abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172446087
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:37 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ja wat nu?

Is het een idee om de immigratie uit Marokko voorlopig stop te zetten, en om puin te gaan ruimen?
Wetsvoorstel: er komen geen Marokkanen meer binnen?
quote:
Dus bijvoorbeeld criminele Marokkanen het land uitzetten,
Alleen Marokkanen of ook andere groepen? Artikel 1 van de Grondwet hè...
quote:
dubbele nationaliteit afschaffen,
Waarom?
quote:
strenger straffen,
Bewezen: dat slaat nergens op.
quote:
meer aandacht voor probleemgevallen etc.
Eens. Doen we. Hoe?
pi_172446189
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, reset dan. Gewoon even alsof er nooit iets gebeurd of gezegd is. Stelling: zie TT. Roept u maar: eens of oneens en waarom. Geen woorden in de mond leggen, geen overdrijvingen, geen drogredenen, gewoon even ouderwets en degelijk. Kom maar op.
Ja hallo dat is dus precies wat ik heb gedaan.
quote:
Kijkend naar deze feiten beweer ik het volgende; mensen met een immigratie achtergrond, voornamelijk uit Marokko zijn verhoudingsgewijs oververtegenwoordigd in de criminele lijstjes.

En nu een simpele vraag; Heb ik hier gelijk in, ja of nee?

Indien jouw antwoord een ''ja'' is, wat is er zo raar of mis aan de uitspraak van Cox?
Nou, kom maar op dus.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zo, zijn we weer zoveel aandacht waard.
Helaas wel ja. Vreemd dat dat iets is wat jij jezelf hardop moet afvragen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Fantastisch verhaal, maar kennelijk heb ook jij niet eens gelezen wat ik werkelijk schreef.
Nou, voor de dummies zoals ik hier op fok, wat schreef jij werkelijk?

quote:
Allereerst dit: waar heb ik mij überhaupt ooit enthousiast getoond voor islam en massa-immigratie?
Nergens, wat bij mij dan weer de vraag oproept; waar heb je mij zien beweren dat jij in mijn ogen enthousiasme beleeft voor de islam(isering) en massa immigratie? Wat betreft mijn post doel ik hier puur op de persoonlijke belevingswereld en zijn of haar beperkte voorstellingsvermogen waar menigeen zijn of haar visie van de wereld en haar problematiek op baseert.

quote:
De enige oplossing is om DAAR de boel op orde te brengen,
Hoe bedoel je dit nu weer? In Marokko is ''de boel niet op orde''? ''DAAR'' waar de islam regeert moeten wij orde op zaken stellen? Of wat?

quote:
Wat mij stoort is dat die generalisering er wel degelijk is, en in topics als deze ook al snel de minst frisse ideeën oproept (zie even hoe de draad eruit zag voor de mods terecht ingrepen) en ook helemaal niets meer met religie te maken heeft maar met een VASTSTAANDE EIGENSCHAP als etniciteit, wat dan kennelijk het OORZAKELIJK VERBAND zou zijn voor problemen.
Graag had ik dan wat fok berichten gezien die jij merkt als generaliserend. En ho even; beweren dat de oorzakelijke verbanden van de problemen die spelen niet met religie alleen, maar ook met vaststaande eigenschap als etniciteit , een minst fris idee is, terwijl dit wel degelijk het geval is?

quote:
Je kunt wel met lijsten en cijfers komen, puur op basis daarvan zal ik nooit een uitspraak doen als 'Marokkanenprobleem',
Tis maar hoe je het kleurt. Uit de cijfers en lijstjes blijkt dat er wel degelijk een opmerkelijk iets aan de hand is met Marokkanen die zich crimineel of ''on-westers'' misdragen, en één ieder staat het vrij om dat te benoemen zoals hij of zij dat ziet. Maar het is wel iets wat zéér terecht benoemd en erkend dient te worden. Anders blijft het dweilen met de kraan open.

quote:
Zoals ik als Nederlander mijzelf niet hoef te verdedigen tegen aanklachten over SLAVERNIJ!!! APARTHEID!!! en KOLONIALISME!!! hoeft een ander dat op basis van diens etniciteit ook niet te doen. Dat alleen al veronderstellen acht ik ongezond. Hoe ga je in vredesnaam een boetekleed dragen wanneer je zelf geen zonden hebt begaan?
Nee want dat is ook onzin. Nederlanders en Europeanen zijn niet de enige die zich vroeger, toen jij en ik nog niet leefde, schuldig hebben gemaakt aan dat soort beschamende taferelen. Maar buiten dat is het van belang dat je kijkt naar dit moment. Nederlanders nu hiervan beschuldigen is zinloos, want Nederlanders vandaag de dag maken zich hier niet meer schuldig aan. Hoe anders is het met mensen die zich nu schuldig maken aan criminaliteit en andere misdragingen? Zoals ik al zei in het voorbeeld, ik als nederlander zou me schamen en van schande spreken als het zo zou zijn dat nederlanders oververtegenwoordigd zouden zijn in de criminaliteits cijfers in Marokko.

Marokkanen doen dit niet. In plaats daarvan hebben ze het over discriminatie, slachtofferrollen en spreken ze vol trots over een veroordeelde geweldpleger zoals de marokkaanse Hari. (Wáág het trouwens ook niet om, in het bijzijn van marokkaanen, met maar één slecht woord over die crimineel te reppen). Eer en respect werken op een andere manier, mocht jou het nog niet duidelijk zijn. Beland je in een ruzie, en ben jij diegege die als eerste zich verontschuldigd? Voor nederlanders toon je je dan sterk en dien je eervol respect af, bij (o.a.) Marokkanen werkt dit principe nu net andersom; je toont hoe zwak je bent en hebt geen eer. Dit omgekeerde principe is een crux, één van de schoolvoorbeelden van VASTSTAANDE EIGENSCHAP als etniciteit. Beland je als nederlander zijnde in de bak? De meeste correct opgevoede nederlanders zullen schaamte en wroeging voelen. Als Marokaan de bak in? Voor de meeste geld; extra respect op jouw conto.
En dan kom je toch weer terug op de cijfers en lijstjes die ik presenteerde en jij negeerde; Marokkaanse mannen zijn oververtegenwoor... Nou je weet het intussen zelf ook al wel. En das een probleem. Met Marokkanen. Een ''marokkanenproblem, zo je (niet) wilt.
pi_172446388
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja hallo dat is dus precies wat ik heb gedaan.

[..]

Nou, kom maar op dus.

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Daar volgt alleen niet uit dat Nederland kutter is geworden dóór de aanwezigheid van Marokkanen, want 'overall' dalen de criminaliteitscijfers.

Je zou kunnen stellen dat er minder criminaliteit geweest zou zijn zonder Marokkanen en ook dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar dan zitten we nog altijd met het gegeven dat ze hier nu eenmaal wonen. Vaak geboren zijn zelfs.

De feiten zijn voor iedereen duidelijk, lijkt me. Maar wat doen we er vervolgens mee?
pi_172446401
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:40 schreef Jigzoz het volgende:
quote:
Wetsvoorstel: er komen geen Marokkanen meer binnen?
Voorlopig niet, nee. De meerderheid heeft het verpest voor de welwillende minderheid. Maar liefst 65% van de Marokkaanse jongeren is in aanraking geweest met Politie/Justitie.

quote:
Alleen Marokkanen of ook andere groepen? Artikel 1 van de Grondwet hè...
Wat mij betreft alles uit Afrika en het Midden-Oosten.

quote:
Waarom?
Het brengt teveel criminaliteit met zich mee, en grote groepen belanden in de Bijstand. De verzorgingsstaat zal er onder bezwijken. Tevens krijg je hierdoor gettovorming in de steden.

quote:
Eens. Doen we. Hoe?
Meer geld vrijmaken voor de Zorg en Politie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 22:51:43 ]
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:20:01 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172447124
Ik zou zeggen: er moet een denktank komen. Een man of tien, de helft uit de Marokkaanse gemeenschap, de andere helft mensen die beroepshalve met die jongeren te maken hebben. Zet die een dag bij elkaar en ik mag omvallen als zij de oorzaak of oorzaken van dat criminele gedrag niet haarfijn ontleed hebben.

Alleen meer geld of stageplekken slaan nergens op. Het is een veel fundamenteler probleem. Het moet breed aangepakt worden. Want er is een heel groot probleem met jonge Marokkanen, één seizoen Opsporing Verzocht en je loopt huilend naar buiten.
pi_172447548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Daar volgt alleen niet uit dat Nederland kutter is geworden dóór de aanwezigheid van Marokkanen, want 'overall' dalen de criminaliteitscijfers.

Je zou kunnen stellen dat er minder criminaliteit geweest zou zijn zonder Marokkanen en ook dan heb je waarschijnlijk gelijk, maar dan zitten we nog altijd met het gegeven dat ze hier nu eenmaal wonen. Vaak geboren zijn zelfs.
Hoewel er berichtgeving is dat die cijfers dalen, vind ik dat een beetje lastig plaatsen met het feit dat de politie zelf aangeeft over te lopen, waarbij veel meldingen blijven liggen. Een tekort aan personeel word er gezegd, maar was dit een x aantal jaar geleden dan ook al het geval?

quote:
De feiten zijn voor iedereen duidelijk, lijkt me. Maar wat doen we er vervolgens mee?
Nou jij beweert dat voor iedereen de feiten duidelijk zijn. Is dat zo? Ik denk toch echt van niet. Weliswaar hier op fok, in dit topic- als iedereen nu even normaal mee doet- dat dan erkent kan worden, hoe ongemakkelijk ook, maar deze plaatselijke erkenning is natuurlijk op geen enkele manier genoeg.

Zij die oververtegenwoordigd in de criminaliteit zijn zien dit niet in, integendeel; het is momenteel zo krom dat het hun respect voor elkaar en afkeer voor alles en iedereen niet zoals hun voedt. De negatieve spiraal draait op volle toeren onverminderd door, steeds verder weg van het punt (het struikelblok) wat zij zelf eigenlijk in zouden moeten zien.

Dan vraag je wat wij er aan kunnen doen.

Tja. Blijven benoemen? Net zolang en volhardend zodat zij zelf inzien dat het struikelblok bij hunzelf ligt? De meeste zijn al te ver voorbij dat blok, en zien alleen nog maar de afwijzing bij een sollicitatie puur en alleen maar omdat hun naam noord afrikaans klinkt, omdat de meeste werkgevers gewoon weten dat er een oververtegenwoordi... (vul zelf maar weer even in), wat een gevoel/mening/ reactie bewerkstelligt die hun verder de spiraal naar beneden drukt.

Zodoende lijkt het voor hun dat wij (of de werkgevers) diegene zijn die verantwoordelijk zijn voor de ontstane situatie. Wat niet zo is.

Er heerst gewoon een ethiek die haaks staat op de hier heersende ethiek. Deze ''bad boy, self made, corrupt rechtvaardigende en afzettend tegen het systeem'' komt ook voor bij nederlanders. Die noemen we zonder schaamte aso's. Bij een overgroot deel Marokkaanse (jongeren) is dit een gewoon.

Behalve het blijven benoemen kunnen we er dus weinig mee.

Maar nu komt het mooie; in dit mooie vrije westen- als je het benoemt, ben je generaliserend en discriminerend bezig..... Aldus geboren en getogen Europeanen, die niet kunnen geloven dat mensen van een andere afkomst een andere ethiek en gedachtegang kunnen hebben als het aankomt op eer, normen, waarden en verantwoording van (fysiek) geweld.
pi_172447953
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hoewel er berichtgeving is dat die cijfers dalen, vind ik dat een beetje lastig plaatsen met het feit dat de politie zelf aangeeft over te lopen, waarbij veel meldingen blijven liggen. Een tekort aan personeel word er gezegd, maar was dit een x aantal jaar geleden dan ook al het geval?
Weet ik niet. Ik heb het te doen met de gegevens die bekend zijn
quote:
[..]

Nou jij beweert dat voor iedereen de feiten duidelijk zijn. Is dat zo? Ik denk toch echt van niet. Weliswaar hier op fok, in dit topic- als iedereen nu even normaal mee doet- dat dan erkent kan worden, hoe ongemakkelijk ook, maar deze plaatselijke erkenning is natuurlijk op geen enkele manier genoeg.

Zij die oververtegenwoordigd in de criminaliteit zijn zien dit niet in, integendeel; het is momenteel zo krom dat het hun respect voor elkaar en afkeer voor alles en iedereen niet zoals hun voedt. De negatieve spiraal draait op volle toeren onverminderd door, steeds verder weg van het punt (het struikelblok) wat zij zelf eigenlijk in zouden moeten zien.
Maar daar wordt het dus al lastig. Want over welke groep hebben we het dan? Marokkanen? Marokkaanse mannen? Marokkaanse mannen tussen de 15 en 23? Marokkaanse mannen tussen de 15 en 23 met een sociaal-economische achterstand? Marokkaanse mannen tussen de 15 en 23 met een sociaal-economische achterstand en een laag IQ? Of gelden diezelfde statistieken eigenlijk voor alle mannen tussen de 15 en 23 met een sociaal-economische achterstand en een laag IQ? Kortom: waar zit nou eigenlijk het probleem precies?
quote:
Dan vraag je wat wij er aan kunnen doen.

Tja. Blijven benoemen? Net zolang en volhardend zodat zij zelf inzien dat het struikelblok bij hunzelf ligt? De meeste zijn al te ver voorbij dat blok, en zien alleen nog maar de afwijzing bij een sollicitatie puur en alleen maar omdat hun naam noord afrikaans klinkt, omdat de meeste werkgevers gewoon weten dat er een oververtegenwoordi... (vul zelf maar weer even in), wat een gevoel/mening/ reactie bewerkstelligt die hun verder de spiraal naar beneden drukt.
Zodra je eenlingen gaat afrekenen op de veronderstelde kenmerken van 'hun groep' heet dat discriminatie. Dat is nu eenmaal verboden en dat lijkt me terecht.
quote:
Zodoende lijkt het voor hun dat wij (of de werkgevers) diegene zijn die verantwoordelijk zijn voor de ontstane situatie. Wat niet zo is.
Ik ben het met je eens dat het niet 'onze schuld' is dat sommige mensen zich misdragen.
quote:
Er heerst gewoon een ethiek die haaks staat op de hier heersende ethiek. Deze ''bad boy, self made, corrupt rechtvaardigende en afzettend tegen het systeem'' komt ook voor bij nederlanders. Die noemen we zonder schaamte aso's. Bij een overgroot deel Marokkaanse (jongeren) is dit een gewoon.
Ja, tuig heeft tuigethiek. Duidelijk.
quote:
Behalve het blijven benoemen kunnen we er dus weinig mee.

Maar nu komt het mooie; in dit mooie vrije westen- als je het benoemt, ben je generaliserend en discriminerend bezig..... Aldus geboren en getogen Europeanen, die niet kunnen geloven dat mensen van een andere afkomst een andere ethiek en gedachtegang kunnen hebben als het aankomt op eer, normen, waarden en verantwoording van (fysiek) geweld.
Iedereen mag kritiek hebben op andere opvattingen. Cultuurrelativisme is een erfenis uit het christendom en dat hebben we gelukkig achter ons gelaten.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:59:48 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172448316
Gaan we nu 35 posts besteden aan het uitgebreid nuanceren van het probleem met jonge Marokkanen? Zelf vind ik dat gebakken lucht. Niet voor niets hebben we het hier niet over het Eskimoprobleem. Omdat dat er niet is.
pi_172448385
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Gaan we nu 35 posts besteden aan het uitgebreid nuanceren van het probleem met jonge Marokkanen? Zelf vind ik dat gebakken lucht. Niet voor niets hebben we het hier niet over het Eskimoprobleem. Omdat dat er niet is.
Nee, toch maar gewoon botte oplossingen in WO2-stijl. Scheelt typen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:07:14 #185
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172448457
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik krijg een ambtenarengevoel. Veel praten en in kaart brengen. En hoe je het brengen moet.
pi_172448476
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik krijg een ambtenarengevoel. Veel praten en in kaart brengen. En hoe je het brengen moet.
Wat is daar mis mee?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:09:17 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172448480
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik krijg een huisvrouwengevoel. Net zo onderbouwd.
Verder is er niks mis met in kaart brengen en onderbouwen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172448556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De treinen gaan weer rijden, ja?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:14:48 #189
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172448581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
De feiten staan op papier, CBS waarschijnlijk. De ervaringen zijn er volop, laten we nou eens BEGINNEN. Om de tafel met de ervaringsdeskundigen en een nieuw beleid uitstippelen. Want tot nu toe is veel fout gegaan. Nu anders dus.
pi_172448588
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:13 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

De treinen gaan weer rijden, ja?
Zeg het maar.
pi_172448598
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

De feiten staan op papier, CBS waarschijnlijk. De ervaringen zijn er volop, laten we nou eens BEGINNEN. Om de tafel met de ervaringsdeskundigen en een nieuw beleid uitstippelen. Want tot nu toe is veel fout gegaan. Nu anders dus.
Oké, wat is exact het probleem?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:17:07 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172448627
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik krijg een huisvrouwengevoel. Net zo onderbouwd.
Ik hou van aanpakken inderdaad.
pi_172448648
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Nu niet, nooit niet. 15 maart j.l. was onze laatste kans. De meerderheid van het volk heeft echter gekozen voor méér EU en méér massa-immigratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 23:20:03 ]
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:18:17 #194
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172448656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, wat is exact het probleem?
Post#180, is dat vernieuwend?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:21:04 #195
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172448713
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:18 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Nu niet, nooit niet. 15 maart j.l. was onze laatste kans. De meerderheid van het volk heeft echter gekozen voor méér EU en méér massa-immigratie.
Wat heeft dit nou te maken met het onderwerp?
pi_172448716
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Post#180, is dat vernieuwend?
Dat is toch juist het tegenovergestelde van aanpakken? Dat is juist oriënteren, aftasten en nuanceren.
pi_172448721
Het allereerste wat we nu moeten doen is immigratie indammen.

En dan niet specifiek voor inwoners uit islamitische landen, maar voor iedereen waarvan eigenlijk wel duidelijk is dat diegene niets kan toevoegen, economisch of maatschappelijk, aan onze samenleving. Veel strengere regels dus.

Het is dus ook nodig om te stoppen met het verlenen van asiel op humanitaire gronden. Nederland grenst niet aan een oorlogsgebied, we hoeven dus geen mensen hier op te vangen (te huisvesten, gebruik te laten maken van onze voorzieningen zoals uitkeringen, onderwijs en medische zorg).

De huidige situatie van immigratie, vervolgimmigratie en een steeds groter wordende (islamitische) onderlaag van de samenleving maakt ons lang gewoon steeds minder prettig. Financieel, qua culturele veranderingen en criminaliteit c.q. terrorismedreiging.
pi_172448723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeg het maar.
Het is een vrij drastische oplossing, wat jij?
pi_172448735
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat heeft dit nou te maken met het onderwerp?
Alles
pi_172448756
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:21 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het is een vrij drastische oplossing, wat jij?
Maar niet doen hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')