abonnement Unibet Coolblue
pi_172387063
Hai FOK!kers,

Ik vroeg me laatst af of het wel zin heeft om je handen te wassen nadat je naar de wc bent geweest. Voordat je je handen wast, raak je met je vieze handen de kraan aan. Daardoor komen de bacteriën die op je handen zitten dus op de kraan terecht. Vervolgens was je je handen, maar nadat je je handen hebt gewassen draai je de kraan dicht, waardoor er weer bacteriën op je handen komen. Dus wat voor nut heeft het dan om je handen te wassen?

Ik zag een keer in een bejaardentehuis op een bordje staan dat je de kraan met een stuk wc papier dicht moet draaien, maar dat is weer slecht voor het milieu en het kost geld.

Een automatische kraan lost dit probleem op, maar dat is niet voor iedereen een optie.

Dus, denken jullie dat het zin heeft om je handen te wassen met een gewone kraan? Of weten jullie een andere oplossing?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 13:43:59 ]
pi_172387106
Ik was mijn handen uit gewoonte en omdat ik bang ben dat ik ziek word als ik dat niet doe, maar misschien heeft het met een gewone kraan niet eens zin.
pi_172387228
Ik was mijn handen nooit en ben ook nooit ziek.
pi_172387294
Een kraan die je met je elleboog kunt openen. Zie je ook vaak in ziekenhuizen.
pi_172387469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:52 schreef Hiddendoe het volgende:
Een kraan die je met je elleboog kunt openen. Zie je ook vaak in ziekenhuizen.
Of met de voet.
pi_172388724
Een paar miljoen bacterieën meer of minder maakt ook niet uit als je gezond bent.
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:14:51 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172389221
WCpapier wat de hele dag in een walm van bacteriën hangt zal ook niet al te hygiënisch zijn.
And so is the past
pi_172389254
Of iets zin heeft meet je af aan het doel. Een doel van het wassen van mijn handen na het poepen is om de (eventuele) poepgeur van mijn handen te verwijderen.
pi_172390275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:16 schreef LelijKnap het volgende:
Of iets zin heeft meet je af aan het doel. Een doel van het wassen van mijn handen na het poepen is om de (eventuele) poepgeur van mijn handen te verwijderen.
Ik waste een tijdje mijn handen met geurloze zeep omdat ik last had van droge handen.

Maar na het poepen zou ik sowieso je handen wassen, het ging er meer om of je handen wassen na het plassen zin heeft. Poepen doe je toch maar 1x per dag of zo.

quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
WCpapier wat de hele dag in een walm van bacteriën hangt zal ook niet al te hygiënisch zijn.
Ik weet niet meer of het wel wc papier was. Misschien hadden ze in het bejaardentehuis aparte doekjes er voor, ik herinner me het niet zo goed meer.

Maar een tissue of een stuk keukenrol gebruiken is wel gewoon hygiënisch, denk ik.
pi_172390288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:53 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik waste een tijdje mijn handen met geurloze zeep omdat ik last had van droge handen.

Maar na het poepen zou ik sowieso je handen wassen, het ging er meer om of je handen wassen na het plassen zin heeft. Poepen doe je toch maar 1x per dag of zo.

[..]

Ik weet niet meer of het wel wc papier was. Misschien hadden ze in het bejaardentehuis aparte doekjes er voor, ik herinner me het niet zo goed meer.

Maar een tissue of een stuk keukenrol gebruiken is wel gewoon hygiënisch, denk ik.
Nou ja, in dat geval heeft het zin als je bv gemorst hebt.
pi_172390432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja, in dat geval heeft het zin als je bv gemorst hebt.
Hoe bedoel je?
pi_172390467
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:58 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Wanneer er een plasstraal langs je hand gaat bijvoorbeeld.
pi_172390504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wanneer er een plasstraal langs je hand gaat bijvoorbeeld.
En wat heeft er dan volgens jou zin? Je handen wassen of een stuk wc papier gebruiken?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 16:00:55 ]
pi_172390543
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:00 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

En wat heeft er dan volgens jou zin? Je handen wassen of een stuk wc papier gebruiken?
Je handen wassen om de geur te verwijderen (doel).
pi_172390582
Ik was mijn handen om de stukken schijt van mijn knuisten te spoelen. Meestal krab ik ook nog even de stukjes onder mijn nagels vandaan.

Natuurlijk ben je daarna niet helemaal bacterievrij, maar het oog wil ook wat.
pi_172390608
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je handen wassen om de geur te verwijderen (doel).
Oh, ik snap het al. Ik begreep je niet omdat je mijn hele post had gequote, en niet alleen het deel die je beantwoordde.
pi_172390688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:02 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Oh, ik snap het al. Ik begreep je niet omdat je mijn hele post had gequote, en niet alleen het deel die je beantwoordde.
Oh, sorry ja. Ben lui vandaag.
pi_172390981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:02 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik was mijn handen om de stukken schijt van mijn knuisten te spoelen. Meestal krab ik ook nog even de stukjes onder mijn nagels vandaan.

Natuurlijk ben je daarna niet helemaal bacterievrij, maar het oog wil ook wat.
Ik heb nooit stukken schijt op mijn handen, en ik haal ook geen schijt/pis onder mijn nagels vandaan. Misschien zou ik dat laatste wel moeten doen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:36:40 #19
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_172391616
Normaliter maak je ook de kraan regelmatig schoon.

Maar handen wassen heeft wel degelijk nut. Het houdt de populatie bacterien op de huid onder controle. Het voorkomt dat je het eten besmet met bacterien die op je huid geen kwaad kunnen, maar in je spijsverteringsstelsel de oorlog verklaren. Enzovoort, en zo verder.

Het is wel een eeuwige klus. Net zoals douchen, stofzuigen, soppen en andere huishoudelijke klusjes.
Op het scherp van de snede.
pi_172394315
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:36 schreef DuizendGezichten het volgende:
Normaliter maak je ook de kraan regelmatig schoon.
Maar dan wordt ie toch weer vies als je hem opendraait om je handen te wassen.

Natuurlijk moet je de kraan wel schoonmaken om te voorkomen dat er te veel bacteriën op blijven zitten.
quote:
Maar handen wassen heeft wel degelijk nut. Het houdt de populatie bacterien op de huid onder controle.
Klopt.

quote:
Het voorkomt dat je het eten besmet met bacterien die op je huid geen kwaad kunnen, maar in je spijsverteringsstelsel de oorlog verklaren. Enzovoort, en zo verder.
:?
Als ik mijn handen niet was, komen die bacteriën via mijn huid mijn mond in. Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Bedoel je dat die bacteriën me niet ziek maken, als ze alleen op mijn huid komen? Dat wist ik natuurlijk al.

quote:
Het is wel een eeuwige klus. Net zoals douchen, stofzuigen, soppen en andere huishoudelijke klusjes.
Tja, het moet wel. En het duurt toch niet lang.

Maar ik moet vaak naar de wc, en ik heb een tijdje last gehad van een droge handhuid. Dan helpt vaak mijn handen moeten wassen niet mee.

Nu zijn mijn handen niet zo droog meer, maar ze kunnen dat, doordat ik vaak mijn handen was, wel weer worden.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:15:50 #21
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_172396942
Teveel bacterien op je huid, van de verkeerde soort. Zonder handen wassen komen die in je voedsel. Vaak zijn ze onschadelijk op je huid, maar in je darmen zorgen ze voor problemen.
Op het scherp van de snede.
pi_172401256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:15 schreef DuizendGezichten het volgende:
Teveel bacterien op je huid, van de verkeerde soort. Zonder handen wassen komen die in je voedsel. Vaak zijn ze onschadelijk op je huid, maar in je darmen zorgen ze voor problemen.
Dat weet ik. Maar als ze op je huid komen en je gaat eten, komen ze toch wel in je mond terecht.

Dus je post was een beetje onbenullig, denk ik.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:07:10 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172406206
Naar W&T.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:28:52 #24
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_172406486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:46 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar als ze op je huid komen en je gaat eten, komen ze toch wel in je mond terecht.

Dus je post was een beetje onbenullig, denk ik.
Het gaat ook om het aantal bacterien. Je lichaam kan best een paar miljoen bacterien aan, maar een paar miljard misschien niet.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 11:18:59 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172408498
Het is pas essentieel als je in de buurt van mensen komt met een uitgeschakeld immuunsysteem maar dan desinfecteer je je handen eerden dan simpelweg wassen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')