Zou wel even kunnen. Verkoop een appartement in Amsterdam, dat zou geen problemen moeten opleverenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:42 schreef CoolGuy het volgende:
Kun je 2 huizen naast elkaar bekostigen?
Bedankt!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vraagprijs 225 k, max kun je bieden 235 k in een stad met overspannen markt...
Succes!
Nope, in het zuiden des Lands. Heb daar al een groot deel van mijn leven gewoond dus ben bekend met de stad, wijk etcquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:51 schreef k_man het volgende:
Wil je ook weer in Amsterdam kopen? Dan sowieso een aankoopmakelaar inschakelen.
Is geen huidige bewoner. Eigenaar was overleden, pand is opgekocht door de makelaar die de boel grondig heeft gerenoveerd !quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef Geralt het volgende:
Morgen bod uitbrengen en vrijdag naar die open huizendag gaan en aan de bewoners kenbaar maken dat jullie degene zijn die het bod hebben uitgebracht.
Dan weet ik het niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:14 schreef DeLoet het volgende:
Is geen huidige bewoner. Eigenaar was overleden, pand is opgekocht door de makelaar die de boel grondig heeft gerenoveerd !
Daarom kan je denk ik het beste een aankoopmakelaar nemen want de vraagprijs is niet leidend maar dat weet jij ook welquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:14 schreef DeLoet het volgende:
[..]
Is geen huidige bewoner. Eigenaar was overleden, pand is opgekocht door de makelaar die de boel grondig heeft gerenoveerd !
Bod van boven de vraagprijs??
Duidelijke post, zo denk ik er zelf ook over eigenlijk. Maar ben niet in de gelegenheid om erg hoog te gaan inzetten.. zeg >250k.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:30 schreef Sandyman het volgende:
Vraagprijs 225k, vrijdag open dag. Jij wilt nu een bod neerleggen met 2 voorbehouden erin. Je hebt 2 optie's of je knalt er zo'n goed bod in met de mededeling dat het voor het open huis geaccepteerd moet zijn en dat de verkoper niet om je heen kan of je gaat gewoon in de grote tombola na het open huis vrijdag en gaat in het weekend duimen dat je maandag het hoogste bod hebt. Maar zoals jij het schetst, net verbouwde (opgeknapte) woning, dus ik neem instapklaar in een overspannen markt, dan tsja, is het wat de gek er voor geeft.
(en dat is dan vaak niet een koper die net boven de vraagprijs kan bieden en ook nog 2 voorbehouden erin wil fietsen)
een aankoopmakelaar weet dit juist veel beter voor je in de lokale markt. Want dit is helaas in veel steden (in bepaalde wijken) wel normaal gewordenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:44 schreef djh77 het volgende:
Als de vraagprijs biedt, zonder voorbehoud financiering en bouw kan je misschien wel eisen dat huis uit de verkoop gaat(en open huis wordt afgelast). Ik zou buiten A'dam niet zomaar boven vraagprijs bieden.
Vaak zie de schaarste al terug in een snelle stijging van vraagprijzen in dit soort wijken. Als de dan ook nog eens boven vraagprijs gaat bieden is het vaak dubbelop. Een aankoopmakelaar kent de markt inderdaad het beste. Je kan zelf alvast kijken naar de vraagprijzen van vergelijkbare woningen en hoe lang deze te koop staan. Dit geeft al een beeld. Ik weet niet waar het zuiden des lands deze woning staat, maar heel veel plekken waar de schaarste speelt is er (los van enkele wijken in grote steden) niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 23:56 schreef Allures het volgende:
[..]
een aankoopmakelaar weet dit juist veel beter voor je in de lokale markt. Want dit is helaas in veel steden (in bepaalde wijken) wel normaal geworden
Dat is waar, je doet het niet voor de hulp, wel voor de toegang. In Utrecht in elk geval, als je belt zonder makelaar ben je vaak al te laat.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 06:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Overigens zou ik niet per se een aankoopmakelaar adviseren. Mijn ervaring is dat de meerwaarde heel laag is bij een overspannen markt, er valt immers erg weinig te onderhandelen.
Dat!, straks komt er geen kip !quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:47 schreef Leandra het volgende:
En anders ga je vrijdag vrolijk naar dat open huis, weet je gelijk of het daar een beetje druk is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |