Nederland verloor in 1995 verrassend van Wit-Rusland uit in de laatste kwalificatiewedstrijd voor het EK-96. Iedereen was aan het treuren op het veld en in de huiskamer. Hiddink voorop. Bleek Luxemburg te hebben gewonnen. Nederland mocht de nacompetitie in.quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:12 schreef Kopsterk het volgende:
We gaan d'raf. En hard.
Het WK kunnen we zo goed als vergeten trouwens. Ervan uitgaande dat je Zweden-thuis wint, moet Zweden nog verliezen uit bij Bulgarije of Wit-Rusland.
Beetje realistisch blijven. Frankrijk heeft op élke positie een betere speler, op Robben na als hij speelt. Elke positie.quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:24 schreef tong80 het volgende:
Het negativisme duikt onmiddellijk weer op. Frankrijk is natuurlijk de favoriet. Dat wil niet zeggen dat je het donker moet inzien. Een gelijkspel zou knap zijn. Een overwinning verrassend. Maar bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien is nergens voor nodig. De voetbalgeschiedenis zit vol met verrassingen. Waarom donderdag niet ?
Beweer ik wat anders ?quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Beetje realistisch blijven. Frankrijk heeft op élke positie een betere speler, op Robben na als hij speelt. Elke positie.
Wij hebben één grote naam, de man van glas, en Frankrijk heeft praktisch een basiself met grote namen.
Dank je. Zo maak ik ze al 15 jaar.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:22 schreef Zipportal het volgende:
Bedankt voor de OP, Tong.
Dit mag ook wel eens gezegd worden.
Welke grote namen zetten de Denen op het EK-92 tegen Gullit, Rijkaard, Bergkamp, van Basten en Koeman ?quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:23 schreef timmmmm het volgende:
Nou oke, vooruit. Blind kunnen we inmiddels ook wel een grote naam noemen. Het is geen uitblinker bij United, maar speelt vaak zat in de basis om genoemd te worden. Maar kan niet in de schaduw staan van Umtiti, Koscielny en Varanegod. En dan hebben we het alleen nog over de achterhoede en niet over wereldsterren als Pogba en Griezman
Het is geen negativisme, maar realisme. Er steekt dus helemaal niks de kop op.quote:
Denk je dat er toen Denen gingen janken over negativisme als mensen toen zeiden dat ze geen kans maakten tegen het grote Nederland?quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke grote namen zetten de Denen op het EK-92 tegen Gullit, Rijkaard, Bergkamp, van Basten en Koeman ?
Klopt. Negativisme was misplaatst. Verder zeg ik alleen dat je "moet" blijven hopen en supporteren.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is geen negativisme, maar realisme. Er steekt dus helemaal niks de kop op.
Als je iets anders dan een zege voor Frankrijk voorspelt ben je nogal onrealistisch bezig. Tuurlijk zou het kunnen gebeuren, maar het is wel bijzonder onwaarschijnlijk. Dat is niet negatief maar de huidige situatoe
Hopen dat we er bij zitten. Zou toch ongekend zijn als we het EK en het WK missen?quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Negativisme was misplaatst. Verder zeg ik alleen dat je "moet" blijven hopen en supporteren.
Volgend jaar een WK. Wie weet zijn er spelers die zich goed ontwikkelen.
Je drijft nu door. Ik jank niet. Post als één van dit eerste in dit topic. Komt er wel eens een woord verkeerd. Verder zou het onterecht zijn geweest dat als je een halve finale haalt op een EK je van te voren al winnen uitsluit.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Denk je dat er toen Denen gingen janken over negativisme als mensen toen zeiden dat ze geen kans maakten tegen het grote Nederland?
Dat bedoel ik. Dus nog niet het hoofd in de schoot, wel realistisch blijven hopen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hopen dat we er bij zitten. Zou toch ongekend zijn als we het EK en het WK missen?
Hopen tegen beter weten inquote:Op maandag 28 augustus 2017 17:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dus nog niet het hoofd in de schoot, wel realistisch blijven hopen.
GRRRRRRquote:
Varane is er niet bij.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:23 schreef timmmmm het volgende:
Nou oke, vooruit. Blind kunnen we inmiddels ook wel een grote naam noemen. Het is geen uitblinker bij United, maar speelt vaak zat in de basis om genoemd te worden. Maar kan niet in de schaduw staan van Umtiti, Koscielny en Varanegod. En dan hebben we het alleen nog over de achterhoede en niet over wereldsterren als Pogba en Griezman
Och, na het succes van '74 en '78 was het ook een drama om '82 '84 en '86 te missen. In '88 kwam dat weer goed.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hopen dat we er bij zitten. Zou toch ongekend zijn als we het EK en het WK missen?
84 en 86 misten we met een gouden lichting. Een mooie toekomst van minimaal 10 jaar in het verschiet. EK-84 misten we door corruptie, WK-86 door Beenhakker. Toen speelden van Basten Koeman Gullit Vanenburg Rijkaard Kieft.....In 88 hadden we alle mazzel. Nu hebben we al 4 jaar een ex-gouden lichting zonder opvolgers. Een troosteloze toekomst voor ons.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Och, na het succes van '74 en '78 was het ook een drama om '82 '84 en '86 te missen. In '88 kwam dat weer goed.
Nu hadden we '10 en '14. '16 hebben we al gemist, De geschiednis herhaalt zich gewoon. '18 en '20 gaan we ook nog missen en in '22 in Qatar WK
Nu niet danquote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:52 schreef Iwanius het volgende:
(ondanks dat dit voor een WK plaatsing was)
Het bracht ons niksquote:
Zeg houd eens op met al mijn hoop de grond in te boren met allerlei dingen die eeeh, nou ja... gewoon WAAR zijn, eigenlijkquote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
84 en 86 misten we met een gouden lichting. Een mooie toekomst van minimaal 10 jaar in het verschiet. EK-84 misten we door corruptie, WK-86 door Beenhakker. Toen speelden van Basten Koeman Gullit Vanenburg Rijkaard Kieft.....In 88 hadden we alle mazzel. Nu hebben we al 4 jaar een ex-gouden lichting zonder opvolgers. Een troosteloze toekomst voor ons.
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zeg houd eens op met al mijn hoop de grond in te boren met allerlei dingen die eeeh, nou ja... gewoon WAAR zijn, eigenlijk
Ontzettend geflatteerd. We hadden er ook zomaar 4 of 5 om de oren kunnen krijgen die wedstrijd.quote:
Nee hoor. We hadden juist ruimer kunnen winnen. Spanje Nederland 1-5 was wel zo'n wedstrijdquote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ontzettend geflatteerd. We hadden er ook zomaar 4 of 5 om de oren kunnen krijgen die wedstrijd.
Bekijk die wedstrijd nog eens.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hoor. We hadden juist ruimer kunnen winnen. Spanje Nederland 1-5 was wel zo'n wedstrijd
Vroeger keek ik hier juist niet naar uit. Toen was de eerste plek in een kutgroep toch een zekerheidje. Nu staat er tenminste iets op het spel en kunnen we na afloop keihard lachen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 16:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Vroegah keek ik uit naar dit soort potjes..
Mee eens al is de beleving tijdens zo'n WK wel groter als Nederland gewoon meedoet.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:39 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Vroeger keek ik hier juist niet naar uit. Toen was de eerste plek in een kutgroep toch een zekerheidje. Nu staat er tenminste iets op het spel en kunnen we na afloop keihard lachen.
Ik heb het uiteraard alleen over de kwalificaties.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 19:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mee eens al is de beleving tijdens zo'n WK wel groter als Nederland gewoon meedoet.
Daar staat tegenover dat die oranjetokkies dan weg blijven
Volgens mij hebben we ons vaker op het nippertje geplaatst dan gemakkelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:39 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Vroeger keek ik hier juist niet naar uit. Toen was de eerste plek in een kutgroep toch een zekerheidje. Nu staat er tenminste iets op het spel en kunnen we na afloop keihard lachen.
Was meer op het "kunnen we lachen"quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:09 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard alleen over de kwalificaties.Er was een tijd dat daar geen zak aan was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |