abonnement Unibet Coolblue
pi_172574976
Hallo mensen,

Ik heb op dit moment een briefadres, ivm zeevaart opleiding.
Inmiddels gestopt met mijn zeevaart opleiding en bij mijn ouders gaan wonen.

Ingescheven voor een woonsite 4 tot 6 maanden wachttijd.
Vandaag een baan gestart en ingeschreven op die baan met mijn ouders adres.

1 Stel dat ik nog steeds met mijn opleiding bezig was, hoelang kon ik dan blijven "logeren"??
Mijn ouders zeggen dat ik nu illegaal ben. Maar je mag toch gewoon een tijdje logeren?

Uiteraard zodra mijn briefadres vervalt en of ik start met een nieuwe baan moet ik me inschrijven.
Maar voor dat dit gebeurd is mocht ik toch gewoon tijdelijk crashen bij ze? Of is dat illegaal?

groeten,
henk
pi_172575176
Waarom niet gewoon inschrijven bij je ouders, daar woon je tenslotte.
All management is Strategic Management.
pi_172575541
Je bent niet meer bezig met je opleiding en je bent niet aan het logeren. Ik weet niet waar je naar op zoek bent, maar hier staan de regels: link

Maar stél dat je nou te arm was om op vakantie te gaan en je daarom twee weken naar je ouders zou gaan in je vakantie.... :o
pi_172577745
Wat voor inkomen hebben je ouders?
Als ze in de bijstand zitten en jij komt bij hun wonen terwijl je een baan hebt kan dat gevolgen hebben voor hun uitkering.
Of in het geval van een huurhuis ook voor de huurtoeslag en misschien ook andere toeslagen.
Ook afvalstoffenheffing en andere gemeentelijke belastingen is iets om rekening mee te houden.
pi_172578144
quote:
Hoe wordt bepaald wat het woonadres van een persoon is?

art. 1.1 van de wet basisregistratie
(vervanger van de wet Gemeentelijke Basisadministratie Personen (GBA))
het woonadres:
1° het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
2° het adres waar, bij het ontbreken van een adres als bedoeld onder 1, betrokkene naar redelijke verwachting gedurende drie maanden ten minste twee derde van de tijd zal overnachten;
Als de inwonende een eigen woning bezit of huurt moet deze zich toch in laten schrijven op het adres waar hij het meest verblijft. Inschrijven op meerdere adressen is niet mogelijk in de Basisregistratie Personen (BRP).
pi_172636350
quote:
Inschrijven als u in Nederland komt wonen
U moet zich inschrijven bij de gemeente op het adres waar u werkelijk woont.

• Op uw vaste woonadres;
• Op een briefadres, als u geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld omdat u binnenvaartschipper bent, of in een instelling verblijft (gevangenis, psychiatrische instelling, blijf-van-mijn-lijf-huis).
Bron: https://www.rijksoverheid(...)er-in-brp-nschrijven

Je valt niet onder de uitzonderingen. Conclusie: je moet je inschrijven bij je ouders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 24 juli 2017 @ 09:26:47 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172637018
Maar er zijn geen gevolgen als je x jaar op een brief adres 'woont' , je wordt hooguit een keer na een onderzoek (= post naar briefadres waar je woont) uitgeschreven. En afaik zijn er geen gemeentes die alle inschrijven welke periode X nalopen.
Dum de dum
pi_172637680
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Maar er zijn geen gevolgen als je x jaar op een brief adres 'woont' , je wordt hooguit een keer na een onderzoek (= post naar briefadres waar je woont) uitgeschreven. En afaik zijn er geen gemeentes die alle inschrijven welke periode X nalopen.
Het kan wel degelijk gevolgen hebben (aow, toeslagen) en het mag gewoon niet:

quote:
Termijn voor doorgeven verhuizing
U moet uw verhuizing doorgeven binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen nadat uw adres verandert. De datum die u op de aangifte als verhuisdatum vermeldt, geldt als de datum van verhuizing. Geeft u de verhuizing pas ná vijf dagen door? Dan wordt de aangiftedatum als verhuisdatum vastgelegd.
Uit de eerder door Queller gelinkte bron: https://www.rijksoverheid(...)even-aan-de-gemeente
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')