abonnement Unibet Coolblue
pi_172524651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:35 schreef Daboman het volgende:

[..]

Je kunt ook eens kijken of een koophuis een optie is. Hierop bespaar ik in mijn persoonlijke situatie ongeveer 150,- per maand inclusief HRA. Ik betaalde ook ruim 700,- aan huur maandelijks. Onderhoud wordt voornamelijk bekostigd uit VVE, maar ik kan wel in de zoveel tijd een nare rekening krijgen van een paar duizend euro (kapotte CV ketel bijv).

Overigens, heb je geen spaargeld dat je aan kan spreken? Natuurlijk moet je een buffer hebben, maar op Nibud kun je eens uitrekenen of je niet misschien veel meer hebt dan nodig.
Koop of huur maakt op korte termijn niet zoveel uit, mede door de kosten voor cv en onderhoud enzo. Plus dat je dan verhuiskosten hebt.

TS, is promotie of een andere baan ook een optie?
Somebody that I used to know
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:55:46 #52
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172524859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:45 schreef Postbus100 het volgende:
Wel goed dat je er zo mee bezig bent, TS!

Ik heb een vergelijkbare situatie, maar lagere huur en geen auto. Zou in jouw situatie ook moeizaam 200-300 ¤ kunnen sparen. Hoewel eten nog wel naar 25¤pw kan als het echt moet.
25 euro per week voor eten? eet je dan droog brood enndroge macroni of zo?
ik vind 50 al best netjes.
Tot nooit .......
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:58:27 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172524926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:17 schreef Metro2005 het volgende:
Een bijbaan verdient al niet zoveel en als je dan ook nog de helft weg mag brengen hou je helemaal niks over.
Dan moet je ook niet meer om loonsverhogingen vragen. Daar betaal je ook de volle mep voor.
Tot nooit .......
pi_172525489
TS, wat voor werk doe je en hoe komt het dat je zo weinig verdient op jouw leeftijd? Wat kun je waarmee je (zwart of wit) wat kunt verdienen?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:14 schreef Converter01 het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou verbieden? Cash geld kan je niet verbieden zo maar. Zou erg gek zijn als de overheid ons gaat vertellen op welke manier we ons salaris willen ontvangen.
Het is niet helemaal verboden; het wettelijk minimumloon moet giraal, erboven is vrij. Zie https://www.rijksoverheid(...)r-contant-uitbetalen

quote:
3s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:26 schreef Armani XL het volgende:
Daarnaast moet je werkgever waarschijnlijk ook toestemming geven voor een tweede baan. Dat heeft dan weer te maken met ziekte en loondoorbetaling. Stel dat er bij je tweede baantje wat gebeurt waardoor je niet meer kan werken, dan vindt je eerste werkgever dat niet zo fijn ;)
Los van de toestemming, hou ook rekening met de arbeidstijdenwet.

[ Bericht 18% gewijzigd door baskick op 19-07-2017 13:39:14 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:34:09 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172525681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:25 schreef Converter01 het volgende:

[..]

Ik ben in totaal 700 euro aan kale huur kwijt. met GWL en VVE in totaal 920.

Ik heb een auto inderdaad, omdat ik die nodig voor mijn werk.

Daarnaast natuurlijk alle andere vaste lasten zoals zorgverzekering, telefoon, wegenbelasting, gemeentelijke belastingen, televisie en internet.

Ik doe nu boodschappen voor ongeveer 50 euro per week. Daar valt ook niet veel meer op te bezuinigen.

Aan de kostenkant is er dus niet heel veel winst te behalen helaas.
Een normale huur bij jouw 1800 netto is eerder 5 a 600e, niet de bijna 1000 die je nu lapt.

Heb je bekant meteen je 500/e mnd te pakken ook.

Maar ja, sociale huur he ... kom je nagenoeg niet voor in aanmerking meer, of de lijsten zijn te lang.

Afhankelijk van waar je woont, ik neem even aan dat je rond de 2200e bruto zit? Kun je voor 130k aan hypotheek gaan shoppen, en betaal je netto ~450e aan hypotheek, waarsch. een tientje of wat minder nog zelfs.
Dum de dum
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:53:12 #56
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172526210
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet meer om loonsverhogingen vragen. Daar betaal je ook de volle mep voor.
Loonsverhogingen schieten inderdaad ook netto amper op. Het is niet voor niks dat veel werkgevers loonsverhogingen in de vorm van netto uitkeringen doen zoals onkostenvergoedingen bv.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_172526346
Televisie de deur uit doen, scheelt kosten en je houdt heel veel tijd over. In die tijd kan je iets gaan doen wat geld oplevert.
pi_172526798
Denk dat kosten drukker makkelijker zal zijn dan extra bijbeunen. Als je nog tig uur moet bijwerken val je op een gegeven moment om.

Je zit wel echt in een klotesituatie qua huur en auto inderdaad. Liefst zou je daar flink op besparen maar praktisch snap ik dat dat zeer lastig is (evenals kopen ipv huren) maarja dat zijn wel de 2 grootste fruitstukken om te pakken.
There are only 151 Pokémon.
pi_172528029
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:55 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

25 euro per week voor eten? eet je dan droog brood enndroge macroni of zo?
ik vind 50 al best netjes.
Ik moest op een gegeven moment wel in mijn studententijd. En het lukte wel aardig, al zeg ik het zelf.
- nagenoeg geen frisdrank, alcohol, koek en snoep. Ranja is wel lekker voor de zoete trek af en toe.
- goedkoop brood (3 halen, 2 betalen bonusbrood). Ik at 8 sneetjes per dag, dus door te letten op de prijs van een brood kon ik best wel sturen in mijn weekbudget)
- avondeten: zuurkoolstamppot met spekjes en worst, chili con carne, pasta met eigen gemaakte saus, (zak) aardappels met groenten en een stukje vlees, yoghurt als toetje. Veel invriezen.
- goedkoop fruit (appels, sinaasappels, bananen).

Ik zei toch al: als het moet. Relaxed is dit natuurlijk niet. Maar met zuurkool kan je bijvoorbeeld voor 1,50 al klaar zijn voor een portie (je kookt dan 2-3 porties met één zakje zuurkool). En ik vind dat echt een koningsmaal. Dus dat geeft wel ruimte in je weekbudget.

Edit: ook al lukt het niet om naar de 25 euro te komen, TS kan waarschijnlijk wel een aantal keer iets goedkoper koken. Scheelt toch weer. 50 euro is in ieder geval best wel riant.

@TS lunch je ook buiten de deur of koop je spullen in de bedrijfskantine? Koop je steevast ergens een kop koffie? Dat zijn ook de kleine bedragen die aantikken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Postbus100 op 19-07-2017 15:31:18 ]
Somebody that I used to know
pi_172528068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:34 schreef Fe2O3 het volgende:

Maar ja, sociale huur he ... kom je nagenoeg niet voor in aanmerking meer, of de lijsten zijn te lang.
Nagenoeg? Zeg maar gewoon: ronduit niet. TS is één van de starters met een modaal inkomen die tussen wal en schip vallen van sociale huur en koopwoningen (zijn al heel veel topics over geweest)
Somebody that I used to know
pi_172532224
Werkgever deel van de studie laten betalen?
Vaak kun je studies trouwens ook per maand betalen.

Bijbaan gaat je weinig opleveren.
Welke studie op het oog.

Tevens proberen je netto vergoedingen op te klikken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172532304
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik moest op een gegeven moment wel in mijn studententijd. En het lukte wel aardig, al zeg ik het zelf.
- nagenoeg geen frisdrank, alcohol, koek en snoep. Ranja is wel lekker voor de zoete trek af en toe.
- goedkoop brood (3 halen, 2 betalen bonusbrood). Ik at 8 sneetjes per dag, dus door te letten op de prijs van een brood kon ik best wel sturen in mijn weekbudget)
- avondeten: zuurkoolstamppot met spekjes en worst, chili con carne, pasta met eigen gemaakte saus, (zak) aardappels met groenten en een stukje vlees, yoghurt als toetje. Veel invriezen.
- goedkoop fruit (appels, sinaasappels, bananen).

Ik zei toch al: als het moet. Relaxed is dit natuurlijk niet. Maar met zuurkool kan je bijvoorbeeld voor 1,50 al klaar zijn voor een portie (je kookt dan 2-3 porties met één zakje zuurkool). En ik vind dat echt een koningsmaal. Dus dat geeft wel ruimte in je weekbudget.

Edit: ook al lukt het niet om naar de 25 euro te komen, TS kan waarschijnlijk wel een aantal keer iets goedkoper koken. Scheelt toch weer. 50 euro is in ieder geval best wel riant.

@TS lunch je ook buiten de deur of koop je spullen in de bedrijfskantine? Koop je steevast ergens een kop koffie? Dat zijn ook de kleine bedragen die aantikken.
gezellig mensch
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172532411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:30 schreef Thezappa het volgende:

[..]

gezellig mensch
Och, liever op deze manier het een beetje behapbaar houden dan de schijn ophouden tegenover je omgeving en meedeinen in een uitgavenpatroon wat je je eigenlijk helemaal niet kunt veroorloven. En ik was niet de enige die op de kleintjes moest letten. Gezelligheid zit 'm ook in andere dingen.
Somebody that I used to know
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:55:05 #64
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_172534010
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Och, liever op deze manier het een beetje behapbaar houden dan de schijn ophouden tegenover je omgeving en meedeinen in een uitgavenpatroon wat je je eigenlijk helemaal niet kunt veroorloven. En ik was niet de enige die op de kleintjes moest letten. Gezelligheid zit 'm ook in andere dingen.
^O^
pi_172534390
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik moest op een gegeven moment wel in mijn studententijd. En het lukte wel aardig, al zeg ik het zelf.
- nagenoeg geen frisdrank, alcohol, koek en snoep. Ranja is wel lekker voor de zoete trek af en toe.
- goedkoop brood (3 halen, 2 betalen bonusbrood). Ik at 8 sneetjes per dag, dus door te letten op de prijs van een brood kon ik best wel sturen in mijn weekbudget)
- avondeten: zuurkoolstamppot met spekjes en worst, chili con carne, pasta met eigen gemaakte saus, (zak) aardappels met groenten en een stukje vlees, yoghurt als toetje. Veel invriezen.
- goedkoop fruit (appels, sinaasappels, bananen).

Ik zei toch al: als het moet. Relaxed is dit natuurlijk niet. Maar met zuurkool kan je bijvoorbeeld voor 1,50 al klaar zijn voor een portie (je kookt dan 2-3 porties met één zakje zuurkool). En ik vind dat echt een koningsmaal. Dus dat geeft wel ruimte in je weekbudget.

Edit: ook al lukt het niet om naar de 25 euro te komen, TS kan waarschijnlijk wel een aantal keer iets goedkoper koken. Scheelt toch weer. 50 euro is in ieder geval best wel riant.

@TS lunch je ook buiten de deur of koop je spullen in de bedrijfskantine? Koop je steevast ergens een kop koffie? Dat zijn ook de kleine bedragen die aantikken.
Noodgedwongen aan de ranja....

dit allemaal voor iemand die full time werkt. Wat een geweldige samenleving is dit aan het worden..
There are only 151 Pokémon.
pi_172534729
Het probleem is dat om 500 euro netto extra over te houden, je al snel richting de 1000 bruto gaat. Met geluk levert zon bijbaantje je 10 euro per uur op. Dus zon 100 uur per maand extra werken. Dat red je niet eens in de weekenden.

Wat heb je dan nog voor opties? Extra uren bij je werkgever maken, als dat mogelijk is. Dan pak je iig een hoger uurloon.

Of anders inderdaad op zoek naar zwart werk. Bijles of schoonmaken moet je wel ruim 10 euro per uur voor kunnen krijgen. Zit je nog steeds op aardig wat uren natuurlijk.

Loonsverhoging al gevraagd?

[ Bericht 3% gewijzigd door Piger op 19-07-2017 20:27:04 ]
Eerst denken, dan typen
pi_172534871
Als er mogelijkheden in het bedrijf zijn zou je kunnen investeren met overuren. 10 uur extra per week werken zou je een promotie kunnen opleveren
pi_172537337
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:07 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Noodgedwongen aan de ranja....

dit allemaal voor iemand die full time werkt. Wat een geweldige samenleving is dit aan het worden..
Nee, wensgedwongen. TS wil om voor hem/haar moverende redenen 500¤ netto per maand extra. Daar moeten offers voor gebracht worden. Of dat een extra baan betekent, overuren of ranja maakt in dit geval niet uit. Heeft de samenleving niets mee te maken.
pi_172537516
Ga sexchatten voor zo'n centrale. Hark je makkelijk 100 piek per week mee binnen.

Tijdje gedaan toen ik echt krap zat. Niet het meest sjieke bijbaantje ooit, maar het kan lekker aantikken, wat ik chill.vond is dat ik het kon doen op tijden dat ik toch al achter de pc zat. Schermpje met netflix open, verstand op 7 en gaan!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172537555
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:18 schreef Piger het volgende:
Het probleem is dat om 500 euro netto extra over te houden, je al snel richting de 1000 bruto gaat. Met geluk levert zon bijbaantje je 10 euro per uur op. Dus zon 100 uur per maand extra werken. Dat red je niet eens in de weekenden.

Wat heb je dan nog voor opties? Extra uren bij je werkgever maken, als dat mogelijk is. Dan pak je iig een hoger uurloon.

Of anders inderdaad op zoek naar zwart werk. Bijles of schoonmaken moet je wel ruim 10 euro per uur voor kunnen krijgen. Zit je nog steeds op aardig wat uren natuurlijk.

Loonsverhoging al gevraagd?
Ik ken eigenlijk niemand meer die overwerk uitbetaald krijgt. Met geluk krijg je tijd voor tijd. Die ook nog eens niet vrij in te zetten is :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172537665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:35 schreef Converter01 het volgende:
Hi,

Ik werk full time door de weeks van 09.00 tot 17:30. Gewoon kantoor uren dus.

Hiermee verdien ik 1800 netto per maand.

Ik wil wat geld opzij leggen voor een buffer voor later omdat ik een studie wil doen in de toekomst. Ik heb berekend dat ik hier ongeveer 500 euro per maand meer voor moet verdienen.

Ik wil mijn inkomen dus aanvullen met 500 euro netto per maand. Ik kan alleen niet bedenken wat de beste manier is.

Ik ben 32 jaar en denk ik te oud en te duur voor horeca of andere studentenbaantjes. Ik zat te denken aan een krantenwijk op zaterdag, maar daar ga ik de 500 per maand niet mee redden.

Verder zat ik te denken aan weekendwerk in een tankstation? Misschien krijg je daar toeslag omdat het s'avonds / weekend is.

Andere optie is online pokeren, hier heb ik in het verleden wat geld mee verdiend, alleen geen idee of ik dit nog steeds kan. Ook heb ik hier een groter risico mee.

Wat is verstandig?
Zat kroegen die ook ouderen in dienst nemen, gewoon als zzp'er aan de slag. Ziektekosten en pensioen krijg je toch al via je werk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_172539349
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:39 schreef Tja... het volgende:

[..]

Nee, wensgedwongen. TS wil om voor hem/haar moverende redenen 500¤ netto per maand extra. Daar moeten offers voor gebracht worden. Of dat een extra baan betekent, overuren of ranja maakt in dit geval niet uit. Heeft de samenleving niets mee te maken.
als iemand aan de ranja moet omdat je vrijwel noodgedwongen aan andere hoge kosten zit (hoge particuliere huur omdat woningmarkt op slot zit en sociale huurwoningen NIET beschikbaar zijn voor starters) en een auto die noodzakelijk voor werk is, zijn de onderliggende problemen wel wat dieper dan 'extra 500 netto'. Dit heeft alles te maken met de ongelofijke situatie waar full time werkenden nu mee zitten. 20 jaar geleden was dit namelijk ondenkbaar.
There are only 151 Pokémon.
pi_172540772
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk niemand meer die overwerk uitbetaald krijgt. Met geluk krijg je tijd voor tijd. Die ook nog eens niet vrij in te zetten is :N
Ben het wel eens tegengekomen. Maar misschien heeft de werkgever nog wel wat ander werk liggen wat hij TS naast z'n baan toevertrouwd.
Eerst denken, dan typen
pi_172541205
Waarom betaal je VvE kosten als je huurt? Wat wordt daarvan door de VvE betaald wat niet voor rekening van de verhuurder is?
pi_172543690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:23 schreef Sovieto het volgende:
Als er mogelijkheden in het bedrijf zijn zou je kunnen investeren met overuren. 10 uur extra per week werken zou je een promotie kunnen opleveren
Even checken hoor, maar bij wat voor bedrijf krijg je promotie op kwantiteit (meer uren) i.p.v. kwaliteit (bovengemiddeld goed presteren)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')