Ik voel me super vereerd dat je hier een topic over hebt geopendquote:
Als het je nu lukt om iedere 2,5 uur te kolven zou ik dat wel doen. Daarmee leg je een goede basis voor je melkproductie op de langere termijn. Je baby gaat immers ook steeds meer drinken de komende tijd.quote:Op zondag 3 september 2017 11:37 schreef Memoru het volgende:
Ik kolf nu om de 3:00 ( 's nachts dan 5:00). Ik deed eerst om de 2:30 maar merkte dat ik dan toch teveel produceerde. ( Kon namelijk gisteren 250cc in de viezer doen)
Aanraken/vasthouden/knuffelen mag altijd wel (ook bij zwangerschap), het gaat erom dat je niet in contact komt met zijn lichaamsvloeistoffen (dus braaksel, urine, bloed, etc.).quote:Ik heb nog wel een paar vraagjes:
Een vriend van me heeft chemotherapie mag hij de baby vasthouden/aanraken? Mag hij mij aanraken i.v.m. borstvoeding? Tijdens de zwangerschap mocht dit namelijk niet
Je hebt er tot je baby 9 maanden oud is recht op om tot 25% van je werktijd te besteden aan het voeden van je kind, dit kan live voeden of kolven zijn, thuis of op het werk. Dit is geen eigen tijd, je krijgt dus gewoon doorbetaald voor die uren. Het is wél belangrijk om het tijdig aan te geven op je werk als je hiervan gebruik wil maken, zodat ze rekening kunnen houden met de planning en een geschikte ruimte kunnen regelen.quote:Bij mij op mijn werk is de werkdruk erg hoog en ben bang dat ze er geen rekening meegaan houden dat ik kolf. Niemand op mijn werk heeft namelijk gekolfd. Ook gebruiken ze een plannen dus dan is dat lastig. Hoe zit dat ook alweer? 25% van de werktijd heb je recht op om te kolven toch en is dit eigen tijd of werktijd?
Bedankt voor je aanvulling!quote:Op zondag 3 september 2017 14:18 schreef Vinty het volgende:
Ik las dit toevallig.. verloren moment op zondag.. en zweet is ook een excretie product.. waar resten chemo in kunnen zitten. Ik zou er mee oppassen.
quote:Op maandag 4 september 2017 12:54 schreef Lemijn het volgende:
![]()
Wat goed dat je je eigen noodzaak tot fulltime kolven kan omzetten naar iets tofs als een topic en tips
Nee klopt, het is bedoeld voor eenvoudige spenen zoals deze:quote:Op maandag 4 september 2017 15:17 schreef Minarosa het volgende:
Ik zit te kolven en ergerde me net inderdaad weer aan die onhandige doppen. Wat is het nut van dat inlegding? Daar kan de Calma toch niet doorheen of wel?
Dankje:) Ik heb de afgelopen dagen om de 2,5 uur gekolfd ( enkele keren 3 uur i.v.m. uitstapjes). Vanmorgen na 5 uur had ik zo'n medela flesjes van 150cc tot de rand vol! / trots.quote:Op zondag 3 september 2017 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als het je nu lukt om iedere 2,5 uur te kolven zou ik dat wel doen. Daarmee leg je een goede basis voor je melkproductie op de langere termijn. Je baby gaat immers ook steeds meer drinken de komende tijd.
Heel toevallig kwam ik de bekende tegen in een winkel. Hij heeft verder mij niet aangeraakt en de baby ook niet. Hij zei dat zodra zijn chemo afgelopen is, hij een keer langskomtquote:Bedankt voor je aanvulling!Ik lees in patiëntenfolders over maatregelen thuis na chemotherapie "U hoeft lichamelijk contact met uw naasten niet te vermijden. Knuffelen of het geven van een zoen is niet schadelijk." Wel op voorwaarde dat alle adviezen goed zijn opgevolgd natuurlijk. De bekende van Memoru zal ook wel zo'n folder gehad hebben.
Super chill! Uitbetaald worden om te kolvenquote:Je hebt er tot je baby 9 maanden oud is recht op om tot 25% van je werktijd te besteden aan het voeden van je kind, dit kan live voeden of kolven zijn, thuis of op het werk. Dit is geen eigen tijd, je krijgt dus gewoon doorbetaald voor die uren. Het is wél belangrijk om het tijdig aan te geven op je werk als je hiervan gebruik wil maken, zodat ze rekening kunnen houden met de planning en een geschikte ruimte kunnen regelen.
Ik kreeg op mijn werk alle ruimte voor het kolven en heb daar ook maximaal gebruik van gemaakt. Zoals ik in het andere topic al zei vond ik het vaak lastig om overdag alleen thuis te zijn met de baby, dus 3 keer ongestoord kunnen kolven was echt ideaal!
quote:Op dinsdag 5 september 2017 06:39 schreef Memoru het volgende:
Ik heb inmiddels zo'n 1,5liter in de viezer. Vriend zag hier wel een goudmijn in
Mijn baby drinkt net zo graag kunstvoeding, dus dat argument gaat niet altijd op.quote:Super chill! Uitbetaald worden om te kolven!! Er is zoiezo een beschikbare ruimte. Maar wij kampen met personeelstekort. Ik werk in de thuiszorg en als we een zieke collega hebben dan sta je maar gewoon met een persoon minder. Dus ik vrees het ergste.
Mja ik kan altijd met argument komen: "Dus jullie willen mijn baby laten verhongeren?"
Quote even hierheen gehaald.quote:Op dinsdag 5 september 2017 23:20 schreef Memoru het volgende:
Ze heeft ook de baby gewogen + (zo'n 200gram vergeleken met vorige week!
Onverdunde Dreft afwasmiddel in je handpalm doen en daar je onderdelen mee inwrijven, goed afspoelen met warm water. Al krijg ik ze nooit écht vetvrij, want als ik onderdelen vervang zijn de nieuwe altijd duidelijk stroever.quote:Op woensdag 13 september 2017 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
Fulltime kolvers, ik zoek wat protips om de zachte siliconen onderdelen van de kolf goed te ontvetten. Hebben jullie nog geheime recepten?
Nee klopt, ze drinkt alleen wel nog 4x 200 cc.quote:Op woensdag 13 september 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind 660 cc als dagopbrengst nog helemaal niet slecht met een baby van 11 maanden vivi!
okee, precies wat ik al doe dusquote:Op woensdag 13 september 2017 13:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Onverdunde Dreft afwasmiddel in je handpalm doen en daar je onderdelen mee inwrijven, goed afspoelen met warm water. Al krijg ik ze nooit écht vetvrij, want als ik onderdelen vervang zijn de nieuwe altijd duidelijk stroever.
Het gaat wel ok. Op werkdagen kolf ik nu 3 keer, binnenkort op mijn vrije dagen ook maar 3 keer proberen. Ik kolf dus helemaal niet meer op werk, als ik thuis kom moet ik wel meteen kolven hoor, stuwing enzoquote:Op woensdag 13 september 2017 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoe is het bij jullie Memoru en Miezziej?
Ik had gisteren mijn laagste opbrengst sinds november (660 ml).Als dit zo blijft of nog verder instort is mijn lichaam er eindelijk achter dat ik aan het afbouwen ben. Ik kolf nu 10 maanden en ik ben 5 maanden geleden al begonnen aan steeds minder kolfsessies per dag. Ik nam heel bewust het risico dat het afgelopen kon zijn, maar het voelt wel dubbel nu het die kant op lijkt te gaan!
Met 3 keer per dag kolven (sinds ZZ 6 maanden was op mijn vrije dagen en sinds ze 9 maanden was ook op de werkdagen) bleef mijn productie nog heel stabiel, het instorten is begonnen nu ik op werkdagen nog maar 2 keer kolf. Ik kolf juist wel op het werk (niet meer om 5:30 opstaanquote:Op donderdag 14 september 2017 09:48 schreef Miezziej het volgende:
Het gaat wel ok. Op werkdagen kolf ik nu 3 keer, binnenkort op mijn vrije dagen ook maar 3 keer proberen. Ik kolf dus helemaal niet meer op werk, als ik thuis kom moet ik wel meteen kolven hoor, stuwing enzoZit dan zo'n 10-11 uur tussen. Ik weet niet precies wat mijn dagopbrengst is met 3 keer. Ik denk zo'n 700?
Eigenwijs ding is het ook hè? Eerst borstweigeren en vervolgens te weinig binnenkrijgen met Rapley, sta je daar als goed ingelezen moeder.quote:Dus tot zover een rapley talent
10 maanden is super lang! Super knap! Hoe lang wil je nog doorgaan?quote:Op woensdag 13 september 2017 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoe is het bij jullie Memoru en Miezziej?
Ik had gisteren mijn laagste opbrengst sinds november (660 ml).Als dit zo blijft of nog verder instort is mijn lichaam er eindelijk achter dat ik aan het afbouwen ben. Ik kolf nu 10 maanden en ik ben 5 maanden geleden al begonnen aan steeds minder kolfsessies per dag. Ik nam heel bewust het risico dat het afgelopen kon zijn, maar het voelt wel dubbel nu het die kant op lijkt te gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |