.

[ Bericht 25% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 04-09-2017 13:51:00 ]
pi_173581322
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld waarmee jij "mensen zonder ruggegraat" triggered?

PS: Hoe kan je iemand triggeren die geen ruggegraat heeft, trouwens? Iemand zonder ruggegraat zal jou toch niet tegen gaan spreken en tonen dat die persoon dus wel een ruggegraat heeft?
Mensen zonder ruggengraat zijn mensen die meelopen met de meute en geen eigen mening hebben. Tussen links en rechts zit een grote groep ja-knikkers die ja-knikken op het meest politiek correcte, want zo worden ze het minst geconfronteerd.
pi_173581330
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mensen zonder ruggengraat zijn mensen die meelopen met de meute en geen eigen mening hebben. Tussen links en rechts zit een grote groep ja-knikkers die ja-knikken op het meest politiek correcte, want zo worden ze het minst geconfronteerd.
Maar die spreken jou dus tegen? Zonder dat ze een eigen mening hebben? Apart wel.

Geen voorbeeld bij de hand, zie ik?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 13:47:24 ]
pi_173581483
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar die spreken jou dus tegen? Zonder dat ze een eigen mening hebben? Apart wel.

Geen voorbeeld bij de hand, zie ik?
Ongelooflijk, wat een kinderachtig niveau van discussie voeren, maar ik ken dit spelletje dat heb ik allang door. :')

Ik zeg toch dat ik argumenten inslik om mensen zonder ruggengraat of met een andere mening niet voor het hoofd te stoten. Jij vraagt om voorbeelden, nou mijn mening is een voorbeeld, ik heb kritiek op de islam, ik kan daar een heel boekwerk voor schrijven, maar jij probeert mijn argument onderuit te halen omdat ik geen n.a.w. gegevens beschikbaar stel van de personen die mijn mening niet respecteren.

Doe gewoon je ogen open, kijk alleen al op FOK! een rechtse mening wordt verketterd en laat ik je ogen openen, dat gebeurd ook in de samenleving.

Pak het voorbeeld met die moslima die mij weigert een hand te geven, ik kan er tegen collega's over klagen, sommigen gaan dan op de racistische tour, andere brengen enige nuance aan maar vinden het ook storend. En altijd loopt er wel zo'n kip die dan met een argument komt zoals "ja maar jij stemt PVV en bent een racist". Ik heb hierboven al een voorbeeld geschetst hoe een collega mij negeerde vanaf het moment dat hij wist dat ik PVV stem. Dat is geen argument, dat is geen reden waarom ik zou moeten accepteren dat mevrouw mij een hand weigert, dat is gewoon iemand wegzetten voor een racist omdat ze geen ander argument hebben en zo proberen iemand op de plaats te zetten. Het probleem is, veel van dat volk zijn meelopers, omdat het hip is om politiek correct te zijn, een soort hippie fase zeg maar. Er zelf 0,0 verstand van hebben, inhoudelijk 0,0 over de discussie weten maar toch anderen verketteren vanwege een andere mening zonder enige onderbouwing. Die kampen heb je aan beide kanten, de rechtse tokkie die alles met een kleurtje haat, en ook in de linkse kant die alles wat een kleurtje heeft blindelings beschermd. En dat is het ruggengraatloze volk wat ik bedoel.

En begin nu niet over kleinigheidjes zoals mierenneuker of miereneuker want hier gaat de discussie niet over. De discussie gaat over het durven te uiten van je mening en niet over mijn opvatting van een ruggengraatloos persoon.
pi_173581516
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het grote probleem in de westerse wereld momenteel is dat iedere kleine vorm van kritiek, ieder verkeerd woordje of uitdrukking meteen zal worden weggezet als racisme door de groep die hoofdverantwoordelijke is voor de reden waarom veel mensen hun mening niet meer durven te geven. Kijk alleen al op FOK! alles wat een klein beetje rechts is wordt meteen bestempeld als Extreem-rechts. Links kijkt erg zwart/wit naar rechts, kritiek op de islam kan daarom in de ogen van links alleen maar ontstaan vanuit de onderbuik, vanuit racistische gevoelens, vanuit een lage opleiding etc. maar niemand in de linkse kliek wil inzien dat er een hoop mensen zijn die een afkeer hebben van de islam vanwege het geweld wat gepredikt wordt vanuit de islam, vanwege de ontelbare slachtoffers en de vrouwenonderdrukking.
Links neem ik sowieso niet serieus en al helemaal niet na die nachten in Hamburg die men live kon meemaken op FOK! Hetzelfde geldt voor de hakenkruizendragers in Amerika. Met dat soort volk wil ik niks mee te maken hebben en dus heb ik ze ook niet in mijn kringen. Ver weg blijven van dat soort. Maar goed, zo zijn er ook andere types die ik niet in miijn buurt wil hebben en dat heeft met afkomst niets te maken maar met het gedrag dat men laat zien.
pi_173581537
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je hebt nu eenmaal mensen die zich met andere dingen bezig houden dan de zaken die jij belangrijk vindt.
pi_173581546
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Doe gewoon je ogen open, kijk alleen al op FOK! een rechtse mening wordt verketterd en laat ik je ogen openen, dat gebeurd ook in de samenleving.
Ik doe mijn ogen open en wat ik op FOK zie maakt mij onpasselijk. Met name van figuren zoals jij die blijkbaar alleen anoniem ineens een ruggegraat hebben en hun gal spuwen en anderen wegzetten.

Maar goed, ga lekker verder met je slachtofferhulpgroepje, ik ben er wel weer klaar mee.
  maandag 4 september 2017 @ 14:03:33 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173581555
Dit artikel is gewoon wensdenken van idioten met een extreme mening. Kunnen ze zichzelf lekker wijs blijven maken dat de meerderheid het toch echt met hen eens is.
pi_173581595
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:36 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Links heeft een angstcultuur gecreëerd waarin je elk woordje op een weegschaal moet leggen. Om het minst of geringste loop je de kans weggezet te worden als 'racist', 'nazi', 'bruinhemd', 'xenofoob' etc. Dit soort aantijgingen zijn dodelijk als je een carrière en/of gezin hebt. Links buit deze angt dan ook volledig uit. Het is hun sterkste wapen. Veel mensen houden daarom hun mond als het om kritiek over bijvoorbeeld immigratie of Islam gaat.
Hahah oh man wat ben jij eentonig. Constant dat huiltoontje. Ga gewoon eens staan voor je eigen mening en ga niet zo zielig je verbergen achter links/rechts blabla.

OT: Ja ik durf mijn mening wel te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')