abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173516822
Vanochtend zeer vervelende situatie. Mijn opa wou zijn fiets op het station op slot zetten, word op de grond gedieuwd, en fiets word gestolen :{ Beste man is 70 jaar en dit zal hem niet veel goeds doen. Wat nog erger is, mijn opa en oma zijn geboren in armoede en hebben het nog steeds niet breed. Tweedehands fiets kost een paar tientjes, maar voor hun is dat een hoop omdat ze al op het randje zitten. Opa werkt zelfs nog om meer in het laatje te krijgen omdat de AOW regeling het niet dekt. Goed, als kleinzoon ben ik er natuurlijk ziek van. Maar ik woon thuis en heb genoeg. Dan ga ik een weekendje niet stappen, geen probleem.

Maar, als trots als ze zijn, nemen ze natuurlijk geen geld aan van famillie. En ja, ik heb het geprobeerd, maar wouden het niet aannemen. Nu wil ik dus het geld bij hun terecht krijgen zonder dat ze nog banger worden. In de brievenbus stoppen maakt ze natuurlijk bang, want, als jij ineens geld in je brievenbus krijgt ga je je ook afvragen hoe het komt en dat zorgt alleen nog maar voor meer stress bij die oude mensen :'(

Dus iemand, idee, tips, hoe ik dit kan doen zonder dat ze weten dat het van mij komt en zonder dat ze bang worden? Thanks!
pi_173516877
Als je hem een fiets geeft, neemt ie dat wel aan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2017 23:15:40 ]
pi_173516926
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je hem een fiets geeft, neemt ie dat wel aan?
Heeft direct een nieuwe gehaalt omdat die het nodig heeft voor zijn werk. Maar betekent wel dat ze een week of 2 dus heel kaal moeten gaan eten..
pi_173517015
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:16 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Heeft direct een nieuwe gehaalt omdat die het nodig heeft voor zijn werk. Maar betekent wel dat ze een week of 2 dus heel kaal moeten gaan eten..
Aanbieden bij hen te komen eten en te koken? En de boodschappen meenemen dan natuurlijk. Kleine beetjes maar toch..
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_173517043
Was het een lichtgetinte?
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_173517119
Ik doneer wel nieuwe fiets, ben geen familie.
pi_173517224
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:19 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Aanbieden bij hen te komen eten en te koken? En de boodschappen meenemen dan natuurlijk. Kleine beetjes maar toch..
pi_173517259
Postcodeloterij brief faken met "we maken het over baar uw rekening"
hardcoholic
pi_173517323
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:19 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat kan helaas maar 1x per week ivm werk, dus dat gaat ook niet echt helpen. Ik verwacht ook dat de emotionele schade groter gaat zijn, maar goed, aangezien de politie er waarschijnlijk toch niks aan gaat doen wil ik het het liefst op een financiele manier doen.
pi_173517335
Ik dacht dat het een topic was over manieren om de belastingdienst te lichten en was benieuwd hoe lang zo'n topic op fok open zou blijven :D _O-

OT toch gewoon in de handen drukken en zeggen : opa, oma, alsjeblieft. En als jullie het niet willen aannemen omdat jullie het teveel vinden, willen jullie het dan alsjeblieft aannemen om mij een plezier te doen? Echt, ik kan het missen.
Somebody that I used to know
pi_173517341
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:20 schreef ChronoVisor het volgende:
Was het een lichtgetinte?
:Y
pi_173517365
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Ik dacht dat het een topic was over manieren om de belastingdienst te lichten en was benieuwd hoe lang zo'n topic op fok open zou blijven :D _O-

OT toch gewoon in de handen drukken en zeggen : opa, oma, alsjeblieft. En als jullie het niet willen aannemen omdat jullie het teveel vinden, willen jullie het dan alsjeblieft aannemen om mij een plezier te doen? Echt, ik kan het missen.
Dat doen ze echt niet, deze mensen zijn opgegroeid in armoede, daar zit een soortvan 'eer' in
Iets als in het niet afhankelijk zijn van andere
pi_173517475
Lief van je dat je je zo bekommert om je grootouders ^O^
pi_173517485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Dat doen ze echt niet, deze mensen zijn opgegroeid in armoede, daar zit een soortvan 'eer' in
Iets als in het niet afhankelijk zijn van andere
Dus dan is de truc om dat om te buigen en ze ervan te overtuigen dat iets aannemen niet meteen betekent dat ze dan afhankelijk zijn. Zo bedoel je het ook niet. Je gunt ze gewoon een fijn leven. Dat is iets heel anders. En dat geschenk (in dit geval in de vorm van 70¤) mogen ze best van je aannemen.
pi_173517577
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dus dan is de truc om dat om te buigen en ze ervan te overtuigen dat iets aannemen niet meteen betekent dat ze dan afhankelijk zijn. Zo bedoel je het ook niet. Je gunt ze gewoon een fijn leven. Dat is iets heel anders. En dat geschenk (in dit geval in de vorm van 70¤) mogen ze best van je aannemen.
Ik ga het proberen, maar zal wel lastig worden. Emotionele schade zal helaas veel groter zijn... :{
pi_173517586
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:33 schreef Lavenderr het volgende:
Lief van je dat je je zo bekommert om je grootouders ^O^
O+
pi_173517613
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:37 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ik ga het proberen, maar zal wel lastig worden. Emotionele schade zal helaas veel groter zijn... :{
Ja, sterkte :{ maar toon ze maar je zorgzaamheid. Dat kunnen ze bijna niet weigeren.
pi_173517626
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Inderdaad, dit zou vele fokkers helpen. ;(
pi_173517643
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, sterkte :{ maar toon ze maar je zorgzaamheid. Dat kunnen ze bijna niet weigeren.
Ik ga zeker langs als ik weer vrij ben ^O^
pi_173517661
Theoretisch gezien, als ik een 100tje in een kastje zet of iets, zouden ze denken dat ze het daar hebben laten liggen ofzo?
pi_173518071
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 23:42 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Theoretisch gezien, als ik een 100tje in een kastje zet of iets, zouden ze denken dat ze het daar hebben laten liggen ofzo?
Als ze zo om (moeten) gaan met hun centen als je hierboven stelt lijkt het me sterk dat ze een honderdje zomaar zouden kunnen vergeten
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_173518094
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:10 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Als ze zo om (moeten) gaan met hun centen als je hierboven stelt lijkt het me sterk dat ze een honderdje zomaar zouden kunnen vergeten
Ohja ;(
pi_173518109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:11 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Ohja ;(
Moet het per se cash zijn?

Je kan ze ook vertellen dat ze om zo en zo laat naar restaurant X moeten komen met hun beste kleren aan omdat je ze wat belangrijkst te vertellen hebt. En als ze dan komen dan eten bestellen en dan vertel je dat je omdat je ze zo waardeert het eten betaalt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173518148
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2017 00:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Moet het per se cash zijn?

Je kan ze ook vertellen dat ze om zo en zo laat naar restaurant X moeten komen met hun beste kleren aan omdat je ze wat belangrijkst te vertellen hebt. En als ze dan komen dan eten bestellen en dan vertel je dat je omdat je ze zo waardeert het eten betaalt :)
Dat is inderdaad heel leuk. maar de dag erop zitten ze natuurlijk weer restjes te eten van de afgelopen dagen.. daarom liever geld dat ze het zelf kunnen besteden
pi_173518158
En een tweedehands fiets kopen, zeggen dat de fiets toch maar staat te niksen in de schuur, dat opa hem wel mag hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')