abonnement Unibet Coolblue
pi_172407055
Hallo lieve mensen,

Ik heb een groot probleem, mijn ouders zijn nu al een tijdje op vakantie en ik heb als verrassing als ze terug komen ons gezinshuis verbouwd ik hebben alles opgeknapt nieuwe laminaat, verf, keuken ect.

Nu woon ik al 17 jaar in dit huis met ze en ik heb gezien dat ze nooit veel geld hebben geïnvesteerd dus nu dacht ik waarom niet nu.

Ze hebben altijd tweede handse spulletjes gekocht om het huis in te richten, en mijn vader als een hobbyman heeft altijd aan het huis gewerkt, maar ipv van opknappen heeft die zitten te slopen.

Echt waar overal in het huis vind je onnodige gaten in de muur van de boormachine, alles hangt scheeft, verf die niet goed is aangebracht en gemengd is met water om geld te besparen, een keuken die zelf aan elkaar is getimmerd door hem alles aan dit huis wat hij heeft aangeraakt is vaak halve werk of iets wat ontzettend lelijk uit ziet. Mijn moeder vind het ook niet leuk wat hij allemaal doet, maar hij is ontzettend koppig en eigenwijs als je er iets over verteld dan word die vaak vervelend. Ik heb voor veel dingen me mond moeten houden omdat ik zijn eer zou beschadigen maar ik merk dat het alleen erger word, hij komt bijna elke dag wel van de kringloop winkel met rommel in zijn handen.

Nu strok ik het zelf niet meer ik kreeg veel stres door al het rommel, dus nu heb ik alles weg gedaan en opnieuw gekocht het huis ziet er nu heel anders uit en ik heb al veel complimenten gekregen van mensen die zeggen dat we een heel mooi huis nu hebben.

Alleen ben ik nu bang voor mijn vader als die straks weer opnieuw gaat beginnen. Dan heb ik duizenden euro's voor niks geïnvesteerd.

Iemand tips van wat ik kan doen met zulke eigenwijsheid en koppigheid.

Me vader is 73, en kern gezond, maar zover ik me kan herinneren is hij altijd zo geweest.

Hij staat ook niet open voor maatschappelijk werk of een leuke hobbie.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:01 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172407147
Petje af voor je lief bedoelde inspanningen. Maar je vader is al 73 en zoals je zegt ook nog eens erg koppig, ik denk niet dat die nog verandert. Het is kennelijk de aard van het beestje. Ik zou me meer zorgen maken over de reactie van je ouders als ze terugkomen. Maar goed, daar zul je wel aan gedacht hebben.

Ik neem aan dat jij ook t.z.t. het huis uit gaat, dan ben je van de rommelstress verlost in ieder geval.
pi_172407332
Bedankt voor je reactie,

Ik weet niet of ik het huis uit wil, ik ben al 2 keer op me zelf gaan wonen en na 4 jaar voelde het toch niet fijn, ik ben zo gehecht aan dit huis ik heb hier me meeste jeugdherinneringen.

Ik denk vooral als me vader een fatsoendelijke hobbie zou hebben dan is hij niet zo veel thuis om het te slopen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:25:24 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172407486
En samen klussen? Of zou hij dat niet willen of krijgen jullie dan onenigheid? Het blijft natuurlijk wel het huis van je ouders hè...

Weet je vader trouwens hoe ellendig jij dit allemaal vindt?
pi_172407557
Ik denk dat dat juist zijn hobby is; beetje klussen, beetje klooien in huis met een op straat gevonden kromme spijker en een hamer uit het jaar blok.
pi_172407615
Samen met hem klussen is niet te doen hij wilt altijd het laatste zegje hebben, of het nou het huis van me ouders is of niet zolang ik mee betaal met de huur en overige kosten hebben ik evenveel recht als me vader. Me moeder staat zelf niet achter hem als het komt op klussen, maar ze doen alles voor minder geld.

Ik weet het niet, ik heb vroeger vaak met hem gewerkt en dan liep ik boos weg dus ik denk van wel, soms vraagt hij om hem te helpen en dan zeg ik standaard nee, omdat ik al weet hoe het afloopt.
pi_172407704
Je gaat toch niet zomaar zonder overleg het huis van je ouders helemaal veranderen :')
pi_172407735
Hiddendoe: juist ja als hij het zo geweldig vind dan kan die een paar curssusen gaan volgen om een betere klusjesman te worden
pi_172407762
Lurkjerot: waarom niet het is al 17 jaar een kringloop winkel hier in huis. Het is te beschamend om gasten te ontvangen bij ons thuis. Ik zag dit als een kans, en ik weet zeker dat me ouders het mooi zullen vinden, me zussen hebben me er mee geholpen
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:43:15 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172407822
Het is niet jouw huis, dus je pa kan dadelijk doen en laten wat hij wil.
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 10:46:17 #11
441859 crew  Lenny77
pi_172407875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:39 schreef Inmalik het volgende:
Lurkjerot: waarom niet het is al 17 jaar een kringloop winkel hier in huis. Het is te beschamend om gasten te ontvangen bij ons thuis. Ik zag dit als een kans, en ik weet zeker dat me ouders het mooi zullen vinden, me zussen hebben me er mee geholpen
Nou ik denk niet dat ik ermee zou kunnen lachen.
Het zou wel mijn rommel zijn geweest wat jij ongevraagd eruit hebt gepleurd, maakt niet uit wat anderen ervan vinden.
Dus ik wens je veel succes!

Maar de geste is wel mooi natuurlijk!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172407877
Twiitch: nou laten we het afwachten misschien zal die geschokt zijn van hoe mooi het is en dat die het niet meer durft aan te raken Haha
pi_172407899
Ik ben wel benieuwd naar de reactie. Ik zou het echt niet waarderen als iemand mijn hele huis zou verbouwen :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:32 schreef Inmalik het volgende:
Samen met hem klussen is niet te doen hij wilt altijd het laatste zegje hebben, of het nou het huis van me ouders is of niet zolang ik mee betaal met de huur en overige kosten hebben ik evenveel recht als me vader.
Haha :D zolang jouw naam niet op het huurcontract staat, heb je helemaal nergens recht op :')

[ Bericht 68% gewijzigd door lemmethinkaboutit op 14-07-2017 10:52:13 ]
pi_172408265
Persoonlijk zou ik dit echt niet tof vinden ondanks dat het goedbedoeld is.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 11:13:58 #15
33189 RM-rf
1/998001
pi_172408402
Ik heb het idee dat TS erg op zn eigen vader lijkt, qua eigenwijsheid, koppigheid en vooral het stuurs zelf gaan klussen zonder veel overleg met anderen...

Arme moeder, die strak middenin een doe-het-zelvers-oorlog komt te zitten

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 14-07-2017 11:27:23 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172408451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:39 schreef Inmalik het volgende:
Lurkjerot: waarom niet het is al 17 jaar een kringloop winkel hier in huis. Het is te beschamend om gasten te ontvangen bij ons thuis. Ik zag dit als een kans, en ik weet zeker dat me ouders het mooi zullen vinden, me zussen hebben me er mee geholpen
Omdat het jouw huis niet is, al denk jij van wel.
Klussen doe je maar lekker in je eigen kiet zodra je de stap genomen hebt om de navelstreng door te snijden.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 11:38:29 #17
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_172408924
Als hij het niet leuk vindt kan je altijd nog de vermoorde onschuld spelen en zeggen dat je ze wilde verrassen. Het is toch goed bedoeld van jullie
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_172409280
Gelukkig ben jij niet koppig en eigenwijs...

"Heuy, mijn vader is maar een prutser wat betreft klussen, ik weet beter; het is zijn huis, maar ik ga er toch wat aan doen hoor, want ik weet beter... Van tevoren bespreken is niet nodig joh gekkie, ik doe gewoon waar ik zin in heb. Maar mijn vader is dus koppig en eigenwijs. En oh, het is zijn huis, maar ik ga toch maar even lekker doen wat ik wil, want hij is koppig en eigenwijs, en ik weet beter."

Appel, boom, zo vader, zo zoon.
pi_172409356
Ik zou trouwens enorm kwaad worden als je spullen van mij weggooit. Maakt niet uit of rommel is, het is mijn rommel, blijf met je klauwen ervan af.

Teringhenkie.
pi_172409470
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:53 schreef zarGon het volgende:
Gelukkig ben jij niet koppig en eigenwijs...

"Heuy, mijn vader is maar een prutser wat betreft klussen, ik weet beter; het is zijn huis, maar ik ga er toch wat aan doen hoor, want ik weet beter... Van tevoren bespreken is niet nodig joh gekkie, ik doe gewoon waar ik zin in heb. Maar mijn vader is dus koppig en eigenwijs. En oh, het is zijn huis, maar ik ga toch maar even lekker doen wat ik wil, want hij is koppig en eigenwijs, en ik weet beter."

Appel, boom, zo vader, zo zoon.
Soms mag je gerust constateren dat iemand er een potje van maakt of gemaakt heeft en dat kan zonder dat je daar verwijten over krijgt omdat het nou eenmaal duidelijk is hoe het zit.

Wel ben ik het met je eens dat je toch uiteindelijk in iemand anders z'n huis de boel gaat zitten opknappen en veranderen, hoe goed bedoeld ook, maar dat het wel eens tegen je kan werken.

Aan de andere kant, als mijn ouders zo star zouden zijn en het niet kunnen toegeven dat ze er een shitzooi van hebben gemaakt, zou ik sowieso het contact al verbroken hebben.

Je leeft maar 1x immers, zulke ouders (of eventueel andere familie/vrienden etc.) voegen weinig toe en geven alleen maar stress, nutteloos.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:21:07 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172411548
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Soms mag je gerust constateren dat iemand er een potje van maakt of gemaakt heeft en dat kan zonder dat je daar verwijten over krijgt omdat het nou eenmaal duidelijk is hoe het zit.

Wel ben ik het met je eens dat je toch uiteindelijk in iemand anders z'n huis de boel gaat zitten opknappen en veranderen, hoe goed bedoeld ook, maar dat het wel eens tegen je kan werken.

Aan de andere kant, als mijn ouders zo star zouden zijn en het niet kunnen toegeven dat ze er een shitzooi van hebben gemaakt, zou ik sowieso het contact al verbroken hebben.

Je leeft maar 1x immers, zulke ouders (of eventueel andere familie/vrienden etc.) voegen weinig toe en geven alleen maar stress, nutteloos.
Wat een flauwekul zeg, het contact verbreken vanwege stress om aangelengde verf en tweedehands spullen. Want je leeft maar één keer. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_172412051
Het is wel zijn rommel en rotzooi, wat de een als rommel ziet kan een ander wel als een pareltje zien. Ik zou echt niet blij worden van een verbouwing in mijn eigen huis, denk dat het daarna wel een paar jaar TBS gaat worden want sta dan niet voor mezelf in.
Als je vader het zo wil dan is dat zijn ding, je kan altijd het huis uitgaan en dan kun je klussen, verbouwen en alles netjes houden zoals je zelf wil.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:46:16 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172412218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:39 schreef Inmalik het volgende:
Lurkjerot: waarom niet het is al 17 jaar een kringloop winkel hier in huis. Het is te beschamend om gasten te ontvangen bij ons thuis. Ik zag dit als een kans, en ik weet zeker dat me ouders het mooi zullen vinden, me zussen hebben me er mee geholpen
Je begint je eerste post met 'ik heb een groot probleem'. Maar je weet zeker dat je ouders het mooi zullen vinden.

Wat is het nou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_172412292
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:39 schreef Inmalik het volgende:
Lurkjerot: waarom niet het is al 17 jaar een kringloop winkel hier in huis. Het is te beschamend om gasten te ontvangen bij ons thuis. Ik zag dit als een kans, en ik weet zeker dat me ouders het mooi zullen vinden, me zussen hebben me er mee geholpen
Niet alleen beschamend, wat op zich niet zo erg is, maar het kan ook gevaarlijk zijn.
Er zijn nou eenmaal zaken waar je als amateur niet aan moet beginnen.
pi_172412316
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Het is niet jouw huis, dus je pa kan dadelijk doen en laten wat hij wil.
Vaderlief woont niet alleen, hij zou best wat rekening kunnen houden met zijn huisgenoten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')