abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172921517
Bij winkels waar ze matrassen verkopen wordt vaak geadverteerd dat je een bepaalde periode kan uitproberen, als het niet bevalt kun je gratis retourneren. Prima service lijkt me maar wat doen ze met de geretourneerde matrassen die niet bevielen? Nieuwe verpakking er omheen en weer verkopen of flikkeren ze die weg? De eerste optie lijkt me zelf best ranzig, ook al is die maar kort gebruikt (90 dagen) in die periode heb je natuurlijk best veel vocht verloren wat al in het matras zit. Bij doorverkoop lijkt me dat best ranzig. Iemand die dit weet?
pi_172921545
Dit wil ik ook wel weten ja.
-nee-
pi_172921560
Als ik het goed heb begrepen, doet IKEA de matrassen die geretourneerd worden, recyclen.
pi_172921565
grondig reinigen en opnieuw verkopen? het zou mij iig niet verbazen
pi_172921630
Hoe reinig je een matras zodat deze weer geschikt is voor de verkoop? Want dat wil ik dan ook wel met mn huidige matras doen :P
-nee-
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:45:46 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_172921661
Die verkopen ze gewoon weer, wat anders.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_172921664
Dat verschilt per winkel. Er zijn erbij die ze gewoon weer verkopen; al dan niet na reinigen. En er zijn er die ze recyclen. En er zijn er die ze wegsmijten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172921671
Stomen en verkopen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:47:48 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172921704
Die worden doorgaans vernietigd of gaan naar een opkoper die ze als tweede hands verkoopt.

Dat doen dat soort winkels met een lachend gezicht, want de kans dat jij je matras in terugbrengt zit in de prijs verrekend en eigenlijk ben je een dief van je portemonnee als je géén gebruik maakt van de mogelijkheid om je matras om te ruilen.
So we just called him Fred
pi_172921710
quote:
Dat een proeftijd belangrijk is moge duidelijk zijn, maar wat doet uw matrassenleverancier met de retour gekomen matrassen? Sommige leveranciers beweren dat deze aan Derde Wereldlanden worden geschonken of aan een opkoper worden doorverkocht. Wie zijn dan die opkopers en waar komen die matrassen dan uiteindelijk terecht? Een outletstore? Welke outletstore dan? Als het verhaal van uw leverancier vaag en onduidelijk is, raad ik u aan daar niet te kopen. U loopt dan namelijk de kans dat u een tweedehands matras krijgt in plaats van een nieuwe.
:)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:52:13 #11
286575 Roces18
Chef de party
pi_172921797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Stomen en verkopen.
Ik las storneren. :@
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172921801
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:38 schreef MCH het volgende:
Bij winkels waar ze matrassen verkopen wordt vaak geadverteerd dat je een bepaalde periode kan uitproberen, als het niet bevalt kun je gratis retourneren. Prima service lijkt me maar wat doen ze met de geretourneerde matrassen die niet bevielen? Nieuwe verpakking er omheen en weer verkopen of flikkeren ze die weg? De eerste optie lijkt me zelf best ranzig, ook al is die maar kort gebruikt (90 dagen) in die periode heb je natuurlijk best veel vocht verloren wat al in het matras zit. Bij doorverkoop lijkt me dat best ranzig. Iemand die dit weet?
Je slaapt zeker nooit in hotels dan?
  Redactie Sport zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:54:18 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172921838
Laatst ergens gelezen dat ze vooral naar hotels gaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172921941
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Je slaapt zeker nooit in hotels dan?
Niet jarenlang aan een stuk door nee.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:08:32 #16
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172922229
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:47 schreef FredvZ het volgende:
als tweede hands .

Dat moet dan wel een rode kaart zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172922543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet jarenlang aan een stuk door nee.
Oh, ok. Voor een paar nachten is het geen goor idee.
pi_172922590
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, ok. Voor een paar nachten is het geen goor idee.
Op je eigen plee thuis schijt je toch ook het lekkerst jung.
pi_172922623
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:25 schreef MCH het volgende:

[..]

In hotels ga je ook niet naar de wc?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:27:22 #20
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_172922634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee man, het idee dat je dat ding zelf niet schoon hoeft te maken is echt wel meer waard dan thuis schijten.
pi_172922700
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

:)
Inderdaad belachelijk artikel. Alsof de winkelier/winkelmedewerker vervolgens bij de opkoper gaat navragen wat hij met de matras gaat doen. Zeker bij de winkel van een keten is het volstrekt onlogisch om dat te verwachten.
De mensen in de winkel sturen zo'n ding terug naar het distributiecentrum en wat er dan gebeurt hebben ze simpelweg geen zicht op.

Overigens vraag ik me af wat mensen er voor bezwaar tegen zouden kunnen hebben als een matras die zich in nieuwstaat bevindt toch al eens gebruikt is door een ander. Het product is als nieuw (gereinigd, gecontroleerd, opnieuw verpakt en vrij van geurtjes), anders zou de klant het ding meteen na het uitpakken terugsturen/brengen naar de verkoper vanwege het feit dat het product niet in nieuwstaat is.
pi_172922728
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:
De mensen in de winkel sturen zo'n ding terug naar het distributiecentrum en wat er dan gebeurt hebben ze simpelweg geen zicht op.
En toch denk ik dat je in de gangbare winkels gewoon een antwoord krijgt op die vraag. Die weten dat echt wel.
pi_172922810
Zeker geen contactsport mogen doen vroeger?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172924376
Ik heb bij ikea Heerlen wel eens een showroommatras gezien. Sterk afgeprijsd met daarop een briefje gereinigd door matrasreinigingsfirma bla bla. Er bestaan dus bedrijven die matrassen reinigen. Wellicht dat dat ook met retourmatrassen gebeurt en dat ze als showroommodel verkocht worden?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172929190
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:33 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb bij ikea Heerlen wel eens een showroommatras gezien. Sterk afgeprijsd met daarop een briefje gereinigd door matrasreinigingsfirma bla bla. Er bestaan dus bedrijven die matrassen reinigen. Wellicht dat dat ook met retourmatrassen gebeurt en dat ze als showroommodel verkocht worden?
Veel hotels nemen een dergelijke service ook af, die laten elke zoveel tijd ook de matrassen reinigen.
pi_172930110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Veel hotels nemen een dergelijke service ook af, die laten elke zoveel tijd ook de matrassen reinigen.
Ik heb eens gegoogled ¤33,- om een matras aan huis te laten reinigen. Klinkt niet slecht. Nu kan ik alleen de hoezen afritsen en wassen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172967011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:38 schreef MCH het volgende:
Bij winkels waar ze matrassen verkopen wordt vaak geadverteerd dat je een bepaalde periode kan uitproberen, als het niet bevalt kun je gratis retourneren. Prima service lijkt me maar wat doen ze met de geretourneerde matrassen die niet bevielen? Nieuwe verpakking er omheen en weer verkopen of flikkeren ze die weg? De eerste optie lijkt me zelf best ranzig, ook al is die maar kort gebruikt (90 dagen) in die periode heb je natuurlijk best veel vocht verloren
gaan naar de wallen enzo
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')