Wat een geweldige Sonic game. Zit nu in zone 5 ofzo, man man man niet normaal. Dit is waar ik op zat te wachten nadat ik als klein mannetje Sonic & Knuckles had uitgespeeld.. we kregen Sonic 3D Blast wat echt een tergende game was.
Helaas zijn de Sonic games daarna ook nooit meer geweldig geweest. De eerste GBA game was wel aight, en Adventure op de Dreamcast was voor die tijd ook wel oke, maar het was het allemaal net niet.
Met Sonic Mania brengt Sega daar eindelijk verandering in. Terug is de mooie pixel art en de stijl van de oude Megadrive games. Maar niet alles is wat het lijkt. De zones beginnen altijd met een bekend gezicht, maar veranderen naarmate je door de levels zoeft. Ook de gameplay heeft een aantal leuke vernieuwingen met zich meegebracht, wat zich niet alleen uit in nieuwe manieren om door de levels heen te komen, ook eindbazen zijn leuker en uitgebreider dan in vorige Sonic games.
Tot nu toe de 20 euro makkelijk waard, je krijgt eindelijk een goede Sonic game zoals je ze op de oude Megadrive hebt gespeeld. De gameplay vloeit en het leveldesign is perfect voor een 2D Sonic game.
Ik weet nog dat ik 70+ gulden betaalde voor Sonic & Knuckles op de Megadrive, maar nu een volwaardige opvolger voor maar 20 piek.
Boh gek, ik zeg doen.
Ik snap je wil als Nederlander liever voor een duppie op de eerste plaats zitten of whatever, maar nu krijgen we eindelijk een fantastische Sonic game, dan is die 20 euro het ook wel waard.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!