abonnement Unibet Coolblue
pi_172506000
Misschien dat ik er ooit eens iets over gehoord heb maar dan ben ik het kwijt. Hoe zit dat nu precies met de regels omtrent de kleurcontrasten.

Vroeger was het volgens mij om zwart-wit TV te doen en kon alles prima met twee tenues opgelost worden. Als de eerste kit teveel op dat van de tegenstander leek zocht men het contrastverschil in de tweede en speelde de andere partij gewoon in het thuistenue.

Tegenwoordig heb je er een derde tenue bij en varieert men ook met de sokken. Toen Spanje op het laatste WK tegen Nederland speelde speelde spanje in het wit (3e tenue volgens mij) en Nederland in het blauw (2e) terwijl één van de landen best in het thuistenue had kunnen spelen, waar de ander simpelweg voor het tweede had kunnen gaan. Het contrast was sterk genoeg geweest.



Is er iemand die hier het fijne over weet?
pi_172506387
Beide thuis zou niet gaan (oranje en rode shirts). Dan moet NL, blijkbaar op papier uitspelend, het tweede tenue. Blauwe broek, wat overeenkomt met de broek van Spanje. Dus Spanje derde tenue.

Zoiets denk ik? :9
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:09:00 #3
15600 BB-King
Long live the King!
pi_172506410
Ja het is nogal stom. Het was Spanje - Nederland dus Spanje had het recht om met het thuis tenue te spelen. Dit kon echter niet want rood en blauw schijnen beide donkere kleuren te zijn dus ging Spanje in het wit omdat hun 2de tenue volgens mij ook blauw was. Nederland kon sowieso niet in het oranje want ze speelden 'uit' en wit en oranje zijn beide lichte kleuren. 8)7
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_172506519
Spanje kon toch ook met rode shirts en witte broekjes spelen als NL blauw heeft?
pi_172506548
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:09 schreef BB-King het volgende:
Ja het is nogal stom. Het was Spanje - Nederland dus Spanje had het recht om met het thuis tenue te spelen. Dit kon echter niet want rood en blauw schijnen beide donkere kleuren te zijn dus ging Spanje in het wit omdat hun 2de tenue volgens mij ook blauw was. Nederland kon sowieso niet in het oranje want ze speelden 'uit' en wit en oranje zijn beide lichte kleuren. 8)7
Dat is wel apart. Ja, het rood en blauw van de teams zitten dichtbijelkaar. Als je je tv op zwart wit zou zetten zou je twee donkergrijze tenues hebben. Maar iedereen zit tegenwoordig met een HD-TV thuis en op het veld lijkt het me in praktische zin totaal geen probleem om rood en blauw uitelkaar te houden.

Bovendien had Nederland volgens mij een 3e kit in het wit (met een NL vlag in de banen) dus had Spanje het eerste tenue gewoon kunnen behouden.
pi_172506676
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:09 schreef BB-King het volgende:
Ja het is nogal stom. Het was Spanje - Nederland dus Spanje had het recht om met het thuis tenue te spelen. Dit kon echter niet want rood en blauw schijnen beide donkere kleuren te zijn dus ging Spanje in het wit omdat hun 2de tenue volgens mij ook blauw was. Nederland kon sowieso niet in het oranje want ze speelden 'uit' en wit en oranje zijn beide lichte kleuren. 8)7
Uitspelen kan ook gewoon ooit in thuistenue.
pi_172506714
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is wel apart. Ja, het rood en blauw van de teams zitten dichtbijelkaar. Als je je tv op zwart wit zou zetten zou je twee donkergrijze tenues hebben. Maar iedereen zit tegenwoordig met een HD-TV thuis en op het veld lijkt het me in praktische zin totaal geen probleem om rood en blauw uitelkaar te houden.

Bovendien had Nederland volgens mij een 3e kit in het wit (met een NL vlag in de banen) dus had Spanje het eerste tenue gewoon kunnen behouden.
Klopt. Iedereen heeft een HD kleuren tv en kleurenblindheid bestaat niet meer. :)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:26:56 #8
15600 BB-King
Long live the King!
pi_172506774
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Uitspelen kan ook gewoon ooit in thuistenue.
Wat mij betreft ook maar leg dat de FIFA maar eens uit.

In principe zou Nederland altijd oranje kunnen dragen want het is een kleur die echt uitspringt.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_172506801
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:26 schreef BB-King het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook maar leg dat de FIFA maar eens uit.

In principe zou Nederland altijd oranje kunnen dragen want het is een kleur die echt uitspringt.
Het gebeurt ook gewoon. In de Eredivisie althans. Neem aan dat de FIFA hierin hetzelfde staat. Dan zou mijn eerste beargumentie nog steeds kunnen kloppen. :)
pi_172506806
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Klopt. Iedereen heeft een HD kleuren tv en kleurenblindheid bestaat niet meer. :)
Iedereen heeft iig een kleuren TV

Kleurenblindheid is idd wel een issue.
pi_172506843
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Uitspelen kan ook gewoon ooit in thuistenue.
Zeker op een toernooi.
  Boks-Chick dinsdag 18 juli 2017 @ 18:32:35 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172509457
Veel mannen zijn kleurenblind, misschien daarom nog zo goed mogelijk onderscheidt willen voor zowel de spelers als de scheidsrechters met hun hulptroepen?
lolwut
pi_172519559

Roda in de shirts van Arnhemse Boys hahaha
  woensdag 19 juli 2017 @ 07:57:37 #14
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_172519588
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedereen heeft iig een kleuren TV

Kleurenblindheid is idd wel een issue.
In de UK bv nog een paar duizend aansluitingen met met zwart wit. :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_172520788
Die gekkigheid komt omdat het broekje ook anders gekleurd moet zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')