abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2017 @ 01:41:42 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173724869
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:45 schreef lipje het volgende:

[..]

verplicht s ochtends vroeg aan de bar hangen c_/
restaurant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173727752
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:39 schreef derLudolf het volgende:
Ik reed net de N34 Zuidlaren-Exloo achter een bejaarde die niet harder durfde dan 75-80. Inhalen op die weg ben ik sowieso geen verstander van, met dit weer helemaal niet.

Het stuk vanaf Hardenberg naar Ommen krijgt binnenkort een nieuwe wegdek, dat wordt ook wel tijd zeg.
Met dit weer?
29.5 graden en een briesje O+.
pi_173733597
Vanochtend bij hermandeperman in het dorp geweest :o (Leeft die nog?)
pi_173736871
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Citroën AX
Ik mis de mijne soms nog :'(
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_173737317
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanochtend bij hermandeperman in het dorp geweest :o (Leeft die nog?)
Vast wel.

En Sjoewe, die wordt vader.
  dinsdag 12 september 2017 @ 23:00:15 #206
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_173743731
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Vast wel.

En Sjoewe, die wordt vader.
ze worden oud :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 13 september 2017 @ 02:13:22 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173745010
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:00 schreef lipje het volgende:

[..]

ze worden oud :')
Worden we allemaal, met een beetje mazzel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173745089
Ik ging om 18:00 een dutje doen... Oeps. Goedemorgen dan maar! :s)
  woensdag 13 september 2017 @ 06:15:23 #209
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_173745338
Goedemorgen c_/ c_/
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 06:16:32 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173745342
Mogguh.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173746161
Mogguh
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:52:31 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173759000
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:00 schreef Anne het volgende:
Mogguh
Trusten alvast :W
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 13 september 2017 @ 21:43:26 #213
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_173761025
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Trusten alvast :W
ga je vroeg :W
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 14 september 2017 @ 19:10:35 #214
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_173777010
Avond c_/ c_/ c_/ c_/ c_/
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_173796141
En weer terug. Auto is nog heel - 5200 km op de teller gezet - maar op de grens Kroatië-Montenegro bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard -O-

:W zei de Montenegrijnse douane, en ik ben in een pestbui maar weer terug naar huis gereden
}:|
pi_173801452
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:54 schreef Dingest het volgende:
En weer terug. Auto is nog heel - 5200 km op de teller gezet - maar op de grens Kroatië-Montenegro bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard -O-

:W zei de Montenegrijnse douane, en ik ben in een pestbui maar weer terug naar huis gereden
}:|
-O-
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:14:04 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173802389
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:54 schreef Dingest het volgende:
En weer terug. Auto is nog heel - 5200 km op de teller gezet - maar op de grens Kroatië-Montenegro bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard -O-

:W zei de Montenegrijnse douane, en ik ben in een pestbui maar weer terug naar huis gereden
}:|
sode#&... Dat zuigt :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 10:16:19 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173805598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:54 schreef Dingest het volgende:
En weer terug. Auto is nog heel - 5200 km op de teller gezet - maar op de grens Kroatië-Montenegro bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard -O-

:W zei de Montenegrijnse douane, en ik ben in een pestbui maar weer terug naar huis gereden
}:|
Dat is kut ;(
Wat was je eindbestemming?
Had je geen zin meer om in Kroatië te blijven hangen? :)

Of proberen via Bosnië of Servië om te rijden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173806835
Ik zou ook gewoon lekker in Kroatie rondbuurten, genoeg te doen daar :P

En autopapieren in de auto... dat mag dus niet van de verzekering, tenzij je er zelf in zit :')
Ik heb ze desondanks wel altijd in de auto liggen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_173807209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:54 schreef Dingest het volgende:
:W zei de Montenegrijnse douane
Die heb ik ook eens gehad bij de grens met Hongarije, was ik m'n creditcard en rijbewijs kwijt en ik was de enige met een rijbewijs.

Zegt een van die bloedproppen waarmee ik op vakantie was halverwege Duitsland "maar wat was nou het probleem dat we Hongarije niet in mochten?" blijkt ie alles veilig verstopt te hebben onder de passagiersmat omdat die oostbloklanden zo crimineel zijn (2003 it was).

Ik heb m'n auto stilgezet op de vluchtstrook en 'm eruit getieft, mocht ie lekker naar huis liften. :W
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 11:57:16 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173807223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:33 schreef Paladijn het volgende:
Ik zou ook gewoon lekker in Kroatie rondbuurten, genoeg te doen daar :P

Jup. En geen idee wat het weer daar is, maar vast wat aangenamer dan hier.

Wil aanstaande zomer ook beetje in die regionen rondtouren. Hongarije, Slovenië, Kroatië. Ik heb genoeg bekenden daaro.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173807573
De vakantie vorig jaar was al in Kroatië, dat had ik al redelijk gezien. Ik ben dit jaar alleen nog even in Pula geweest, die hadden we vorig jaar gemist. Als het goed weer was geweest, was ik wel in de Alpen gestopt maar daar waren de voorspellingen ook slecht. En ik was op weg naar Bulgarije en Roemenië, via Albanië en noord-Griekenland, dus ik verwachtte eigenlijk dat als ik in BiH (waar ik wel in kon komen) af was geslagen bij een andere grens ook de issue kon hebben. Daar ging ik maar niet op gokken. En ik had uitgerekend dat als ik binnen een bepaald bedrag thuis kon zijn, ik de rest kon bewaren voor eenzelfde budget voor volgend jaar. Dus ben ik naar huis gereden.

Autopapieren - dwz, kentekencard (en groene kaart) - mag je wel in de auto bewaren (overschrijvingsinfo natuurlijk niet), het is alleen wat extra gedoe als de auto wordt gestolen of leeggeroofd. Bewaar je ze niet in de auto, dan is dus de kans groot dat je ze vergeet mee te nemen als je ze wel bij je moet hebben (en deels daarom is het op zich nu ook een pasje, zodat je het met je rijbewijs steeds mee kan nemen) :P

Anyway:
- Zondag ben ik tot Freiburg gekomen (boel baustelles en in de 205 is 100 met z'n 51 paarden + 4-bak hard zat...).
- Maandag ben ik eerst in Mulhouse naar het Citè de l'Automobile museum geweest, shiny Bugatti's kijken. In de middag binnendoor naar het meer van Geneve gereden tot de eerste de beste camping tegen 20:00.
- Dinsdag hoefde ik nog maar 2 uur naar Randa/Täsch, dus de avond ervoor heb ik nog twee kortere wandelingen opgezocht in de regio van Sierre die ik onderweg kon doen.
- Woensdag en donderdag heb ik de Europaweg bergtocht gelopen (met wat omleidingen zo'n 39 km in 2 dagen via een berghut en de langste voetgangershangbrug ter wereld, van Grächen naar Zermatt).
- Vrijdag nog eens 800 meter omhoog gebanjerd vanaf de camping naar de Europaweg om die brug in de zon op de foto te kunnen zetten, want de dag ervoor was ik er om 9:00 al en toen zat de boel compleet in de wolken :P
- Zaterdag binnendoor - via Furkapas, Oberalppas, Fluëlapas en Umbrail-/Stelviopas - naar Pozza di Fassa in Italië. Daar alleen regen voor de komende 4 dagen.Overigens is de 205 uiteraard tergend traag bergop (en op heel steile stukken wil hij nog wel eens uitvallen bij het terugschakelen als je niet snel genoeg bent :')), spannend bergaf en doodeng bij steile bergpassen bergaf in de regen. Kweenie wat eronder ligt qua rubber, maar superveel grip heeft het niet. En als je dan een met stevige remstoten bergafwaarts moet, willen ze nogal makkelijk blokkeren en glijden :X En meestal moet dat net in het laatste moment vlak voor een bocht nog een keer. Gelukkig kon ik hierop anticiperen en zelf 'ABS' toepassen, maar zo nu en dan was het wegdek van iets ander materiaal en gleed-ie verder door dan je hoopte en 2 of 3 keer is het wel even bijna schone-onderbroekentijd geweest.
- Op zondag, afgezien van een stukje Autostrada, daarna binnendoor naar Pula (in dezelfde regenbui).
- Maandagochtend wakker gemaakt door een onweersbui, maar toen die wegtrok 's ochtends de boel alsnog opgebroken en eerst Pula in geweest. Daarna via de snelweg tot Split gekomen. Daar heb ik 's nachts op de parkeerplaats van een tankstation (langs de snelweg) in de auto getukt omdat het nog steeds regende en ik geen zin meer had voor de 3de keer op rij de boel in de regen op te zetten.
- Dinsdag wakker geworden door een gestrand busje met Italiaanse reli-dametjes; met m'n gebrekkig Italiaans ze erop gewezen dat de hulpriem die de waterpomp aandreef was gebroken, waardoor de motor bleef koken. Toen doorgereden naar de Montenegrijnse grens, en na 2 uur wachten in de rij kon ik dus omkeren. Binnendoor gereden tot een uur of 22:00, toen even een stukje de snelweg op om weer in de 205 op een P te slapen (gaat best prima, overdwars op de voorstoelen).
- Woensdag weer de snelweg af, verder binnendoor tot Triest, daar weer de autostrada een stukje op. Ik wist dat het die dag nog redelijk weer zou zijn in de Alpen, en uiteindelijk heb ik koers gezet naar de zuidelijke Dolomieten waar ik nog snel de Strada delle 52 Gallerie heb gewandeld (een bergwandeling van 7km door de bergen, waar soldaten in de WWI 52 grotten hebben uitgehakt om een pad te maken). Beetje laat eraan begonnen, dus ik moest de afdaling nogal snel doen wilde ik niet in het donker af moeten dalen... Nog een stukje gereden tot ik bij Trento weer de snelweg op kon, en nog eens in de auto kon slapen.
- Donderdag meteen de snelweg weer af, en binnendoor gereden tot de Autobahn in D. Onderweg nog wat powernaps gedaan want ik was tamelijk brak, maar om 05:00 vrijdagnacht was ik weer thuis. In totaal iets van 3900 km in 5 dagen gedaan, minstens de helft binnendoor/via bergpassen en elders maximaal 100, dus dat waren heel lange rijdagen :Y


[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 16-09-2017 12:43:16 ]
pi_173808038
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:56 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Die heb ik ook eens gehad bij de grens met Hongarije, was ik m'n creditcard en rijbewijs kwijt en ik was de enige met een rijbewijs.

Zegt een van die bloedproppen waarmee ik op vakantie was halverwege Duitsland "maar wat was nou het probleem dat we Hongarije niet in mochten?" blijkt ie alles veilig verstopt te hebben onder de passagiersmat omdat die oostbloklanden zo crimineel zijn (2003 it was).

Ik heb m'n auto stilgezet op de vluchtstrook en 'm eruit getieft, mocht ie lekker naar huis liften. :W
Een paar jaar terug zijn we door de Baltische staten op en neer naar Tallinn geweest. Mijn moeder had toen net daarvoor een nieuwe auto gekocht. Geen problemen gehad, tot op de terugweg bij Litouwen-Polen bij een check bleek dat de gezinsauto niet verzekerd was... Verzekering had ipv mijn moeders oude auto, de gezinsauto uit de verzekering gegooid... :X

Belletje met de verzekeraar was genoeg om het op te lossen, en we waren nog gedekt vanwege een overgangsperiode. Maar handig was anders :+
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:55:27 #224
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173808151
Toch nog een aardige vakantie/roadtrip aan overgehouden dan toch? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173815834
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:55 schreef Sounddragon het volgende:
Toch nog een aardige vakantie/roadtrip aan overgehouden dan toch? ;)
Op zich. Beetje een 'nu is het kut, maar een leuk verhaal voor later'-scenario :P
De eerste week was sowieso geweldig, al had dat meer met het wandelen te maken.

Maar je baalt natuurlijk wel dat het geplande avontuur niet doorgaat, zeker als je er het hele jaar naar uit hebt gekeken 4 weken in die hoek rond te zwerven, en dan is die 2000 km terug naar huis niet met hetzelfde plezier als de kilometers heen. Die laatste indruk blijft dan toch het meest hangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')