Ja dat welquote:
Ze is kennelijk een leugenachtig persoon. Ze zegt het een tegen jou en achter je rug om heel andere dingen. Je kan haar ermee confronteren, maar wat ga je nog van haar geloven?quote:
Daar worstel ik dus mee. Ga ik nog dingen geloven. Confronteren vind ik lastig, want dat moet ik dus zeggen dat ik gekeken heb en haar vertrouwen zal daarmee ook niet groter worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze is kennelijk een leugenachtig persoon. Ze zegt het een tegen jou en achter je rug om heel andere dingen. Je kan haar ermee confronteren, maar wat ga je nog van haar geloven?
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 08:49 schreef draadstalig het volgende:
Beste Fok'ers,
Kort wat achtergrond informatie:
- Sinds een jaar heb ik een relatie met mijn vriendin. Zij leefde - door ouders die moslim zijn en niet van mij bestaan af mochten weten - vaak in 2 werelden. Gedurende dit jaar betrapte ik haar regelmatig op kleine leugentjes. Ook wel eens een grote, maar regelmatig vreemde kleine leugels waarbij ik vaak niet eens snapte waarom je hier uberhaupt over zou liegen (het verbloemen van de realiteit).
Vanmorgen ging haar wekker af, terwijl ze aan het douchen was. Daarbij heb ik deze uit gezet, maar terwijl ik dit deed dacht ik tevens; "Eens kijken wat er nou allemaal speelt?"
Laat ik voorop stellen dat ik hier enorm van baal en dit niet een correcte keuze van mij vond. Het is echter wel gebeurd, met als resultaat;
Ik zat in een gesprek tussen haar en een vriendin (die imo niet helemaal correct is). In dat gesprek merkte ik dat ze mij continue voor totale idioot uitmaakte samen met die vriendin. Ook stonden er overal leugens in (als "hij belde me net dat het hem speet", terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niet gebeld heb) die hoofdzakelijk klein waren maar mij wel in een vreemd daglicht zetten.
Ik ben hier enorm van geschrokken. Vind zelf nog steeds dat ik niet had moeten kijken, maar mijn vermoeden is zeg maar wel bevestigd. Ik heb geen idee of haar hier nu mee moet confronteren of niet.
Het baart mij zorgen dat ze klaarblijkelijk over alles kan liegen en er geen moeite mee heeft om mij zwart te maken. Daarnaast liegt ze rustig in m'n gezicht als ik hier iets over zeg.
Wellicht hebben jullie nog nuttige inzichten..
Haar vertrouwen? Wat dacht je van jouw vertrouwen? Ga je haar niet altijd wantrouwen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:11 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Daar worstel ik dus mee. Ga ik nog dingen geloven. Confronteren vind ik lastig, want dat moet ik dus zeggen dat ik gekeken heb en haar vertrouwen zal daarmee ook niet groter worden.
Sinds vanochtend, bedoel je?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
En hier twijfel je nog over? Waarom eigenlijk? Had bij mij allang exit geweest.
Ja, dat staat in de OP, dat hij dit sinds vanochtend weet.quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:01 schreef CoolGuy het volgende:
Kan de OP terug? Dat TS niet direct hoort wat ie wil horen kunnen wij niks aan doen.
Weet je zeker dat ze het niet over haar échte vriendje heeft?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 08:49 schreef draadstalig het volgende:
Beste Fok'ers,
- Sinds een jaar heb ik een relatie met mijn vriendin. Zij leefde - door ouders die moslim zijn en niet van mij bestaan af mochten weten - vaak in 2 werelden. Gedurende dit jaar betrapte ik haar regelmatig op kleine leugentjes. Ook wel eens een grote, maar regelmatig vreemde kleine leugels waarbij ik vaak niet eens snapte waarom je hier uberhaupt over zou liegen (het verbloemen van de realiteit).
Vanmorgen ging haar wekker af, terwijl ze aan het douchen was. Daarbij heb ik deze uit gezet, maar terwijl ik dit deed dacht ik tevens; "Eens kijken wat er nou allemaal speelt?"
Laat ik voorop stellen dat ik hier enorm van baal en dit niet een correcte keuze van mij vond. Het is echter wel gebeurd, met als resultaat;
Ik zat in een gesprek tussen haar en een vriendin (die imo niet helemaal correct is). In dat gesprek merkte ik dat ze mij continue voor totale idioot uitmaakte samen met die vriendin. Ook stonden er overal leugens in (als "hij belde me net dat het hem speet", terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niet gebeld heb) die hoofdzakelijk klein waren maar mij wel in een vreemd daglicht zetten.
Ik ben hier enorm van geschrokken. Vind zelf nog steeds dat ik niet had moeten kijken, maar mijn vermoeden is zeg maar wel bevestigd. Ik heb geen idee of haar hier nu mee moet confronteren of niet.
Het baart mij zorgen dat ze klaarblijkelijk over alles kan liegen en er geen moeite mee heeft om mij zwart te maken. Daarnaast liegt ze rustig in m'n gezicht als ik hier iets over zeg.
Wellicht hebben jullie nog nuttige inzichten..
Ze heeft toch al eerder gelogen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat staat in de OP, dat hij dit sinds vanochtend weet.
Ja zeker.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:03 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ze heeft toch al eerder gelogen?
Als een auto een kapotte motor heeft, maar verder ziet alles er nog als nieuw uit, dan kan je er toch gewoon niet mee rijden en heb je er weinig aan?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:05 schreef draadstalig het volgende:
Ja dat weet ik zeker.
Het lastige is dat de relatie verder over het algemeen helemaal top is. Wat mij alleen zorgen baart is dat ze dus achter mijn rug om tegen een vriendin hele rare dingen zegt die totaal niet gebeurd zijn.
Liefst wil ik haar hiermee confronteren om de relatie te redden. Al is het een illusie waarschijnlijk, want er zijn imo 2 uitkomsten:
1. We komen er niet uit en er wordt een streep door de relatie getrokken
2. Ze geeft het toe en zegt dat ze dit niet meer zal doen, wat natuurlijk een kul verhaal is aangezien de leugens dusdanig klein en onzinnig zijn wat dus imo impliceert dat dit niet snel zal veranderen.
Dat ze klaar staat en je steunt lijkt me niet meer dan normaal, dat ze achter je rug om tegen haar vriendinnen over je liegt is dat niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:10 schreef draadstalig het volgende:
Overigens is ze in heel veel dingen juist weer super lief.. Dat maakt het zo dubbel. Staat altijd voor mij klaar en ondersteunt met alles. Dus in hoeverre moet ik hier niet gewoon genoegen mee nemen en denken "dat hoort er dan maar bij".
Liefst maak ik het wel bespreekbaar... De confrontatie vind ik wel belangrijk anders ga ik het opkroppen enz.
Als iemand tegen je liegt dan zegt ie eigenlijk: 'Ik vind je een sukkel/ik neem je niet serieus.' Het is gewoon iemand niet serieus nemen. Zo zie ik dat. Als ik lees op welke schaal jouw vriendin tegen jou liegt, dan begrijp ik niet dat je niet hard hollend wegrent. Ze heeft geen enkel respect voor je. Je bent een deurmat. Dat je hier nog toekomst in ziet joh.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:10 schreef draadstalig het volgende:
Overigens is ze in heel veel dingen juist weer super lief.. Dat maakt het zo dubbel. Staat altijd voor mij klaar en ondersteunt met alles. Dus in hoeverre moet ik hier niet gewoon genoegen mee nemen en denken "dat hoort er dan maar bij".
Liefst maak ik het wel bespreekbaar... De confrontatie vind ik wel belangrijk anders ga ik het opkroppen enz.
Alles valt of staat met vertrouwen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:20 schreef draadstalig het volgende:
Tja.. Moet ik haar nu confronteren hiermee of dit laten gaan?
Liefst wil ik dat wel... Het gesprek voeren is beter dan de deur dichtgooien imo omdat ik haar nog niet kwijt wil.
Jij bent dan toch even instabiel als je vriendin. Ze solt met je maar je wilt haar nog niet kwijt. Je kunt niet zonder haar dus. (!)quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:20 schreef draadstalig het volgende:
Liefst wil ik dat wel... Het gesprek voeren is beter dan de deur dichtgooien imo omdat ik haar nog niet kwijt wil.
Geen gesprek voeren en hard weg rennen!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:20 schreef draadstalig het volgende:
Heeft ze nou gelogen hierover of informatie achtergehouden?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:08 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Ja zeker.
- Over geld. Niet zeggen dat ze geld geleend heeft van d'r ex.
Ik ben er zo een die liegen en achterhouden echt als twee verschillende dingen ziet. Ze heeft dus niet gelogen, maar zaken achtergehouden.quote:- Over haar studie; welke ze niet heeft afgerond. Ze zegt dat ze nooit gezegd heeft dat ze hem afgerond heeft, wat dus volgens haar niet liegen is maar gewoon niet alles vertellen. Daarbij heeft ze altijd gedaan alsof ze hem afgerond heeft, maar goed...
Persoonlijk zou ik hier zeer zeker een gesprek over voeren, maar ik denk dat jij en ik heel wat anders zijn in het formuleren van zaken.quote:- Over het geroddel over mij; Ze zegt dat ze dat niet doet, maar nu blijkt van wel.
Heel je relatie is gebasseerd op een leugen, wil je dit?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 08:49 schreef draadstalig het volgende:
Beste Fok'ers,
- Sinds een jaar heb ik een relatie met mijn vriendin. Zij leefde - door ouders die moslim zijn en niet van mij bestaan af mochten weten - vaak in 2 werelden. Gedurende dit jaar betrapte ik haar regelmatig op kleine leugentjes.
Liegen en achterhouden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heeft ze nou gelogen hierover of informatie achtergehouden?
[..]
Ik ben er zo een die liegen en achterhouden echt als twee verschillende dingen ziet. Ze heeft dus niet gelogen, maar zaken achtergehouden.
Snap verder niet waarom je niet direct hebt gevraagd of ze wel of geen diploma heeft...
[..]
Persoonlijk zou ik hier zeer zeker een gesprek over voeren, maar ik denk dat jij en ik heel wat anders zijn in het formuleren van zaken.
Ik vraag me ook af wat je gaat vragen, namelijk...
Wat mij niet duidelijk is: liegt ze nou veel of houdt ze dingen achter?
Liegen = dingen vertellen die niet waar zijn.
Achterhouden = dingen niet vertellen.
Welke van de twee hebben we het nou over eigenlijk?
Hoe kan je haar ermee confronteren als je die telefoonactie niet opbiecht?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:43 schreef draadstalig het volgende:
Misschien nog wel een nuttige aanvulling;
Moet ik haar nu confronteren met het feit dat ik in haar telefoon dit gezien heb (waarmee ik dus min of meer aangeef aan de hele relatie te twijfelen) of niet?
Als je gaat praten, wees zelf wel eerlijk. Al wordt ze boos, je bent tenminste eerlijk. Iets dat je van haar niet kan zeggen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:43 schreef draadstalig het volgende:
Moet ik haar nu confronteren met het feit dat ik in haar telefoon dit gezien heb (waarmee ik dus min of meer aangeef aan de hele relatie te twijfelen) of niet?
JONGENS, IK VIND HET ECHT NIET KUNNEN DAT ZE LIEGT EN DAT ZE DINGEN ACHTERHOUDT!!!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:43 schreef draadstalig het volgende:
Zit ook zeker een kern van waarheid (:)) in...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 14:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
JONGENS, IK VIND HET ECHT NIET KUNNEN DAT ZE LIEGT EN DAT ZE DINGEN ACHTERHOUDT!!!
ZAL IK HAAR CONFRONTEREN EN DINGEN ACHTERHOUDEN, JA TOCH, HAHA.
Deze relatie is gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:04 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Zit ook zeker een kern van waarheid (:)) in...
Maar snap je ook waarom ik dit zeg?quote:
Naja ik begrijp inderdaad precies wat je bedoelt. Daarom waardeer ik ook je mening, dit was geen sarcasme..quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar snap je ook waarom ik dit zeg?
Los van dat je haar niet vertrouwt en het maar de vraag is of je dat ooit gaat doen... Is het ook maar de vraag of je haar niet vaker gaat controleren.
Bedoel, als je de volgende keer vermoedens hebt, wat ga je dan doen? Het aan haar vragen en haar geloven, of toch maar weer haar telefoon controleren?
Je bent mijns inziens namelijk een grens overgegaan: je hebt door haar telefoon te controleren aangegeven dat je haar niet meer gelooft en dat je aan haar twijfelt. En van dat gedrag is een terugweg heel moeilijk, omdat jullie allebei aan het vertrouwen tussen jullie moet werken, maar gezien haar karakter lijkt me dat heel moeilijk.
En zo.
En is het dus tijd om even een goed gesprek met haar te voeren.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:21 schreef draadstalig het volgende:
Het lastige is, als ik niet gekeken had had ik het ook niet geweten. En nu ik het weet is er geen weg meer terug
Ja eens hoor..quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
En is het dus tijd om even een goed gesprek met haar te voeren.
Wees wel eerlijk tegenover jezelf en haar; als het vertrouwen weg is, zeg dat dan ook gewoon en maak het bespreekbaar.
Dan kun je je wat beter inleven waarom ze sommige zaken liever achterwege heeft gelaten, zoals dat met haar diploma.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:11 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Ja eens hoor..
Vind het ergens gewoon dubieus dat ik zelf moet aangeven (wat ook terecht is) dat ik in haar telefoon heb gekeken bij het uitdoen van het alarm. Dat is gewoon niet netjes.
Dat is omdat jij het vanuit je eigen perspectief bekijkt en het voor jou minder erg lijkt wat jij hebt gedaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:04 schreef draadstalig het volgende:
Deze vergelijking gaat imo niet helemaal op...
Kan ik mij deels in vinden, alleen één kleine aanmerking t.a.v. jouw vergelijking:quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is omdat jij het vanuit je eigen perspectief bekijkt en het voor jou minder erg lijkt wat jij hebt gedaan.
Want, immers, we beoordelen onszelf om onze intenties, en anderen om hun daden.
Als jij over jezelf nadenkt, denk je vast aan de goede intenties die je hebt. Dat je het helemaal niet zo erg bedoelt en dat je weldegelijk de juiste keuzes probeert te maken. Haar intenties en haar denkproces ken je niet, je weet alleen het eindresultaat, haar daden.
Ik baseerde mijn vergelijking hierop:quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:13 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Kan ik mij deels in vinden, alleen één kleine aanmerking t.a.v. jouw vergelijking:
Zij zegt stellig dat ze haar opleiding gehaald heeft.
Ik zal nooit en te nimmer (en dat is ook echt zo) beweren dat ik dit niet gedaan heb.
Ik zie mijn daad ook en keur die ook erg af!! Die schaamte is precies de reden dat ik moeite mee heb om het voor te leggen.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:55 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Liegen en achterhouden.
Geld: Liegen
Studie: Achterhouden maar imo is dit hetzelfde want welke debiel vraagt ooit heb je je diploma 3 jaar geleden gehaald? Zij heeft het echter altijd doen voorkomen dat ze het gehaald heeft. Totdat het via via uitkwam dat ze nu bezig is om haar scriptie af te ronden.
Roddelen: Liegen en achterhouden
Vind je jouw schaamte een betere reden dan die zij zou kunnen hebben voor haar gebrek aan communicatie? Zo klinkt het namelijk wel als je dit opvoert als argument om niet even eerlijk te zijn over jouw daad. Je streeft niet naar eerlijkheid als je het niet met haar bespreekt, dus dan kun je haar dat ook moeilijk gaan verwijten. Practice what you preach en laat dat niet zo afhangen van je tegenpartij als je echt een stabiele basis wil.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:13 schreef draadstalig het volgende:
Ik zie mijn daad ook en keur die ook erg af!! Die schaamte is precies de reden dat ik moeite mee heb om het voor te leggen.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ze verzwijgt/liegt maar niet om jou om de tuin te leiden, ze liegt over haar eigen situatie. Daar ligt het probleem en dat is haar probleem, ik snap niet hoe jij dit jou probleem maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |