twitter:JacdecNew twitterde op woensdag 09-08-2017 om 19:54:35Ethiopian Airlines 767 (ET-AMG) pushed back into Air India A320 (VT-EXD) damaging both wings at Delhi Intl Airport.… https://t.co/vxjUZanqZf
reageer retweet
Yikes.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 11:01 schreef FredvZ het volgende:
Als je je 767 terug duwt en je vergeet even dat de A320 naast je winglets heeft, dan gaat er iets mis natuurlijk:twitter:JacdecNew twitterde op woensdag 09-08-2017 om 19:54:35Ethiopian Airlines 767 (ET-AMG) pushed back into Air India A320 (VT-EXD) damaging both wings at Delhi Intl Airport.… https://t.co/vxjUZanqZf[ afbeelding ] reageer retweet
Veel van de routes van KLM zijn niet heel lang zodat het kleinere bereik van de -10 geen probleem is. Als je de stoelen kunt verkopen zijn de kosten per passagier van de -10 lager dan van de -9.quote:En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10
Hopen dat de wind een beetje gunstig is dan komen ze hier over.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de spotters; Delta Airlines zet op 11, 12, 13 en 15 augustus de 747-400 in op de route DL134 Detroit - Amsterdam.
Ofwel; de daaropvolgende dagen staat deze op Schiphol.
Ga nog maar even kijken; eind dit jaar zijn ze bij Delta verdwenen.
En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10:
KLM ruilt weer order voor 787-9 om
Ze krijgen nu 13 787-9's (9 zijn er geleverd; de 10e komt spoedig) en 8 787-10's.
Leuk nieuw kleurtje, so much voor "altijd groen"quote:Op zondag 13 augustus 2017 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
Jullie mogen raden wat hier aan de hand is.
En ja; dit is een recente foto.
[ afbeelding ]
Voor een film misschien?quote:Op zondag 13 augustus 2017 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
Jullie mogen raden wat hier aan de hand is.
En ja; dit is een recente foto.
[ afbeelding ]
Trump Force Onequote:Op zondag 13 augustus 2017 20:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Leuk nieuw kleurtje, so much voor "altijd groen"![]()
En de puist op z'n neus is genezen! En er komt natuurlijk heel groot Trump op te staan.
Foutje van de pushback-chauffeur.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 11:01 schreef FredvZ het volgende:
Als je je 767 terug duwt en je vergeet even dat de A320 naast je winglets heeft, dan gaat er iets mis natuurlijk:twitter:JacdecNew twitterde op woensdag 09-08-2017 om 19:54:35Ethiopian Airlines 767 (ET-AMG) pushed back into Air India A320 (VT-EXD) damaging both wings at Delhi Intl Airport.… https://t.co/vxjUZanqZf[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:NOS twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 13:46:49Air Berlin vraagt faillissement aan, maar vliegt nog even door https://t.co/DuIjJKya9s reageer retweet
Met Etihad heb ik geen medelijdenquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 17:02 schreef DeeBee het volgende:
Etihad had dat geld net zo goed in de fik kunnen steken, lekker man.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:03 schreef FredvZ het volgende:
De PH-MPS is nu eigendom van KLM
Zal vast zijn om tijd te rekken tot de aanschaf van een jonger toestel?
bronquote:De 27 jaar oude B747-400BCF, een omgebouwd passagiersvliegtuig, wordt al bijna tien jaar gehuurd door Martinair van AirCastle. Die huurovereenkomst loopt begin 2018 af en partijen waren al enige tijd op zoek naar een gepaste oplossing of alternatief voor het beëindigen van de leaseovereenkomst. Daarbij speelde op de achtergrond mee dat AirCastle zijn kleine portfolio aan vrachtvliegtuigen verder wilde afbouwen en Martinair minimaal vier vrachtvliegtuigen nodig heeft om rendabel te kunnen opereren in de luchtvrachtmarkt.
Daarnaast is er ook een juridische noodzaak om tenminste een vrachtvliegtuig in de vloot van Martinair te houden. Anders verliest de vrachtmaatschappij haar Nederlandse vliegvergunning (AOC).
Waarom willen ze die vergunning voor MartinAir behouden dan? Kariger arbeidsvoorwaarden dan KLM?quote:
Oef, dat is een gigantische beerput. To much om nu nog allemaal te noemen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Waarom willen ze die vergunning voor MartinAir behouden dan? Kariger arbeidsvoorwaarden dan KLM?
Oh... Waar moet ik op Googlen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Oef, dat is een gigantische beerput. To much om nu nog allemaal te noemen.
Google maar eens; kun je een paar dagen mee vol maken.
Een mooi begin is 'ringvaartakkoord'quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh... Waar moet ik op Googlen?
Op tractorquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh... Waar moet ik op Googlen?
twitter:AirportWebcams twitterde op donderdag 17-08-2017 om 19:55:01EWG A319 D-ABGO double engine failure, STR 13/8 @ take-off run. Birdstrike caused broken blades to hit OTHER engine… https://t.co/YY6UyZmVk8 reageer retweet
whut...quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Een A319 van Eurowings staat nog wel even aan de grond na een birdstrike. Vogel vloog in de linkermotor en beschadigde alle fanblades. Onderdelen vlogen uit de motor, waardoor het toestel beschadigd raakte. ook vlogen stukken fanblade om de romp heen en kwamen in de rechtermotor terecht, waardoor ook die beschadigd raakte ...
Waarom post je ze niet als alle delen klaar zijn. Nu kan ik niet wachtenquote:
Redelijk grappig dat er een KLM 747 is ingetekend bij een terminal die in 2023 open gaat :-)quote:De nieuwe pier voor Schiphol.
Schiphol houdt graag vast aan nostalgie, op de plattegronden staan ook nog steeds MD-11's getekendquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:28 schreef inkjet het volgende:
[..]
Redelijk grappig dat er een KLM 747 is ingetekend bij een terminal die in 2023 open gaat :-)
Misschien gaan ze toch 748M's bestellenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:28 schreef inkjet het volgende:
[..]
Redelijk grappig dat er een KLM 747 is ingetekend bij een terminal die in 2023 open gaat :-)
Changi, 17 oktober 2007:quote:First Airbus A380 parked amid search for new operator
SINGAPORE/PARIS (Reuters) - The first Airbus A380 superjumbo to fly passengers almost a decade ago has been taken out of service by Singapore Airlines , highlighting a debate over the future of the world's largest airliners.
Singapore Airlines has already said it plans to hand back its first A380 to a German leasing company rather than extend its 10-year lease.
The move focused attention on slack demand for the 544-seat double-decker and raised the prospect that some could be headed for the breakup yard, casting a pall over celebrations to mark the airliner's 10 years of service in October.
Confirming a report in flightglobal.com, Singapore Airlines said it had parked the aircraft ahead of the transfer back to its owner. Its last commercial flight was to London in June.
"It is correct that the aircraft has been removed from service ahead of its return to the lessor in October," a spokesperson for the airline said by email.
Als full freigther of combiquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:24 schreef derLudolf het volgende:
Vrachtdeurtje er in, blauw-wit spuiten, klaar
Even lezen:quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:28 schreef inkjet het volgende:
Redelijk grappig dat er een KLM 747 is ingetekend bij een terminal die in 2023 open gaat :-)
En dan zijn er nog steeds KLM 747's.quote:Pier moet eind 2019 in gebruik gaan.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:19 schreef OEM het volgende:
Het is zover. De eerste A380, 9V-SKA, nog geen 10 jaar oud, is uit actieve dienst gehaald:
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.
9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.
Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.
Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.
Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007:
[ afbeelding ]
Ik dacht ook al dat het voorbij gekomen was, maar ik had alleen dit topicdeel gecheckt. Oud nieuw dus weer, oh well.quote:
Maakt niets uit, dit topic is niet van Iemand91quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik dacht ook al dat het voorbij gekomen was, maar ik had alleen dit topicdeel gecheckt. Oud nieuw dus weer, oh well.
Aldus:quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:03 schreef Iemand91 het volgende:
Weer een 747 operator minder; een paar uur geleden heeft Eva Air haar laatste 747 vlucht ooit gemaakt, van Hong Kong naar Taipei (vlucht BR892); uitgevoerd door B-16411; de enig overgebleven passagiers-747 in hun vloot.
Bij de maintenance hangar, schijnbaar komt daar donderdag nog een retirement party, maar daarna is het voorgoed voorbij. Hun resterende 747-freighters wachten hetzelfde lot in 2019.
http://747.evaair.com/#/enquote:EVA Air bid a fond farewell to the old and an enthusiastic welcome to the new in a celebration for the retirement of its Boeing 747-400 passenger aircraft and debut of new uniforms in Hangar No. 3 of Evergreen Aviation Technologies Corp. (EGAT) on Thursday, August 24, 2017.
Boeing 747-400s formed the backbone of EVA’s long-haul fleet through the airline’s early growth and development. The airline took delivery of its first two 747s in November 1992 and used them to launch long-haul routes from Taipei to North America and Europe. Through close to 25 years of service, EVA flew the aircraft to 28 destinations in its flight network, laying the foundation for its ongoing expansion.
EVA positioned its retired jumbo jet in the hangar as a backdrop for the catwalk used to reveal the third-generation uniforms. Designed to evoke EVA’s continuous pursuit of innovation in quality services, cabin crew and airport staff wore their new uniforms on the catwalk. The new uniforms mark a milestone in the airline’s new service image. As the airline continues to focus on passenger comfort and satisfaction, it is introducing a whole new look in its service image. EVA will begin to introduce the new uniforms across its service network in November 2017.
Farewell 747-400!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |