TS verkoopt vliegenmeppers van 1 euro inkoop voor 14,95 en 45 euro op bol.com en maakt hier gewoon reclame.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:23 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dit.
Wellicht houdt TS ons voor de gek, en heeft hij de bron aangepast, screenshot gemaakt en klacht gemaakt.
Misschien dat ze niet meer verdienen aan de duurdere prijs, maar wel aan de duurdere laten zien wanneer er bepaalde advertentie cookies actief zijn op een machine. Als een klant hierdoor dus gewoon hard genaaid word (er was geen enkele manier om voor mij die van de andere, veel goedkopere, verkoper te zien), dan vind ik dat eigenlijk wel een kwalijk iets. Had ook niet verwacht dat Bol.com zulke dingen deed en altijd de beste prijzen liet zien.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:36 schreef Atak het volgende:
Dat doet bol helemaal niet. Alsof ze wakker liggen dat jij je paar eurootjes ergens anders uitgeeft.
Dat heet marketing.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:42 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Misschien dat ze niet meer verdienen aan de duurdere prijs, maar wel aan de duurdere laten zien wanneer er bepaalde advertentie cookies actief zijn op een machine. Als een klant hierdoor dus gewoon hard genaaid word (er was geen enkele manier om voor mij die van de andere, veel goedkopere, verkoper te zien), dan vind ik dat eigenlijk wel een kwalijk iets. Had ook niet verwacht dat Bol.com zulke dingen deed en altijd de beste prijzen liet zien.
Uberhaupt is het niet logisch deze verkoper aan te bieden, gezien de levertijd. Het is dus echt een opzettelijk iets waar ze hoogstwaarschijnlijk aan verdienen.
Ik was al wat low level aan het speuren. Ik heb Chrome. Waar cookies vroeger gewoon losse tekstbestandjes waren zitten ze nu in een sql database. De laatste keer dat ik me in het fenomeen verdiept heb waren het dus gewoon leesbare tekstbestandjes.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:42 schreef Unscrewed het volgende:
[..]
Misschien dat ze niet meer verdienen aan de duurdere prijs, maar wel aan de duurdere laten zien wanneer er bepaalde advertentie cookies actief zijn op een machine. Als een klant hierdoor dus gewoon hard genaaid word (er was geen enkele manier om voor mij die van de andere, veel goedkopere, verkoper te zien), dan vind ik dat eigenlijk wel een kwalijk iets. Had ook niet verwacht dat Bol.com zulke dingen deed en altijd de beste prijzen liet zien.
Uberhaupt is het niet logisch deze verkoper aan te bieden, gezien de levertijd. Het is dus echt een opzettelijk iets waar ze hoogstwaarschijnlijk aan verdienen.
Dat is wel een beetje makkelijk. Een dooddoener eigenlijk. Bemoei je er dan niet mee als je zo weinig interesse hebt.quote:
Voor mij is die 14,99quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:59 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben blijkbaar ook een trouwe klant want als ik Google op "Vliegenmepper grijs krachtig" krijg ik ook 45,88 euro... En in een incognitovenster inderdaad 14,99. Briljante vondst! Leuk om uit te diepen hoe dat komt.
De links naar beide zijn identiek:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ig/9200000055960658/
https://www.bol.com/nl/p/(...)ig/9200000055960658/
Bij de ene is de verkoper EBM BV en de ander Dier, tuin en klussen BE.
Grappig dit.
Nee, er is al door diverse users bevestigd dat ze uitsluitend 1 van beide in beeld krijgen.quote:
Opligters!!!1!quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, er is al door diverse users bevestigd dat ze uitsluitend 1 van beide in beeld krijgen.
Blijkbaar werkt de landdetectie niet helemaal goed.quote:Welkom!
Op basis vanuit welk land je bol.com bezoekt, hebben we je landvoorkeur ingesteld op België of Nederland.
Wat betekent dit?
Bezoek je bol.com vanuit België, dan geven we je informatie en promoties over producten die leverbaar zijn in België. Bezoek je bol.com vanuit Nederland, dan zijn de informatie en promoties afgestemd op Nederland.
Kan ik mijn landvoorkeur wijzigen?
Ja, dat kan.
Klik rechtsboven op het vlaggetje en wijzig naar het land van je voorkeur.
Hoe komt ie dan op BE te staan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 22:23 schreef Bart2002 het volgende:
De Tweakers hadden het al in 2 minuten door: onder het winkelwagentje symbool staat een pijltje naar beneden om je land te schakelen. Bij de 45,88 staat dat op BE. Schakel je hem om naar NL krijg je de 14,99 link. Slimme gasten.
Dat zal straks ook wel verklaard worden. Mogelijk werkt de detectie niet goed.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |