Jaaa, en hoe is het bij jou dan?quote:
Nog steeds aan t kolvenquote:
Wat stom zeg.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 21:53 schreef Memoru het volgende:
Helaas op mijn werk houden ze niet altijd rekening met me![]()
Ambitieus van die WHO-normaanbeveling, je bedoelt dus voorraad tot aan de tweede verjaardag van E?quote:Maar heb nog steeds overproductie. Nog 1x doneren en dan ga ik een enorme voorraad opbouwen zodat ik een beetje rond de WHO-norm kom. Heb al een extra vriezer op het oog.
Ja, gek is dat, zo snel als fulltime kolven gewoon een onderdeel werd van mijn dagelijks leven, zo snel is niet-kolven ook weer normaal geworden. En de haat-liefdeverhouding, die blijft! Laatst was ZZ opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longontsteking, ik was dag en nacht bij haar en ze wilde vaak alleen maar op mij slapen. Ik dacht afwisselend "Zó blij dat ik nu niet hoef te kolven, want dat had gewoon echt niet gekund!" en "Ik had haar zó graag nog moedermelk met antistoffen willen geven nu!".quote:Hoe is het met jou? Mis het kolven of geniet je van je vrijheid?
Jaa precies! Het is idd chill om in de tijd van de baas te kolven. Helaas te maken met werkdrukquote:Op dinsdag 30 januari 2018 22:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat stom zeg.Kolven op het werk kán juist zo relaxed zijn als fulltime kolver. Even rustig kolven zonder tegelijkertijd voor een baby hoeven te zorgen, en er nog betaald voor krijgen ook!
Ik zat te denken tot hij 1,5 is 500cc per dag en daarna 250cc. Dus dat zou uitkomen op... 136L voor een jaar. Geen idee of dat in de vriezer pastquote:Ambitieus van die WHO-normaanbeveling, je bedoelt dus voorraad tot aan de tweede verjaardag van E?Hoeveel liter heb je in gedachten daarvoor?
Arme ZZ! Hoe is het nu met haarquote:Ja, gek is dat, zo snel als fulltime kolven gewoon een onderdeel werd van mijn dagelijks leven, zo snel is niet-kolven ook weer normaal geworden. En de haat-liefdeverhouding, die blijft! Laatst was ZZ opgenomen in het ziekenhuis vanwege een longontsteking, ik was dag en nacht bij haar en ze wilde vaak alleen maar op mij slapen. Ik dacht afwisselend "Zó blij dat ik nu niet hoef te kolven, want dat had gewoon echt niet gekund!" en "Ik had haar zó graag nog moedermelk met antistoffen willen geven nu!".
Is het zo'n vrieskist waar je met gemak een lijk in kan dumpen?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 23:03 schreef Memoru het volgende:
Ik zat te denken tot hij 1,5 is 500cc per dag en daarna 250cc. Dus dat zou uitkomen op... 136L voor een jaar. Geen idee of dat in de vriezer past
Het ging al snel weer prima met haar, gelukkig!quote:Arme ZZ! Hoe is het nu met haarHeel begrijpelijk die emoties!
Klinkt goed allemaal! Fijn dat de Spectra je bevalt, en inderdaad erg handig als je rechtstreeks kan kolven in alle flesjes met een universele hals. Dat je van die steriele flesjes mag pakken scheelt een hele hoop afwas, wel zo prettig gezien jullie situatie nu.quote:Op donderdag 1 februari 2018 08:45 schreef Aventura het volgende:
Mijn borsten zijn nu wat zachter, zowel voor als na het kolven. Erg fijn. Ik denk toch vooral stuwing wat erbij kan horen in de eerste dagen. Mijn Spectra 9 doet het als een tiet! Mooi licht apparaatje, dat ik ook zonder stopcontact kan gebruiken. Dus ik kolf nu in bed. Ik heb de backflow protectors met lange steel besteld, die zijn onderweg. Dan wordt het nog handiger, want dan kan ik rechtstreeks in de steriele medelaflesjes kolven die ik hier in het ziekenhuis zo kan pakken.
De backflow protectors zijn binnen, want ontzettend ideaal zeg! Als ik dit topic niet had gelezen, was ik daar nooit achter gekomen. De website waar ik ze besteld heb is er zelf niet eens duidelijk over (waar ze voor dienen). Wel prjizig trouwens, 20 euro voor een paar stukjes plasticquote:Op donderdag 1 februari 2018 09:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Klinkt goed allemaal! Fijn dat de Spectra je bevalt, en inderdaad erg handig als je rechtstreeks kan kolven in alle flesjes met een universele hals. Dat je van die steriele flesjes mag pakken scheelt een hele hoop afwas, wel zo prettig gezien jullie situatie nu.Ik ben benieuwd of ze er goed op groeit!
Mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
quote:Op vrijdag 2 februari 2018 19:33 schreef Aventura het volgende:
De backflow protectors zijn binnen, want ontzettend ideaal zeg! Als ik dit topic niet had gelezen, was ik daar nooit achter gekomen. De website waar ik ze besteld heb is er zelf niet eens duidelijk over (waar ze voor dienen). Wel prjizig trouwens, 20 euro voor een paar stukjes plastic
Mijn truc: voorover buigen totdat de flesjes je bovenbenen raken. Als je je rechterhand wil gebruiken om de kolf te bedienen, dan zet je je rechter kolfset even klem tussen je borst en bovenbeen. Dit gaat gemakkelijker als je zo'n flessenstandaard aan het flesje hebt zitten (voor meer grip):quote:Ik zie niet voor me hoe ik dubbelzijdig moet kolven zonder zo'n bh trouwens, hoe deed jij dat? (Of de andere dames hier)? Je kunt dan niet je apparaat bedienen, en als je de schelpjes eraf haalt lekt de hele zooi onder. Of ben ik nou zo onhandig
quote:Op vrijdag 2 februari 2018 19:51 schreef Lemijn het volgende:
Dubbelzijdig kolven zonder beha: filmpje aan,
Het is vooral dat je daarna echt niks meer kan en ik kolven echt te saai (en vervelend) vind zonder iets te lezen of anderszins te doen. Mindful niksen is een vaardigheid die ik best beheers maar wel op voorwaarde dat er geen melk uit me getrokken wordt.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 01:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]Ja, dat deed ik ook toen ik nog geen kolfbh had (ik zou immers maar enkele dagen kolven hè
). Meestal youtube-filmpjes van andere fulltime kolvers, soort van lotgenotencontact/hoera-ik-ben-niet-de-enige-malloot.
Haha, Don't try this at home en zo, maar nu is in ieder geval het mysterie van dubbelzijdig kolven zonder kolfbh opgelost!quote:Op zaterdag 3 februari 2018 02:33 schreef Aventura het volgende:
Buigen tot m'n bovenbenen is nog een slechte combi met m'n litteken van de sectio
Ah, dat was oorspronkelijk een miskoop van Fazzoletti, en dat kwam door mij.quote:Die schilden heb ik van Lemijn mogen ontvangen
Dat was ook de reden dat ik youtube aanzette hoor, anders werd ik gillend gek! Iets lezen werkt ook niet echt, want dan heb je je vrije hand niet alleen nodig om de kolf te bedienen, maar ook om te scrollen of een pagina om te slaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 06:38 schreef Lemijn het volgende:
Het is vooral dat je daarna echt niks meer kan en ik kolven echt te saai (en vervelend) vind zonder iets te lezen of anderszins te doen.
Ja wat een tof mens is dat, ook dat ze gewoon jarenlang fulltime kolfde met een handkolf.quote:Ik heb trouwens op die manier een keer dat filmpje gekeken van die vrouw die fulltime kolfde en haar melk opsloeg in die enorme glazen tapdingen!
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder vond ik het channel van een andere fulltime kolver (Momma Alia) leuk, ze heeft er ook veel informatieve filmpjes over:Zo deed ik het ook wel eens, maar vond ik toch wat wiebeliger/foutgevoeliger. Hoe dan ook: kolfbh's!quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:02 schreef Nolita het volgende:
De truc die voor mij werkt om met 1 arm/hand beide flesjes vast te houden: het ene flesje tussen elleboog klemmen (borstschild/back flow protector blijft op mijn arm hangen) en het andere flesje met de hand van dezelfde arm vasthouden. Zo heb ik altijd 1 hand vrij.![]()
Maar wat ik me dus afvroeg: groeit ze er goed op?quote:
Ze krijgt nu 10 ml per voeding (via een sonde) en ze heeft poepluiers, dus het gaat goed! Daarnaast heeft ze een infuus en daar gaan nog allerlei voedingsstoffen in. Vergeet niet dat ze een flinke groeiachterstand heeft, dus enkel moedermelk is niet genoeg. Eergister gingen ze haar fingerfeeden, maar dat begreep ze nog niet... Komende week ga ik haar bij het buidelen eens naast een tepel leggen, eens kijken wat ze dan doetquote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maar wat ik me dus afvroeg: groeit ze er goed op?Of is ze niet meer gewogen sinds haar eerste dag? En mag je ook oefenen met aanleggen, of is ze daar nog te mini voor?
Poepluiers!quote:Op zaterdag 3 februari 2018 14:01 schreef Aventura het volgende:
Ze krijgt nu 10 ml per voeding (via een sonde) en ze heeft poepluiers, dus het gaat goed! Daarnaast heeft ze een infuus en daar gaan nog allerlei voedingsstoffen in. Vergeet niet dat ze een flinke groeiachterstand heeft, dus enkel moedermelk is niet genoeg. Eergister gingen ze haar fingerfeeden, maar dat begreep ze nog niet... Komende week ga ik haar bij het buidelen eens naast een tepel leggen, eens kijken wat ze dan doetZe is dan de 34 weken voorbij en dat is ook het moment waarom ze zuigen en slikken een beetje snappen. Ik ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |