Wat een stelletje bemoeizuchtige types tochquote:Op zondag 13 augustus 2017 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had laten vallen bij het cb dat ze slecht sliep. Een maandje later kreeg ik een brief van het cb met een datum en tijd voor een afspraak. Om haar slaapritme nog een keer te bekijken en te bespreken... Ik heb dat direct afgekapt en afgezegd. Aan de telefoon gezegd dat het prima ging en niet nodig was. Zijn ze nou helemaal?!
Morgen weer afspraak cb en ik ga helemaal niks zeggen. En als ze vragen hoe het gaat met zindelijkheid verzin ik wel wat. Anders krijgen we daar misschien weer wat mee.
Ja ik had toen Lucas nog een baby was de wvpk die me ook belde omdat ze in de computer had gezien dat ik naar het weeguur was geweest en Lucas minder goed groeide. En ik was noet gebleven om haar wat te vragen (want ik had geen vragen) dus vond ze het nodig om zowel mij als mijn man te bellen. Toen heb ik aangegeven dat ik zelf wel kom als ik vragen heb. Kon dr wel wurgen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 20:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh ja eten...
Hier een hele poos geen warme groente naar binnen gekregen, wel énorme hoeveelheden rauwkost, zoals sla, komkommer, paprika etc en andere toch redelijk goede dingen zoals vlees, pasta, brood, zuivel, hartig en zoet beleg etc. Bij het CB kregen we gelijk het predikaat: 'kieskeurige eter'. Pardon zeg![]()
Nu ben ik afgelopen week gebeld door het CB, kon niet opnemen dus, dus voicemail. Hoe het met ons is?
Ze belt me halverwege de maand nogmaals terug. Ik zit er helemaal niet op te wachten. Heeft 1 van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Nu hebben we de afgelopen 2 weken énorme sprongen gemaakt qua warm eten. Ze at ineens prei, snij- en sperzieboontjes en tuinboontjes.. Hoezeeee![]()
Herkenbaar verhaal. Of het echt nodig is, weet ik niet, maar voor onze gemoedsrust geven we I van die kauwtabletten. Ze ziet het als een snoepje dat ze zomaar iedere dag bij het ontbijt krijgt.quote:Op zondag 13 augustus 2017 19:53 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb even wat advies nodig. N. eet al een tijdje heel slecht, maar we hadden nog wel een aantal (gezonde) succesnummers bij het avondeten, zoals pasta met zelfgemaakte tomatensaus, gebonden soepen, stamppot, pastasalade met prei en tonijn. Inmiddels eet ze alleen die laatste nog wel, maar verder echt alleen kale pasta/rijst en gebakken aardappelen in de vorm van patat en patat zelf uiteraard ook.
ik heb de gummie vitamine tabletten van Dora. Jongens noemen het de snoepjes die goed voor je buik zijnquote:Op zondag 13 augustus 2017 20:49 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal. Of het echt nodig is, weet ik niet, maar voor onze gemoedsrust geven we I van die kauwtabletten. Ze ziet het als een snoepje dat ze zomaar iedere dag bij het ontbijt krijgt..
Hear, hear!quote:Op zondag 13 augustus 2017 21:44 schreef AwayTL het volgende:
Ja, ontzettend vervelend die mensen die als taakbeschrijving ELK kind tot 4 moeten monitoren om extremen eruit te pikken en te helpen waar nodig. Ontzettend ergerlijk dat ze dan soms vragen stellen of terugbellen als iets niet helemaal zoals standaard loopt. Het is natuurlijk ook belachelijk om gemiddeldes aan te houden als je zo veel kinderen onder ogen krijgt.
Het is niet verplicht om te gaan. Weet je het zelf beter, ook goed, waarschijnlijk wel nl. Wij zoeken veel uit en kijken naar ons kind, wij zien ze ook bijna elke dag.
Genoeg mensen die van helemaal niks weten en gebaat zijn bij de adviezen, ook al komen ze misschien uit de jaren 50. Ja eens, het cb is niet helemaal up to date, maarja niet gefinancierd vanuit eigen middelen, maar het zijn geen monsters die uit zijn op de moeders zo'n slecht gevoel mogelijk te geven noch de kinderen in allerlei verdoemhokjes te stoppen.
Klopt, maar omdat mijn dametje niet wilde meewerken, begon ze een bozige toon naar haar aan te slaan..quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:08 schreef Franny_G het volgende:
Dat van die ogentest begrijp ik ook niet helemaal. Zo'n arts doet de test volgens de regels. En dan is de arts 'gepikeerd'? In het boekje van het CB staat bij mij ook uitgelegd dat als de ogentest tweemaal niet goed lukt, een doorverwijzing voor een test bij de ogenarts kan worden gegeven. Dat is helemaal niet erg verder, gewoon 'voor de zekerheid'.
Iemand doet dus gewoon haar werk, en is niet bezig het jou en je kind moeilijk te maken, of om dwars te zitten of wat dan ook.
Volgens mij werd rijst als gepikeerd bestempeld..quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:08 schreef Franny_G het volgende:
Dat van die ogentest begrijp ik ook niet helemaal. Zo'n arts doet de test volgens de regels. En dan is de arts 'gepikeerd'? In het boekje van het CB staat bij mij ook uitgelegd dat als de ogentest tweemaal niet goed lukt, een doorverwijzing voor een test bij de ogenarts kan worden gegeven. Dat is helemaal niet erg verder, gewoon 'voor de zekerheid'.
Iemand doet dus gewoon haar werk, en is niet bezig het jou en je kind moeilijk te maken, of om dwars te zitten of wat dan ook.
Zie mijn reactie hierboven Dees. Toen ik zei dat ik het niet fijn vond dat ze E. zo benaderde was ze dus pissed naar mij.. sorry, maar ik ben hier de moeder, niet zij, lijkt me..quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Volgens mij werd rijst als gepikeerd bestempeld..
verder wel eens met away... Je hoeft niets met de adviezen te doen maar ik heb best goede tips van ze gekregen voor Saar. en wb James zijn ze heel soepel, moeilijke start,niet druk maken.
Dat is wel maf iddquote:Op zondag 13 augustus 2017 22:18 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Klopt, maar omdat mijn dametje niet wilde meewerken, begon ze een bozige toon naar haar aan te slaan..![]()
Je kan mij niet wijsmaken, dat dat de bedoeling moet zijn van een ogentest..
Wat lief Dot dat je dat zegt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn nichtje schakelt haar vriendinnetje in als ze het echt niet langer op kan houden, want liever poept ze niet op school.
Kwak, dat klinkt zwaarIk vind het altijd zo knap om te lezen hoe jij situaties her- en erkent en hard aan de slag gaat om iets te veranderen als je het liever niet zo ziet
![]()
Wat fijn dat de kdv wissels zo goed uitpakken! Hier was het ook echt een groot succes. Hij heeft het nu minder naar zn zin, want zn grote vriend is er de hele zomer niet.
Mijn peuter gaat ineens hard. Is zomaar zindelijk, dag en nacht, nadat hij een Ikea treinbaan mocht in ruil voor al zn luiers. En hij wil dagelijks langs zijn school rijden, ook al duurt dat nog een half jaar
We waren teveel bezig met voorkomen dat hij boos zou worden, veel te veel meegeven en te weinig grenzen. Kan best dat sommige kinderen dat fijn vinden, maar Melle gedijt er slecht op.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:35 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je te weinig grenzen hebt aangegeven?
Lu bij ons is dat ook zo, maar dat is dus een voorbeeld van dat hij teveel keus niet aankan. Dan gaat hij grenzen zoeken.quote:Op zondag 13 augustus 2017 14:42 schreef LuDann het volgende:
Ik laat haar zelf kiezen, dwz ik geef haar meestal waar ze om vraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |