Da's sowieso het beste ja. Maar men hoeft niet altijd de insteek om te zwemmen te hebben om te verzuipen. Pootjebaden en uitglijden is genoeg.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:41 schreef NightH4wk het volgende:
Ga dan niet zwemmen, als je niet kan zwemmen.
Dit, eigenlijk wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:41 schreef NightH4wk het volgende:
Precies, in een land als Nederland zou eigenlijk iedereen gewoon moeten kunnen zwemmen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Da's sowieso het beste ja. Maar men hoeft niet altijd de insteek om te zwemmen te hebben om te verzuipen. Pootjebaden en uitglijden is genoeg.
Je kan er dan ook de donder op zeggen dat het in de toekomst enkel vaker zal voorkomen. Ongeacht uit welke groep.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Precies, in een land als Nederland zou eigenlijk iedereen gewoon moeten kunnen zwemmen.
Als het water zo diep is dat je gelijk verzuipt als je er in valt kun je er misschien beter uit de buurt blijven als je niet kunt zwemmen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Da's sowieso het beste ja. Maar men hoeft niet altijd de insteek om te zwemmen te hebben om te verzuipen. Pootjebaden en uitglijden is genoeg.
Klopt, maar dat wil nog niet direct zeggen dat de overheid (de belastingbetaler) alle zwemlessen moet betalen. Dat kunnen ouders bv ook zelf.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Precies, in een land als Nederland zou eigenlijk iedereen gewoon moeten kunnen zwemmen.
Je bent duidelijk niet bekend met een aantal van de Nederlandse wateren en rivieren.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het water zo diep is dat je gelijk verzuipt als je er in valt kun je er misschien beter uit de buurt blijven.
Dat is dus het probleem, niet alle ouders kunnen/willen dat.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wil nog niet direct zeggen dat de overheid (de belastingbetaler) alle zwemlessen moet betalen. Dat kunnen ouders bv ook zelf.
Dit gaat om een recreatieplas volgens mij.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet bekend met een aantal van de Nederlandse wateren en rivieren.
Dit verbaast mij overigens niet.
Zeer bekend. Daarom uit de buurt blijven als je niet kunt zwemmen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet bekend met een aantal van de Nederlandse wateren en rivieren.
Dit verbaast mij overigens niet.
Voor gewone werkende gezin, is de zwemles niet gratis. Alleen afhankelijk van gemeente waar je woont. krijg je de gratis zwemles als je minima bent. ofwel zeer arm.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe kan de zwembond discrimineren als zij sowieso voorstander zijn van gratis zwemles voor iedereen en zelfs budgetten heeft voor kinderen uit gezinnen waarbij er niet voldoende geld is om zwemlessen te bekostigen?
Maar goed, Captain_Ghost en bakfietsmoeder. Beter gewoon negeren want enige doordachtheid zijn beide nog nooit op betrapt.
Verder allemaal niet zo relevant ook. Je hebt niet zo heel veel water nodig om te verzuipen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit gaat om een recreatieplas volgens mij.
Niet willen is geen excuus. Dan ben je als ouder gewoon mede schuldig aan de verdrinking van je kind, wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:00 schreef Dven het volgende:
Dat is dus het probleem, niet alle ouders kunnen/willen dat.
Schoolzwemmen moet gewoon weer terugkomen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Voor gewone werkende gezin, is de zwemles niet gratis. Alleen afhankelijk van gemeente waar je woont. krijg je de gratis zwemles als je minima bent. ofwel zeer arm.
De nostalgie zwemles die door basisscholen gegeven, hebben overheid dat afgeschaft. Waardoor bijna alle ouders zelf uit eigen zak moet betalen voor de zwemles van hun koters.
Een "uitgebreide zoektocht" en "kopje onder" (OP) impliceren dat het wel wat meer was dan 5 centimeter water.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:01 schreef Dven het volgende:
Verder allemaal niet zo relevant ook. Je hebt niet zo heel veel water nodig om te verzuipen.
o, absoluut. Naast dat ook een fietsles. is dat heel nuttige bezigheid voor kinderen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Schoolzwemmen moet gewoon weer terugkomen.
Welke oudersquote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zeer triest, vooral de schuld van de ouders, als je je kinderen die niet kunnen zwemmen laat zwemmen, is het gewoon dood door schuld, die hufters dus vervolgen en opsluiten.
Ouders die zijn land in afgrond stortte. waardoor zijn kinderen naar Nederland moest vluchten en vervolgens verdrinken.quote:
Nou dat betaalde ik nog niet eens per 4 weken.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Geef die mensen dan zwemlessen, maak het voor de rest van NL ook gratis. (Ten minste A, de rest mag uit eigen zak).
Zo duur kan het toch allemaal niet zijn lijkt mij?
Volgens mij kost een pakket aan zwemlessen zo'n ¤50,- in totaal.
Wat is normaal reageren? Elk jaar verzuipen er mensen hier in Nederland en in 99% van de gevallen wordt er geen topic over geopend. Nu het om Syriėrs gaat is de enige normale reactie dat het heel heel erg is?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je niet normaal kan reageren, doe het dan maar helemaal niet
Meeste gevallen vragen ze tussen 20-50 euro per 45 minuten. En dat keer per week of maand. Afhankelijk van de zwembad. En totaal ongeveer half jaar tot jaar voordat je eindelijk A haalt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Geef die mensen dan zwemlessen, maak het voor de rest van NL ook gratis. (Ten minste A, de rest mag uit eigen zak).
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Meeste gevallen vragen ze tussen 20-50 euro per 45 minuten. En dat keer per week of maand. Afhankelijk van de zwembad. En totaal ongeveer half jaar tot jaar voordat je eindelijk A haalt.
Turbozwembad les. kostte meer dan 600 euro ofzo. Je bent wel sneller klaar mee. maar minder fit en ervaring voor de bad.
Kolerequote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat betaalde ik nog niet eens per 4 weken.
Dat is een ander soort verzuipen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:39 schreef Twiitch het volgende:
Dan moeten we bijvoorbeeld ook de Polen zwemles gaan geven, die verzuipen ook vrij massaal in Nederland.
Die jongen in Eindhoven zou nog een heel eind gekomen zijn. Ergens waar het plotseling diep werd zou het misgegaan zijn. Had geen zwemdiploma overigens.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het water zo diep is dat je gelijk verzuipt als je er in valt kun je er misschien beter uit de buurt blijven als je niet kunt zwemmen.
Je weet heel goed wat ik bedoel.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat is normaal reageren? Elk jaar verzuipen er mensen hier in Nederland en in 99% van de gevallen wordt er geen topic over geopend. Nu het om Syriėrs gaat is de enige normale reactie dat het heel heel erg is?
Dat dus. Ben je een hoogopgeleide hersenchirurg uit Syriė, verzuip je in Nederland omdat je niet kan zwemmen. #hoedanquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:41 schreef NightH4wk het volgende:
Probeert te leren of iets? Maar kunnen de (onverwachte) risico's niet overzien oid? Omdat niet heul snuggerquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom gaat iemand zwemmen als hij dat niet kan? Da's niet bepaald snugger.
Sowieso vanaf het begin inbureren/naar school/taalles/onze cultuur leren, verplichtquote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
Alle Syriėrs die hier willen blijven verplicht op zwemles.
heb ooit meegemaakt dat een heel elftal Somalische kinderen het water indook. Geen kon zwemmen dus massaal badmeesters erachter aanquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Drama. Waarom gaan mensen zwemmen als ze dat niet kunnen?
Wordt een beetje misselijk van het fnv in deze die voor hun eigen belang over lijken gaan. Als je een duiker nodig hebt om iemand uit het water te halen is de kans nul dat die nog leeft.
Een beetje zoals..quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
heb ooit meegemaakt dat een heel elftal Somalische kinderen het water indook. Geen kon zwemmen dus massaal badmeesters erachter aan
De ouders stonden erbij te lachen
Somaliėrsquote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
heb ooit meegemaakt dat een heel elftal Somalische kinderen het water indook. Geen kon zwemmen dus massaal badmeesters erachter aan
De ouders stonden erbij te lachen
De laatste keer dat ze in het water sprongen kregen ze bed, bad, brood en een Mielequote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:55 schreef Eenskijken het volgende:
sowieso al die lui die het water in springen die niet kunnen zwemmen
zijn ze levensmoe ofzo
Als je op turnen gaat word je ook lening gemaaktquote:Op woensdag 30 augustus 2017 23:03 schreef de_boswachter het volgende:
Loopt de discussie of vluchtelingen een gratis zwemdiploma krijgen nog?
Waarom zou je uberhaupt willen zwemmen als je het niet kan. Ik ben bijvoorbeeld niet echt lenig; dan ga ik toch op voorhand al niet turnen.
Hoe dom kun je zijn zeg.
Wel witte chocolade mag ik hopenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 23:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Gratis zwemles voor asielzoekers gaat ook een feest worden. Ik zie de chocoladeletters al voor me: ASIELZOEKERS WILLEN GEEN GEMENGDE ZWEMLES of PVV BOOS OVER GESCHEIDEN ASIELZWEMLES.
waar de een verdrinkt in water (letterlijk), verdrinkt de ander in tranen van zelf medelijden (figuurlijk).quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:34 schreef tong80 het volgende:
Twee jonge Syriėrs zijn dinsdag door verdrinking om het leven gekomen. Dat zwengelt wellicht een discussie opnieuw aan die begin deze maand door de Koninklijke Nederlandse Zwembond werd gestart.
[ afbeelding ]
De politie meldde woensdag dat de man die een dag eerder verdronk in een Gelders recreatiegebied een 23-jarige man uit Syriė is. In een vijver in Eindhoven verdronk dezelfde dag een veertienjarige jongen die ook uit Syriė afkomstig was.
De man die bij het ’Eiland van Maurik’ onder water verdween, werd pas na een uitgebreide zoektocht uit het water gehaald en was niet meer te redden. Hetzelfde gold voor de jongen in Eindhoven die in het Henri Dunantpark kopje onder ging.
Discussie
In de afgelopen maanden zijn meer Syriėrs in Nederlandse wateren verdronken. Zo overleed eind juni een 13-jarige Syrische jongen in de Waal bij Tiel, en begin deze maand verdronk een 16-jarige jongen uit het Arabische land in een zwembad in Venlo.
Na zijn dood pleitte de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) ervoor om asielzoekers zwemles te geven. Alice Schols, die bij de bond over zwemlessen gaat, zegt dat asielzoekers de gevaren onderschatten. Ze denken dat zwemmen makkelijk is omdat bijna iedereen in Nederland het kan.
Vakbond FNV pleit er na het overlijden van de jongen in Eindhoven voor om bezuinigingen op duikteams terug te draaien. De brandweer in Eindhoven heeft geen eigen duikteam meer.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rs_verdronken__.html
Nog ergens een putje te dempen ? Of verdrinken ezels niet ?
Staat niet los van elkaar nee, Polen en andere Oost-Europeanen hebben de neiging om te zwemmen in gebieden waar helemaal geen toezicht is en ze zuipen zich te pletter voordat ze het water in gaan. Volgens mij hebben we een paar jaar terug een zomers weekend gehad waarin vijf Polen zijn verdronken. Dus die ziekelijke focus op de asielzoekers die niet kunnen zwemmen vind ik wel misplaatst.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat is een ander soort verzuipen.![]()
Moest wel lachen.![]()
3 diploma's voor 640 euro betaalde ik hier om het wurm te leren zwemmen. En ze deed er in totaal 3,5 jaar over.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Géén gratis zwemles van mijn belastingcenten.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:41 schreef NightH4wk het volgende:
Dat staat er toch? Omdat het makkelijk lijkt als iedereen het doet. Over snugger gesproken...quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Je zou zeggen dat hoogopgeleide hersenchirurgen en raketgeleerden die massaal uit Syriė hierheen zouden zijn gekomen wel beter wisten. Maar blijkbaar zijn deze mensen toch niet zo snugger en doet de natuur de restquote:Op donderdag 31 augustus 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Omdat het makkelijk lijkt als iedereen het doet. Over snugger gesproken...
dus als 10 mensen in de sloot springen, spring jij ook in de sloot?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Omdat het makkelijk lijkt als iedereen het doet. Over snugger gesproken...
Dat werkt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 1 september 2017 07:29 schreef Bottendaal het volgende:
Zwemles geven en mooi laten betalen, niks gratis
In elk geval regelmatig herhalen: "Let op, jullie kunnen niet zwemmen!"quote:Op vrijdag 1 september 2017 09:07 schreef watisernouweer het volgende:
Maak het onderdeel van het inburgeringsexamen.
Dit snapt niemand.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 23:26 schreef richolio het volgende:
[..]
Als je op turnen gaat word je ook lening gemaakt
je verwacht het niet van die hoogopgeleide gedoctoreerde universitaire asielzoekersquote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Het kan wel, kijk maar naar de zorgverzekeringquote:Op vrijdag 1 september 2017 08:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk niet.
- Of je maakt het verplicht, maar dan gratis
- Of je maakt het een eis voordat mensen hier komen, maar eerst een paar weken zwemles nemen in Syrie op het moment van oorlog lijkt me onrealistisch.
- Of je maakt het niet gratis maar dan heb je mensen die niet zullen gaan, en dus verdrinken.
Je kan het niet verplicht en betaald maken. Ga je dan boetes geven aan mensen die het niet kunnen betalen?
Je kan ook nog een soort combinatie doen van gewoon betaald + goede voorlichting waarom het belangrijk is. (maar voorlichting kost hoe dan ook ook geld)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |