Geef de groep aan. Dat moet dan gaan over gender neutrale mensen wat dat ook moge zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef timbob het volgende:
[..]
Het probleem komt er dus nog steeds op neer dat je niet snapt dat het voor een (ik geef toe, minuscule) groep wel een "probleem" was.
Zie het als het aanpassen van een regel in een spelletje waardoor het technisch gezien nu wel klopt.
Prima toch?
Maar is dat ook echt zo? Volgens de NS hebben ze dit helemaal zelf bedacht, het is niet gebeurd na grote maatschappelijke druk ofzo.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef timbob het volgende:
[..]
Het probleem komt er dus nog steeds op neer dat je niet snapt dat het voor een (ik geef toe, minuscule) groep wel een "probleem" was.
politie bellenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:25 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zit nu in de trein richting Rotterdam en de omroep begon toch echt met 'dames en heren' net. Wat nu!?
je kan en mag je uitgesloten voelen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:25 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zit nu in de trein richting Rotterdam en de omroep begon toch echt met 'dames en heren' net. Wat nu!?
Mag nog, bij de nieuwe dienstregeling is dit verleden tijd. Maar spreek de conducteur er wel even op aan hè.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:25 schreef FoolWithMokey het volgende:
Sorry slecht nieuws voor jou, ik zal het vanwege de gevoeligheid onder een spoiler gooienquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:18 schreef Onnoman het volgende:
je zal straks maar als conducteur ontslagen worden omdat je dames en heren zegt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:16 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
'Beste reizigers, mag ik u vragen het gewicht zoveel mogelijk te verdelen?'
Je bent nog nooit aangesproken met geachte of beste meneer / mevrouw???quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je benoemde een telefoniste. Een verkoper en een ober. Geen van allen heeft mij ooit met dames en heren aangesproken.
Er zijn vast 3 mensen in Nederland die non-binair zijn. (Zo heet dat geloof ik, toch?)quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar is dat ook echt zo? Volgens de NS hebben ze dit helemaal zelf bedacht, het is niet gebeurd na grote maatschappelijke druk ofzo.
Op Twitter zie je ook dat veel feministen en transgenders het eigenlijk onzin vinden.
Als ze geld willen verdienen zouden ze er beter aan doen iemand gewoon een zitplaats te bezorgen ipv mensen als haringen in een ton te vervoeren. Dan zou ik misschien nog weleens verleid kunnen worden de trein te pakken ipv de auto.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef timbob het volgende:
Het gaat erom dat NS gewoon een bedrijf is dat geld wil verdienen en ze passen iets aan in hun dienstverlening waardoor het technisch gezien klopt en niemand er klachten over zou kunnen geven. Het is indekken.
Nee, dat heet lgbti+. En dat moet je volgens de Taaltips van Amsterdam niet als definierend kenmerk maar slechts als bijvoeglijk naamwoord gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef Onnoman het volgende:
ik zou vandaag demonstratief door de speakers roepen
"Beste homo's en hetero's
Dat ze daar dan weer niet mee adverteren hequote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef jogy het volgende:
'Beste reizigers' of 'Dames en heren'. Mja nee, hier kan ik me helaas niet echt druk om maken. Wel tof dat de NS al decennia voorloopt op de genderneutrale WC's in de trein.
Dat binair. Las ik gisteren ook. Waar slaat dat o?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef timbob het volgende:
[..]
Er zijn vast 3 mensen in Nederland die non-binair zijn. (Zo heet dat geloof ik, toch?)
En nee, het gaat niet om "rekening houden met iedereen"
Het gaat erom dat NS gewoon een bedrijf is dat geld wil verdienen en ze passen iets aan in hun dienstverlening waardoor het technisch gezien klopt en niemand er klachten over zou kunnen geven. Het is indekken.
Want iedereen in de trein is tenslotte reiziger maar slechts 99,9999999% is dame of heer. Dus ja, als bedrijf wat gewoon pegels wilt pas je dat aan.
Zo simpel is het.
En nu zijn we allemaal reiziger! Ik vind het wel leuk klinken.
Lekker op reis, dat wil iedereen toch?
Dit dusquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef jogy het volgende:
'Beste reizigers' of 'Dames en heren'. Mja nee, hier kan ik me helaas niet echt druk om maken. Wel tof dat de NS al decennia voorloopt op de genderneutrale WC's in de trein.
😅quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef jogy het volgende:
om die minderheidjes te pleasenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat ze daar dan weer niet mee adverteren he
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
*jazz hands* en *finger snapping* voor deze maatregel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |