Dat is dan inderdaad een probleemwijk. Wat ik heb geleerd van SBS6 'Probleemwijken' is dat blanke inwoners net zo goed voor overlast kunnen zorgen als allochtonistische inwoners.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.ed.nl/helmond/(...)in-helmond~a8183b80/
Dat is één van de wijken.
Overigens bedoel ik met rasechte, geboren en getogen Helmondse. Toevallig ben ik blank, maar mijn zus is wat getinter. Terugslag naar het Italiaans, denk ik.
Dan laten we geen van beide problemen maar aanpakken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:10 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad een probleemwijk. Wat ik heb geleerd van SBS6 'Probleemwijken' is dat blanke inwoners net zo goed voor overlast kunnen zorgen als allochtonistische inwoners.
Waarom niet? Probleemwijken zullen wel sociaal-economisch achtergestelde inwoners hebben, anders zou je daar niet zo veel problemen zien. Daar is zeker een aanpak voor nodig. Alleen is er volgens mij gigantisch bezuinigd op dat soort dingen sinds 2008.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:10 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dan laten we geen van beide problemen maar aanpakken.
Problemen beginnen oplossen begint wel met te weten waar ze vandaan komen. Als blijkt dat migranten voor navenant meer problemen zorgen zou je om te beginnen eens komen stoppen met migranten binnen te laten. Blijken het vooral migranten te zijn met een bepaalde achtergrond zou je daar een stop op kunnen zetten. De cijfers die dat ondersteunen zijn ruimschoots aanwezig.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef NgInE het volgende:
[..]
Waarom niet? Probleemwijken zullen wel sociaal-economisch achtergestelde inwoners hebben, anders zou je daar niet zo veel problemen zien. Daar is zeker een aanpak voor nodig. Alleen is er volgens mij gigantisch bezuinigd op dat soort dingen sinds 2008.
Zoals ik eerder al zei zie je die problemen ook bij blanke gezinnen die een lage sociaal-economische plek in de samenleving innemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:16 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Problemen beginnen oplossen begint wel met te weten waar ze vandaan komen. Als blijkt dat migranten voor navenant meer problemen zorgen zou je om te beginnen eens komen stoppen met migranten binnen te laten. Blijken het vooral migranten te zijn met een bepaalde achtergrond zou je daar een stop op kunnen zetten. De cijfers die dat ondersteunen zijn ruimschoots aanwezig.
Het is natuurlijk niet zo simpel als, grenzen dicht probleem opgelost, maar het is een begin. Vervolgens moet je gaan kijken naar betere (seculiere) scholing. Probleemgroepen uit elkaar halen en herplaatsen en een zooi andere maatregelen.
Hé, haha, nee, daarvoor lijken we teveel op elkaar.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:07 schreef john2406 het volgende:
Of zou er een vreemde haan in de kippenstal zijn geweest?
Die wijk in elk geval niet. Beide 'probleemwijken' in Helmond zijn de afgelopen 10 jaar flink op de schop geweest. Veel nieuwbouw, mooie speeltuintjes, die nu bezet worden door het tuig dat er woont. Woon je daar als niet-moslim tussen, dan kunnen jouw kinderen het wel vergeten met gebruik maken van de speeltoestellen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef NgInE het volgende:
[..]
Waarom niet? Probleemwijken zullen wel sociaal-economisch achtergestelde inwoners hebben, anders zou je daar niet zo veel problemen zien. Daar is zeker een aanpak voor nodig. Alleen is er volgens mij gigantisch bezuinigd op dat soort dingen sinds 2008.
Heeft ze waarschijnlijk nooit gezeten, behalve met vakanties.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je je kind in zijn eerste jaren tot school enkel met de Marokkaanse taal opvoedt dan geef je m.i. een signaal af dat deze taal de belangrijkste is. En al helemaal als deze taal gesproken blijft worden in de opvoedjaren. Maar in wezen zit je wel met je huishouden in Nederland waar de belangrijkste taal Nederlands is. Je zit niet meer in Marokko.
Als dat waar is, dan is dat wel erg asociaal. Klinkt als een klus voor een team van buurtregisseurs.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Die wijk in elk geval niet. Beide 'probleemwijken' in Helmond zijn de afgelopen 10 jaar flink op de schop geweest. Veel nieuwbouw, mooie speeltuintjes, die nu bezet worden door het tuig dat er woont. Woon je daar als niet-moslim tussen, dan kunnen jouw kinderen het wel vergeten met gebruik maken van de speeltoestellen.
Tot je salaris wordt gestort en je een vakantie gaat boeken en dan blijkt 2017 toch nét een iets betere tijd te zijn voor geluk. Dan blijkt die "pijnlijke waarheid" een uitspraak waar geen kut van klopt.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:55 schreef TheJanitor het volgende:
Het is een pijnlijke waarheid die veel mensen liever niet willen horen.
#noredpill
Bij ons ook meerdere kinderen allemaal verschillend met sommige dezelfde eigenschappen, van huis uit ingebakken, is dat lijken op elkaar.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, haha, nee, daarvoor lijken we teveel op elkaar.
Overigens was mijn vader melkboer, niet te verwarren met dé melkboer.
Echt niet. Deze serie is gewoon gekloond van een andere Amerikaanse serie.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:17 schreef OllieA het volgende:
Wat een onvoorstelbare kutserie was dat toch. Niet om aan te zien. Cox die de joviale dombo uithangt. Een soort Archie Bunker, maar dan zonder humor.
Voor een bepaalde generatie was het aardig om te kunnen zeggen dat ze vroeger ook zo'n fornuis hadden of zo'n bankstel. De act eromheen is slap.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:13 schreef Chewie het volgende:
Hij mag het van mij best zeggen maar laten we nu niet doen of "toen was geluk nog heel gewoon" een realistisch tijdsbeeld neerzet.
Gezien het feit dat Marokkanen in alle 'negatieve lijstjes' oververtegenwoordigd zijn is die uitspraak zo vreemd nog niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:54 schreef Buitendam het volgende:
Hij mag dat zeggen.
Dat het een ongelofelijk debiele uitspraak is mogen anderen dan weer uitspreken.
Ik had vier zinnen geschreven. Kun je even uitleggen waar dat 'echt niet' van je op slaat?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Echt niet. Deze serie is gewoon gekloond van een andere Amerikaanse serie.
All in the family was scherp, had peper en zout.
Deze serie is een slappe hap.
Kijk maar eens bij de honeymooners op IMDB
Ook daar valt over te praten, maar dan krijg je niveau en als ik de quote van de beste man zo lees ontbreekt het hem daar bij hem juist aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Gezien het feit dat Marokkanen in alle 'negatieve lijstjes' oververtegenwoordigd zijn is die uitspraak zo vreemd nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |