abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172411169
Een interview met Gerard Cox in de Nieuwe Revu doet flink wat stof opwaaien. In een spraakmakend vraaggesprek met het weekblad doet de markante Rotterdammer een opzienbarende uitspraak over Marokkanen:

"Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie ('Toen Was Geluk Heel Gewoon') meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon."

Bron

Wat vinden jullie? Heeft Cox een punt als hij zegt dat Nederland een mooier land was zonder Marokkanen? Of mag hij dit niet zeggen omdat het politiek "incorrect" is?

Gezien de criminalteitscijfers en statistieken (waarin Marokkannen uitblinken) was Nederland in ieder geval een veiliger land. :Y
pi_172411202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

http://www.ed.nl/helmond/(...)in-helmond~a8183b80/

Dat is één van de wijken.

Overigens bedoel ik met rasechte, geboren en getogen Helmondse. Toevallig ben ik blank, maar mijn zus is wat getinter. Terugslag naar het Italiaans, denk ik.

Dat is dan inderdaad een probleemwijk. Wat ik heb geleerd van SBS6 'Probleemwijken' is dat blanke inwoners net zo goed voor overlast kunnen zorgen als allochtonistische inwoners.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172411232
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:10 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad een probleemwijk. Wat ik heb geleerd van SBS6 'Probleemwijken' is dat blanke inwoners net zo goed voor overlast kunnen zorgen als allochtonistische inwoners.
Dan laten we geen van beide problemen maar aanpakken.
pi_172411274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:10 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dan laten we geen van beide problemen maar aanpakken.
Waarom niet? Probleemwijken zullen wel sociaal-economisch achtergestelde inwoners hebben, anders zou je daar niet zo veel problemen zien. Daar is zeker een aanpak voor nodig. Alleen is er volgens mij gigantisch bezuinigd op dat soort dingen sinds 2008.
pi_172411406
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef NgInE het volgende:

[..]

Waarom niet? Probleemwijken zullen wel sociaal-economisch achtergestelde inwoners hebben, anders zou je daar niet zo veel problemen zien. Daar is zeker een aanpak voor nodig. Alleen is er volgens mij gigantisch bezuinigd op dat soort dingen sinds 2008.
Problemen beginnen oplossen begint wel met te weten waar ze vandaan komen. Als blijkt dat migranten voor navenant meer problemen zorgen zou je om te beginnen eens komen stoppen met migranten binnen te laten. Blijken het vooral migranten te zijn met een bepaalde achtergrond zou je daar een stop op kunnen zetten. De cijfers die dat ondersteunen zijn ruimschoots aanwezig.

Het is natuurlijk niet zo simpel als, grenzen dicht probleem opgelost, maar het is een begin. Vervolgens moet je gaan kijken naar betere (seculiere) scholing. Probleemgroepen uit elkaar halen en herplaatsen en een zooi andere maatregelen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:16:48 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172411412
Als je je kind in zijn eerste jaren tot school enkel met de Marokkaanse taal opvoedt dan geef je m.i. een signaal af dat deze taal de belangrijkste is. En al helemaal als deze taal gesproken blijft worden in de opvoedjaren. Maar in wezen zit je wel met je huishouden in Nederland waar de belangrijkste taal Nederlands is. Je zit niet meer in Marokko.
pi_172411485
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:16 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Problemen beginnen oplossen begint wel met te weten waar ze vandaan komen. Als blijkt dat migranten voor navenant meer problemen zorgen zou je om te beginnen eens komen stoppen met migranten binnen te laten. Blijken het vooral migranten te zijn met een bepaalde achtergrond zou je daar een stop op kunnen zetten. De cijfers die dat ondersteunen zijn ruimschoots aanwezig.

Het is natuurlijk niet zo simpel als, grenzen dicht probleem opgelost, maar het is een begin. Vervolgens moet je gaan kijken naar betere (seculiere) scholing. Probleemgroepen uit elkaar halen en herplaatsen en een zooi andere maatregelen.
Zoals ik eerder al zei zie je die problemen ook bij blanke gezinnen die een lage sociaal-economische plek in de samenleving innemen.
En daarnaast word je op je wenken bedient; de EU heeft nu een deal met veel Afrikaanse landen dat ze zelf vluchtelingen opvangen en weer terugsturen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:42:00 #8
3542 Gia
User under construction
pi_172412134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:07 schreef john2406 het volgende:

Of zou er een vreemde haan in de kippenstal zijn geweest?
Hé, haha, nee, daarvoor lijken we teveel op elkaar.
Overigens was mijn vader melkboer, niet te verwarren met dé melkboer.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:44:41 #9
3542 Gia
User under construction
pi_172412185
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef NgInE het volgende:

[..]

Die wijk in elk geval niet. Beide 'probleemwijken' in Helmond zijn de afgelopen 10 jaar flink op de schop geweest. Veel nieuwbouw, mooie speeltuintjes, die nu bezet worden door het tuig dat er woont. Woon je daar als niet-moslim tussen, dan kunnen jouw kinderen het wel vergeten met gebruik maken van de speeltoestellen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:45:43 #10
3542 Gia
User under construction
pi_172412209
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je je kind in zijn eerste jaren tot school enkel met de Marokkaanse taal opvoedt dan geef je m.i. een signaal af dat deze taal de belangrijkste is. En al helemaal als deze taal gesproken blijft worden in de opvoedjaren. Maar in wezen zit je wel met je huishouden in Nederland waar de belangrijkste taal Nederlands is. Je zit niet meer in Marokko.
Heeft ze waarschijnlijk nooit gezeten, behalve met vakanties.
pi_172412273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Die wijk in elk geval niet. Beide 'probleemwijken' in Helmond zijn de afgelopen 10 jaar flink op de schop geweest. Veel nieuwbouw, mooie speeltuintjes, die nu bezet worden door het tuig dat er woont. Woon je daar als niet-moslim tussen, dan kunnen jouw kinderen het wel vergeten met gebruik maken van de speeltoestellen.
Als dat waar is, dan is dat wel erg asociaal. Klinkt als een klus voor een team van buurtregisseurs.
pi_172412362
Gerard Cocks denkt met weemoed terug aan de tijd dat zijn karakter de vrouwtjes nog commandeerde.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:54:51 #13
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_172412397
Hij mag dat zeggen.

Dat het een ongelofelijk debiele uitspraak is mogen anderen dan weer uitspreken.
Dit, dus.
pi_172412418
Het is een pijnlijke waarheid die veel mensen liever niet willen horen.
#noredpill
  vrijdag 14 juli 2017 @ 14:02:56 #15
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_172412581
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:55 schreef TheJanitor het volgende:
Het is een pijnlijke waarheid die veel mensen liever niet willen horen.
#noredpill
Tot je salaris wordt gestort en je een vakantie gaat boeken en dan blijkt 2017 toch nét een iets betere tijd te zijn voor geluk. Dan blijkt die "pijnlijke waarheid" een uitspraak waar geen kut van klopt.
Dit, dus.
pi_172412677
Gerard heeft zelf nooit op de bus gereden dus die kan daar niet over meepraten
pi_172412798
Hij mag het van mij best zeggen maar laten we nu niet doen of "toen was geluk nog heel gewoon" een realistisch tijdsbeeld neerzet.
pi_172412877
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé, haha, nee, daarvoor lijken we teveel op elkaar.
Overigens was mijn vader melkboer, niet te verwarren met dé melkboer.
Bij ons ook meerdere kinderen allemaal verschillend met sommige dezelfde eigenschappen, van huis uit ingebakken, is dat lijken op elkaar.
pi_172412890
Wat een onvoorstelbare kutserie was dat toch. Niet om aan te zien. Cox die de joviale dombo uithangt. Een soort Archie Bunker, maar dan zonder humor.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_172413265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:17 schreef OllieA het volgende:
Wat een onvoorstelbare kutserie was dat toch. Niet om aan te zien. Cox die de joviale dombo uithangt. Een soort Archie Bunker, maar dan zonder humor.
Echt niet. Deze serie is gewoon gekloond van een andere Amerikaanse serie.
All in the family was scherp, had peper en zout.
Deze serie is een slappe hap.
Kijk maar eens bij de honeymooners op IMDB
pi_172413490
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:13 schreef Chewie het volgende:
Hij mag het van mij best zeggen maar laten we nu niet doen of "toen was geluk nog heel gewoon" een realistisch tijdsbeeld neerzet.
Voor een bepaalde generatie was het aardig om te kunnen zeggen dat ze vroeger ook zo'n fornuis hadden of zo'n bankstel. De act eromheen is slap.
pi_172413711
Volgens 'de wet van behoud van ellende' klopt de uitspraak niet in ieder geval.
I´m back.
pi_172413737
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:54 schreef Buitendam het volgende:
Hij mag dat zeggen.

Dat het een ongelofelijk debiele uitspraak is mogen anderen dan weer uitspreken.
Gezien het feit dat Marokkanen in alle 'negatieve lijstjes' oververtegenwoordigd zijn is die uitspraak zo vreemd nog niet.
pi_172413816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Echt niet. Deze serie is gewoon gekloond van een andere Amerikaanse serie.
All in the family was scherp, had peper en zout.
Deze serie is een slappe hap.
Kijk maar eens bij de honeymooners op IMDB
Ik had vier zinnen geschreven. Kun je even uitleggen waar dat 'echt niet' van je op slaat?

Dat het een kutserie was?
Niet om aan te zien?
Cox als joviale dombo?

Of mag ik Cox in die serie geen humorloze Archie Bunker noemen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 14 juli 2017 @ 15:03:11 #25
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_172413897
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Gezien het feit dat Marokkanen in alle 'negatieve lijstjes' oververtegenwoordigd zijn is die uitspraak zo vreemd nog niet.
Ook daar valt over te praten, maar dan krijg je niveau en als ik de quote van de beste man zo lees ontbreekt het hem daar bij hem juist aan.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')