Ik herken mezelf wel in jou wat betreft doemscenario's e.d. Het gevoel wat erbij hoort is naar, je hebt er nu geen grip op. Maar alles komt inderdaad als het komt, maar je rust daarin vinden is moeilijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 12:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Door die foto was ik je hele verhaal eigenlijk direct alweer vergeten..
Ik gebruik mijn ouderschapsverlof om ongeveer een maand langer thuis te kunnen blijven. Ik werk nu al maar 0,6 fte en minder dan dat wil ik niet. Drie dagen per week op school zijn vind ik wel echt het minimum, om niet te veel te missen. Daarbij geef ik een drieuursvak en zo kan ik elke klas elke dag een uur lesgeven in plaats van met blokuren te zitten.
Ik kom nu dan direct na de voorjaarsvakantie weer terug - drie weken voor de toetsweek, anderhalve maand voor de examens (ik krijg twee examenklassen). Bij terugkomst word ik sectievoorzitter en ik ben taalcoördinator. Dat zal allemaal best wel pittig worden. En natuurlijk direct in de week waarin ik weer begin een studiedag op wat normaal gesproken mijn vrije dag is - het onderwijs, you gotta love it.
Baard krijgt binnenkort promotie en krijgt dan 2 assistenten onder zich (de sollicitatieprocedures lopen momenteel). Ik hoop heel erg dat dit betekent dat hij wat kortere dagen kan gaan maken en 's avonds wat eerder thuis is.
Sunshine, ik snap dat het weinig zin heeft om me hier nu allemaal al druk over te maken.. Het komt inderdaad allemaal wel zoals het komt, maar het zit nogal in mij om allerlei (doem)scenario's te bedenken. Vooral omdat ik natuurlijk wel al weet hoe pittig het in het onderwijs kan zijn om werk en privé te combineren (in andere beroepen ongetwijfeld ook hoor, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee). Een collega van me heeft onlangs ontslag genomen om deze reden.
Het is feitelijk gewoon net als bij elke andere baan, alleen wordt dit soort werk vaak als een 'roeping' gezien en dat wordt weer (ook door docenten zelf trouwens) als excuus gebruikt om veel onbetaald werk te vragen en te doen. Als je dat niet wilt, moet je dus grenzen stellen en je prioriteiten goed voor ogen houden.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik blijf het toch maar ingewikkeld vinden hoe het zit met werken in het onderwijs en je contracturen vs werkelijke uren. Lijkt me knap lastig om het dan goed te organiseren thuis!
Het is ook veel gepuzzel inderdaad. Best lastig om daar een weg in te vinden waar iedereen zich goed bij voelt en je de dingen kunt doen die je wilt doen.quote:Sws vind ik de organisatie thuis best wel een ding. Toen ik verlof had was het allemaal prima te doenMaar nu dus weer aan het werk en er spelen best wat dingen. Ik begin met een nieuwe baan en verander van vervoer (van ov -> auto) Dat wordt toch even aftasten welke werktijden ik kan aanhouden ivm inwerktraject, hoe is het op de weg (file
) etc. De werklocatie van vriend gaat ook binnenkort veranderen. Dus de afspraken nu, vriend brengt altijd op de opvangdagen, moet dan misschien ook wel weer herzien worden.
+1quote:Op woensdag 9 augustus 2017 12:55 schreef Burdie het volgende:
Ik zou echte geen goeie zijn voor het onderwijs. Snap ook echt niet dat iedereen dat maar gewoon pikt... Ik zou zeggen: betaal de uren die ik maak, of ik maak de uren waarvoor ik word betaald. Maargoed, daar heb ik hier al vaker tegen geagiteerd, en zie mijn eerste zin
.
Nou dit inderdaad ja!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:44 schreef Franny_G het volgende:
Oh heerlijk, Twist.. Het is gewoon één van die ervaringen in het leven die je moet opdoen denk ik om een wat empathischer mens te worden.
.
.
Bij d'r middagdutje viel-ie vandaag verdacht vaak uit bed, dus ik verdenk die kleine saboteur er inderdaad een beetje van dat ze het wel een leuk spelletje vindtquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:55 schreef Burdie het volgende:
Meerdere spenen neerleggen, twist? Of zeggen dat hij er steeds uit valt omdat in een groot bed geen speen hoort, misschien wil ze er wel vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |