Ik vind mezelf echt kansloos. Ik ben 21 jaar, en weet totaal nog niet wat ik wil. Ik heb VMBO-TL afgerond, daarna ben ik mbo gaan doen en heb een diploma niveau 3 en 4 gehaald in de Logistiek. Dat is inmiddels 1 jaar geleden.
Het afgelopen jaar ben ik gestart met de opleiding Informatica op het hbo. Dit omdat deze richting me altijd al interessant leek, en omdat ik niet echt zin had om verder te gaan in de Logistiek. Dit bleek ik echter na een paar maanden al erg saai te vinden en ben daar rond februari mee gestopt. De rest van het jaar heb ik thuis gezeten en een beetje lopen kijken welke opleiding ik zou gaan doen aankomend september.
Toen heb ik me ingeschreven voor de opleiding International Business and Languages. Ik heb talen altijd al interessant gevonden vandaar deze keuze. Nu heb ik gisteren echter een soort kennismaking-dag gehad, met de opleiding en studiegenoten en nu bekruipt mij het gevoel dat ik er eigenlijk totaal geen zin in heb om te gaan studeren. Het reizen met de trein en bus, het druk zijn, ik heb er gewoon geen zin in. De studie start volgende week maandag en ik denk er serieus over na de hele boel gewoon af te blazen.
Het lijkt me veel chiller om iets van 4 dagen te gaan werken, en geld te verdienen. Gewoon om 4-5 uur de tent uitlopen en geen gezeik aan je hoofd hebben. Ik heb helemaal niks met carrière maken, als ik goed rond kan komen vind ik het prima.
Met mijn Logistiek diploma zijn er genoeg mogelijkheden om zo'n baan te krijgen, dat weet ik.
Maar een probleem vind ik dus, ik weet niet of ik het ga redden met een baan op MBO-niveau. Als ik niet meer de interesse krijg in studeren zal ik de rest van mijn leven dus daarmee blijven werken. Lukt dat wel? Ik weet niet wat ik moet, ik voel bij mezelf de druk om minimaal hbo te hebben, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Wat zouden jullie adviseren, toch gaan studeren of gaan werken?
Een baan die ik echt graag zou willen is bij de politie, alleen zijn daar geen vacatures voor op dit moment dus dat gaat hem ook niet worden. Ik zal dus nu als ik ga werken aan de slag moeten gaan met mijn Logistiek diploma, maar of dat iets is voor de rest van mijn leven. Ik ben destijds niet verder gaan studeren in de Logistiek omdat ik het niet veel aan vond.