abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:11:37 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172844842
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je weet dat die absoluut niet van onbesproken gedrag zijn getuige de vele rechtszaken die ze vaak genoeg verloren hebben?

Ze brullen altijd om het hardst dat ze iets in beslag hebben genomen, bedrijven gesloten hebben, dieren geevacueerd hebben...

En achteraf blijkt dat ze het recht niet hadden en alles terug moeten draaien.. maar dat hoor je nergens.. daar moet je dan zelf naar zoeken..
Dat heeft wel enorme schade aan sectoren als gevolg wat niet meer teruggedraaid kan worden
Onderbouw dat eens wat beter want dit is een loze beschuldiging op deze manier
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:18:54 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172844887
Dat bedrijf dacht dat hier geen haan naar zou kraaien en lekker hun zakken te kunnen vullen.
pi_172844942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 00:45 schreef the-eye het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar dit is minstens al maanden aan de gang.
Een jaar toch?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:29:52 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172844978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:25 schreef Za het volgende:

[..]

Een jaar toch?
Ik zie net dat het bedrijf vanaf 1-1-2014 actief is (Nieuwsuur)
pi_172845013
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zie net dat het bedrijf vanaf 1-1-2014 actief is (Nieuwsuur)
Maximaal toegestaan is 0,005 mg en een bedrijf had 0,021. Dat was niet het bedrijf dat acuut gevaar opleverde. Ik vind het raar dat we niet mogen weten wat het gehalte in die eieren was.
Van de 180 bedrijven zijn 80 nog in onderzoek, daar kunnen ook hoge gehaltes onder zitten. Waarom maakt men niet de nummers van die bedrijven bekend die met Chickfriend hebben gewerkt? Nu moeten we alle eieren laten staan terwijl je eieren kunt hebben die helemaal niet in onderzoek zijn.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:38:21 #131
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845017
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens wat beter want dit is een loze beschuldiging op deze manier
Waarom zou ik dat moeten onderbouwen.. zoek maar op rechtspraak... Maargoed speciaal voor jou:

Hier eentje (twee dus)
http://www.lc.nl/economie(...)etting-21300444.html

Nog eentje:
https://www.medicalfacts.(...)h-achter-procedures/

Hier nog zo'n fijn voorbeeld:
http://www.loeigoeiezuive(...)rief%20rechtzaak.asp

En hier:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zeer-1396186-a398556

Ook ver het preventief ruimen zijn genoeg voorbeelden te vinden die van geen kant kloppen, maar puur een PR verhaal zijn..

Google is uw vriend.. Op www.boerderij.nl staan veel artikelen, alleen kan ik daar niet bij wegens een leeslimiet
pi_172845022
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:38 schreef Zolderkamer het volgende:

Ook ver het preventief ruimen zijn genoeg voorbeelden te vinden die van geen kant kloppen, maar puur een PR verhaal zijn..

Google is uw vriend.. Op www.boerderij.nl staan veel artikelen, alleen kan ik daar niet bij wegens een leeslimiet
Preventief ruimen was altijd een besluit van de minister van Landbouw.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:42:16 #133
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maximaal toegestaan is 0,005 mg en een bedrijf had 0,021. Dat was niet het bedrijf dat acuut gevaar opleverde. Ik vind het raar dat we niet mogen weten wat het gehalte in die eieren was.
Van de 180 bedrijven zijn 80 nog in onderzoek, daar kunnen ook hoge gehaltes onder zitten. Waarom maakt men niet de nummers van die bedrijven bekend? Nu moeten we alle eieren laten staan terwijl je eieren kunt hebben die helemaal niet in onderzoek zijn.
Zal ik je nog meer nieuws vertellen:

Fipronil:
"Bij plantenbescherming wordt het aangewend als insecticide voor gebruik als zaadbehandelingsmiddel bij zonnebloemen en maïs"

"zaden die in kassen worden gezaaid en zaden van prei, ui, sjalot en koolsoorten die op het veld gezaaid worden"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fipronil

Dioxine:
zit voornamelijk in vis, vlees, melk, kaas en eieren. Ook moedermelk bevat een beperkte hoeveelheid dioxines.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxine

Je gaat hartstikke dood hoor..

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 02-08-2017 01:49:28 ]
pi_172845034
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zal ik je nog meer nieuws vertellen:

Fipronil:
"Bij plantenbescherming wordt het aangewend als insecticide voor gebruik als zaadbehandelingsmiddel bij zonnebloemen en maïs"

"Uitzonderingen zijn zaden die in kassen worden gezaaid en zaden van prei, ui, sjalot en koolsoorten die op het veld gezaaid worden"

Dioxine:
zit voornamelijk in vis, vlees, melk, kaas en eieren. Ook moedermelk bevat een beperkte hoeveelheid dioxines.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxine

Je gaat hartstikke dood hoor..
Zal ik je nog meer vertellen? Fipronil is vooral schadelijk bij inname. Zoals je weet worden eieren gegeten en smeer je ze niet op je huid.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:44:51 #135
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Preventief ruimen was altijd een besluit van de minister van Landbouw.
Jup.. onder toezicht van... en klopte vaak van geen kant..
Er mocht niemand op of in de stallen.. ook de boer zelf niet... met grote politiemachten en alles..
Maar die duiven mussen en andere vogels vliegen zo de stallen in... :') |:( Terwijl de stallen weer vrijgegeven werden..
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:46:54 #136
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845054
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zal ik je nog meer vertellen? Fipronil is vooral schadelijk bij inname. Zoals je weet worden eieren gegeten en smeer je ze niet op je huid.
En zelfs mogen ze niet door de shampoo gemengd met goede eieren zodat de gehaltes ruim onder alle niveaus komen...
Nee alles moet op slot en kapot.. lekker rigoureus en onbehouwen...
Pennelikkers.. iets anders kan ik er met de beste wil niet van maken..

Het stoot mij nogal tegen de borst dat de distributie van voedsel zo krom is dat we hier alles wegflikkeren wat bruikbaar is, en een ander ligt dood te gaan van de honger..
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:51:17 #137
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172845073
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:38 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten onderbouwen.. zoek maar op rechtspraak... Maargoed speciaal voor jou:

Hier eentje (twee dus)
http://www.lc.nl/economie(...)etting-21300444.html

Nog eentje:
https://www.medicalfacts.(...)h-achter-procedures/

Hier nog zo'n fijn voorbeeld:
http://www.loeigoeiezuive(...)rief%20rechtzaak.asp

En hier:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zeer-1396186-a398556

Bedankt
(maar om even te reageren op je eerste opmerking. Jij beweert iets dus dan moet jij het onderbouwen. Lijkt me nogal wiedus)

[ Bericht 6% gewijzigd door the-eye op 02-08-2017 01:58:43 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:52:38 #138
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845077
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bedankt
(maar om even te reageren op je eerste opmerking. Jij beweert iets dus dan moet jij het onderbouwen. Lijkt me nogal wiedus)
Ja maar als ik je vraag of google een zoekmachine is dan is dat ook nogal vanzelfsprekend...

En op datzelfde google kun je genoeg vinden
pi_172845104
Natuurlijk had er nooit zoveel fipronil in de eieren mogen komen zitten.
Maar de schadelijke gevolgen moeten wel genuanceerd worden. In bv anti-vlooien druppels voor katten zit veel, en dan ook veel meer. Een kat is veel lichter dan een mens, en deze krijgen soms meerdere keren per jaar die druppels.
Tuurlijk is de stof giftig, maar het gaat om zeer kleine hoeveelheden.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 01:59:01 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172845110
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar als ik je vraag of google een zoekmachine is dan is dat ook nogal vanzelfsprekend...

En op datzelfde google kun je genoeg vinden
Gast :')
Alleen de eerste link onderbouwt hetgeen je zegt :')

Jij doet een bewering en dan zou ik zelf de onderbouwing moeten gaan zoeken terwijl je dat zelf, buiten de 1e link, niet lukt :')
  woensdag 2 augustus 2017 @ 02:02:58 #141
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Gast :')
Alleen de eerste link onderbouwt hetgeen je zegt :')

Jij doet een bewering en dan zou ik zelf de onderbouwing moeten gaan zoeken terwijl je dat zelf, buiten de 1e link, niet lukt
Oh het zijn niet genoeg links nu? :') _O-
Ik heb zelfs nog een reden genoemd waarom dat is, en waar je het 1 en ander kunt vinden..
Red je er maar mee.. Ik weet dat ik geen onzin verkondig.. er is genoeg te vinden.. en ik heb mn best gedaan..

Kom maar met bronnen die het tegendeel beweren.. dan hoef je mijn beweringen niet op te zoeken maar kun je zelf met argumenten komen..
Btw de nvwa heeft nog niet heel lang hun huidige naam..
  woensdag 2 augustus 2017 @ 02:06:32 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:57 schreef papert het volgende:
Maar de schadelijke gevolgen moeten wel genuanceerd worden. In bv anti-vlooien druppels voor katten zit veel, en dan ook veel meer. Een kat is veel lichter dan een mens, en deze krijgen soms meerdere keren per jaar die druppels.
Dit dus... :Y
  woensdag 2 augustus 2017 @ 02:33:10 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172845226
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 02:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh het zijn niet genoeg links nu? :') _O-
Ik heb zelfs nog een reden genoemd waarom dat is, en waar je het 1 en ander kunt vinden..
Red je er maar mee.. Ik weet dat ik geen onzin verkondig.. er is genoeg te vinden.. en ik heb mn best gedaan..

Kom maar met bronnen die het tegendeel beweren.. dan hoef je mijn beweringen niet op te zoeken maar kun je zelf met argumenten komen..
Btw de nvwa heeft nog niet heel lang hun huidige naam..
Het gaat niet om niet genoeg links in aantal maar hetgeen waar de links over gaan.

Je komt met een rechtzaak van foodwatch die openheid wil over teruggeroepen vlees. Hier worden producenten juist beschermd die iets verkeerds gedaan hebben.

En je komt met iets over oormerken wat helemaal geen rechtzaak is maar mensen die ontevreden zijn omdat ze niet tot in eeuwigheid konden rekenen op coulance van NWA.

De mkz link geeft een mening weer van dorpsgenoten die niet onderzoek gebaseerd is maar op insinuaties over Teunissen en onderbuik over een overheid die geen vee op de Veluwe wil.
De rechtzaak gaat overigens over te weinig compensatie en niet eens daarover

Ik wil je best geloven maar had dan rechtzaken verwacht waaruit bleek dat de NVA het bij het verkeerde eind had
  woensdag 2 augustus 2017 @ 02:40:19 #144
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 02:33 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het gaat niet om niet genoeg links in aantal maar hetgeen waar de links over gaan.

Je komt met een rechtzaak van foodwatch die openheid wil over teruggeroepen vlees. Hier worden producenten juist beschermd die iets verkeerds gedaan hebben.

En je komt met iets over oormerken wat helemaal geen rechtzaak is maar mensen die ontevreden zijn omdat ze niet tot in eeuwigheid konden rekenen op coulance van NWA.

De mkz link geeft een mening weer van dorpsgenoten die niet onderzoek gebaseerd is maar op insinuaties over Teunissen en onderbuik over een overheid die geen vee op de Veluwe wil.
De rechtzaak gaat overigens over te weinig compensatie en niet eens daarover

Ik wil je best geloven maar had dan rechtzaken verwacht waaruit bleek dat de NVA het bij het verkeerde eind had
Oftwel.. je hebt geen zin om te zoeken op de beide suggesties die ik je gegeven heb..
Ik kan er niet bij.. dus helaas dan maar..
pi_172845256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:57 schreef papert het volgende:
Het gaat om inname. Je moet ook altijd voorkomen dat de kat aan het spul likt.

Wat dacht je van de bijensterfte van de afgelopen jaren?
2 miljoen dode bijen in Molenschot: Vijf vragen over fipronil

MOLENSCHOT - Bij een kweker in Molenschot ging het fout bij het gebruik van een gewasbeschermingsmiddel met daarin fipronil. Tijd voor vragen en antwoorden.
2. Waar komt fipronil vandaan?
Het spul is in 1987 ontwikkeld door het Franse chemisch en farmaceutische concern Rhône-Poulenc. Het kwam in 1993 voor het eerst op de markt en daarna is de formule een aantal keren doorverkocht aan andere bedrijven. Sinds 2003 is het in handen van BASF, globaal gezien het grootste multinationale chemieconcern.
3. Gaan bijen ook dood als ze fipronil binnenkrijgen?
De stof werkt op een manier die alleen voor ongewervelde dieren een dodelijke uitkomst heeft. Daar vallen ook bijen onder. De Europese voedselveiligheidsautoriteit EFSA heeft aangegeven dat het middel een hoog risico inhoudt voor bijen. In Frankrijk was de verdenking dat de stof leidde tot een verhoogde bijensterfte voldoende aanleiding om fipronil in 2004 van de markt te halen. Ook in Italië is het middel in de ban gedaan.
4. Is het gebruik van het middel in de rest van Europa onomstreden?
De Europese Voedselveiligheidsautoriteit heeft naar het gebruik van het middel voor het behandelen van zaden gekeken. Als gevolg daarvan is de insectide door de Europese Commissie op een lijst van toegelaten middelen gezet. Dat besluit had een looptijd van tien jaar en die eindigt volgend jaar. BASF heeft te horen gekregen dat het aanvullende studies op tafel moet leggen over de risico's van het middel voor zaadetende vogels, zoogdieren en bijen. Bovendien heeft de Europese Commissie in 2013 de voorwaarden aangescherpt. De reden was dat uit onderzoek gebleken was dat met fipronil behandelde zaden een hoog acuut risico vormen voor bijen. Er gelden strenge beperkingen voor het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen met deze stof. Zo mag het niet gebruikt worden bij sierplanten.
http://www.bndestem.nl/ni(...)r-fipronil~a193e2fd/

Het spul is niet voor niets verboden in voedsel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Loekie1 op 02-08-2017 02:53:50 ]
pi_172845285
Plantenkweker betreurt massale bijensterfte: 'Ik heb dit nooit gewild'

MOLENSCHOT - Plantenkweker Johan Tielemans uit Molenschot heeft enorme spijt dat hij een verboden bestrijdingsmiddel heeft gebruikt waardoor in de omgeving honderdduizenden bijen zijn gestorven. Het gaat om de stof fipronil die door de Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit NVWA eind augustus op de dode insecten werd aangetroffen.

Tielemans had het middel in België gekocht.

"Ik heb dit nooit gewild. Vroeger kweekte ik aardbeien en deed ik zaken met de imkers in de buurt. Dat ik nu hun bijen heb gedood vind ik heel erg", aldus Tielemans. Het is volgens hem nog niet bekend wanneer hij zich voor de rechter moet verantwoorden. Wel wil hij in gesprek met de getroffen imkers.
http://www.omroepbrabant.(...)it+nooit+gewild.aspx
  woensdag 2 augustus 2017 @ 03:10:58 #147
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172845304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 02:47 schreef Loekie1 het volgende:
en dus mogelijk ook bij bijen

pi_172846043
Gifeieren mogelijk ook in 2016 verkocht

Mogelijk worden in Nederland al meer dan een jaar eieren verkocht die te hoge doses van het giftige fipronil bevatten. Een pluimveehouderij in Drenthe kreeg namelijk al in juni 2016 bloedluisbestrijders van Chickfriend over de vloer, schrijft de Volkskrant.

Het bloedluisbestrijdingsmiddel DEGA-16 van dit Barneveldse bedrijf is vrijwel zeker de bron van de fipronil-besmetting. Toezichthouder NVWA erkent dat er vorig jaar mogelijk al fipronil-eieren in de winkel lagen. ,,We kunnen dat niet meer controleren, want die eieren zijn al opgegeten", zegt een woordvoerder.

De voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders (NVP), Hennie de Haan: ,,We kunnen inderdaad niet uitsluiten dat er al in 2016 eieren met een verhoogde dosis fipronil zijn verkocht. We weten alleen niet hoe lang fipronil al bij het middel DEGA-16 wordt gemengd en in welke dosis. En dan is het nog de vraag wie de dader is: Chickfriend, de leverancier van Chickfriend of de leverancier van de leverancier van Chickfriend."
http://www.ad.nl/binnenla(...)6-verkocht~a0691f20/

Kippeneieren worden normaal gesproken niet getest op de aanwezigheid van fipronil of andere verboden middelen. De NVWA-woordvoerder: 'In eerste instantie is het bedrijfsleven zelf verantwoordelijk voor het op de markt brengen van veilige eieren. Er was eerder geen aanleiding de pluimveebedrijven te onderzoeken op de aanwezigheid van fipronil.' De controles waarbij de fipronil-eieren zijn ontdekt, voerde de toezichthouder uit naar aanleiding van concrete verdenkingen van justitie tegen Chickfriend.
https://www.volkskrant.nl(...)in-drenthe~a4509212/
pi_172846485
Heerlijke omelet vanmorgen gegeten :9
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172848990
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 02:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat om inname. Je moet ook altijd voorkomen dat de kat aan het spul likt.

2 miljoen dode bijen in Molenschot: Vijf vragen over fipronil

MOLENSCHOT - Bij een kweker in Molenschot ging het fout bij het gebruik van een gewasbeschermingsmiddel met daarin fipronil. Tijd voor vragen en antwoorden.
2. Waar komt fipronil vandaan?
Het spul is in 1987 ontwikkeld door het Franse chemisch en farmaceutische concern Rhône-Poulenc. Het kwam in 1993 voor het eerst op de markt en daarna is de formule een aantal keren doorverkocht aan andere bedrijven. Sinds 2003 is het in handen van BASF, globaal gezien het grootste multinationale chemieconcern.
3. Gaan bijen ook dood als ze fipronil binnenkrijgen?
De stof werkt op een manier die alleen voor ongewervelde dieren een dodelijke uitkomst heeft. Daar vallen ook bijen onder. De Europese voedselveiligheidsautoriteit EFSA heeft aangegeven dat het middel een hoog risico inhoudt voor bijen. In Frankrijk was de verdenking dat de stof leidde tot een verhoogde bijensterfte voldoende aanleiding om fipronil in 2004 van de markt te halen. Ook in Italië is het middel in de ban gedaan.
4. Is het gebruik van het middel in de rest van Europa onomstreden?
De Europese Voedselveiligheidsautoriteit heeft naar het gebruik van het middel voor het behandelen van zaden gekeken. Als gevolg daarvan is de insectide door de Europese Commissie op een lijst van toegelaten middelen gezet. Dat besluit had een looptijd van tien jaar en die eindigt volgend jaar. BASF heeft te horen gekregen dat het aanvullende studies op tafel moet leggen over de risico's van het middel voor zaadetende vogels, zoogdieren en bijen. Bovendien heeft de Europese Commissie in 2013 de voorwaarden aangescherpt. De reden was dat uit onderzoek gebleken was dat met fipronil behandelde zaden een hoog acuut risico vormen voor bijen. Er gelden strenge beperkingen voor het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen met deze stof. Zo mag het niet gebruikt worden bij sierplanten.
http://www.bndestem.nl/ni(...)r-fipronil~a193e2fd/

Het spul is niet voor niets verboden in voedsel.
Het gaat idd om inname. Maar de fipronil wordt via de huid ook opgenomen in het bloed van de kat. Deze verspreid niet via de buitenkant.
In Sri Lanka hebben de afgelopen jaren 7 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen met pure fipronil. Met een hoeveelheid die overeenkomt met een miljoen eieren. Deze zelfmoordpogingen zijn allemaal niet gelukt, ze waren allemaal binnen 7 dagen weer gezond uit het ziekenhuis. (bron: hoogleraar martijn katan)

Natuurlijk weet ik wel hoe giftig het is voor ongewervelde dieren. Het werkt ook niet voor niks zo goed als anti-vlooien middel. Ook weet ik hoe belangrijk bijen zijn voor het ecosysteem. Dus ik ben het helemaal eens dat het spul verboden is. Daarom moet het ook aangepakt worden. Maar dat hysterische gedoe over de volksgezondheid is nergens voor nodig. 30 eieren eten is veel ongezonder voor je cholesterol dan dat de fipronil schade aanbrengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')