Dit.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het lijkt me nog simpeler, mevrouw zoekt ander werk.
Gewoon niet discrimineren en met geen enkel geloof rekening houden.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:25 schreef Jaroon het volgende:
We hebben het in Nederland ook al gezien bij de AH. In hoeverre ga je steeds rekening houden met het geloof van mensen?
Dat iemand geen alcohol wil drinken, om wat voor reden dan ook, moet die persoon zelf weten.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:25 schreef Jaroon het volgende:
We hebben het in Nederland ook al gezien bij de AH. In hoeverre ga je steeds rekening houden met het geloof van mensen?
Het lijkt mij een goede reden voor ontslag. Het is zo vreemd dat men er voor door de knieën gaat.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat iemand geen alcohol wil drinken, om wat voor reden dan ook, moet die persoon zelf weten.
Dat staat helemaal los van of jij tijdens - wat notabene je werk is - een fles langs de scanner wilt halen.
Lijkt mij gewoon werkweigering. Ontslag zou idd niet vreemd zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij een goede reden voor ontslag. Het is zo vreemd dat men er voor door de knieën gaat.
In een supermarkt is dat dan schoonmaken ofzo? Alleen op de groente en fruit afdeling vakken vullen oid lijkt me niet zo werkbaar.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:30 schreef Jaroon het volgende:
AH in Nederland gaf toen ook aan passend werk te gaan vinden voor iemand.
Supermarktmedewerkers horen een klant te bedienen, ongeacht hun afkomst of overtuigingen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:32 schreef Resistor het volgende:
Je leert vanzelf de mensen achter de kassa kennen.
Als je weet dat je bij een bliepmiep geen alcohol af kan rekenen ga je naar een andere kassa.
Ik geef ook de voorkeur aan bepaalde medewerkers, soms ga ik in een rij staan die wat drukker is, maar waarvan ik weet dat de caissière een stuk efficiënter werkt dan een ander.
Dat werd volgens mij vakkenvullen. Maar dan wss niet op de afdeling alcohol.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In een supermarkt is dat dan schoonmaken ofzo? Alleen op de groente en fruit afdeling vakken vullen oid lijkt me niet zo werkbaar.
Juist wel :-)quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat werd volgens mij vakkenvullen. Maar dan wss niet op de afdeling alcohol.
Staat er godverdorie ook nog eens een boze witte blanke man in de rij.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:31 schreef SeLang het volgende:
Welkom bij de Aldi (Northampton)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zal wel nog bozer zijn nu danquote:Op zondag 20 augustus 2017 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Staat er godverdorie ook nog eens een boze witte blanke man in de rij.
quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
Daarom niet bij een hoofddoek afrekenen.
dan moet ik een stuk verder gaan met boodschappen hier zijn veel van die Matroesjka aan het werk ....quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
Daarom niet bij een hoofddoek afrekenen.
In Nederland hebben we dat ook al gehad. Net als dat 1 moslim bij een kinderdagverblijf gaat eisen dat alle eten halal moet zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:38 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wel typisch iets voor de Engelsen overigens. Je gaat bijna denken dat het een 1-april grap is
De Engelsen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:39 schreef Achterhoker het volgende:
En wederom moeten wij ons aanpassen...
Dat is heel normaal hoor, je moet toch alles snel weten te vinden. Ik deed vroeger alleen groente/fruit en zuivel. Een ander zat altijd bij brood, houdbaar (normale schappen) of achter de kassa. Ik neem aan dat dit bij de grotere supers nog steeds zo gaat.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In een supermarkt is dat dan schoonmaken ofzo? Alleen op de groente en fruit afdeling vakken vullen oid lijkt me niet zo werkbaar.
Het was een tijd geleden een punt bij de AH. Daar ging men ook geheel mee in de eis en zou passend werk vinden.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
? Waar in Nederland gebeurt dit al dan?
Ik vraag me af of een werkgever verplicht is zo'n verzoek te honoreren.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat werd volgens mij vakkenvullen. Maar dan wss niet op de afdeling alcohol.
Normaal is dat je als personeel gewoon algeheel inzetbaar bent.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:41 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Dat is heel normaal hoor, je moet toch alles snel weten te vinden. Ik deed vroeger alleen groente/fruit en zuivel. Een ander zat altijd bij brood, houdbaar (normale schappen) of achter de kassa. Ik neem aan dat dit bij de grotere supers nog steeds zo gaat.
Passend werk vinden is heel wat anders dan een briefje ophangen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het was een tijd geleden een punt bij de AH. Daar ging men ook geheel mee in de eis en zou passend werk vinden.
Nee. Je kan en mag iemand gewoon ontslaan. De grap is natuurlijk dat zo'n figuur dit niet heeft aangegeven bij de sollicitatie.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een werkgever verplicht is zo'n verzoek te honoreren.
Als je alle potentieel antireligieuze producten weigert aan te pakken, is dat niet werkbaar denk ik.
Kassa kan niet, vakken vullen kan op meerdere afdelingen niet.
Dat is niet anders. Daar weigerde men ook alcohol af te rekenen. Daarom moet men op zoek naar passend werk. Dan ben je wel een lul van een manager natuurlijk.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Passend werk vinden is heel wat anders dan een briefje ophangen.
Ik werkte bij de c1000 in een klein dorpje, daar was dat alleen voor de fulltimersquote:Op zondag 20 augustus 2017 09:41 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Dat is heel normaal hoor, je moet toch alles snel weten te vinden. Ik deed vroeger alleen groente/fruit en zuivel. Een ander zat altijd bij brood, houdbaar (normale schappen) of achter de kassa. Ik neem aan dat dit bij de grotere supers nog steeds zo gaat.
Dat bepaal jij niet.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet anders. Daar weigerde men ook alcohol af te rekenen. Daarom moet men op zoek naar passend werk. Dan ben je wel een lul van een manager natuurlijk.
Dat is een geheel ander verhaal.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als ze iemand met slechte motoriek op basis van een medische aandoening wel wc-papier laten vullen en geen blikgroente vind ik dat trouwens wel logisch en normaal
Dan gaat het om een handicap, is religie dan een mentale handicap?quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als ze iemand met slechte motoriek op basis van een medische aandoening wel wc-papier laten vullen en geen blikgroente vind ik dat trouwens wel logisch en normaal
dus als ik iets op me werk niet doet wat er verwacht word , dan hoeft de manager ehct niet op zoek naar ander werk , die hebben dan zo veel dingen om je te kunnen ontslaan , des nood een reorganisatie invoeren , of werkweigering , verstoorde arbeidsverhouding , ect ect passen werk zoeken omdat iemand bewust weigert , nee .... als het nou niet gedaan kan worden wegen handicap of medische redenen dan kan ik me er nog wat bij voorstellenquote:Op zondag 20 augustus 2017 09:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet anders. Daar weigerde men ook alcohol af te rekenen. Daarom moet men op zoek naar passend werk. Dan ben je wel een lul van een manager natuurlijk.
Bij sommigen zou je dat wel denken ja.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:48 schreef Momo... het volgende:
[..]
Dan gaat het om een handicap, is religie dan een mentale handicap?
nee wel een geestelijkequote:Op zondag 20 augustus 2017 09:48 schreef Momo... het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:48 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je kan iemand op staande voet ontslaan. Maar mensen zijn blijkbaar soms zover dat men het maar accepteert dat figuren vanuit religie zaken eisen. De volgende stap is dat homo's niet meer mogen afrekenen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
dus als ik iets op me werk niet doet wat er verwacht word , dan hoeft de manager ehct niet op zoek naar ander werk , die hebben dan zo veel dingen om je te kunnen ontslaan , des nood een reorganisatie invoeren , of werkweigering , verstoorde arbeidsverhouding , ect ect passen werk zoeken omdat iemand bewust weigert , nee .... als het nou niet gedaan kan worden wegen handicap of medische redenen dan kan ik me er nog wat bij voorstellen
niet alleen vrouwen kunnen moslim zijn hoor mannen ook :-)quote:
Goede maar ingewikkelde vraag. Religie heeft wel een sociale functie, niet alles eraan is slecht. Veel mensen kunnen het ook wel scheiden of normaal incorporeren in hun werk.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:48 schreef Momo... het volgende:
[..]
Er is soms idd niets mis met religie en hoe dat mensen samen laat zijn. Iets anders is het de religie op gaan dringen. Je kan er ook voor kiezen niet te gaan werken bij een supermarkt waar men alcohol verkoopt. Dan heb je wat mij betreft ook geen recht op een uitkering.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Goede maar ingewikkelde vraag. Religie heeft wel een sociale functie, niet alles eraan is slecht. Veel mensen kunnen het ook wel scheiden of normaal incorporeren in hun werk.
In dit geval denk ik dat het uitproberen van de werkgever en maatschappij is, meer dan een diepgeworteld idee dat alcohol verkopen slecht is.
Ik denk dat ik wel een complete bronvermelding zou willen bij zo'n verzoek en diegene dan alsnog wc's laten schrobben
Gast, doe normaal.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet lacherig over doen. Dat is iemand die geloof nog niet geheel begrijpt.
Daar was nog geen eis over. Maar zover gaat het komen. Dat kun je voor zijn door duidelijk te maken wat je verwacht van iemand. En deze figuur heeft dit niet gezegd bij de sollicitatie.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:01 schreef bijstandboy het volgende:
Gewoon massaal bacon gooien naar die caissière
'Weet je wel hoeveel dierenleed hierachter schuilt?' Ik zie het al voor me.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:05 schreef Tyr80 het volgende:
Kan het wel begrijpen, laatst een Nederlandse jongen bij de Turkse slager die me geen halal vlees wilde verkopen. Dan is dit een logische reactie.
Nee nee, we laten de minderheid de maatschappij kapen in ons ultra-liberaal en tolerant beleid.quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het lijkt me nog simpeler, mevrouw zoekt ander werk.
Aparte winkel voor hun, denk ik.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
What's next, een aparte kassa voor homo's en lesbiennes?
Ja. Die kant gaan we op. En dan wel een LBGTI kassa. Anders kwets je mensen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
What's next, een aparte kassa voor homo's en lesbiennes?
Zat ik net aan te denken; bij alle kassa's lange rijen en bij hem geen klanten. Zal hij zijn baantje niet lang houden. Kan de manager wel zeggen dat klanten ook bij hem kunnen afrekenen; als ze dat niet doen heeft kassamiep toch een probleem.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:11 schreef SeLang het volgende:
Waarschijnlijk is die moslim gewoon lui. Iedereen gaat nu bij de andere kassa afrekenen, alleen al uit principe. Dus hij heeft het lekker rustig.
1 september!!!!!!!quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:38 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wel typisch iets voor de Engelsen overigens. Je gaat bijna denken dat het een 1-april grap is
Of een vrijwillige moslimkasss om hem te steunen en daardoor separatie en weer huilen om gescheiden groepen. Het kan allemaal.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:14 schreef maily het volgende:
[..]
Zat ik net aan te denken; bij alle kassa's lange rijen en bij hem geen klanten. Zal hij zijn baantje niet lang houden. Kan de manager wel zeggen dat klanten ook bij hem kunnen afrekenen; als ze dat niet doen heeft kassamiep toch een probleem.
Waarschijnlijk werkt die uitleg ook prima. Maar normale mensen proberen het niet. Dat zie je dan als eigen probleem.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat psychische klachten hiervoor nooit uitgebuit worden.
Iemand die met een courgette een pak slaag kreeg of bebogeen op brood moest eten als straf en dat daarom niet meer kunnen aanraken zonder te huilen ofzo.
Dat komt omdat het een neger is, zie foto eerder in dit topicquote:Op zondag 20 augustus 2017 10:11 schreef SeLang het volgende:
Waarschijnlijk is die moslim gewoon lui. Iedereen gaat nu bij de andere kassa afrekenen, alleen al uit principe. Dus hij heeft het lekker rustig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach ik maak het zo vaak mee ..... borrelhapjes eten op feesten en dan achter af in gesprek komen met die moslims ... en dan vragen of ze het lekker vonden ....quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:24 schreef Lunatiek het volgende:
Vrijwel alle Marokkanen in ons dorp werken in de plaatselijke varkensslachterij.
Volkomen debiel gedrag van dit soort cultuurterroristen en hun meelopertjes van de Aldi. Mensen die islam en Koran niet begrijpen
Roze driehoekjes op hun jas, je zou je eens kunnen vergissen dat het stiekem een hetero is die zo'n winkel binnengaat.quote:
Nee, want als de klanten om alcoholistische redenen niet bij Kassamiep willen afrekenen kunnen ze voor racisme worden aangeklaagd.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:14 schreef maily het volgende:
[..]
Zat ik net aan te denken; bij alle kassa's lange rijen en bij hem geen klanten. Zal hij zijn baantje niet lang houden. Kan de manager wel zeggen dat klanten ook bij hem kunnen afrekenen; als ze dat niet doen heeft kassamiep toch een probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |