Of het zijn de wiellagers.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 12:27 schreef Fer het volgende:
Kumho is troep, daar kan het ook aan liggen.
Dat dacht ik zelf dus ook maar werd door de garageman uitgesloten, die was er zeker van dat het aan de banden en de manier van slijten lag.quote:
Ik denk dat die garagehouder geen zin heeft om dat koekblik uitgebreid na te kijken en je met een kluitje in het riet stuurt.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:24 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf dus ook maar werd door de garageman uitgesloten, die was er zeker van dat het aan de banden en de manier van slijten lag.
Ik bedoelde in de titel uiteraard wielen uitlijnen, niet banden (ook goeiemorgen )
Conclusie dus dat het aan de bandkwaliteit of een evt verlies van balancering/positie op de velg ligt?
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik denk dat die garagehouder geen zin heeft om dat koekblik uitgebreid na te kijken en je met een kluitje in het riet stuurt.
Ga naar een bandenspecialist!
Die hebben echte kennis én apparatuur.
Een garage laat uitlijnen namelijk ook doen door een specialist.
Dat is idd alleen een check of de lagers en ophanging geen speling hebbent. Voor het uitlijnen wordt apparatuur op je wielen gezet om te zien of alles nog recht zit.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:38 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?
Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
hoho, die vaklui van de Profile zijn nu beledigd.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:38 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?
Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
Helder . Excuses voor de belediging, maakte even de domme assumptie dat het bij ketens per definitie opletten geblazen is.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoho, die vaklui van de Profile zijn nu beledigd.
Niks mis met de Profile, ik ken geen enkel slecht filiaal van de profile. Echt specialisten op banden, wielen en uitlijngebied.
Banden kunnen cuppen doordat je elke dag over een beroerd stuk weg rijdt, of door lomp rijgedrag, of omdat het gewoon een k#tprofilering is en je ze niet tussentijds wisselt (moet ook kunnen natuurlijk) of een verkeerde bandenspanning.
Door een verkeerde uitlijning komt het meestal niet. Door een verkeerde uitlijning krijg je scheve slijtage aan één kant van het profiel, je auto gaat trekken naar één kant, hij kan een beroerde wegligging krijgen, of heel nerveus sturen of spastisch reageren op spoorvorming in de weg.
Bij twijfel kun je het natuurlijk gewoon laten doen, kan sowieso geen kwaad, kost een tientje of 5, 6. Soms merk je er niks van als hij is uitgelijnd, soms is het alsof je ineens in een heel andere auto rijdt, dan was het blijkbaar nodig.
Toch vreemd dat Kumho nooit bij de top zit dan, en hun gemiddelde scores op tyrereviews.co.uk niet best zijn .. de beste Ecsta is nooit hoger gekomen dan p7.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 15:33 schreef PluggieOD het volgende:
Kumho Ecsta zijn zowat beste banden die er zijn. En banden zijn niet uit te lijnen.......
De ene keten is de andere niet, Profile heeft een goede naam, en de KwikFit noemen ze niet voor niks de KwikShitquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Helder . Excuses voor de belediging, maakte even de domme assumptie dat het bij ketens per definitie opletten geblazen is.
Verder geen problemen m.b.t. het weggedrag of compleet scheve slijtage inderdaad. Vraagje uit nieuwsgierigheid: wat voor lomp rijgedrag zou dit kunnen veroorzaken? Hebben we het hier dan over hard door de bochten gaan o.i.d.?
Tja, niet iedere fabrikant begrijpt dat het niet gaat om een compromis tussen grip en slijtvastheid als je de goeie compound pakt. Maarja, het rubber dat een halve cent goedkoper is per geproduceerde band gaat zeker het bedrijf helpen. Weliswaar helpen in negatieve zin, maargoed. Je hebt een naam hoog te houden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat je ook doet.. Ik zou die kumhos vervangen. Wat een tering dingen zijn dat. Ik heb ze onder een huurbus gehad en bij een natte dag stond constant de ESP driehoek aan als je ook maar een bocht nam. Onder mijn eigen auto zaten ze ook toen ik hem kocht. Net zo'n drama. Wat is de samenstelling van de compound vraag ik me dan af. Snijplank plastic? Want droog ging het nog wel, maar zodra het ging regenen
Had ik met de Hankook Ventus.. Prima band op nat, droog, circuit alles.. Alleen nooit meer als 20k kilometer uitgehaald, maar dat ook wel een beetje aan mijn rechtervoet en voorliefde voor burnouts.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Sorry voor de off topic.
Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.
Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"
Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
Achilles 2233quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Sorry voor de off topic.
Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.
Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"
Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
Dus als je 0,5 sec extra afstand houdt is er niks aan de hand?quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Achilles 2233
Allerlaatste (51e) in de zomerbandentest van Autobild van 2017. Dat door een dramatische remweg op nat
http://www.tyrereviews.co(...)er-Tyre-Shootout.htm
Meer dan 14m langer dan de besten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |