Ik ook niet. En als je dit hele topic gelezen hebt, meer mensen niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zelfs al lees ik van de 30e bomaanslag in Syrie of Irak van de dag dan nog denk ik, waar moet het heen met deze wereld. wat verschrikkelijk wat daar gebeurd.
Blijkbaar kan zij dat niet eens opbrengen.
dat met die Romy & Savanne raakte haar wel dus met dr mocro flavor heeft het natuurlijk niets te makenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.
Dit is geen aangeven van ''het raakt me niet zo'', maar een ''het kan me geen hol schelen''.
Maar wie weet, stel dat ik in Marokko wonen, zou het mij een hol kunnen schelen als een vliegtuig vol marokkanen neer word geschoten? Kweet niet, ligt er aan hoe de verbondenheid is met de marokkaanse bevolking die ik zou voelen, lijkt mij. Zou ik die hebben, dan allicht wel. Die marokkaanse moslima dus vrij weinig met de nederlanders hier. Dat uit ze dus nu, in een verknipt en pijnlijk stukje tekst en nu krijgt ze kritiek over zich heen....
Wat zou ik over mij heen krijgen als ik hetzelfde stuk zou publiceren als nederlandse columnist in een marokkaans dagblad in marokko?
Ah, als iemand allochtoon is mag je geen kritiek leveren op zijn/haar werk?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Doen de allochtonen eens helemaal mee door colums te schrijven, is het wéér niet goed. Ze hebben ook iemand met een Turkse naam in dienst. Het is werkelijk ook nooit goed hè....
Mens alsjeblieft, kijk naar jezelfquote:Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?
Dit heb ik dus nooit begrepen. Ja, natuurlijk wel dat een getal minder persoonlijk is dan een gezicht. Maar het niet kunnen rouwen omdat het geen gezicht heeft? Bijna 300(!!!) doden door een aanslag is niet reden genoeg om te denken "HOLY FUCKING SHIT, IS DIT REAL LIFE???"quote:Op zaterdag 22 juli 2017 00:50 schreef Montagui het volgende:
Het komt dan eerder in de buurt dat Nouri, Romy, Savannah een gezicht hebben en dat MH 17 niet 'een' gezicht heeft maar eerder een getal. En een getal is afstandelijker dan een gezicht.
Ik snap je punt, maar je argument is natuurlijk drie keer kut.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:02 schreef Drxx het volgende:
Mens alsjeblieft, kijk naar jezelfJe ziet er oud genoeg uit om Nouri's tante te zijn. Godverdomme wat een fantasie heeft zij dan.
(...)
Haar mening wordt hier gekoppeld aan haar religie. Was het hoogblonde Samantha uit Krimpen aan de Lek was er niet zo'n ophef over geweest.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 00:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, als iemand allochtoon is mag je geen kritiek leveren op zijn/haar werk?
WIE doet dat?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Haar mening wordt hier gekoppeld aan haar religie. Was het hoogblonde Samantha uit Krimpen aan de Lek was er niet zo'n ophef over geweest.
Je bent juist zelf degene die over haar achtergrond begint.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Haar mening wordt hier gekoppeld aan haar religie. Was het hoogblonde Samantha uit Krimpen aan de Lek was er niet zo'n ophef over geweest.
Wie doet dat, wie is de aanstichter?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is islam voor en islam na, wat hier de klok slaat in dit topic.
Deze user lijkt de polarisatie te omarmen/stimuleren. Slechte zaak.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:05 schreef Baconbus het volgende:
Mooi hoe de klopjacht op alles dat moslim is doorzet. De polarisatie werkt en blinkt uit in hypocrisie. Opmerkingen als, 'ik ken die mensen niet en/of heb er niks mee' zijn dagelijkse kost. Toch zou dit de zoveelste aanval zijn zodat men wederom reden voelt voor de haat.
Het zijn ook altijd dezelfde..quote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:47 schreef Montagui het volgende:
Ah, hebbes, nota bene de eerste reactie zelfs!
[..]
Deze user lijkt de polarisatie te omarmen/stimuleren. Slechte zaak.
Ja zoals ik al eerder schreef zijn er twee partijen die overal de islam aan de haren bij moeten trekken, de islamofoben en de mensen die overal islamofobie in menen te zien.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:47 schreef Montagui het volgende:
Ah, hebbes, nota bene de eerste reactie zelfs!
[..]
Deze user lijkt de polarisatie te omarmen/stimuleren. Slechte zaak.
Dit is deel 2. Lees deel 1 nou eerst eens. NWS / Ophef om column Hanina Ajaraiquote:Op zaterdag 22 juli 2017 01:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je bent juist zelf degene die over haar achtergrond begint.ShaoliN gaf slechts aan deze column(iste) te waardeloos te vinden voor een plek in een nationaal dagblad.
Timing en details. Rond de datum van de MH17 juist dat voorbeeld nemen in plaats van willekeurig ander voorbeeld, dat is niet erg kies of slim.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 07:06 schreef Jigzoz het volgende:
De dood van een eenling is een drama; de dood van een miljoen is een getal. Die mevrouw heeft dat ook ontdekt. Althans, half. De andere helft is haar te ingewikkeld of zo. Ze schrijft daar een nogal matige column over en dat was het dan.
Dan de reacties. Mensen hebben nogal de neiging om om zich heen te kijken en te denken: huh? Schandalig? Wat? O, ja. Schandalig!
Dus ja, waar hebben we het helemaal over? Een column van een mevrouw die het allemaal niet helemaal begrijpt en een meute boze mensen die die column niet helemaal begrijpen. Hoop luchtverplaatsing in ieder geval.
Komt het niet in jou op, dat voor iemand die er weinig mee heeft, ook niet beseft dat die herdenking nu (of pas geleden ik weet het ook niet namelijk) speelt?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 08:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Timing en details. Rond de datum van de MH17 juist dat voorbeeld nemen in plaats van willekeurig ander voorbeeld, dat is niet erg kies of slim.
Iedere andere week had minder ophef veroorzaakt, elk ander voorbeeld was beter geweest.
Ik heb er zelf heel weinig mee, maar zelfs zonder krant en zonder tv is me de recente herdenking niet ontgaan.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 08:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Komt het niet in jou op, dat voor iemand die er weinig mee heeft, ook niet beseft dat die herdenking nu (of pas geleden ik weet het ook niet namelijk) speelt?
moet je toch wat beter lezen, want ze heeft wel medeleven met ouders van Savannah en dat andere vermoorde meisjequote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Moslims staan er nou eenmaal om bekend dat ze geen medeleven hebben voor niet-moslims. Als het vliegtuig vol met moslims zat was het een heel ander verhaal geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |