abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:21 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_172514453
Volkszanger Dries Roelvink besloot in 2000 het geld te beleggen dat hij verdiende met de verkoop van zijn huis in Landsmeer. Zijn toenmalig manager Simon van der Maas hielp hem 300.000 gulden te beleggen, een bedrag dat in een jaar groeide tot 980.000 gulden. Tot hij in één klap alles kwijtraakte.

Simon, die uit het vastgoed kwam, begon zijn samenwerking met Dries in 2000. Op aandringen van zijn nieuwe manager verkoopt Dries zijn huis in Landsmeer, maakt een flinke winst en investeert het geld in een fonds. „Simon zei dat ik er flink in moest stappen omdat ik er de komende jaren enorme winst mee zou maken. Ik kocht voor 300.000 gulden aandelen”, vertelt Roelvink in een interview aan Veronica Magazine.

Aanslagen op 11 september
In het begin gaat het voor de wind. Na twee dagen heeft hij al 80.000 gulden winst gemaakt, na een jaar is zijn geld zelfs 980.000 gulden waard. „Mensen in mijn omgeving zeiden dat ik moest stoppen omdat ik miljonair was. Maar Simon bleef aandringen dat mijn geld wel 8 of 9 miljoen waard kon worden.”

Als een paar weken later twee vliegtuigen in de Twin Towers crashen, storten de beurzen in en is Roelvink alles kwijt. „Het jaar dat volgde, was zwaar. Ik was mijn geld kwijt, maar had wel een hypotheek en gezin.”

Financieel dal
De situatie wordt voor de zanger zo nijpend dat hij vrienden om hulp moet vragen. „Gelukkig boden twee horecabazen me toen enkele vaste avonden in hun kroegen. Langzaam wist ik me uit een diep financieel dal te knokken.”

Ondanks het leed dat hij nog voelt als er wordt gesproken over beurzen, sluit Dries niet uit ooit nog eens te investeren. „Dan zou ik er alleen niet direct met 300.000 instappen, maar bijvoorbeeld met 30.000 euro”, aldus de zanger tegen Veronica Magazine.

http://www.telegraaf.nl/p(...)jna_1_miljoen__.html

Daarom is hij in zijn gele zwembroek voor de ANWB gaan werken :P
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 21:50:54 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172514620
Huuu leuk, aandelen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172514713
Tja, mijn ouders zijn 1999 op advies in aandelen gestapt en in 2002 was alles verdampt. Ik ben toen tegen alle adviezen in in 2003 ingestapt, maak gemiddeld 6-7% zonder er iets voor te doen.

Ofwel, stap op het juiste moment erin.
.
pi_172514762
Ik stop het wel in mijn huis.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172514879
Geld zat dus daar. :{
Man hoeft nog niet naar de gaarkeuken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')