quote:Dat een proeftijd belangrijk is moge duidelijk zijn, maar wat doet uw matrassenleverancier met de retour gekomen matrassen? Sommige leveranciers beweren dat deze aan Derde Wereldlanden worden geschonken of aan een opkoper worden doorverkocht. Wie zijn dan die opkopers en waar komen die matrassen dan uiteindelijk terecht? Een outletstore? Welke outletstore dan? Als het verhaal van uw leverancier vaag en onduidelijk is, raad ik u aan daar niet te kopen. U loopt dan namelijk de kans dat u een tweedehands matras krijgt in plaats van een nieuwe.
Je slaapt zeker nooit in hotels dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:38 schreef MCH het volgende:
Bij winkels waar ze matrassen verkopen wordt vaak geadverteerd dat je een bepaalde periode kan uitproberen, als het niet bevalt kun je gratis retourneren. Prima service lijkt me maar wat doen ze met de geretourneerde matrassen die niet bevielen? Nieuwe verpakking er omheen en weer verkopen of flikkeren ze die weg? De eerste optie lijkt me zelf best ranzig, ook al is die maar kort gebruikt (90 dagen) in die periode heb je natuurlijk best veel vocht verloren wat al in het matras zit. Bij doorverkoop lijkt me dat best ranzig. Iemand die dit weet?
Niet jarenlang aan een stuk door nee.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Je slaapt zeker nooit in hotels dan?
Oh, ok. Voor een paar nachten is het geen goor idee.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet jarenlang aan een stuk door nee.
Op je eigen plee thuis schijt je toch ook het lekkerst jung.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, ok. Voor een paar nachten is het geen goor idee.
In hotels ga je ook niet naar de wc?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Op je eigen plee thuis schijt je toch ook het lekkerst jung.
Nee man, het idee dat je dat ding zelf niet schoon hoeft te maken is echt wel meer waard dan thuis schijten.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Op je eigen plee thuis schijt je toch ook het lekkerst jung.
Inderdaad belachelijk artikel. Alsof de winkelier/winkelmedewerker vervolgens bij de opkoper gaat navragen wat hij met de matras gaat doen. Zeker bij de winkel van een keten is het volstrekt onlogisch om dat te verwachten.quote:
En toch denk ik dat je in de gangbare winkels gewoon een antwoord krijgt op die vraag. Die weten dat echt wel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:30 schreef Ivo1985 het volgende:
De mensen in de winkel sturen zo'n ding terug naar het distributiecentrum en wat er dan gebeurt hebben ze simpelweg geen zicht op.
Veel hotels nemen een dergelijke service ook af, die laten elke zoveel tijd ook de matrassen reinigen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:33 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb bij ikea Heerlen wel eens een showroommatras gezien. Sterk afgeprijsd met daarop een briefje gereinigd door matrasreinigingsfirma bla bla. Er bestaan dus bedrijven die matrassen reinigen. Wellicht dat dat ook met retourmatrassen gebeurt en dat ze als showroommodel verkocht worden?
Ik heb eens gegoogled ¤33,- om een matras aan huis te laten reinigen. Klinkt niet slecht. Nu kan ik alleen de hoezen afritsen en wassen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:52 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Veel hotels nemen een dergelijke service ook af, die laten elke zoveel tijd ook de matrassen reinigen.
gaan naar de wallen enzoquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:38 schreef MCH het volgende:
Bij winkels waar ze matrassen verkopen wordt vaak geadverteerd dat je een bepaalde periode kan uitproberen, als het niet bevalt kun je gratis retourneren. Prima service lijkt me maar wat doen ze met de geretourneerde matrassen die niet bevielen? Nieuwe verpakking er omheen en weer verkopen of flikkeren ze die weg? De eerste optie lijkt me zelf best ranzig, ook al is die maar kort gebruikt (90 dagen) in die periode heb je natuurlijk best veel vocht verloren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |