Dat klopt. Beter kun je niet krijgen. Maar de natuur is nog steeds de baas. Kijk maar naar Limburg in de jaren 90. Op een gegeven moment houdt het op. Het wordt steeds erger.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maargoed, in Nederland gaat het nog best aardig met de infrastructuur
Het beton aan weerszijden is de "uncontrolled spillway (als je dat zo kan noemen). Ik denk niet dat er veel gevaar voor erosie bestaat op die punten. Als je het vergelijkt met de Oroville dam eerder dit jaar: daar kon men 150000 cfs langs de main spillway dumpen. In Houston laat men momenteel 8000 cfs door. Dan verwacht ik dat het debiet bij overlopen ook veel kleiner zal zijn dan de honderdduizenden cfs bij Oroville. De emergency spillway was daar veel korter, iets van 800 meter, en daar viel het water 5 meter of meer recht naar beneden om daarna de helling af te lopen. In Houston is het 3.5 km lang, en het water valt er niet naar beneden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Army Corps of Engineers heeft de laatste jaren noodreperaties uitgevoerd, er ligt een plan om het hele reservoir op te knappen maar de einddatum daarvan ligt in 2019 en is al vertraagd. Dus het beton is vermoedelijk afkomstig van die noodreparaties.
Zoals gewoonlijk in de VS word er iets neergepoot en pas als dingen uit elkaar vallen komt men er achter dat er ook nog zoiets als onderhoud en tijdige vervanging is.
Het is een afweging die je maakt. Ons land heeft erg veel onderhoud nodig. Amerika is gigantisch, daar kun je overal wonen zonder problemen. Nederland heeft een levenslang gevecht met het water, dat kost veel geld. Daarbij zijn we overbevolkt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jup, maar als ik een Amerikaan vertel hoeveel belasting wij betalen vallen ze stijl achterover.
Uit dit artikel:quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:59 schreef Perrin het volgende:
Lang artikel over de beide dammen, uit 2012:
[..]
Waar zit die sensor? Bij die spillway? In dat geval zou die situatie erger of juist minder erg kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even voor de zekerheid voor nieuwe mensen hier, 108 is dus dat uiterste hoekje
[ afbeelding ]
Ieder zijn ding natuurlijk. k woon momenteel in Seoul. Als je Nederland overvol vind kom dan eens naar een stad met 25 miljoen mensenquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het is een afweging die je maakt. Ons land heeft erg veel onderhoud nodig. Amerika is gigantisch, daar kun je overal wonen zonder problemen. Nederland heeft een levenslang gevecht met het water, dat kost veel geld. Daarbij zijn we overbevolkt.
Niet voor niets overweeg ik naar Duitsland te verhuizen. Ik ben al druk bezig met Duitse lessen. Ik woon in Zeeland, tussen haakjes.
Volgens mij maakt dan niet uit. Is 108 feet (32 meter) niet gewoon vanaf zee niveau berekend? En water is altijd vlak als het stil staat. Maar eigenlijk weet ik het ook nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Waar zit die sensor? Bij die spillway? In dat geval zou die situatie erger of juist minder erg kunnen zijn.
Denk dat rekening houdend met wind en inflow naar het reservoir zelf er wel degelijk wat hoogteverschillen zijn in ordegrootte van een tiental cm.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dan niet uit. Is 108 feet (32 meter) niet gewoon vanaf zee niveau berekend? En water is altijd vlak als het stil staat. Maar eigenlijk weet ik het ook niet
Dat is natuurlijk niet alleen infrastructuur gerelateerd, maar ook vanwege sociale zekerheid en zorg.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jup, maar als ik een Amerikaan vertel hoeveel belasting wij betalen vallen ze stijl achterover.
quote:
Zeker in Texas, want daar hebben ze geen income tax (net als in Alaska, Florida, Nevada, South Dakota, Washington en Wyoming)quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
true. Man man man wat ben ik blij dat ik daar niet geboren ben. Ik bedoel, mooi land hoor. Maar als op Reddit lees hoe de een na de ander daar met 100k studieschuld van de uni afkomt dan ben ik wel erg blij dat ik voor 1600 per jaar kon studeren. En dan kreeg je nog stufi ook. Is nu al wel veranderd natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet alleen infrastructuur gerelateerd, maar ook vanwege sociale zekerheid en zorg.
rechter bovenhoek van dat groene stuk links van Houstonquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:05 schreef Re het volgende:
http://maps.riskmap6.com/TX/Harris/
waar zit die 108 feet?
Maar ook totaal geen sociale zekerheden. Mijn nicht moest geopereerd worden, Ten eerste betaal je dan (verzekerd!!) bedragen waar je stijl van achterover slaat, maar ook kreeg ze nul dollar inkomen in die tijd op een al heel erg laag inkomen (ambulance chauffeur betaalt slechter dan McDonalds). Dus collega's kwamen haar eten brengen omdat ze geen rooie cent had. Ze is Trump fan overigensquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:05 schreef crystal_meth het volgende:
Zeker in Texas, want daar hebben ze geen income tax (net als in Alaska, Florida, Nevada, South Dakota, Washington en Wyoming)
ja gemapped naar interstate 10 ... leuke tool wel die riskmapquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
rechter bovenhoek van dat groene stuk links van Houston
anders ff addicks opzoeken
Wat is daar zo speciaal aanquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Da's nog maar 17 cm tot die 108 ft bereikt wordt.
Dan loopt het reservoir over (een woonwijk in) op het laagste punt.quote:
Wat ik begrijp, stroomt dan het water ook via een andere hoek van dat enorme reservoir ongecontroleerd de stad in.quote:
Ruim boven Katrina, durf ik wel te gokken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:12 schreef Frutsel het volgende:
Lijstje van duurste orkanen ooit (Atlantische orkanen heb ik het dan over). Kracht is niet de kracht bij landfall maar de kracht op zijn sterkste moment.
[ afbeelding ]
Benieuwd waar Harvey straks komt te staan...
Tsja, ik heb daar wel eens met Amerikanen over gepraat maar zij (zelfs de 'linksen' trouwens) zien het allemaal als zelfredzaamheid en 'het kunnen maken' zonder dat je daarin belemmerd wordt (hogere belasting op spaartegoeden bijvoorbeeld zoals in NL).quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ook totaal geen sociale zekerheden. Mijn nicht moest geopereerd worden, Ten eerste betaal je dan (verzekerd!!) bedragen waar je stijl van achterover slaat, maar ook kreeg ze nul dollar inkomen in die tijd op een al heel erg laag inkomen (ambulance chauffeur betaalt slechter dan McDonalds). Dus collega's kwamen haar eten brengen omdat ze geen rooie cent had. Ze is Trump fan overigens(en woont volgens mij veilig in San Antonio, waar nu heel veel mensen heen zijn gegaan)
Ik hoorde ze gisteren op CNN zeggen dat dat niet zo zou zijn... maar hadden ze het over 30 tot 60 miljard. Maar het is natuurlijk nog lang niet voorbij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ruim boven Katrina, durf ik wel te gokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |