Lekkere simpele conclusiequote:Op maandag 14 augustus 2017 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zitten wel veel bugs in, zowel voor nieuwe als oude savegames echt niet normaal.
Het is niet getest, dat is wel duidelijk.
Jij bent erg kortzichtig, dat is ook wel duidelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zitten wel veel bugs in, zowel voor nieuwe als oude savegames echt niet normaal.
Het is niet getest, dat is wel duidelijk.
Wat is dat nou weer voor achterlijk commentaar?quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:50 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij bent erg kortzichtig, dat is ook wel duidelijk.
Tig mensen lopen tegen gamebreakende bugs aan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lekkere simpele conclusie
Er zitten wel bugs in, maar ik kom alleen die van die witte stip die niet weg gaat tegen en dat ik geen extra slots kan kopen op mijn exosuit. Verder de afgelopen dagen heerlijk gespeeld
Je hebt in elk geval een behoorlijke fantasie. Welke duizenden (!) klachten heb je het over op reddit? Linkje?quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor achterlijk commentaar?
Duizenden klachten / bug meldingen op reddit, duizenden bugmeldingen op steam.
Nee ik ben kortzichtig.
https://www.reddit.com/r/(...)eedback_no_mans_sky/quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval een behoorlijke fantasie. Welke duizenden (!) klachten heb je het over op reddit? Linkje?
. En dat vind jij raar? Dat zijn geen klachten, dat zijn reacties. De helft beaamt klacht van persoon Y, de helft daarvan post hun klacht 2 keer, etc. Je overdrijft als een idioot. Geeft niets verder .quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)eedback_no_mans_sky/
2400+ reacties and counting.
Tel daarbij de klachten van steam op..quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
. En dat vind jij raar? Dat zijn geen klachten, dat zijn reacties. De helft beaamt klacht van persoon Y, de helft daarvan post hun klacht 2 keer, etc. Je overdrijft als een idioot. Geeft niets verder .
Het zijn geen reacties, maar mensen met dezelfde klachten die reageren.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:12 schreef Divje het volgende:
Het verschil niet snappen tussen reacties en klachten _!!
Ja, ze melden dezelfde problemen maar dat hoeft niet per definitie een klacht te zijn. Het melden van een bug is niet voor iedereen meteen ook klaagwaardig. Snappie?quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zijn geen reacties, maar mensen met dezelfde klachten die reageren.
Lees het anders eens door.
Hahaquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zijn geen reacties, maar mensen met dezelfde klachten die reageren.
Lees het anders eens door.
Het is nu nagenoeg het spel wat een jaar geleden werd belooft. Maar het ligt er helemaal aan waarom je het spel hebt gerefund destijds.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik ging nog vragen of het nu de moeite was, 24, - op steam
Op de release gerefund, maar van wat ik nu weer over die laatste patch lees blijft het meh?
Omdat het destijds dezelfde shit op dezelfde planeet met hetzelfde gebrek aan diepgang wasquote:Op maandag 14 augustus 2017 14:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is nu nagenoeg het spel wat een jaar geleden werd belooft. Maar het ligt er helemaal aan waarom je het spel hebt gerefund destijds.
Tja, het is een sandbox game. maaaaar de variatie en de invulling van de systemen en planeten zijn wel helemaal aangepakt. Én er blijkt nu ook meer verhaal in te zitten en je kan missies doen (blijkbaar). Maar de volledig open sandbox is er nog steeds.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Omdat het destijds dezelfde shit op dezelfde planeet met hetzelfde gebrek aan diepgang was
Mooi he.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:32 schreef Divje het volgende:
[..]
Haha
"Het zijn geen reacties maar mensen die reageren"
Wat waren je verwachtingen?quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Omdat het destijds dezelfde shit op dezelfde planeet met hetzelfde gebrek aan diepgang was
Dat zal vast een ongelofelijk intelligent en bijzonder goed doordachte quote zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik ben die Lambiekje quote kwijt waar ik aan moest denken
Dat laatste betwijfel ik. Intelligent was het zeker, filosofisch bijna.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zal vast een ongelofelijk intelligent en bijzonder goed doordachte quote zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is duidelijk dat ze hun best hebben gedaan op Atlas Rises, maar dat je (daarom) geen inhoudelijke terechte kritiek zou mogen hebben, is nonsens.Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:45 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
TheOddDutchGuy, je hebt helemaal gelijk hoor.
Als je mission statement van Foundation 1.1 was "je kan basissen bouwen" en juist dat is onmogelijk gemaakt door een glitch, klopt er iets niet.
Als je mission statement van Pathfinder 1.2 was "je kan nu nog mooiere basissen bouwen en rondrijden" en juist je exocraft is verdwenen en de basisbouw ook, klopt er iets niet.
Opeens je homebase van een lush koude planeet op een prachtige locatie waar Coryzagen buiten groeit naar een radioactieve planeet met de helft van je basis en exocraft kwijt ineens op een lelijke locatie maar waar nog wél Coryzagen groeit, slaat game- en programmeertechnisch gewoon nergens op.
De missies van Artemis zijnHet punt is dat mensen daar melden dat ze een probleem hebben maar er vooralsnog niet over klagen. dus de problemen zijn er voor sommigen wel (niet voor iedereen dus, ik ben geen enkele keer shit kwijtgeraakt maar nu zit ik inderdaad wel op een planeet die er anders uit ziet.) maar mensen hebben er gewoon vertrouwen in dat hello games het voortvarend op gaat pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is duidelijk dat ze hun best hebben gedaan op Atlas Rises, maar dat je (daarom) geen inhoudelijke terechte kritiek zou mogen hebben, is nonsens.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
Als er iets is wat vertrouwen schaadt is het juist het compleet irrelevant maken van al die uren die ervaren spelers in het spel gestoken hebben. En dat is gewoon heel makkelijk te testen in de aanloopfase. Tussen 1.1 en 1.2 bleef je homeplaneet hetzelfde en je basis ook. 1.3 is niet 2.0, waar je een grote verandering mag verwachten, dus ook dat hoort hetzelfde te blijven.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen daar melden dat ze een probleem hebben maar er vooralsnog niet over klagen. dus de problemen zijn er voor sommigen wel (niet voor iedereen dus, ik ben geen enkele keer shit kwijtgeraakt maar nu zit ik inderdaad wel op een planeet die er anders uit ziet.) maar mensen hebben er gewoon vertrouwen in dat hello games het voortvarend op gaat pakken.
Ik ben bang dat No Man's Sky hoe dan ook repititief zal blijven, dat is een kwestie van smaak. Dat ik nu mijn mannetjes in de basis kwijt ben vind ik ook wel jammer ja. Het punt van de planeten die opeens helemaal anders aandoen begrijp ik op zich wel. Omdat de algorithmes van het opbouwen van de planeten nu op een andere manier gaat en je anders eventueel de oude en de nieuwe manier intact moet laten voor de 'legacy planeten' ?quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Als er iets is wat vertrouwen schaadt is het juist het compleet irrelevant maken van al die uren die ervaren spelers in het spel gestoken hebben. En dat is gewoon heel makkelijk te testen in de aanloopfase. Tussen 1.1 en 1.2 bleef je homeplaneet hetzelfde en je basis ook. 1.3 is niet 2.0, waar je een grote verandering mag verwachten, dus ook dat hoort hetzelfde te blijven.
Simpele bugjes als "dit icoontje blijft in beeld" of een typo zijn het punt niet. Dat kan altijd gebeuren (al zijn die ook duidelijk als je een beetje test).
Oude savegames laden in je nieuwe versie en de al gespeelde zaken verdwenen of zodanig veranderd zijn dat ze nutteloos zijn geworden is heul wat anders en makkelijk te testen.
Zeker als de terechte kritiek was dat het "wel erg repetitief is" en je creëert een nieuw repetitief probleem; alles opnieuw moeten doen om je basis en farm te bouwen/mooi te maken/uit te breiden. Dat rijmt niet met elkaar.
Het is geen EA spel waar je bij nieuwe versies inderdaad wel eens opnieuw moet beginnen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat No Man's Sky hoe dan ook repititief zal blijven, dat is een kwestie van smaak. Dat ik nu mijn mannetjes in de basis kwijt ben vind ik ook wel jammer ja. Het punt van de planeten die opeens helemaal anders aandoen begrijp ik op zich wel. Omdat de algorithmes van het opbouwen van de planeten nu op een andere manier gaat en je anders eventueel de oude en de nieuwe manier intact moet laten voor de 'legacy planeten' ?
En Hello Games heeft aardig wat gedaan wat het vertrouwen van de gebruikers schaadt maar is gewoon het gevecht met de publieke opinie aan gegaan en doen er nu alles aan om dit weer terug te krijgen, dat alleen al vind ik een complimentje waard. En ja, op een gegeven moment zijn oudere savegames niet meer compatible met de nieuwe update maar die stap moet je hoe dan ook een keer maken als de onderliggende code zodanig gemuteerd is dat het niet meer 1 op 1 te 'vertalen' is. Op zich zou een savegame herstel tool of optie wel tof zijn misschien, geen idee of dat realistisch is.
Dat hoeft nu dus ook niet. Net als bij vorige updates.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is een full release.
Ik ken geen enkel "fully released" spel waarbij je bij iedere update opnieuw moest beginnen.
Fair enough maar bedenk wel dat de mensen met problemen het melden en de mensen zonder problemen gewoon lekker aan het spelen zijn. Dus het vertekend wel het een en ander. Wat ik in principe wel als een teleurstelling zou kunnen zien is het feit dat de PS4 ook relatief veel bugs ondervinden. Zeker omdat het redelijk uniforme hardware betreft. Op de PC kan ik het me wel voorstellen want het is niet makkelijk om veel verschillende soorten hardware/software (OS) configuraties te testen. De piek van gister was 14000 actieve spelers, zullen we even met de natte vinger gokken dat het over de week iets van 25000 actieve spelers zijn (PC dan) dan valt het in principe qua buggyness nog wel mee toch? Steam recensies zijn de laatste tijd trouwens positief over het spel en dat zegt ook wel iets.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is geen EA spel waar je bij nieuwe versies inderdaad wel eens opnieuw moet beginnen.
Het is een full release.
Ik ken geen enkel "fully released" spel waarbij je bij iedere update opnieuw moest beginnen.
Daarnaast heeft HG nergens gezegd dat je opnieuw moet beginnen bij deze update, dan mag ik er vanuit gaan dat alles dus goed werkt en dat is dus niet zo voor heel veel mensen die het toch weer zijn gaan proberen. (of voor het eerst de sprong waagde)
Het is verder geen slechte update, maar ik zeg alleen maar dat er niet bepaald goed is getest wat betreft een beetje backwards compatibility en dat blijkt ook gewoon zo te zijn.
Dat ontkennen is een beetje.. tja hoe zullen we benoemen, het riekt naar fanboy gedrag en ik heb zelf ook 160+ uur er in zitten hoor dus het is niet dat ik een hekel heb aan HG of aan NMS.
In mijn geval valt het nog mee met de bugs, maar ik lees genoeg ellende dat je inderdaad bepaalde conclusies kan trekken.
Dat blijkt in de praktijk toch anders he.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat hoeft nu dus ook niet. Net als bij vorige updates.
Niet echt. Ik ben pas een maand geleden opnieuw begonnen, en heb de vorige 2 updates prima kunnen spelen zonder een nieuwe save.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat blijkt in de praktijk toch anders he.
Check Elite Dangerous!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:32 schreef Sejt het volgende:
Ik heb dit spel vanaf de release, en heb halsuitreikend naar elke update uit gekeken. Helaas pakt het spel mij nog steeds niet.
Grafisch en control-matig is het spel wel beter geworden. Het is echter nog steeds even repetitief en zonder uitdaging - en nee, survival vind ik niet de juiste manier van uitdaging. Daarnaast vind ik het jammer van alle kleuren in de lucht en de ruimte. De planeten staan verschrikkelijk dicht bij elkaar dat het zo onrealistisch aan doet. Bijna elke planeet heeft wel flora en fauna.
Dit zijn keuzes van de ontwikkelaar om het universum niet realistisch te maken. Dat vind ik erg jammer. Het zou voor mij al veel speelbaarder en leuker maken als de omgeving van het spel realistisch aandeed.
Ik wil dit spel heel graag leuk vinden. Ruimte spellen spreken mij aan, en het ontdekken ook. Alleen is het nog steeds zo flinterdun en onrealistisch dat ook de updates voor mij niet werken. Helaas
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:32 schreef Sejt het volgende:
Ik heb dit spel vanaf de release, en heb halsuitreikend naar elke update uit gekeken. Helaas pakt het spel mij nog steeds niet.
Grafisch en control-matig is het spel wel beter geworden. Het is echter nog steeds even repetitief en zonder uitdaging - en nee, survival vind ik niet de juiste manier van uitdaging. Daarnaast vind ik het jammer van alle kleuren in de lucht en de ruimte. De planeten staan verschrikkelijk dicht bij elkaar dat het zo onrealistisch aan doet. Bijna elke planeet heeft wel flora en fauna.
Dit zijn keuzes van de ontwikkelaar om het universum niet realistisch te maken. Dat vind ik erg jammer. Het zou voor mij al veel speelbaarder en leuker maken als de omgeving van het spel realistisch aandeed.
Ik wil dit spel heel graag leuk vinden. Ruimte spellen spreken mij aan, en het ontdekken ook. Alleen is het nog steeds zo flinterdun en onrealistisch dat ook de updates voor mij niet werken. Helaas
Wat hij zegt.quote:
Heb ik al eerder gehoord inderdaad en heb er meerdere reviews over gelezen. Wat ik lees en me tegen staat daar, zijn dat missies constant hetzelfde zijn. Klopt dat volgens jullie?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Let wel op, qua sandbox en (gebrek aan) storyline is het hetzelfde maar qua realisme is het top notch.
Je hebt wel wát variatie maar het is allemaal procedureel in elkaar geflanst. Dus je hebt cargo missies (halen of brengen), vechtmissies (piraten of vijanden) en onderzoekmissies (zoek de black box of data cannister van [iets] en tegenwoordig ook passagiersmissies.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:13 schreef Sejt het volgende:
[..]
Heb ik al eerder gehoord inderdaad en heb er meerdere reviews over gelezen. Wat ik lees en me tegen staat daar, zijn dat missies constant hetzelfde zijn. Klopt dat volgens jullie?
Super, dank je wel. Sowieso speelt een goede vriend het ook, dus het zal makkelijk instappen zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt wel wát variatie maar het is allemaal procedureel in elkaar geflanst. Dus je hebt cargo missies (halen of brengen), vechtmissies (piraten of vijanden) en onderzoekmissies (zoek de black box of data cannister van [iets] en tegenwoordig ook passagiersmissies.
De variatie zit in de wekelijkse community goals waar iedereen zich in zet om de hoogste tier te halen (8 ) en dan krijg je een beloning bovenop het geld wat je krijgt per kill/levering. En er is nog variatie in de zin van dat je jezelf aan kan sluiten bij één van de grote powers en je hun kan helpen om uit te breiden door acties te doen (vechten of leveringen doen etc ) En je kan gewoon rondvliegen en zelf gaan handelen bijvoorbeeld, of op ontdekkingsreis gaan of vechten (heb je weer scanners voor die laten zien of een NPC/speler 'wanted' of 'clean' is. Maar er is ook een eigen reeks voor hier: GAM / Elite: Dangerous / Wie vliegt er mee?
mijn 1.0 save doet het ook nog, sandbox had de basis ondergronds geplaatstquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat blijkt in de praktijk toch anders he.
Bouw maar opnieuw.. dan doet geen enkele base quest het meer. (en die moet je opnieuw doen anders kom je niet verder in geen enkel verhaallijn)quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:05 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn 1.0 save doet het ook nog, sandbox had de basis ondergronds geplaatst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |