abonnement Unibet Coolblue
pi_172610057
Ik zit met het volgende probleem:

ik heb vanwege een ziekte recht op ziektewet uitkering en krijg dus maandelijks mijn geld betaald zonder dat ik werk.

ik heb een vriend met wie ik af en toe om ga en naar de stad ga in Amsterdam wanneer het nacht is. hij rijd dan hierbij de auto van mijn vader. vanwege oog problemen kan ik in de donker niet goed zien en kan ik dus geen auto rijden en geef ik dus de auto aan hem. Overdag is dat geen probleem en kan ik zonder problemen auto rijden.

Hij is verslaafd om af en toe te werken als zwarte taxi chauffeur. Ik heb hem vaak verteld van dat ik vanuit de ziektewet geld krijg en dat zijn gedrag mij in de problemen kan brengen.

Wanneer we naar de stad gaan moet hij altijd minstens 1 of 2 ''klanten'' naar huis brengen voor geld.

Ik heb hier verder niks mee te maken. Maar ik ben er wel bij wanneer dit dus gebeurd.

Ben ik mede verantwoordelijk als ik erbij ben wanneer hij dit soort dingen doet? Kan ik hierdoor problemen krijgen?

Enige wat leuk is aan wat hij doet is dat ik af en toe met leuke vrouwen in contact kom. Voor de rest vind ik het maar gevaarlijk. Of denk ik verkeerd?
ik weet niet
pi_172610293
En nog een belangrijke toevoeging:

hij vraagt aan klanten die hij dus als taxi naar huis gaat brengen altijd of ze interesse hebben in cocaine. Als ze als antwoord ja zeggen krijgen ze cocaine aangeboden.

Dit allemaal heeft dus niks met mij te maken , maar ik ben er wel bij wanneer hij dit doet. Ik zit dan vaak naast hem.
ik weet niet
pi_172610349
Volgens mij is het niet illegaal om als zwarte in de taxi branche te werken. Tenzij je een strafblad hebt.
pi_172610380
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:04 schreef Hdero het volgende:
Volgens mij is het niet illegaal om als zwarte in de taxi branche te werken. Tenzij je een strafblad hebt.
Volgens mij is de boete rond de 5000 euro wanneer je op heterdaad wordt betrapt. Maar het punt is niet dat boete maar meer of ik zelf ook problemen door zijn gedrag kan krijgen? Ik krijg mijn geld via de ziektewet.

En hij rijd dus af en toe klanten naar huis en bied ze ook nog is cocaine aan waar ik dus bij ben.
ik weet niet
pi_172610388
Als t in de auto van je vader is ben je sowieso erbij betrokken // de Sjaak.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_172610427
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:05 schreef Chinless het volgende:
Als t in de auto van je vader is ben je sowieso erbij betrokken // de Sjaak.
Ik mag de auto van me vader pakken , maar snachts is het gevaarlijk voor mij om auto te rijden. Ik heb problemen met mijn ogen dus hij is de gene die de auto rijdt snachts.
ik weet niet
pi_172610460
Hij speelt dus taxichauffeur in de auto van jouw vader.

Ik denk dat jouw vader een heel groot probleem heeft als er iets gebeurd.. en daarna jij, omdat je op de kloten krijgt van je pa.

Gewoon niet doen!
pi_172610490
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:05 schreef JacobNbeyo het volgende:

[..]

Volgens mij is de boete rond de 5000 euro wanneer je op heterdaad wordt betrapt. Maar het punt is niet dat boete maar meer of ik zelf ook problemen door zijn gedrag kan krijgen? Ik krijg mijn geld via de ziektewet.

En hij rijd dus af en toe klanten naar huis en bied ze ook nog is cocaine aan waar ik dus bij ben.
Kreeg hij eerder een verbod ergens voor opgelegd? Lijkt me niet normaal dat Amsterdam beroepsverboden oplegt op basis van huidskleur.
  zondag 23 juli 2017 @ 00:08:41 #9
395200 deadprez
One more rail
pi_172610499
Nee joh hoe zou je daar nou problemen mee kunnen krijgen.

:')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_172610533
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:08 schreef Hdero het volgende:

[..]

Kreeg hij eerder een verbod ergens voor opgelegd? Lijkt me niet normaal dat Amsterdam beroepsverboden oplegt op basis van huidskleur.
Je moet papieren daarvoor hebben. Taxi papieren. Zwarte taxi = 5000 euro boete als je wordt betrapt + je auto word dan in beslag genomen.
ik weet niet
pi_172610537
Oohw.. ook nog cocaïne. Dan is het geen enkel probleem. :')
pi_172610569
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:09 schreef DJKoster het volgende:
Oohw.. ook nog cocaïne. Dan is het geen enkel probleem. :')
zwarte taxi chauffeurs staan daar bekend om. je krijgt reisje naar je huis + cocaine aangeboden.
ik weet niet
pi_172610598
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:09 schreef JacobNbeyo het volgende:

[..]

Je moet papieren daarvoor hebben. Taxi papieren. Zwarte taxi = 5000 euro boete als je wordt betrapt + je auto word dan in beslag genomen.
Je bedoelt dus zwartwerker en niet zwarte? Ik las het anders... Nevermind :')
  zondag 23 juli 2017 @ 00:11:51 #14
395200 deadprez
One more rail
pi_172610610
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:10 schreef JacobNbeyo het volgende:

[..]

zwarte taxi chauffeurs staan daar bekend om. je krijgt reisje naar je huis + cocaine aangeboden.
:') ja is ook
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_172610649
Je bent bijvoorbeeld niet verzekerd..
dag
  zondag 23 juli 2017 @ 00:14:27 #16
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_172610707
What the fuck is dit nou weer voor topic :') :') :')
pi_172610716
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:06 schreef JacobNbeyo het volgende:

[..]

Ik mag de auto van me vader pakken , maar snachts is het gevaarlijk voor mij om auto te rijden. Ik heb problemen met mijn ogen dus hij is de gene die de auto rijdt snachts.
Laat je vader het even op papier zetten dat hij ermee akkoord is. Ik denk zelf dat hij het niet doet.... maw niet auto rijden ermee.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_172610766
Op z'n minst mag je vader jou/jullie van het bureau op gaan halen..

illegale taxi + cocaïne + auto niet van de bestuurder + auto van de vader van de bijrijder = ingewikkeld = uitzoeken op het bureau. Zo zou mijn beredenering als agent zijn.
  zondag 23 juli 2017 @ 00:21:52 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172610921
Jouw rijbewijs wordt ingetrokken zodra CBR weet krijgt van jouw nachtzicht problemen. Das alvast één. Je gaat dan een heel vervelende molen in, met medische onderzoeken en tijdelijke rijbewijzen.

Jij geeft hem toestemming om in de auto te rijden, maar het is niet jouw auto. Je hebt er op dat moment wel blijkbaar de volledige beschikking over. Het 'doorlenen' lijkt me zonder juridische gevolgen. Echter als die gast een schoolklasje doodrijdt, kan de verzekering wel een 'beetje' moeilijk gaan doen als blijkt dat hij de auto regelmatig bestuurt, en niet bij de verzekering bekend is als bestuurder.

Het zwart werken als taxi, niet jouw probleem juridisch gezien. De boete is voor hem. Echter, bij herhaalde overtredingen, is de inbelslaggenomen auto waarin hij rijdt wel weer jouw probleem zeg maar. Ik zal maar even in het midden laten wat echte taxi chauffeurs kunnen ondernemen als ze erachter komen dat die vriend ritjes pikt op zaterdag avond.
Dum de dum
pi_172611202
Dus je leent de auto van je pa en je laat er een ander in rijden met de wetenschap dat hij de auto als illegale taxi/drugsmobiel gebruikt?

Wat ben jij een ongelooflijke zak stront zeg dat je je pa potentieel zwaar in de problemen brengt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 00:33:01 ]
pi_172611408
quote:
Op zondag 23 juli 2017 00:08 schreef deadprez het volgende:
Nee joh hoe zou je daar nou problemen mee kunnen krijgen.

:')
Geef het wat tijd en TS gaat je vanzelf een antwoord op die vraag kunnen geven.
pi_172611426
Vroeger werden verzonnen topics nog wel eens beperkt tot [KLB]. ;(
pi_172612822
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:32 schreef spiritusbus het volgende:
Dus je leent de auto van je pa en je laat er een ander in rijden met de wetenschap dat hij de auto als illegale taxi/drugsmobiel gebruikt?

Wat ben jij een ongelooflijke zak stront zeg dat je je pa potentieel zwaar in de problemen brengt.
Ja alleen dit is dus alleen 1x gebeurd. En dat was dus ook direct de aller laatste keer. Vanaf nu mag hij die auto niet eens meer in. Het is klaar.
ik weet niet
pi_172613824
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 04:08 schreef JacobNbeyo het volgende:

[..]

Ja alleen dit is dus alleen 1x gebeurd. En dat was dus ook direct de aller laatste keer. Vanaf nu mag hij die auto niet eens meer in. Het is klaar.
Dat lijkt me prima ja, alleen lijk je in je eerdere posts aan te geven dat het wel vaker gebeurd is.

Waarom ga je überhaupt met een crimineel om?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 08:39:27 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 23 juli 2017 @ 11:40:53 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172616755
Volgende keer houd je het direct even bij 1 topic.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')