abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:09:13 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_172855513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:02 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Saudi Arabië is een volledige monarchie, niemand heeft daar stemrecht. Het zou best kunnen dat er geen verbod is op vrouwen stemrecht in de islam, maar het wordt gedemotiveerd.

[..]

Onwaar.

Mannen en vrouwen mogen in Saudi Arabië stemmen voor de gemeenteraden
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:10:40 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_172855555
quote:

[..]

Waar heb je het over? Saudi Arabië is een volledige monarchie, niemand heeft daar stemrecht. Het zou best kunnen dat er geen verbod is op vrouwen stemrecht in de islam, maar het wordt gedemotiveerd.

[..]

Klopt, maar in de bron die ik eerder stuurde kwam een moslim onder zijn straf uit omdat hij de Britse wet niet kende, en volgens zijn cultuur en opvoeding zijn vrouwen waardeloos. Het zal wel vaker gebeuren, ook in Nederland. Ik denk niet dat alle misdrijven die elke dag worden gepleegd op TV komen, dus ja.

Maar dit topic gaat niet over verkrachting. We weten dat moslims relatief vaker iemand verkrachten dan niet-moslims. Laten we het daarop houden. Al worden ze wel gestraft, ze hebben het alsnog gedaan.
Nee, waar het om gaat is dat je op weg bent om anderhalf topic vol leugens en onderbuikgevoel vol te plempen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:17:32 #53
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172855728
quote:

[..]

[..]

Klopt, maar in de bron die ik eerder stuurde kwam een moslim onder zijn straf uit omdat hij de Britse wet niet kende, en volgens zijn cultuur en opvoeding zijn vrouwen waardeloos. Het zal wel vaker gebeuren, ook in Nederland. Ik denk niet dat alle misdrijven die elke dag worden gepleegd op TV komen, dus ja.

Maar dit topic gaat niet over verkrachting. We weten dat moslims relatief vaker iemand verkrachten dan niet-moslims. Laten we het daarop houden. Al worden ze wel gestraft, ze hebben het alsnog gedaan.
Wtf? Wat lul je nu over SA zeg? Er wordt daar wel degelijk gestemd, bv voor de 'gemeenteraad'. En vrouwen mogen daar inmiddels ook voor meestemmen en zelfs meedoen.

En nee, stemmen wordt ook niet gedemotiveerd voor vrouwen in de moslim kringen. Ik weet niet waar je dat idee opgevat hebt, maar het klopt van geen kant.
In de fundamentalistische islam is er geen democratie, enkel theocratie. Maar dat staat compleet los van vrouwen stemrecht.

Wbt de Engelse wetgeving, verzachtende omstandigheden worden daarin meegenomen, dat wordt ook bij niet moslims gedaan. Hier zie je hetzelfde, wat soms leidt tot ziek lage straffen voor een ernstig delict zoals verkrachting. Moslims hebben daar geen speciale status in.
Die ziek lage straffen voor bv verkrachting zijn trouwens nog een overblijfsel uit de tijd die jij zo ophemelt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172855915
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee, waar het om gaat is dat je op weg bent om anderhalf topic vol leugens en onderbuikgevoel vol te plempen.
Dat doe jij, ja. Ik kom met feiten en goede argumenten, terwijl users als jij alleen hun gevoelens gebruiken. Het is zogenaamd zielig voor vrouwen, blablablabla.
pi_172856035
#2 _O_
paypal.me/taaladvies
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:31:38 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172856103
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:25 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat doe jij, ja. Ik kom met feiten en goede argumenten, terwijl users als jij alleen hun gevoelens gebruiken. Het is zogenaamd zielig voor vrouwen, blablablabla.
Welke feiten? Dat ze in sa niet stemmen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:37:37 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_172856278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:25 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

_O-

:')

Wat een gast
pi_172856403
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Welke feiten? Dat ze in sa niet stemmen?
Saudi Arabië is een monarchie.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:45:43 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172856505
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:41 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Saudi Arabië is een monarchie.
Nee, een theocratie.
Maar er wordt wel degelijk gestemd daar.
pi_172856550
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, een theocratie.
Maar er wordt wel degelijk gestemd daar.
Zoals in Nederland, of op een andere manier?
pi_172856700
Korte samenvatting van het gedachtegoed van Firewarrior: Als vrouwen het stemrecht ontnomen wordt, worden vrouwen niet meer verkracht.

Sorry, meer kan ik er niet van maken.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:53:39 #62
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172856719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:47 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Zoals in Nederland, of op een andere manier?
Het is geen democratie, dus nee, niet zoals in Nederland.
Maar er wordt wel gestemd en vrouwen mogen gewoon stemmen, sinds een aantal jaar zich ook verkiesbaar stellen.

Er is in de islam geen enkel verschil tussen mannen en vrouwen op het gebied van stemmen.
pi_172857040
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:51 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom de afkomst van de slachtoffers ertoe doet. Evenals de kring waarin dit gebeurt. Maakt het minder uit als het een bekende is ofzo?

Kan me overigens voorstellen dat als je echt gelijk hebt de cijfers nadelig zijn voor de groep waarim bekenden een zedenmisdrijf begaan. Onder het mom, dit lossen we intern op.
Ja het maakt uit daar het iets kan zeggen over de houding tov vrouwen in het algemeen en vrouwen van de 'andere groep' (niet-gelovige, blanke, westerse,...).

Ik denk van niet. Het zal onder autochtonen óók onderling opgelost worden, maar waarom vaker dan in de islamitische? Ik vermoed, op basis van algemene culturele eigenschappen, dat er wat hen betreft niet eens wat opgelost hoeft te worden; verkrachten van de (eigen vrouw) kan immers uitgelegd worden als een recht. Daarnaast heb je -mogelijk- ook te maken met een andere houding t.o.v. het Nederlands rechtssysteem. Dus ja, om het verschil te meten lijkt het mij zinvoller om te kijken naar verkrachtingen van vreemde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 17:20:09 ]
pi_172857064
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar er wordt wel gestemd en vrouwen mogen gewoon stemmen, sinds een aantal jaar zich ook verkiesbaar stellen.

Er is in de islam geen enkel verschil tussen mannen en vrouwen op het gebied van stemmen.
Klopt, maar er is in de islam wel sprake van vrouwonderdrukking die erger is dan het ontnemen van het vrouwen stemrecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:52 schreef Hiddendoe het volgende:
Korte samenvatting van het gedachtegoed van Firewarrior: Als vrouwen het stemrecht ontnomen wordt, worden vrouwen niet meer verkracht.

Sorry, meer kan ik er niet van maken.
Dat klopt niet. Je hebt mijn posts niet goed gelezen. Je komt hier weer om te trollen, terwijl je had gezegd dat je geen aandacht meer aan mij zou besteden. Doe dat dan ook niet, want ik heb er niks aan.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:12:08 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172857099
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:10 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Klopt, maar er is in de islam wel sprake van vrouwonderdrukking die erger is dan het ontnemen van het vrouwen stemrecht.

[..]

Dat klopt niet. Je hebt mijn posts niet goed gelezen. Je komt hier weer om te trollen, terwijl je had gezegd dat je geen aandacht meer aan mij zou besteden. Doe dat dan ook niet, want ik heb er niks aan.
Noem eens wat voorbeelden die erger zijn dan geen stemrecht hebben (en dus geen kans hebben zaken te beïnvloeden/veranderen)?
pi_172857156
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wacht even. In S-A wordt eveneens geen jodenbelasting geheven, maar dat betekent niet zulk beleid voortkomt uit de islam.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:16:54 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172857175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wacht even. In S-A wordt eveneens geen jodenbelasting geheven, maar dat betekent niet zulk beleid voortkomt uit de islam.
Laat maar zien dat dat de islam tegen vrouwen stemrecht is...
pi_172857207
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Laat maar zien dat dat de islam tegen vrouwen stemrecht is...
Dat is onmogelijk omdat de islam inherent anti-democratisch is.
pi_172857219
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:10 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

[..]

Ik heb jouw posts wel degelijk goed gelezen. En de jouw weerwoord op reacties van mij en diverse anderen nog beter.
Anderen stellen goede vragen, komen met goede argumenten, en jouw reactie is steevast het zelfde riedeltje.
"Wij lezen niet goed", "wij komen trollen", enz. Jij daarentegen geeft je mening, maar je bedoelt dat wat JIJ vind, dat dat de enige en absolute waarheid is.
Jij acht (sommige) vrouwen verantwoordelijk voor de huidige toestand in Nederland. Terwijl je lekker voorbijgaat dat er al sinds de val van de muur en later de val van het communisme er een wereldwijde kentering plaats vind in de westerse wereld.

Jij zit je blind te staren op een nietig detail, je kijkt niet naar het grote geheel.
En ja, ik kan het niet laten om toch maar weer te reageren, omdat het zo vermakelijk is om te zien dat wanneer jij je in het nauw gedreven voelt dat je dan meteen op de man (of vrouw) gaat spelen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:21:51 #70
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172857270
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk omdat de islam inherent anti-democratisch is.
Dat heb ik al gesteld, daar heb je dus idd gelijk in.

Maar dat geld voor zowel mannen als vrouwen. Er is geen sprake van mannen wel, vrouwen niet in dit geval.
Verreweg de meeste 'islamitische' landen kennen een vorm van stemrecht waarbij er geen sprake is van vrouwen die niet mogen stemmen.
pi_172857277
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Noem eens wat voorbeelden die erger zijn dan geen stemrecht hebben
Met een snelle Google search heb ik dit allemaal gevonden: http://skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html

In de islam zijn vrouwen objecten die je zomaar mag verkrachten en je mag volgens de koran je vrouw slaan als ze niet naar je luistert.
quote:
(en dus geen kans hebben zaken te beïnvloeden/veranderen)?
Als je stemt heb je niet al te veel macht. Je moet maar het geluk hebben dat er überhaupt een partij is waarmee je 100% eens bent, zonder dat ie bestaat uit charlatans die bij de verkiezingen van alles beloven maar vervolgens heel wat anders doen. Maar goed dat is weer een andere discussie.
pi_172857309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik heb jouw posts wel degelijk goed gelezen. En de jouw weerwoord op reacties van mij en diverse anderen nog beter.
Anderen stellen goede vragen, komen met goede argumenten, en jouw reactie is steevast het zelfde riedeltje.
"Wij lezen niet goed", "wij komen trollen", enz. Jij daarentegen geeft je mening, maar je bedoelt dat wat JIJ vind, dat dat de enige en absolute waarheid is.
Jij acht (sommige) vrouwen verantwoordelijk voor de huidige toestand in Nederland. Terwijl je lekker voorbijgaat dat er al sinds de val van de muur en later de val van het communisme er een wereldwijde kentering plaats vind in de westerse wereld.

Jij zit je blind te staren op een nietig detail, je kijkt niet naar het grote geheel.
En ja, ik kan het niet laten om toch maar weer te reageren, omdat het zo vermakelijk is om te zien dat wanneer jij je in het nauw gedreven voelt dat je dan meteen op de man (of vrouw) gaat spelen.
Jij trekt verkeerde conclusies en je interpreteert duidelijk mijn posts verkeerd. Anders zou je niet met dat soort verwijten aan komen zetten. Overigens geef je nu dus toe dat je aan het trollen bent, omdat je dat vermakelijk vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 17:23:50 ]
pi_172857383
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat heb ik al gesteld, daar heb je dus idd gelijk in.

Maar dat geld voor zowel mannen als vrouwen. Er is geen sprake van mannen wel, vrouwen niet in dit geval.
Verreweg de meeste 'islamitische' landen kennen een vorm van stemrecht waarbij er geen sprake is van vrouwen die niet mogen stemmen.
Het is dus per definitie niet mogelijk om te stellen dat:

''Er is in de islam geen enkel verschil tussen mannen en vrouwen op het gebied van stemmen.''

Je kunt voor geen van beide claims terugvallen op de islam; noch dat er wél noch dat er géén verschil bestaat.

Als de islam in 'democratische' vorm bestaat (zoals S-A) kan men zich hoogstens beroepen op normgevende verzen die een eventueel verschil tussen man en vrouw duiden. Daartoe kun je verzen vinden die stellen dat de vrouw de man moet gehoorzamen, maar wellicht ook ééntje die stelt dat de vrouw invloed mag hebben op ...(vorm geven aan de opvoeding van kinderen). Waarom het recht daadwerkelijk wel of niet verleent wordt kan daarnaast afhankelijk zijn van externe invloeden; druk van buitenaf (VN), opkomend feminisme, et cetera. Maar nogmaals; dat zijn géén islamitische fenomenen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:30:48 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172857454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:22 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Met een snelle Google search heb ik dit allemaal gevonden: http://skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html

In de islam zijn vrouwen objecten die je zomaar mag verkrachten en je mag volgens de koran je vrouw slaan als ze niet naar je luistert.

[..]

Als je stemt heb je niet al te veel macht. Je moet maar het geluk hebben dat er überhaupt een partij is waarmee je 100% eens bent, zonder dat ie bestaat uit charlatans die bij de verkiezingen van alles beloven maar vervolgens heel wat anders doen. Maar goed dat is weer een andere discussie.
Er mag helemaal niet zomaar verkracht worden. Alhoewel je een punt zou hebben als je vraagtekens zou zetten bij wat onder verkrachting valt en wat niet. Op verkrachting staat de doodstraf in de sharia.
Het probleem is wat valt onder verkrachting, wanneer is verkrachting bewezen? De gespannen voet tussen het verbod op (vrijwillige) buitenhuwelijkse seks en het verbod op verkrachting is ook een probleem. Maar dit is dus niet zo zwart/wit zoals jij stelt, veel problemen op dit gebied zijn vooral cultureel, op zeer gespannen voet met de letter van de islam.

Je mag ook je vrouw niet zomaar slaan als ze niet luistert, wel zijn er grenzen aangeven van wat mag. Praten met elkaar, tijdelijke scheiding van tafel en bed, bemiddeling en daarna als uiterste (maar liever niet) een tikje die geen sporen achter mag laten/niet eens echt pijn mag doen.
Cultureel wordt hier te vaak een loopje mee genomen, maar de islam zelf is vrij duidelijk, zet een uiterste grens, geen als je dit doet ben je een goed moslim. Harmonie in het huwelijk wordt door de islam gestimuleerd, vrouwen die een eigen mening en wil hebben ook. Niet alleen in de koran, maar ook in de Hadith.
pi_172857499
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:23 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Jij trekt verkeerde conclusies en je interpreteert duidelijk mijn posts verkeerd. Anders zou je niet met dat soort verwijten aan komen zetten. Overigens geef je nu dus toe dat je aan het trollen bent, omdat je dat vermakelijk vindt.
Nogmaals: jouw oplossing voor de huidige problemen in Nederland is vrouwen het stemrecht afnemen.
Want jij voelt je persoonlijk bedreigd door de huidige mondiale ontwikkelingen. En door jouw kokervisie kom je tot zulke bizarre conclusies.
Lees jij nou maar eens goed wat alle anderen hierover te vertellen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')