abonnement Unibet Coolblue
pi_173611682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Jade idol is niet eens het probleem van de jade decks. Vind het wel prima

Spreading Plague had van mij wel op een andere manier een nerf mogen krijgen. Innervate wel beter zo
Jade idol is het hele probleem van jade druid. Zonder die kaart zouden die jades nooit zo groot worden en hebben ze niet meer dat gigantische voordeel tegen control

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2017 22:24:35 ]
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:35:53 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173611918
vaag die nerfs van stokoude kaarten :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173611925
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:24 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Jade idol is het hele probleem van jade druid. Zonder die kaart zouden die jades nooit zo groot worden en hebben ze niet meer dat gigantische voordeel tegen control
*kuch*Skulking Geist*kuch*
Maar ik merk dat heel veel mensen toch te gierig zijn om die kaart in hun deck te stoppen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_173612579
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

*kuch*Skulking Geist*kuch*
Maar ik merk dat heel veel mensen toch te gierig zijn om die kaart in hun deck te stoppen.
Ja, lol omdat in de meeste populaire decks van nu heeft het ook anti-synergy met je eigen deck. Het is niet eens een techkaart enkel tegen jade Druid.

Buiten dat de optie voor een techkaart nog geen reden is om het goed te praten. Er zijn ook anti-stealth kaarten, maar dat weerhield ze niet om Rogue de nek om te draaien met conceal.
pi_173619267
Jade idol geen nerf is heel simpel; de kaart roteert uit standard op den duur. Iets wat Innervate, Fiery War axe en Hex nooit zullen doen
  Redactie Games woensdag 6 september 2017 @ 13:34:16 #131
181272 crew  Noppie2000
pi_173619532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:22 schreef icemotion het volgende:
Jade idol geen nerf is heel simpel; de kaart roteert uit standard op den duur. Iets wat Innervate, Fiery War axe en Hex nooit zullen doen
Spreading Plague? Call of the Wild? Tuskarr Totemic? Yogg-Saron? En noem ze maar op? Is overduidelijk geen reden om een kaart niet te nerfen.

Ook bestaat er tegenwoordig iets als 'Hall of Fame', dus daar konden ze die kaarten ook prima over een paar maanden aan toevoegen i.p.v. ze te nerfen.
  woensdag 6 september 2017 @ 13:36:51 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173619594
Lame die innervate nerf
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_173619709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:34 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Spreading Plague? Call of the Wild? Tuskarr Totemic? Yogg-Saron? En noem ze maar op? Is overduidelijk geen reden om een kaart niet te nerfen.

Ook bestaat er tegenwoordig iets als 'Hall of Fame', dus daar konden ze die kaarten ook prima over een paar maanden aan toevoegen i.p.v. ze te nerfen.
Hall of Fame is iets waar ze geen basic kaarten naartoe willen verplaatsen; en afgezien van Spreading plague en Warleader zijn alle nerfs nu op basic kaarten.

En Warleader als tribal lord zullen ze willen houden, maar dan iets minder sterk.

De spreading plague verbaasd me eerlijk gezegd.

Maar Jade Idol is gewoon niet het probleem met Druid. Innervate in ieder druid deck ever wel. Ultimate infestation ook, maar dat is een kaart die ook wordt geraakt door de Innervate nerf.
  Redactie Games woensdag 6 september 2017 @ 13:46:58 #134
181272 crew  Noppie2000
pi_173619783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:42 schreef icemotion het volgende:

[..]
Maar Jade Idol is gewoon niet het probleem met Druid. Innervate in ieder druid deck ever wel. Ultimate infestation ook, maar dat is een kaart die ook wordt geraakt door de Innervate nerf.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ze prima kaarten kunnen nerfen die uit expansions komen, maar dat ze Jade Idol in dit geval niet zien als de probleem kaart als Druid. Daar kan ik op inkomen, aangezien Blizz de nerfs baseert op stats.

Dat er tot nu toe geen basic kaarten in de HoF gaan wil niet zeggen dat ze het nooit gaan doen overigens, Blizzard verandert wel vaker van gedachten.
pi_173620308
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:24 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Jade idol is het hele probleem van jade druid. Zonder die kaart zouden die jades nooit zo groot worden en hebben ze niet meer dat gigantische voordeel tegen control
En toch is jade idol niet het probleem. innervate en ultimate inverstation en spreading plague zijn het probleem.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173620320
Jade Idol wordt pas problematisch als je tegen fatigue aanzit en het deck nagenoeg uit alleen Jade Idols bestaat.

Tempo en aggro decks komen nooit tot dat punt en andere control decks zoals Highlander priest spelen de Geist counter die ze nu hebben.

Is Jade Idol een sterke kaart? Absoluut, maar het is verre van de meest broken kaart in het deck.
  Redactie Games woensdag 6 september 2017 @ 14:26:17 #137
181272 crew  Noppie2000
pi_173620424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]

En toch is jade idol niet het probleem. innervate en ultimate inverstation en spreading plague zijn het probleem.
Discutabel. Momenteel is UI wellicht een groter probleem dan JI, maar we hikken uiteraard al bijna een volledig jaar tegen JI op en die kaart is toch wel al langer een probleem. Zonder Jade Idol heb je geen Jade Druid, zo simpel is het.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:19 schreef icemotion het volgende:
Jade Idol wordt pas problematisch als je tegen fatigue aanzit en het deck nagenoeg uit alleen Jade Idols bestaat.

Tempo en aggro decks komen nooit tot dat punt en andere control decks zoals Highlander priest spelen de Geist counter die ze nu hebben.

Is Jade Idol een sterke kaart? Absoluut, maar het is verre van de meest broken kaart in het deck.
Jade Idol wordt zeker niet pas problematisch als je tegen fatigue aanzit, dan wordt hij problematischer. Een 7/7 of een 8/8 voor 1 mana tussendoor op beurt 9 of 10 is simpelweg ontzettend sterk, zeker in combinatie met crap als Gadgetzan. Maar goed, Jade Idol is niet generfed, wordt ook niet meer generfed en Blizzard heeft helaas nooit de ballen gehad om erop te reageren.

Het heeft ook niet alleen met power level te maken, voor veel spelers (vandaar dat zoveel er ook om vragen/zeuren) is Jade Idol en Jades in het algemeen het ultieme punt van niet leuk. Dan hoeft een kaart/archetype niet ontzettend sterk te zijn, iets wat ze hebben bewezen met Patron Warrior en Quest Rogue.
pi_173620900
Had liever gezien dat innervate "Refresh 2 mana crystals" werd ipv een coin/counterfeit coin.

Houdt iig de beurt 1 fledglings tegen.
pi_173624737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:54 schreef Jiggler het volgende:
Had liever gezien dat innervate "Refresh 2 mana crystals" werd ipv een coin/counterfeit coin.

Houdt iig de beurt 1 fledglings tegen.
Als dat gebeurd dan gebeurd het toch? Je moet het geluk hebben dat je EN de fledgeling EN de innervate in je hand krijgt .En dan nog zijn er een aantal kaarten die het kunnen counteren. Wat een gehuil om niks, er zijn toch vele ergere dingen?
pi_173624924
Innervate zat in elk druid deck. Jade, jog, token etc.

Dat ze nu pas FWA en Hex nerfen vind ik wel vreemd. Dat had begin van het jaar al gemoeten imo.
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 17:19:04 #141
181272 crew  Noppie2000
pi_173661468
Wild is zo leuk sinds de verandering in hoe Naga Sea Witch werkt _O-

In ander nieuws: F2P'ers of degene die simpelweg meer packs willen kopen: vergeet niet om gold te gaan sparen, de expansion lanceert waarschijnlijk weer begin december :)
pi_173662205
Ik wil nog zoveel legendaries van de laatste exp ;(

Thrall, Rexxar, Valeera, Uther
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 17:49:55 #143
181272 crew  Noppie2000
pi_173662230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:48 schreef muhahaha het volgende:
Ik wil nog zoveel legendaries van de laatste exp ;(

Thrall, Rexxar, Valeera, Uther
Allemaal redelijk tot matig, geen musthaves. Ik zeg sparen :P
pi_173662415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Wild is zo leuk sinds de verandering in hoe Naga Sea Witch werkt _O-

In ander nieuws: F2P'ers of degene die simpelweg meer packs willen kopen: vergeet niet om gold te gaan sparen, de expansion lanceert waarschijnlijk weer begin december :)
December alweer? Wat gaat dat snel!
pi_173663128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:19 schreef icemotion het volgende:
Jade Idol wordt pas problematisch als je tegen fatigue aanzit en het deck nagenoeg uit alleen Jade Idols bestaat.

Tempo en aggro decks komen nooit tot dat punt en andere control decks zoals Highlander priest spelen de Geist counter die ze nu hebben.

Is Jade Idol een sterke kaart? Absoluut, maar het is verre van de meest broken kaart in het deck.
Zo simplistisch is het natuurlijk niet en tegen de tijd dat Druid tegen fatigue aanspeelt heb jij nog 10 kaarten je deck zitten, minimaal. Je kan niet alles goedpraten door te zeggen dat je dan maar aggro moet gaan spelen. Jade Idol is infinite value en dat hoort gewoon niet. Als er 1 kaart is die een nerf verdiend dan is dat het wel.
pi_173663710
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 17:49 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Allemaal redelijk tot matig, geen musthaves. Ik zeg sparen :P
Wat zijn de top legendaries van de set?
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 19:13:47 #147
181272 crew  Noppie2000
pi_173663840
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wat zijn de top legendaries van de set?
Ik zou zeggen:

- Lich King
- Shadowreaper Anduin
- Bloodreaver Gul'Dan
- Frost Lich Jaina
- Malfurious the Pestilent

De Hero Kaarten die je noemt zijn an sich de moeite waard. Valeera vind ik tof, Rexxar is supervalue, Thrall past in Evolve Shaman / laat zich simpel spelen en Uther heeft een sterk wapen.

Maar de directe impact vind ik wat laag (Shaman is RNG en zwak tegen AoE) en een kaart als Valeera laat zich nog niet echt goed combineren. In potentie hebben ze alle vier wel een plek in decks, maar niet in de huidige meta / de huidige ondersteuning :@ IMO allemaal uiteraard :P
pi_173664021
Hm dan mis ik alleen Malfurious :)
Lich King en Gul'dan heb ik gecraft, Jaina en Anduin uit een pakje of gekregen.
pi_173664064
Heb Lich King in het goud gecraft tijdje terug, maar heb het idee dat je vet vaak die 'remove minions' kaarten krijgt en de rest niet zo vaak
  Redactie Games vrijdag 8 september 2017 @ 19:36:59 #150
181272 crew  Noppie2000
pi_173664213
RNG gonna RNG :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')