abonnement Unibet Coolblue
pi_173135300
In multimedia worden mensen gebrainwasht om op een bepaalde manier te denken. Dit is een probleem voor onze maatschappij en voor de gehele mensheid.

Voorbeelden van zulke brainwash:
- Mensen leren denken in stereotypes en hokjes. (Je wordt geprogrammeerd om een beetje op een bepaalde manier te denken. Je gaat bijvoorbeeld denken dat mannen van nature aggressief zijn en dat vrouwen sexy en dun moeten zijn.)
- Mensen worden aangezet tot onrechtvaardig gedrag. (Agressie, seksuele perversie, geweld.)
- Mensen worden op politiek gebied gebrainwasht, bijvoorbeeld om sjw te worden. Ook wordt het liberalisme in films gepromoot.
- Religieuze verhalen uit heilige boeken worden in films verwerkt, ze wijzigen een paar dingen in het verhaal en verdraaien daarmee het hele verhaal. Een voorbeeld is dat Batman Dark Knight Rises een soort aangepaste kopie is van het verhaal van Jezus.
- Subliminal messages (jawel, die zijn er echt, en de meeste mensen hebben het niet door. ze zien ook niet welke subliminal messages het precies zijn.)
- Aliens in films verwerken met als ultieme plan om door middel van technologie een nep alien invasie te simuleren, terwijl het gewoon Amerikanen zijn en geen aliens. Het is duidelijk dat NASA er naar toe werkt om straks een alien invasie te faken. Ze bouwen de informatie over aliens langzamerhand op om naar dat doel toe te werken.
- Bepaalde uitspraken worden in films gedaan, en het kan zijn dat mensen het gaan geloven of het opvolgen omdat het logisch klinkt. Een voorbeeld is de uitspraak dat tiener jongens 5000 keer per dag aan seks denken. Dit is onderdeel van het algemene stereotype denken. Hier is een onderzoek waaruit blijkt dat vrouwen vaker aan seks denken dan aan mannen. En zo zijn er nog heel veel meer stereotypes van een bepaalde groep die niet kloppen. Eigenlijk zijn stereotypes in het algemeen meestal gewoon fout.

Je denkt waarschijnlijk dat ik onzin praat en dat films helemaal geen invloed hebben, maar in je onderbewuste is dat wel zo. Eigenlijk merk je in je onderbewuste het verschil niet tussen iets wat echt is en wat nep is, maar je denkt het wel te onderscheiden. Toch kan het zijn dat je onverwachts bepaalde dingen doet omdat je steeds een bepaalde serie kijkt. Dan vertoon je bijvoorbeeld een beetje het gedrag van één van de hoofdpersonen van die serie, terwijl je zelf niet zo bent. Of je gaat aggressief gedrag vertonen omdat je steeds gewelddadige games speelt. En je denkt dan dat het daar niks mee te maken heeft, maar toch kan het wel zo zijn dat je op een onverwacht moment daardoor dat gedrag vertoont. En alsnog, er zijn mensen bij wie het invloed heeft. Er zijn mensen die in de militaire dienst gaan na het spelen van bijvoorbeeld Arma.

Er zit echt psychologische brainwash in films, games en ook in veel vocale muziek. Men denkt dat het geen invloed heeft, dus luistert men maar naar muziek die allerlei negatieve en nadelige boodschappen bevat (hate speech, aanzetten tot drugs gebruik, constant schelden, negativiteit, geheime boodschappen (subliminal messages), etc.)

Je denkt dat het geen invloed heeft, maar onbewust kan het toch effect hebben.

Als je me niet gelooft, ik zal je een voorbeeld geven van een psychologisch trucje die op TV wordt gebruikt. Altijd op een spannend moment in een film krijg je plotseling reclame te zien. Dit is nog een simpel trucje die je waarschijnlijk direct door hebt, maar de mensen die Hollywood beheersen kennen nog veel meer psychologische brainwash trucjes die veel moeilijker te detecteren zijn en waarvan het effect moeilijk te doorzien is.
pi_173135787

In multimedia worden mensen gebrainwasht om op een bepaalde manier te denken. Dit is een probleem voor onze maatschappij en voor de gehele mensheid.


In BNW wordt zelden met afstand tussen het bericht en de schrijver geschreven. Heerlijk :')
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:19:50 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173137201
quote:
Een voorbeeld is de uitspraak dat tiener jongens 5000 keer per dag aan seks denken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_173138654
Als je me niet gelooft, ik zal je een voorbeeld geven van een psychologisch trucje die op TV wordt gebruikt. Altijd op een spannend moment in een film krijg je plotseling reclame te zien.

TS mag van mij een willekeurige film pakken en daar de reclamemomenten inplannen. Ben benieuwd wat hij anders zou doen.

Ik zie een Clark Kent nooit op zn horloge kijken met de opmerking dat hij deze middag geen reet te doen heeft zodat we direct naar de reclame kunnen.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:44:55 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173139088
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef Beathoven het volgende:
Als je me niet gelooft, ik zal je een voorbeeld geven van een psychologisch trucje die op TV wordt gebruikt. Altijd op een spannend moment in een film krijg je plotseling reclame te zien.

TS mag van mij een willekeurige film pakken en daar de reclamemomenten inplannen. Ben benieuwd wat hij anders zou doen.

Ik zie een Clark Kent nooit op zn horloge kijken met de opmerking dat hij deze middag geen reet te doen heeft zodat we direct naar de reclame kunnen.
Nja ik denk dat hij sluikreclame bedoeld!
Iets anders kan ik me niet bedenken...
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_173139189
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nja ik denk dat hij sluikreclame bedoeld!
Iets anders kan ik me niet bedenken...
Ik las er cliffhangers in.

Sluikreclame is ook wel aardig. James Bond die ipv de oude "sluikreclame" voor Martini ineens een Heineken wegtikt. Skande!

Ben zo terug trouwens.. Ik ga ff die volleybal van Wilson halen.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:52:33 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173139300
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik las er cliffhangers in.
Of hij bedoeld, op moment van cliff hanger dat hij reclame krijgt.
Dan moet je geen film kijken op TV (tenzij film kanaal), neem dan gewoon Netflix koop de film op blueray.. of andere manier..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:54:41 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173139350
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik las er cliffhangers in.

Sluikreclame is ook wel aardig. James Bond die ipv de oude "sluikreclame" voor Martini ineens een Heineken wegtikt. Skande!

Ben zo terug trouwens.. Ik ga ff die volleybal van Wilson halen.
Die heb ik al eens gekocht _O-
Niet omdat ik volleybal maar voor vriendin die helemaal gek is van Tom Hanks :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_173139381
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Of hij bedoeld, op moment van cliff hanger dat hij reclame krijgt.
Dan moet je geen film kijken op TV (tenzij film kanaal), neem dan gewoon Netflix koop de film op blueray.. of andere manier..
Filmmakers kennen de formule ook wel een beetje. Ergens tegen het midden van de film heb je een hele spannende scene, want daar gooit de bios de film op pauze.

Bij oudere wat meer arthouse-achtige films druppelt het allemaal wat door en dan heb je ineens pauze en dan heb je zoiets van.. meh.
pi_173139732
"Just victims of the in-house drive-by" zei Zack de la Rocha van RATM al! Of was dat nummer bedoelt om mij te brainwashen? Mmm... better use some drugs and rape some women!
Flaming and gaming..
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:48:49 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173140541
Over the war of terror brainwash sinds 9/11 waar we denk ik allemaal in zijn getrapt .

http://www.globalissues.o(...)cialPropagandaOffice
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_173140729
De enige mensen die gebrainwashed zijn zijn het soort mensen dat zich eenvoudig laten verleiden door complotten op internet. Uiteraard met als doel om zoveel mogelijk slachtoffer te kunnen spelen.
Conscience do cost.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 18:15:26 #13
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173141226
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

systematically uses unethically manipulative methods

Daar is bij topgun geen sprake van
Hoe kan jij met 100% zekerheid zeggen dat er geen sprake van was?
Heb je onderzocht of er mindcontrol is toegepast? Kan je dan stellen dat het onethisch is gegaan of niet?

Het is denk ik niet op alle mindcontrol onderdelen toepasbaar. Kijk bijv. naar het propaganda onderdeel.

Dat men er van te voren niet van op de hoogte is, zou je onethisch kunnen noemen. Er staat bijv. niet duidelijk bij dat het een propaganda leger film is.
Het valt onder Hollywood- entertainment.
En het feit dat er recruitment- hokjes buiten de bioscopen stonden, waar de films werden gedraaid, vind ik ook niet bepaald ethisch correct.
A child is born with no state of mind.
pi_173141340
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:15 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Hoe kan jij met 100% zekerheid zeggen dat er geen sprake van was?
t.
Zo werkt het niet hè ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173141378
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef Summers het volgende:
Over the war of terror brainwash sinds 9/11 waar we denk ik allemaal in zijn getrapt .

http://www.globalissues.o(...)cialPropagandaOffice
Klopt, ben deze zomer nog bovenin de twin Towers geweest.
Staan er nog gewoon..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173142302
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef Summers het volgende:
Over the war of terror brainwash sinds 9/11 waar we denk ik allemaal in zijn getrapt .

http://www.globalissues.o(...)cialPropagandaOffice
Ah ok, dit topic wordt nu gebruikt om alle complottheorieën een paraplu te geven.
pi_173142397
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:55 schreef ems. het volgende:
De enige mensen die gebrainwashed zijn zijn het soort mensen dat zich eenvoudig laten verleiden door complotten op internet. Uiteraard met als doel om zoveel mogelijk slachtoffer te kunnen spelen.
Stiekem knuffelen ze het liefst met haatbaarden en andere zachte bovengemiddeld intelligente slachtoffers van de staat, zoals Manson, Breivik en alle volkspedofielen die als dekmantel gebruikt worden voor het grote onzichtbare kwaad.
pi_173142649
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef Summers het volgende:
Over the war of terror brainwash sinds 9/11 waar we denk ik allemaal in zijn getrapt.

http://www.globalissues.o(...)cialPropagandaOffice
Sommigen worden wakker uit die ranzige roes zodra ze nieuwe inzichten verkrijgen. Anderen blijven krampachtig vasthouden aan de door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes van belanghebbenden.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:27:36 #19
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173142687
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:25 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sommigen worden wakker uit die ranzige roes zodra ze nieuwe inzichten verkrijgen. Anderen blijven krampachtig vasthouden aan de door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes van belanghebbenden.
En sommigen apen gewoon alles wat ze leuk lijkt na zonder echt kritisch te zijn.

Holle frasen dit weer.
pi_173142712
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:25 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sommigen worden wakker uit die ranzige roes zodra ze nieuwe inzichten verkrijgen. Anderen blijven krampachtig vasthouden aan de door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes van belanghebbenden.
Precies 8-)
Conscience do cost.
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:37:41 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173142877
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ah ok, dit topic wordt nu gebruikt om alle complottheorieën een paraplu te geven.
Nee om alle brainwash in de media te bespreken . Het is alleen maar nuttig als je iets wilt leren als er verschillende gebieden aan bod komen waar dat gebeurd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_173143047
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:37 schreef Summers het volgende:
Het is alleen maar nuttig als je iets wilt leren.
So true.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:49:30 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173143154
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:25 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sommigen worden wakker uit die ranzige roes zodra ze nieuwe inzichten verkrijgen. Anderen blijven krampachtig vasthouden aan de door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes van belanghebbenden.
Sommigen willen het duidelijk niet over brainwashing hebben maar willen liever praten over de personen die met voorbeelden komen in dit topic . Joost mag weten waarom dat altijd interessanter is dan het onderwerp .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_173143194
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Sommigen willen het duidelijk niet over brainwashing hebben maar willen liever praten over de personen die met voorbeelden komen in dit topic . Joost mag weten waarom dat altijd interessanter is dan het onderwerp .
Het is nu eenmaal makkelijker om de brandmelder af te kraken dan de brand meehelpen blussen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:52:30 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173143208
quote:
12s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal makkelijker om de brandmelder af te kraken dan de brand meehelpen blussen.
Dat is waar :D
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_173143319
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:15 schreef Beathoven het volgende:

In multimedia worden mensen gebrainwasht om op een bepaalde manier te denken. Dit is een probleem voor onze maatschappij en voor de gehele mensheid.


In BNW wordt zelden met afstand tussen het bericht en de schrijver geschreven. Heerlijk :')
Ik begrijp niet zo goed hoe je dat bedoelt. Kun je het uitleggen?
pi_173144218
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed hoe je dat bedoelt. Kun je het uitleggen?
Het ontbreekt m aan enige distanciering.

'Het wordt gezegd dat... ', 'volgens deze auteur... ',
'Procentueel gezien...'

Neem de OP als voorbeeld. Het is alsof de TS alwetend is en er totaal geen onzekerheid bestaat over hoe sterk of zwak hij geinformeerd is. En dat maakt dat zulke onderwerpen nooit iets raken dat het een zinvolle discussie tot ook maar op een kilometer haalt.

En als men soms naar een auteur verwijst en je leest je wat in en de enige bron blijkt de mening van deze auteur te zijn dan kun je dat maar beter niet benoemen want dan speel je zgn op de persoon.

[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 14-08-2017 20:36:42 ]
pi_173145720
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het ontbreekt m aan enige distanciering.

'Het wordt gezegd dat... ', 'volgens deze auteur... ',
'Procentueel gezien...'

Neem de OP als voorbeeld. Het is alsof de TS alwetend is en er totaal geen onzekerheid bestaat over hoe sterk of zwak hij geinformeerd is. En dat maakt dat zulke onderwerpen nooit iets raken dat het een zinvolle discussie tot ook maar op een kilometer haalt.

En als men soms naar een auteur verwijst en je leest je wat in en de enige bron blijkt de mening van deze auteur te zijn dan kun je dat maar beter niet benoemen want dan speel je zgn op de persoon.

Ah, zo! Dank voor de uitleg :)
pi_173146383
quote:
12s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal makkelijker om de brandmelder af te kraken dan de brand meehelpen blussen.
Een brandmelder piept niet alleen bij brand.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173146490
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:37 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee om alle brainwash in de media te bespreken . Het is alleen maar nuttig als je iets wilt leren als er verschillende gebieden aan bod komen waar dat gebeurd .
Elke vorm van media, inclusief berichten op bnw, kan invloed op je hebben en kan bedoeld zijn om je te beïnvloeden.
Maar dat is niet automatisch brainwashing.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173146592
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:25 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sommigen worden wakker uit die ranzige roes zodra ze nieuwe inzichten verkrijgen. Anderen blijven krampachtig vasthouden aan de door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes van belanghebbenden.
Of er is sprake van brainwashing met als doel je te doen geloven dat jij wel wakker bent en alles helder ziet, terwijl je eigenlijk vasthoudt aan door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes.
Mij valt bijvoorbeeld op dat zodra je bij sommigen dieper in gaat op de materie, ze opeens geen antwoorden meer weten te geven...

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 14-08-2017 21:58:11 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:05:20 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173147368
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Elke vorm van media, inclusief berichten op bnw, kan invloed op je hebben en kan bedoeld zijn om je te beïnvloeden.
Maar dat is niet automatisch brainwashing.
Jarenlange oorlogspropaganda is ook in 2017 mensen expres brainwashen , ik kan dat alleen maar erkennen anders zou ik mezelf voor de gek houden .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_173147646
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of er is sprake van brainwashing net als doel je te doen geloven dat jij wel wakker bent en alles helder ziet, terwijl je eigenlijk vasthoudt aan door brainwashing ingestampte ideetjes en voorgekookte meninkjes.
Mij valt bijvoorbeeld op dat zodra je bij sommigen dieper in gaat op de materie, ze opeens geen antwoorden meer weten te geven...
Het gaat hier zelden tot nooit dieper dan oppervakkig.

A draagt een sterke mening uit
B voegt wat toe
A verlaart B de liefde.

Of
A draagt een sterke mening uit.
B schiet op de stelling.
A begint over heel iets anders, en dat herhaalt zich tot dezelfde mening een paar dagen later weer voorbij komt in de "token ring".

En dan heb je nog die belachelijke contrasten. De één opent een topic over dat mensen nog nooit op de maan geweest zijn, de ander heeft het over een geheime basis daar. En een derde denkt vermoedelijk dat de maan plat is en licht geeft.

Welke smaak moet je als BNW'er in de dop eigenlijk pakken om wakker te worden? Of mag je zo'n geloofspakket zelf samenstellen.

En het is niet eens moeilijk. Als je hier een week bent ken je de gebruikte stokpaardjes zo ongeveer wel.
pi_173147811
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]


En dan heb je nog die belachelijke contrasten. De één opent een topic over dat mensen nog nooit op de maan geweest zijn, de ander heeft het over een geheime basis daar. En een derde denkt vermoedelijk dat de maan plat is en licht geeft.

En elkaar prijzen, want hun visie is niet mainstream...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173147832
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:05 schreef Summers het volgende:

[..]

Jarenlange oorlogspropaganda is ook in 2017 mensen expres brainwashen , ik kan dat alleen maar erkennen anders zou ik mezelf voor de gek houden .
Brainwashen is per definitie expres
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:22:29 #36
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173147861
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het gaat hier zelden tot nooit dieper dan oppervakkig.

A draagt een sterke mening uit
B voegt wat toe
A verlaart B de liefde.

Of
A draagt een sterke mening uit.
B schiet op de stelling.
A begint over heel iets anders, en dat herhaalt zich tot dezelfde mening een paar dagen later weer voorbij komt in de "token ring".

En dan heb je nog die belachelijke contrasten. De één opent een topic over dat mensen nog nooit op de maan geweest zijn, de ander heeft het over een geheime basis daar. En een derde denkt vermoedelijk dat de maan plat is en licht geeft.

Welke smaak moet je als BNW'er in de dop eigenlijk pakken om wakker te worden? Of mag je zo'n geloofspakket zelf samenstellen.

En het is niet eens moeilijk. Als je hier een week bent ken je de gebruikte stokpaardjes zo ongeveer wel.
Veel te kort door de bocht dit. Je zult in BNW wel sneller excessen zien maar helaas lopen alleen de extreme topics nu eenmaal harder dan de minder sensationele topics. Dat maakt het voor mij geen mindere onderwerpen.

Het stokpaardjesverhaal geldt voor elke vorm van (online) discussie.
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:23:04 #37
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173147877
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Brainwashen is per definitie expres
precies dus om te doen alsof mensen het verzinnen heeft niks met de realiteit te maken . Erkennen dat het gebeurd en het ook benoemen is realistisch .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:24:14 #38
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173147901
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:23 schreef Summers het volgende:

[..]

precies dus om te doen alsof mensen het verzinnen heeft niks met de realiteit te maken . Erkennen dat het gebeurd en het ook benoemen is realistisch .
Maar ook de "alternatieve" sites maken zich hier schuldig aan, met name met schreeuwerige clickbait titels.

Er bestaat nagenoeg geen pure ongekleurde berichtgeving.
pi_173148266
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Veel te kort door de bocht dit. Je zult in BNW wel sneller excessen zien maar helaas lopen alleen de extreme topics nu eenmaal harder dan de minder sensationele topics. Dat maakt het voor mij geen mindere onderwerpen.

Het stokpaardjesverhaal geldt voor elke vorm van (online) discussie.
Het zijn wel sterke onverenigbare meningen. En als men dat allemaal als "leuk en divers" ziet dan stel ik voor om wat NWS en W&T in de ketel van diversiteit te roeren. Maar ja, dat geeft kortsluiting.

Bovendien.. als je dit kort door de bocht vindt en je zegt niets over de OP van dit topic dan is er ook iets niet goed met het kompas.
pi_173148748
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]


Er bestaat nagenoeg geen pure ongekleurde berichtgeving.
Nee, maar dat is logisch, berichten schrijven is mensenwerk en eenieder doet dat toch vanuit zijn eigen visie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:53:55 #41
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_173148825
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar ook de "alternatieve" sites maken zich hier schuldig aan, met name met schreeuwerige clickbait titels.

Er bestaat nagenoeg geen pure ongekleurde berichtgeving.
Dat is waar maar de invloed vanaf dat je baby was is de meest ideale en vergaande situatie om mensen te misleiden en te sturen van bovenaf . Alternatieve sites zijn wat dat betreft niet te vergelijken met de voorsprong en dagelijkse herhalingen van de massamedia en het leger van autoriteiten op elk gebied en de steun van machthebbers .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:01:07 #42
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173149020
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat is waar maar de invloed vanaf dat je baby was is de meest ideale en vergaande situatie om mensen te misleiden en te sturen van bovenaf . Alternatieve sites zijn wat dat betreft niet te vergelijken met de voorsprong en dagelijkse herhalingen van de massamedia en het leger van autoriteiten op elk gebied en de steun van machthebbers .
Maar ze doen en werken allebei hetzelfde dus dan kun je eigenlijk zeggen dat "de" eigen mening niet bestaat.
pi_173149142
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat is waar maar de invloed vanaf dat je baby was is de meest ideale en vergaande situatie om mensen te misleiden en te sturen van bovenaf . Alternatieve sites zijn wat dat betreft niet te vergelijken met de voorsprong en dagelijkse herhalingen van de massamedia en het leger van autoriteiten op elk gebied en de steun van machthebbers .
Je bedoelt dat alternatieve media minder mensen weet te overtuigen dan mainstream.
Dat komt ook doordat alternatieve media niet op 1 lijn zit. Bijv bij 911 zijn er talloze verschillende theorieën die allen beweren overtuigend ondersteunend bewijs te hebben...
Dat kan natuurlijk niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173149240
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat is waar maar de invloed vanaf dat je baby was is de meest ideale en vergaande situatie om mensen te misleiden en te sturen van bovenaf . Alternatieve sites zijn wat dat betreft niet te vergelijken met de voorsprong en dagelijkse herhalingen van de massamedia en het leger van autoriteiten op elk gebied en de steun van machthebbers .
Het verschil tussen alternatieve sites en mainstream sites is ook dat er bij de laatste één verhaal gepresenteerd wordt en bij de alternatieve sites dat verhaal geanalyseerd wordt en daar komen verschillende invalshoeken uit. Die kun je wel of niet meenemen, maar er is niet één vastgesteld "officieel" verhaal.

Uiteindelijk is er natuurlijk maar één verloop van de geschiedenis, maar wat dat is blijft onbekend door de hoeveelheid onzin, propaganda (halve waarheden) en pure leugens die verspreid worden.

Het inzicht dat verhaal A niet waar is, betekent niets voor verhaal B, C of geen verhaal. Het zegt alleen iets over verhaal A.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173149548
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je bedoelt dat alternatieve media minder mensen weet te overtuigen dan mainstream.
Dat komt ook doordat alternatieve media niet op 1 lijn zit. Bijv bij 911 zijn er talloze verschillende theorieën die allen beweren overtuigend ondersteunend bewijs te hebben...
Dat kan natuurlijk niet.
Wat bij de alternatieve media anders is dan bij de mainstream is dat iedereen "nieuws" mag maken en iedereen in principe vrij van de journalistieke code staat als het op de eigen verhalen en bronnen aankomt.

Aan de andere kant mag men van zichzelf vol op het gas met de code in de aanslag als het iets tegen de MSM betreft. Ik bedoel, als CNN eens een flater slaat dan hoor je 't overal in de alternatieve media terwijl Alex Jones, net als TS en andere verspreiders van losse flodders zo ongeveer op pluto staan qua balans in realiteitszin, en er daar om de minuut wel een issue speelt dat bij CNN eens in de zoveel jaar opduikt. Maar wie checkt ze? Het is geen journalistiek, dus ja.. in hoeverre is het eigenlijk alternatief nieuws. Wat is de nieuwswaarde van iets over 911 dat al 50.000 keer de revue gepasseerd is anno 2017? Wat is het nieuws van de eerste die z'n vinger natmaakt, de lucht insteekt, en 'false flag' roept als er net iets in Parijs is gebeurd. Volgens mij is er dan gewoon een sterkere behoefte aan grootse verhalen dan aan nieuws.
pi_173149609
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het verschil tussen alternatieve sites en mainstream sites is ook dat er bij de laatste één verhaal gepresenteerd wordt en bij de alternatieve sites dat verhaal geanalyseerd wordt en daar komen verschillende invalshoeken uit. Die kun je wel of niet meenemen, maar er is niet één vastgesteld "officieel" verhaal.

Uiteindelijk is er natuurlijk maar één verloop van de geschiedenis, maar wat dat is blijft onbekend door de hoeveelheid onzin, propaganda (halve waarheden) en pure leugens die verspreid worden.

Het inzicht dat verhaal A niet waar is, betekent niets voor verhaal B, C of geen verhaal. Het zegt alleen iets over verhaal A.
Dat is inderdaad een manco van de alternatieve media, er zit zoveel kaft tussen dat je vanuit die bronnen vrijwel niet tot de kern komt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173149641
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]


Wat is de nieuwswaarde van iets over 911 dat al 50.000 keer de revue gepasseerd is anno 2017?


De kracht van herhaling.
Dat is onderdeel van mindcontrol begrijp ik uit deze discussie
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:37:53 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173149747
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het verschil tussen alternatieve sites en mainstream sites is ook dat er bij de laatste één verhaal gepresenteerd wordt en bij de alternatieve sites dat verhaal geanalyseerd wordt en daar komen verschillende invalshoeken uit. Die kun je wel of niet meenemen, maar er is niet één vastgesteld "officieel" verhaal.

Uiteindelijk is er natuurlijk maar één verloop van de geschiedenis, maar wat dat is blijft onbekend door de hoeveelheid onzin, propaganda (halve waarheden) en pure leugens die verspreid worden.

Het inzicht dat verhaal A niet waar is, betekent niets voor verhaal B, C of geen verhaal. Het zegt alleen iets over verhaal A.
Mooie is de MSM heeft na een paar dagen 1 duidelijk beeld van de gebeurtenis!
De eerste paar uur is er chaos en in geval van slachtoffers vaak veel onduidelijkheid.
Na een paar dagen word het beeld en de omvang veel duidelijker.
Dan krijg je een officieel verhaal.

In geval van de andere media, zit men er gelijk bovenop wat er in de hectiek door het nieuws verkeerd word uitgezonden, dus kan het niet waar zijn en daarom liegt men ook.
Maar dan komen er andere dingen boven water wat dan haaks staat op eerdere meldingen, dus verhaal nummer 2.
Daarna worden er na de ramp mensen geïnterviewd die in hun beleving wat anders hebben gezien. verhaal nummer 3.
er is een rare pixel op slecht beeld materiaal verhaal nummer 4
Een getuige meld ik hoorde een knal wat leek op een explosie verhaal nummer 5
en ga zo maar even door, veel duidelijk heb je niet alleen maar meer vragen!
OP zich niet erg, maar er worden te vaak te snel conclusies getrokken, en men gaat er al van uit as 1 gek het schreeuwt schreeuwt de rest het ook.
zelfs jaren later kan er nog andere verhalen worden bedacht en zo krijg je verhalen 6 7 8 enz enz
Het enige wat men dan zegt is het klopt niet.
Hoe is het dan wel gebeurt, tja we kennen nu wel tig verhalen, de een gelooft zus de ander zo..
In plaats dat men zelf dingen gaat uitpluizen komen ze met andere ideeen omdat iemand dat zegt in een filmpje, of het word weer van een andere site gehaald.
In geval van 9/11 heb je bijvoorbeeld zoveel verschillende theorieën die worden bestempeld als de waarheid, maar dat is niet mogelijk, want er kan maar 1 keer iets plaats vinden en niet 30x!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 23:43:58 #49
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173149855
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

De kracht van herhaling.
Dat is onderdeel van mindcontrol begrijp ik uit deze discussie
A child is born with no state of mind.
pi_173150375
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het verschil tussen alternatieve sites en mainstream sites is ook dat er bij de laatste één verhaal gepresenteerd wordt en bij de alternatieve sites dat verhaal geanalyseerd wordt en daar komen verschillende invalshoeken uit. Die kun je wel of niet meenemen, maar er is niet één vastgesteld "officieel" verhaal.
Achtergronden bij het nieuws zijn dan ook een andere tak van sport dan het nieuwsmaken zelf. Bij nieuws ga je op hoofdlijnen werken, bij de achtergronden duik je de diepte in. En dan moet je al zoiets als Zembla willen vergelijken met een alternatief kanaal ipv een Journaal oid want dat laatste is appels en peren. Ik kan een Journaal niet kwalijk nemen dat ze een zaak niet tot de bodem hebben uitgezocht want de functie van een Journaal is om dagelijkse actualiteiten zo beknopt mogelijk te belichten.

Alternatieve nieuwssites plukken het meeste uit de MSM. Als de alternatieve wereld op hoofdlijnen zou moeten werken en ons dagelijks op de hoogte zou moeten houden van wat er zo een beetje speelt dan zouden we bijzonder weinig nieuws binnenkrijgen. Micha Kat kan geen nieuws (meer) maken, die wil ons iedere minuut inlichten over zijn 'verhaal' mbt de gesloten zaak Vaatstra en de pedofielennetwerken binnen de overheid die er volgens zijn mening aanwezig zijn.

quote:
Uiteindelijk is er natuurlijk maar één verloop van de geschiedenis
Nee, dat is er niet. Door een WOII liepen meerdere draden tegelijkertijd, maar wij kunnen dat blijkbaar niet bevatten dus moet alles chronologisch. Er zijn verschillende theorieën over waarom het Romeinse rijk gevallen is. En ipv dat er een juiste is, is het vermoedelijk meer in een bepaalde dosering van de verschillende elementen. Daarnaast verloopt voor iedereen zo'n geschiedenis weer anders. de generatie die er nu staat heeft bij verhalen een heel ander beeld dan voor diegenen die het meegemaakt hebben. Voor iemand die het niet bewust meegemaakt heeft tellen de beknopte punten als de rode draad, dan heb je voor een buitenstaander een prima beeld, maar iemand die de oorlog van dag tot dag beleefde kan waarschijnlijk dingen nuanceren die door anderen later worden opgeblazen.

quote:
, maar wat dat is blijft onbekend door de hoeveelheid onzin, propaganda (halve waarheden) en pure leugens die verspreid worden.
Tel het aantal uren dat de oorlog geduurd heeft, tel het aantal mensen op dat de oorlog heeft meegemaakt, dat waren er miljoenen. Bekijk de diverse belangen en aan welke kant bevolkingen en delen van de bevolkingen stonden. Natuurlijk kom je dan niet op een one-size-fits-all uit maar de grote lijnen die de slachtoffers ervan goed recht aandoet. Zo werd Hitler in Der Untergang voor het eerst niet als een ouwe gek neergezet, maar kon je enigszins met 'm meeleven. Dat menselijke was nogal schokkend voor velen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 15-08-2017 00:20:44 ]
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:08:45 #51
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173153581
Wat vinden jullie van deze video?
Propaganda?

A child is born with no state of mind.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:12:00 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173153638
Nee. Leentjebuur spelen bij totalitaire systemen om een spraakmakende clip te leveren.
Of het smaakvol is, is een tweede, maar ja Minaj is nu niet de meest classy rapper.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:29:30 #53
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173153949
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:12 schreef Copycat het volgende:
Nee. Leentjebuur spelen bij totalitaire systemen om een spraakmakende clip te leveren.
Of het smaakvol is, is een tweede, maar ja Minaj is nu niet de meest classy rapper.
Producer heeft toegegeven dat hij geïnspireerd was door de nazi's.
Maar beweert dat het bedoeld was om mensen te waarschuwen om te voorkomen dat het weer gebeurt.
http://www.rollingstone.c(...)red-imagery-20141111
A child is born with no state of mind.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:30:44 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173153977
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:29 schreef SuperHartje het volgende:

Producer heeft toegegeven dat hij geïnspireerd was door de nazi's.
Maar beweert dat het bedoeld was om mensen te waarschuwen om te voorkomen dat het weer gebeurt.
http://www.rollingstone.c(...)red-imagery-20141111
Daar valt dan ook weinig aan toe te geven, het ligt er metersdik bovenop. Mja, hij zegt waaarschuwing, ik denk clickbait.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:35:37 #55
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173154086
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar valt dan ook weinig aan toe te geven, het ligt er metersdik bovenop. Mja, hij zegt waaarschuwing, ik denk clickbait.
Of ik denk dat ze altijd eerlijk en oprecht zijn laat ik maar even in het midden. :P
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 09:25:38 #56
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_173356245
quote:
Disney Link To the F.B.I. And Hoover Is Disclosed
By HERBERT MITGANG
Published: May 6, 1993

From 1940 until his death in 1966, Walt Disney served as a secret informer for the Los Angeles office of the Federal Bureau of Investigation, according to documents that have come to light under the Freedom of Information Act.

Details about the film maker's F.B.I. connection emerge for the first time in "Walt Disney: Hollywood's Dark Prince," an unauthorized biography by Marc Eliot to be published in July by Birch Lane Press.

Mr. Eliot, who has written several books on popular culture, provided a copy of the Disney file to The New York Times so that information and direct quotations in the book could be verified against the Government documents. Experience with similar F.B.I. dossiers leaves no doubt that the material submitted by Mr. Eliot is authentic. As it happens, because many of the 570 pages in the Disney file are blacked out or withheld for national security reasons, it cannot be determined what names of Hollywood figures Disney passed on to the bureau as Communists or subversives.

During a strike of animators at the Disney studio in 1941, however, he publicly accused the strike leaders of "Communistic agitation," according to an advertisement taken out by Disney in Variety on July 2, 1941. And when Disney, whose right-wing leanings were well-known, testified before the House Committee on Un-American Activities in Washington, he named several of the animators who had led the strike as Communists.

What Hoover Got in Return
In return for Disney's information, J. Edgar Hoover, the Director of the bureau, allowed Disney to film in F.B.I. headquarters in Washington. For his part, Disney allowed Hoover access to some Disney scripts, and made slight changes in a few lesser-known movies and an episode of "The Mickey Mouse Club" television show to mollify the director. There is no evidence that revisions were requested in any of Disney's classic animated features.

Because of the information Disney provided the bureau, he was made a "full Special Agent in Charge Contact" in 1954. An "S.A.C. Contact" was usually a trusted informer who could provide transportation and equipment as well as public relations services to the bureau. Disney was not the only important informer in Hollywood; while president of the Screen Actors Guild in 1947, Ronald Reagan was designated "Source T-10" by the F.B.I., meaning he was a confidential source with the code name "T-10."

As a bureau contact, Disney reported on the activities of Hollywood actors, writers, producers, directors, technicians and union activists suspected of political subversion. The earliest communication between Disney and Hoover appears in a July 1936 memorandum in which Hoover writes, "I am indeed pleased that we can be of service to you in affording you a means of absolute identity throughout your lifetime." The meaning of "absolute identity" is unclear, but the document signifies the beginning of a long-term relationship between the two men.

In 1944, the battle lines were drawn against suspected Hollywood subversives with the creation of the Motion Picture Alliance for the Preservation of American Ideals, an anti-Communist group that consisted mainly of studio executives. Its officers included Sam Wood, a producer and director whose credits included "A Night at the Opera" and "Kitty Foyle," as president, and Disney, as first vice president. Among its members was Lela Rogers, the mother of Ginger Rogers, who testified during the hearings of the House Committee on Un-American Activities that her daughter had turned down many films -- including one based on Theodore Dreiser's "Sister Carrie" -- because they were "un-American." Data on 'Compic' Sought

A memorandum sent sent in 1947 from F.B.I. headquarters in Washington to its Los Angeles office said the bureau wanted to know about "Compic" (Communist pictures). That year, when the House committee began its hearings on Communist infiltration of the movies, Disney followed Mr. Reagan and the actor George Murphy as a principal witness. On the stand, he attributed the strike of studio animators to Communist union leaders and said he was smeared by such "Communist-front" organizations as the League of Women Voters. The next day, he sent a telegram to the committee saying he had made a mistake; he meant the League of Women Shoppers.

The F.B.I. and Disney found an opportunity for mutual benefit in Disneyland, which opened in 1955. A document in his file reads: "Mr. Disney has recently established a business association with the American Broadcasting Company-Paramount Theaters Inc. for the production of a series of television shows, which for the most part are scheduled to be filmed at Disneyland, a multmillion-dollar amusement park being established under Mr. Disney's direction in the vicinity of Anaheim, Calif. Mr. Disney has volunteered representatives of this office complete access to the facilities of Disneyland for use in connection with official matters and for recreational purposes."

In return, Disney sought cooperation from the bureau for filming. In 1956, a Disney aide requested the right to use the bureau's offices in Washington for the Mickey Mouse Club television program. Disney officials promised that the Mouseketeers would be seen enthusing about agents on their shooting range as "great marksmen" and the F.B.I. "would be something which children would look up to." Bureau officials found the resulting film "complimentary to the Bureau," but advised that "a few changes should be made in the script." Changes were made, though precisely what they were is not clear from the file. Role of Agent Changed

In 1961, Hoover saw a script of a Disney comedy, "Moon Pilot," and found that it depicted bureau agents in an "uncomplimentary manner." He ordered the Los Angeles bureau chief to tell Disney personally "that the Bureau will strongly object to any portrayal of the F.B.I. in this film." Disney replied that he would never portray the bureau "other than in a favorable light due to his esteem for the Director and the Bureau." The script was changed so that the actor Edmund O'Brien, who had been playing an F.B.I. agent, became a generic Government security agent instead.

Hoover intervened in another Disney film, "That Darn Cat," produced in 1965. A memorandum from the bureau said that the main character in the story, a cat who is an undercover F.B.I. agent known as D. C. (short for "Darn Cat"), "happily forages in garbage cans every night," which "seems to ridicule the F.B.I. agent." This memorandum goes on to say, "The Crimes Records Division will continue to follow this matter closely through the Los Angeles Office to insure that if the proposed movie is made the Bureau's interests are protected."

The bureau complained to Disney, but no changes were made in the characters. While the bureau was unhappy with the film, the screenwriters, Mildred and Gordon Gordon, were pleased by the success of "That Darn Cat," and, according to a memorandum in the Disney file, went on to set up their own company, called Meow Inc.

The Disney dossier is a historic reminder of the cold war years when Hollywood's writers, actors, directors and producers and their organizations clashed about political beliefs, when blacklists prevented writers and performers from working and when Congressional committees put movie people on public trial. With the cooperation of some of Hollywood's leading lights, the effect was sometimes to censor American movies.
A child is born with no state of mind.
pi_173378392
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:29 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Producer heeft toegegeven dat hij geïnspireerd was door de nazi's.
Maar beweert dat het bedoeld was om mensen te waarschuwen om te voorkomen dat het weer gebeurt.
http://www.rollingstone.c(...)red-imagery-20141111
De Nazis waren een front. Een vreselijk front, maar nog steeds een front.

Niet anders dan het marxisme, en als offshoot socialisme.

Gruwelijk, in al hun aspecten.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173382617
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 02:39 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De Nazis waren een front. Een vreselijk front, maar nog steeds een front.

Haha, nee.
Conscience do cost.
pi_173389938
Brainwashed door de multimedia?

NWS / Burgemeester Venetië: "Roep Allah Akbar en we schieten je dood!"

Welnee, het is volslagen normaal en mentaal gezond om mensen die woordjes roepen dood te schieten. :')

Niet dat dit mediabericht waar is natuurlijk, maar zo wordt het wel in NWS gepresenteerd en velen juichen om dit soort fascisme. Online, in hun veilige zolderkamertjes, maar dat maakt het niet opeens onwaar.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173389968
Dat heeft exact niets met brainwashing te maken. Maar leuke poging.
Conscience do cost.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:09:35 #61
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_173389970
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:07 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Brainwashed door de multimedia?

NWS / Burgemeester Venetië: "Roep Allah Akbar en we schieten je dood!"

Welnee, het is volslagen normaal en mentaal gezond om mensen die woordjes roepen dood te schieten. :')

Niet dat dit mediabericht waar is natuurlijk, maar zo wordt het wel in NWS gepresenteerd en velen juichen om dit soort fascisme. Online, in hun veilige zolderkamertjes, maar dat maakt het niet opeens onwaar.
Een internetforum als barometer gebruiken voor de algemene publieksmening is nogal ongeloofwaardig. Dat lijkt me evident.
pi_173390642
Ik denk dat dit hier wel past -- doet Google aan brainwash in zijn resultaten? Ik vind dit wel heel raar. Dit verhaal klopt, ik heb het zelf ook geprobeerd.

quote:
If you go to Google and type in American inventors you get back from Google pictures of the top American inventors of all time.

The #1 American inventor of all time is Lewis Howard Latimer, who, I just learned, worked with both Edison and Bell.

Thomas Edison is in 6th place and a well-tanned Alexander Graham Bell in 9th place, with ten black inventors rounding out the top dozen.

In the second dozen, Samuel Morse is 19th, Eli Whitney 20th, and Ben Franklin 23rd. Everybody else is black.
http://www.unz.com/isteve(...)-american-inventors/
pi_173395729
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:46 schreef Broomer het volgende:
Ik denk dat dit hier wel past -- doet Google aan brainwash in zijn resultaten? Ik vind dit wel heel raar. Dit verhaal klopt, ik heb het zelf ook geprobeerd.

[..]

http://www.unz.com/isteve(...)-american-inventors/

Goeie,informatieve artikel. Dankje wel voor 't posten.

De Col. Stapp verhaal vond ik heel interessant.
De stuk in de Col.Stapp vid op 1:26 (USAF 1955?) duidelijk fake is . De vent stapt eruit als 'n hedendaagse space person die in 'nternational space station' voor 'n aantal maanden heeft gewoond.
Military propaganda vid waarschijnlijk of misschien 'n grapje.imo

De latere versie in d vid (van 1954?) echt is denk ik.

De Le Mans beelden echt zijn.imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')