quote:Omdat ze zich eigen identificeren met de club.
Op maandag 16 december 2002 16:40 schreef GoodspeeD het volgende:
Waarom 'worden' mensen voor een bepaalde club? Als je uit Amsterdam ofzo komt, dan vind ik het logisch dat je voor AJAX bent, maar waarom worden andere mensen voor een bepaalde club. Ik persoonlijk ben niet zo'n rasechte voetbalsupporter, maar ben voor AJAX, puur omdat iedereen dat vroeger was (beetje slap natuurlijk, maar ja: je bent jong en je wilt wat). En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap. Mensen vallen om een bepaalde reden voor een club en ik ben wel eens benieuwd welke.
Feyenoord de club van de havenarbeiders om maar een voorbeeldje te noemen
quote:Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
Op maandag 16 december 2002 16:42 schreef Leatherface het volgende:[..]
Omdat ze zich eigen identificeren met de club.
Feyenoord de club van de havenarbeiders om maar een voorbeeldje te noemen
quote:das toch wel de voornaamste reden waarom iedereen achter ajax aanloopt
En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap.
quote:Van oorsprong profileerde Feyenoord zich toch als de club van de arbeiders, in Rotterdam dus met name havenarbeiders.
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
Tegenwoordig zijn clubs natuurlijk niet meer op een specifieke bevolkingsgroep gericht, maar toch wordt Feyenoord nog altijd gezien als een club van het werkvolk.
quote:Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
quote:Die laatste voornamelijk Brabanders
Op maandag 16 december 2002 16:50 schreef -F- het volgende:[..]
Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Mensen die van Tactisch voetbal houden zijn eerder voor ajax.
Mensen die voor PSV zijn.... eh.... ja...
quote:Heb je hem weer hoor!!
Op maandag 16 december 2002 16:48 schreef ChRoNiC het volgende:
geen idee.. ik ben geen fan, van geen enkele club..
quote:Dat laatste wat je aanstipt ligt er natuurlijk ook aan vanaf wanneer je fan bent geworden...., want Ajax heeft periodes heel goed en verzorgd voetbal laten zien....
Op maandag 16 december 2002 16:47 schreef CAZZO het volgende:
Tja sim-pel als ik geen supporter van Twente weas geworden maar bv van groningen of vitas dan was ik nu onterft
lijkt me wel een goeie reden
[..]das toch wel de voornaamste reden waarom iedereen achter ajax aanloopt
en kom nou niet aanzetten met ze spelen het mooiste voetbal want het is een en al lamlendigheid de laatste tijd met de elf van Koeman
Daarnaast denk ik dat mensen toch fan worden door bv. de streek waar je woont, directe omgeving (familie/vrienden) en natuurlijk kunnen ook nog andere factoren mee wegen zoals welke club bij jou het meest pas qua mentaliteit, speelstijl etc etc.......
Om maar ff wat te noemen
Omdat ze toch wel het meest bereikt hebben en omdat het gewoon de beste club is vind ik
Ben altijd voor ajax geweest, aangeboren
quote:Mensen die graag winnen zijn natuurlijk voor PSV.
Op maandag 16 december 2002 16:50 schreef -F- het volgende:[..]
Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Mensen die van Tactisch voetbal houden zijn eerder voor ajax.
Mensen die voor PSV zijn.... eh.... ja...
Wat je niet vaak ziet gebeuren is dat men, als men bijvoorbeeld verhuist naar een andere streek/stad, dan opnieuw "fan" van een andere club gaat worden.
Het wordt er dus meestal van jongsaf aan met de "paplepel" ingegoten.
quote:Excelsior
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef 2Mini het volgende:
Ik ben voor Ajax vanwege de X in de naam.... klinkt lomp... maar is toch zo
quote:Dat is nu net een argument die de topicopener niet wil horen
Op maandag 16 december 2002 16:57 schreef Dopekoe het volgende:
AJAXOmdat ze toch wel het meest bereikt hebben en omdat het gewoon de beste club is vind ik
quote:toch veemd dat dan zoveel mensen voor ajax zijn...
Op maandag 16 december 2002 16:59 schreef golfer het volgende:
Vaak is het inderdaad streek of stadsgebonden en speelt denk ik de familie/kennissenkring ook een belangrijke rol.Wat je niet vaak ziet gebeuren is dat men, als men bijvoorbeeld verhuist naar een andere streek/stad, dan opnieuw "fan" van een andere club gaat worden.
Het wordt er dus meestal van jongsaf aan met de "paplepel" ingegoten.
in het (verre) verleden behaalde resultaten bieden immers geen garantie voor de toekomst.
En natuurlijk omdat ik in Eindhoven geboren ben, en van goed voetbal hou. Of mocht ik dat niet zeggen ?
[Dit bericht is gewijzigd door jochem8 op 16-12-2002 17:06]
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:04 schreef jochem8 het volgende:
En natuurlijk omdat ik in Eindhoven geboren ben, en van goed voetbal hou. Of mocht ik dat niet zeggen ?
Wordt eindelijk eens bekend wat voor nepsupporters jullie zijn.
*Let the flamewar begin.
Kijken wie er het eerste hapt.
quote:Maar hoe kom je in godsnaam bij Heerenveen?
Op maandag 16 december 2002 17:19 schreef Fulton het volgende:
Ik denk dat 'omdat al m'n vriendjes ook voor ajax waren' wel de voornaamste reden onder de paupers is
quote:Heb je der nu onderhand niet zo spijt van?
Op maandag 16 december 2002 17:21 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Ik viel voor het logo van de Cleveland Indians
heb het logo ook op mijn arm laten tatoeren en zit nu dus voor de rest van mijn leven vast aan de Indians
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:19 schreef Fulton het volgende:
Ik denk dat 'omdat al m'n vriendjes ook voor ajax waren' wel de voornaamste reden onder de paupers is
Ik ben Ajacied, omdat mijn vader en diens vader dat ook zijn. En dus ging ik toen ik klein was wel eens mee naar Ajax en dat is gaandeweg ik ouder werd steeds meer geworden .
quote:Fulton had geen vriendjes
Op maandag 16 december 2002 17:21 schreef Ketel_1 het volgende:
Maar hoe kom je in godsnaam bij Heerenveen?.
quote:Liever niet dus.
Op maandag 16 december 2002 17:18 schreef jochem8 het volgende:*Let the flamewar begin.
Kijken wie er het eerste hapt.
Als je hier alleen maar post om daarop uit te zijn, heb je je langste tijd in dit forum wel gehad.
quote:haha
Op maandag 16 december 2002 17:22 schreef keeper het volgende:[..]
Fulton had geen vriendjes
.
Met de paplepel is het niet ingegoten, mn pa is immers voor feyenoord...
Ik weet het niet, ik kom uit Vlissingen, dus Amsterdams bloed heb ik ook niet.
Het is de club, de uitstraling, misschien wel het arrogante... Het is zo gekomen en hoe weet ik niet zo goed meer eigenlijk, dat is toch ook al weer een jaar of 15 terug, misschien kwam het wel door Marco van Basten...
quote:nee ik ben er wel trots op ook en al spelen ze volgend seizoen nog slechter dan de Devil Rays dan nog loop ik de hele zomer in mijn Dan Gadzuric Bucks shirtje mijn tatoe te showen
Op maandag 16 december 2002 17:22 schreef mitt het volgende:[..]
Heb je der nu onderhand niet zo spijt van?
Gelukkig dat je de naam van Thome niet heb getatoeerd
quote:Ik ben er niet op uit. Maar gezien het niveau hier was het wel te verwachten.
Op maandag 16 december 2002 17:23 schreef golfer het volgende:[..]
Liever niet dus.
Als je hier alleen maar post om daarop uit te zijn, heb je je langste tijd in dit forum wel gehad.
quote:Anders doe je een verzoek voor een Literair Voetbal Forum
Op maandag 16 december 2002 17:30 schreef jochem8 het volgende:
Ik ben er niet op uit. Maar gezien het niveau hier was het wel te verwachten.
quote:Maar jij woont toch ook in Amsterdam? Dat is ook een reden natuurlijk...
Op maandag 16 december 2002 17:22 schreef keeper het volgende:[..]
![]()
.
Ik ben Ajacied, omdat mijn vader en diens vader dat ook zijn. En dus ging ik toen ik klein was wel eens mee naar Ajax en dat is gaandeweg ik ouder werd steeds meer geworden
.
quote:En zo komt Ajax dan ook aan z'n miljoenen 'supporters'
Op maandag 16 december 2002 17:16 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik ben dus gewoon voor Ajax omdat het in mijn basisschooltijd DE club was. Ik ben niet zo'n royale supporter, maar heb dat altijd maar gewoon een beetje aangehouden. Als mensen vragen van:"Voor welke voetbalclub ben je?", dan antwoord ik stellig: "Ajax".
quote:Omdat ik ben geboren in Heerenveen natuurlijk
Op maandag 16 december 2002 17:21 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Maar hoe kom je in godsnaam bij Heerenveen?
.
quote:Serieus? Ik dacht altijd dat je een import-Fries was...
Op maandag 16 december 2002 17:35 schreef Fulton het volgende:[..]
Omdat ik ben geboren in Heerenveen natuurlijk
quote:PSV, Feyenoord en ajax zijn sowieso de enige clubs in nederland met meer dan een miljoen supporters geloof ik. weet nu niet zeker, maar ik meen dat laatst op tv gehoord te hebben.
Op maandag 16 december 2002 17:35 schreef LoekB het volgende:[..]
En zo komt Ajax dan ook aan z'n miljoenen 'supporters'
quote:Import Friezen wonen in Friesland
Op maandag 16 december 2002 17:36 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Serieus? Ik dacht altijd dat je een import-Fries was...
quote:Inderdaad,
Op maandag 16 december 2002 17:35 schreef LoekB het volgende:[..]
En zo komt Ajax dan ook aan z'n miljoenen 'supporters'
[Dit bericht is gewijzigd door Fulton op 16-12-2002 17:45]
quote:Ok, ik weet genoeg
Op maandag 16 december 2002 17:43 schreef Fulton het volgende:[..]
Import Friezen wonen in Friesland
[afbeelding]
Ik woon in Hilversum, export Fries dus
quote:je kan wel supporter zijn, maar dan ben je zeer waarschijnlijk een meeloper
Op maandag 16 december 2002 17:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus als je niet uit Amsterdam komt, kan je geen Ajax supporter zijn. Dan moet je voor je club uit je regio zijn. Nou dan heb ik nieuws voor jullie: die heb ik hier niet.
quote:Hoezo dat? Dat is een vooroordeel dat vooral door Ajax haters iets te snel wordt gebruikt. Hoe interpreteer jij een meeloper? Jij bent geboren in Heerenveen, dus is heel jou durp voor Heerenveen en jij dus ook. Dan zeg ik: meeloper.
Op maandag 16 december 2002 17:48 schreef Fulton het volgende:[..]
je kan wel supporter zijn, maar dan ben je zeer waarschijnlijk een meeloper
quote:Vandaar dat het nooit wat is geworden met de VCV Zeeland
Dus als je niet uit Amsterdam komt, kan je geen Ajax supporter zijn. Dan moet je voor je club uit je regio zijn. Nou dan heb ik nieuws voor jullie: die heb ik hier niet.
quote:sja, aangezien je als je supporter voor een club in het nederlands betaald voetbal nooit helemaal in je eentje in het stadion zit kan je op die manier elke supporter wel voor meeloper uitmaken
Op maandag 16 december 2002 17:50 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Hoezo dat? Dat is een vooroordeel dat vooral door Ajax haters iets te snel wordt gebruikt. Hoe interpreteer jij een meeloper? Jij bent geboren in Heerenveen, dus is heel jou durp voor Heerenveen en jij dus ook. Dan zeg ik: meeloper.
en ik heb trouwens maar tot m'n 5e in m'n durp gewoon en op de peuterspeelzaal ging het weinig over voetbal
een voorbeeld van een meeloper is iemand die wel zegt dat ie voor Ajax is (en je wel uitlacht als het 7-2 is geworden) maar zelf nog nooit in de arena komt. dat type figuren (ongeveer 950.000 van die miljoen waarschijnlijk)
Maar goed, ik schaar me zelf niet onder de categorie meelopers, anders was ik toch echt wel voor feyenoord geweest... Zeeland is en blijft rotterdams georienteerd...
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:34 schreef LoekB het volgende:
Maar jij woont toch ook in Amsterdam? Dat is ook een reden natuurlijk...
Maar de lokale verenigingen (stuk of 6) spelen geen eredivisie .
quote:Ik ben in Twente geboren en heb daar een paar jaar gewoond
Op maandag 16 december 2002 18:35 schreef keeper het volgende:[..]
Geboren en getogen in Amstelveen
.
Maar de lokale verenigingen (stuk of 6) spelen geen eredivisie
.
quote:In het denkbeeld van bepaalde mensen ben je dus geen echte supporter maar een meeloper...
Op maandag 16 december 2002 18:37 schreef LoekB het volgende:[..]
Ik ben in Twente geboren en heb daar een paar jaar gewoond
, maar ik háát FC Twente
quote:Onzin, ik woon al 15 jaar niet meer in Hengelo, en ik heb eigenlijk niet echt veel met die stad. Kan d'r ook niks aan doen dat ik daar geboren ben
Op maandag 16 december 2002 18:38 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
In het denkbeeld van bepaalde mensen ben je dus geen echte supporter maar een meeloper...
quote:
En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap.
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:38 schreef -roys- het volgende:
Omdat Ajax het mooiste voetbal speelt
Op de basisschool was iedereen voor Ajax, dan kun je toch moeilijk voor Feyenoord worden als Ajax de club is die je de hele dag aanhoort? Je kent in principe niets anders.
Op school keken we Ajax - Gremio voor de wereldbeker, toen is het eigenlijk begonnen, was in groep 6 ofzo.
Iedereen sprak over Ajax, iedereen had het erover, je hoorde niets van andere clubs.
En als je dan een beetje volwassen gedachten begint te krijgen ben je natuurlijk ook voor Ajax.
Mensen lopen snel anderen achterna.
Ajax is gewoon gekomen door die klasgenoten op de basisschool, want vader is voor Feyenoord, en dat is gelukkig niet met de paplepel ingegoten
Je vriendjes achterna gaan is toch veel stoerder dan je vader volgen qua voetbalkeuze
Ben me clubje altijd trouw gebleven en heb het totaal niet gekozen omdat iedereen er voor was. Dat vind ik zo`n laffe instelling... daarnaast speelde Romario er op dat moment
quote:T'is juist 'stoer' om je eigen keuze te maken, en niet als een schaap achter die schreeuwerds aan te lopen. Maar ik geef je wel gelijk dat alles toen Ajax was. Ik kan die jochies uit m'n klas nog 'Louis van Gaal' in de gymkleedkamer horen zingen
Op maandag 16 december 2002 18:58 schreef drGoeroe het volgende:
Waarom zegt iedereen nu weer van Ajacieden dat het nepsupporters zijnOp de basisschool was iedereen voor Ajax, dan kun je toch moeilijk voor Feyenoord worden als Ajax de club is die je de hele dag aanhoort? Je kent in principe niets anders.
Op school keken we Ajax - Gremio voor de wereldbeker, toen is het eigenlijk begonnen, was in groep 6 ofzo.
Iedereen sprak over Ajax, iedereen had het erover, je hoorde niets van andere clubs.
En als je dan een beetje volwassen gedachten begint te krijgen ben je natuurlijk ook voor Ajax.
Mensen lopen snel anderen achterna.
Ajax is gewoon gekomen door die klasgenoten op de basisschool, want vader is voor Feyenoord, en dat is gelukkig niet met de paplepel ingegoten
Je vriendjes achterna gaan is toch veel stoerder dan je vader volgen qua voetbalkeuze
quote:Grappig, dat is dezelfde reden waarom vd Vaart vroeger voor PSV was...
Op maandag 16 december 2002 18:59 schreef Bruggigol het volgende:
daarnaast speelde Romario er op dat moment
quote:Feyenoorder WORD je niet, dat ben je.
Waarom 'worden' mensen voor een bepaalde club? Als je uit Amsterdam ofzo komt, dan vind ik het logisch dat je voor AJAX bent, maar waarom worden andere mensen voor een bepaalde club. Ik persoonlijk ben niet zo'n rasechte voetbalsupporter, maar ben voor AJAX, puur omdat iedereen dat vroeger was (beetje slap natuurlijk, maar ja: je bent jong en je wilt wat). En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap. Mensen vallen om een bepaalde reden voor een club en ik ben wel eens benieuwd welke.
PS, al vrees is met grote vrezen, dat het bij ons ook een beetje die kant op gaat...
Maar goed, ik w8 nog steeds op de dag dat de successuporters uit de kuip gegooid worden.
quote:Kijk zo dicht woonde ik ook weer niet bij Kaalheide, maar als echte Limburger zijnde is Roda toch DE club. Tis begonnen in groep 8 toen we met de school naar een wedstrijd van Roda gingen, tegen AZ geloof ik. Sindsdien is Roda mijn club geworden, mede door de supporters, maar zeker ook omdat t een Limburgse club is. Ik had daarom dus ook voor Fortuna, MVV of VVV kunnen zijn, maar Roda was t dichtste bij
Op maandag 16 december 2002 20:56 schreef Kaalhei het volgende:
Tja, als het stadion bijkant bij je ouderlijk huis in de straat staat en je gaat als kleuter bij papa aan de hand naar het stadion dan wordt het natuurlijk met de paplepel ingegoten
quote:Weer zo'n omhoog gevallen kakkerlak. Waarom kan dat bij die andere club niet? Met je arrogantie pas je nog niet eens bij Ajax eikel...
Op maandag 16 december 2002 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
Je bent het of niet, je wordt het niet. itt tot die andere "club"...PS, al vrees is met grote vrezen, dat het bij ons ook een beetje die kant op gaat...
Maar goed, ik w8 nog steeds op de dag dat de successuporters uit de kuip gegooid worden.
quote:Idd, net of wij geen club liefde kennen. Net of die kakkerlakken in onze gedachten/harten kunnen kijken. Net of zij onze gevoelens kunnen voelen.
Op maandag 16 december 2002 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Weer zo'n omhoog gevallen kakkerlak. Waarom kan dat bij die andere club niet? Met je arrogantie pas je nog niet eens bij Ajax eikel...
Rot toch op man, echte supporters heb je overal, succes supporters ook!
quote:Op een een of andere manier ben ik toch bijna even hard fan van LFC. Ongeveer begonnen in dezelfde periode als dat ik fan van Ajax werd. Begon in 1978 tijdens het WK in Argentinie dat ik Kenny Dalgliesh geweldig vond omdat-ie toen liet merken dat-ie schijt had aan het regime daar (als speler van het schotse elftal stak-ie z'n tong uit naar die knakker die er toen de baas was. Hell, hij redde de wereld er niet mee, maar hij deed het wel; heb het toendertijd uit de krant geknipt; en heb het knipsel nog steeds). Hij speelde voor Liverpool kwam ik achter. De bron van mijn fan-schap ws geboren.
Op maandag 16 december 2002 19:46 schreef Fakir het volgende:
Wat ik alleen niet snap is dat mensen voor meerdere clubs kunnen zijn. Ik vind het bijv geinig als feyenoord wint omdat ik er op steenworp afstand van geboren ben en al die tijd in rotterdam heb gewoond. Maar het zal me verder jeuken als ze verliezen. Als m'n eigen club verliest (en dat gebeurt maar al te vaak de laatste tijd) dan ben ik echt dagenlang niet aanspreekbaar.
Met ouders die niet van voetbal houden en in die tijd was het lastig om als 9-jarige goed het teamvoetbal te volgen, maar toen mijn neef volgens mij in 1981 kaarten had voor AZ - Liverpool had ging ik ze eindelijk echt zien: in het Olympisch stadion trouwens. Mijn eerste voetbal wedstrijd. Ik had al een pleurishekel aan AZ dus dat kwam mooi uit. LFC kwam met 2-0 voor maar AZ kwam terug tot 2-2. M'n neef was voor AZ . Gelukkig werd AZ twee weken later uitgeschakeld en won later LFC de cup.
Ik kan me overigens weinig van die final herinneren. De finale drie jaar later staat me de cup finale wel bij. In Rome met Bruce 'Wobbly Legs' Grobbelaar. De ellende was dat je LFC alleen zag in finales (bijzonder weinig voetbal toendertijd op TV, laat staan hele wedstrijden van buitelandse teams als ze niet tegen NLse speelde), zoals ook in 1985. Heysel, toendertijd baalde ik meer dat LFC verloor dan van de doden (nee, niet netjes). Met een 5 jaar uitsluiting van het Engels voetbal zag ik geen Liverpool. In die tijd werd wel door de VARA om een mij niet verklaarbare reden de wedstrijd LFC - MUFC (of het was MUFC - LFC; ik weet het niet meer) live en volledig uitgezonden. Liverpool verloor en ik had een kutzondag . De VARA zond trouwens ook de FA cup finales uit die ik uiteraard ook volgde. Maar om het niet al te lang meer te maken: LFC me altijd bijgebleven. Ajax is dichterbij; meer meegemaakt als Ajax fan. Ik ben in de eerste plaats ook Ajacied. Maar mijn liefde voor Liverpool is zeker ook sterk. Naast dat Liverpool de eerste voetbal wedstrijd was die ik zag was ook mijn eerste voetbal sjaaltje van Liverpool en en heb ook meer voetbal shirts van Liverpool.
En over een week voor het eerst naar Anfield.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 10-02-2003 09:34]
quote:Vind je het erg als ik je voetbal-levens verhaal morgen lees
Op maandag 16 december 2002 23:12 schreef Doc het volgende:
Ben geboren en getogen Amsterdammer. Ben dus Ajax fan. Mee opgegroeid (mijn ouders waren overigens geen voetbal fans).
[..]lap tekst
quote:Ach ja, een iets langere tekst dan een one-liner kan de huidige generatie niet meer bevatten.
Op maandag 16 december 2002 23:16 schreef Ajaxno1 het volgende:Vind je het erg als ik je voetbal-levens verhaal morgen lees
quote:volgens mij is het geen kabouter maar een of andere god
Op maandag 16 december 2002 23:20 schreef -F- het volgende:
Wat ik nooit begrepen heb is waarom ajax als logo een kabouter genomen heb
quote:domme k*nkerj**d...
Op maandag 16 december 2002 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Weer zo'n omhoog gevallen kakkerlak. Waarom kan dat bij die andere club niet? Met je arrogantie pas je nog niet eens bij Ajax eikel...
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:16 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Vind je het erg als ik je voetbal-levens verhaal morgen lees
quote:Dan moet je je post maar eens teruglezen en tot de conclusie komen dat je het op zn minst anders had moeten stellen. Successupporters heb je bij iedereen, dus ook in rotterdam. Maar daar tegenover staat dat ook Ajacieden supporters ZIJN en niet zijn GEWORDEN zijn. Sorry voor mn woordkeuze in die post, maar zulke dingen kan ik niet zo goed tegen...
Op dinsdag 17 december 2002 01:14 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
domme k*nkerj**d...
Je zag het toch zelf, of ben je soms blind geweest? Toen die k*nk*rclub van je in 95 die cup won, elk kindje op de hele fuckin wereld werd voor de joden. Pleur op, ik ben geen omhoog gevallen kakkerlak, ik zeg gewoon wat elk normaal mens duidelijk heeft kunnen zien.
Mooi verhaal Doc, jammer dat ik die tijden nooit heb mogen meemaken...
quote:Dan zou ik dus voor VVV moeten zijn.
quote:Kan ik je zeer aanraden, ben er afgelopen donderdag geweest met Vitesse en het is echt een mooi stadion. Vooral het You never walk alone is erg indrukwekkend daar
Op maandag 16 december 2002 23:12 schreef Doc het volgende:
Ben geboren en getogen Amsterdammer. Ben dus Ajax fan. Mee opgegroeid (mijn ouders waren overigens geen voetbal fans).
[..].
En over een week voor het eerst naar Anfield.
Ten tweede: Ajax al heel jong gezien samen met pa in de meer & beste vriendjes waren voor ajax. Ajax ook altijd meer geassocieerd met vrijdenkende alternatieve types.
Ten derde: Ajax speelt als enige club in NL nog wel eens oogstrelend en superieur voetbal! Het is ook de enige club die daarom internationaal nog wel eens een vuist maakt en omliggende landen verrast met voetbal dat bijna van een andere wereld lijkt
Ik kan nog wel tig redenen bedenken, maar het is gewoon een prachtige club met een prachtige geschiedenis en een veelbelovende toekomst (altijd wel eigenlijk!)... NL-voetbal ISSS Ajax
quote:ze vinden me arrogant
Op dinsdag 17 december 2002 12:34 schreef kamagurka het volgende:
Ten derde: Ajax speelt als enige club in NL nog wel eens oogstrelend en superieur voetbal! Het is ook de enige club die daarom internationaal nog wel eens een vuist maakt en omliggende landen verrast met voetbal dat bijna van een andere wereld lijkt
quote:Tsja de arrogantie van de Amsterdammers blijft geloof ik altijd bestaan, ook al zouden ze degraderen
Op dinsdag 17 december 2002 12:43 schreef -F- het volgende:[..]
ze vinden me arrogant
quote:Of Ajax nou degradeert of kampioen wordt: die trots blijft. Want die arrogantie is het zelfde als de trots die de F'noord supporter heeft voor z'n club alleen op een andere manier geuit. Ik moet ook zeggen dat ik die arrogantie soms ook érgerlijk vind. Als men denigrerend over het voetbalvan de LFC spreekt kan ik ook echt behoorlijk pissig worden en reageer ik ook meer als een F'noord supporter: "je moet je bek houden; LFC is een club om trots op te zijn". Het grappige is dat er over het voetbal van Ajax zelden denigrerend gesproken wordt: men heeft het over de suporters, het stadion of over de bedrijfsstructuur van Ajax als men kritiek heeft. Dat boeit mij niet: dat er successups zijn, en wellicht meer dan bij andere clubs zal best zo zijn, maar dat maakt mij niet een mindere supporter van Ajax. Neem de Arena: een klote tent in vergelijking met De Meer, maar het maakt mij niet minder supporter. Laat staan dat de bedrijfstructuur daar enige invloed op heeft. Dat doet me weinig aangezien voor Ajax niet de andere (succes)supporters, het stadion of de bedrijfstructuur is. Ajax is voor mij het gevoel, het shirt en een manier van voetballen is. Niet dat ze altijd oogstrelend of goed spelen, maar het is een houding en daar valt vaak weinig op af te dingen.
Op dinsdag 17 december 2002 12:59 schreef BOT het volgende:[..]
Tsja de arrogantie van de Amsterdammers blijft geloof ik altijd bestaan, ook al zouden ze degraderen
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 17-12-2002 13:25]
En als Brabander is PSV natuurlijk DE club..
quote:Je kunt evidentelijk niet lezen, ik zei: nog wel eens superieur en verrassend spelen (lang niet altijd dus!)... Dit is helemaal 100% waar.
Op dinsdag 17 december 2002 12:43 schreef -F- het volgende:[..]
ze vinden me arrogant
ten eerste komt mijn hele familie uit Rotterdam. Helaas verhuist (maar ik ga zodra het mogelijk is weer terug). Ook altijd voor Feijenoord geweest als klein kind.
ten tweede is de echte liefde voor Feijenoord gekomen met de wedstrijd PSV - Feijenoord (of andersom, kan ook) toen de Wolf met een tulband speelde na een botsing. Ik was echt helemaal verkocht. Wat een strijd, geen mietjes in het veld. Prachtig om te zien.
Met de jaren is het fanatisme gekomen. Feijenoord is mijn leven en dat zal ik verdedigen totdat ik er bij neerval.
Ik kom uit Nijmegen en ben gewoon voor NEC, ga vanaf mn 11e al. Alleen de eerste wedstrijd die ik ging was ik meer voor Feyenoord, destijds Fey-NEC, alleen tijdens die wedstrijd liep ik een beetje over. Hee, ik was nog jong!!
quote:Waarom zeg je dan niet gewoon: Ik heb geen favoriete club. Dat je op de basisschool nog met mensen meelult om erbij te horen kan ik begrijpen, maar er komt toch een fase in je leven dat je zelf leert nadenken. Op dat moment kan je ook de beslissing nemen om geen voetbalsupporter te zijn.
Op maandag 16 december 2002 17:16 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik ben dus gewoon voor Ajax omdat het in mijn basisschooltijd DE club was. Ik ben niet zo'n royale supporter, maar heb dat altijd maar gewoon een beetje aangehouden. Als mensen vragen van:"Voor welke voetbalclub ben je?", dan antwoord ik stellig: "Ajax".
quote:Kijk ff naar mijn leeftijd dan.Ik nam mijn vader mee naar vitesse, niet andersom. En met 10 had ik niet eens het benul wat europees voetbal eigenlijk inhield.;)
Op woensdag 18 december 2002 12:31 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Maar Vitessenaar, jij gaat al 10 jaar naar die club, dat is ook precies de periode dat Vitesse ieder jaar voor Europees voetbal speelde. Toch een beetje succes achterna gaan?
Ik heb je knipoog gezien....Eindelijk een nec-fan die normaal reageert op een vitesse supporter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |